Stránka 52 z 84
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 24.11.2012 18:01
od marosnet55
Ja som bol na emisiách pred kuchaním aj po u toho istého človeka,
upozornil som ho že som fapko kuchol a on mi povedal že to absolútne nevadí a že hodnoty mám v norme. A motor turoval teda statočne. Musel pustiť hl. odsávanie tolko tam vzniklo dymu.
NERIEŠIL to.
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 07:49
od Sagic
Boha

Mluvim do zdi

Ano projdes (Pavel28) ALE ne proto ze auto plni i bez filtru ale proto ze to neumeji zmerit. Uz sem to musel vazne najit:
Jak to, že na STK projdou?
Při homologaci jsou výfukové plyny jímány, analyzovány a jednotlivé škodliviny váženy. Pro technické kontroly byla na diagnostiku kouřivosti zvolena mnohem jednodušší optická metoda, kdy se měří pohlcení světelného paprsku kouřem. Tedy maximální produkci kouře odpovídá nějaký součinitel absorpce. Kromě samotné produkce sazí závisí třeba i na konstrukci koncovky výfuku. Stanovuje jej výrobce automobilu a u modernějších aut bez filtru bývá obvykle mezi 1,0 a 2,0. Vozy s filtrem ve skutečnosti mívají kouřivost nulovou, ale nejnižší relevantní údaj starých kouřoměrů je 0,5 – a přesně tolik proto výrobci udávají. Daná metoda měření je také poměrně nepřesná. Pro podmínky STK je předpisem stanovena přesnost 0,5.
Rozhovor: Odstraněný filtr pevných částic poznám hned
Takže auto, které má filtr a homologací prošlo s nulovou skutečnou kouřivostí, projde na STK i s hodnotou 1,0. A do ní se většina moderních dieselů po odstranění filtru vejde. Ovšem pozor, většinou jen díky tomu, že při volné akceleraci, tedy sešlápnutí plného plynu na neutrál, nedají jejich řídicí jednotky zdaleka plnou dávku paliva. Při prudké akceleraci na silnici pak vozy s odstraněným filtrem kouří mnohem výrazněji. Vyšší dávka nafty je totiž zbraní též proti oxidům dusíku, takže pokud má ladič motoru k dispozici filtr, který kouř chytí, rád na kouřivost zhřeší víc než u motoru, který jej nemá. Navíc auta s filtrem mívají rovné koncovky výfuku, takže kouř za nimi je více vidět a nesměřuje k zemi.
viz:
http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-66797
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 10:20
od vita_k
si myslim, ze se to zbytecne resi jestli s filtrem nebo bez.
Priklad:
kamos ma FF 85kW bez dpf a ja 80kW ted uz bez DPF. Podle me mame tejnou emisni normu(?). Kdyz on akceleruje, tak je za nim pomerne slusny oblak dymu, ze mam chut davat vnitrni cirkulaci klimy.
Za mnou oblak pri akceleraci neznika.
Navic pri odstraneni dpf se dava upraveny software, ktery je z aut bez dpf. Takze tam by nemely byt upravy zvysujici kourivost kvuli NOx. Pokud nemam pravdu, tak se necham rad poucit.
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 10:45
od Sagic
Nemate, on ma emisni normu Euro3 a ty Euro4
http://www.nazeleno.cz/nazelenoplus/emi ... obily.aspx
Nasel jsem ze Euro3 ma kourivost 0,8 a Euro4 0,5 a tech 0,5 je v pripade DPF dano tim jak jsem psal vyse ze to je minimalni hodnota meritelna optikou takze ano on muze cudit mnohem vice nez ty ale to neznamena ze ty bys bez tolerance chyby mereni prosel i bez dpf.
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 10:46
od stano.
vita_k píše:kamos ma FF 85kW bez dpf a ja 80kW ted uz bez DPF. Podle me mame tejnou emisni normu(?). Kdyz on akceleruje, tak je za nim pomerne slusny oblak dymu, ze mam chut davat vnitrni cirkulaci klimy.
Za mnou oblak pri akceleraci neznika.
Ci jeho dymenie nema pricinu inde. Nejaka ina chyba (vstreky, nejake cidlo, olej) alebo taka "hlupost", ako EGR.
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 11:09
od vita_k
Sagic píše:Nemate, on ma emisni normu Euro3 a ty Euro4
http://www.nazeleno.cz/nazelenoplus/emi ... obily.aspx
Nasel jsem ze Euro3 ma kourivost 0,8 a Euro4 0,5 a tech 0,5 je v pripade DPF dano tim jak jsem psal vyse ze to je minimalni hodnota meritelna optikou takze ano on muze cudit mnohem vice nez ty ale to neznamena ze ty bys bez tolerance chyby mereni prosel i bez dpf.
ok, diky, jeste to ale overim s nim, co ma v technicaku.
Ja mam korigovany souc. absorbce v technicaku 0.6, tak jestli je pro euro4 0.5, tak tu neco nesedi. Teoreticky tedy projdu kdyz nameri < 1.1. Mozna bych splnil i tech 0.6 i pri presnym mereni?
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 12:11
od Sagic
Dalsi co jsem nasel tak korigovany souc. absorbce neni to same jako kourivost. Nekdo rika ze k tomu se musi prave pricist 0,5 ale nevim jestli je to prave ta chyba mereni nebo ne. Jinak auto s DPF ma kourivost 0. Navic tam je jeste nejaky ten rozptil hodnot pro tusim 4 mereni kdy rozptyl korigovany souc. absorbce musi byt do 0,25

ale zase takovy odbornik nejsem ale neco pohledam.

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 16:44
od MAXI M
Zdravím,jak to tady pročítám tak se mě zdá, že spousta lidí ráda řeší blbosti víc než jezdí.Já jezdím a když se to pos...,nechám opravit,jezdím dál.Ne že bych měl něco proti kuchání DPF, ale jak to tady sleduju ,tak to umí dobře odstranit málokdo a ty další problemy mě zato nestojí.
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 17:14
od vita_k
takže radši jít do Forda a vyměnit za plnou palbu? 30-40tis nebo kolik. tak já třeba ne:)
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 17:57
od Sagic
Nechodit do forda, objednat repliku
http://www.cats2u.co.uk/product_info.ph ... s_id=33943 a dat kdejakymu garaznikovi 1000 Kc za vymenu

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 18:08
od pavel28
Sagic píše:Boha

Mluvim do zdi

Ano projdes (Pavel28) ALE ne proto ze auto plni i bez filtru ale proto ze to neumeji zmerit. Uz sem to musel vazne najit:
Jak to, že na STK projdou?
Při homologaci jsou výfukové plyny jímány, analyzovány a jednotlivé škodliviny váženy. Pro technické kontroly byla na diagnostiku kouřivosti zvolena mnohem jednodušší optická metoda, kdy se měří pohlcení světelného paprsku kouřem. Tedy maximální produkci kouře odpovídá nějaký součinitel absorpce. Kromě samotné produkce sazí závisí třeba i na konstrukci koncovky výfuku. Stanovuje jej výrobce automobilu a u modernějších aut bez filtru bývá obvykle mezi 1,0 a 2,0. Vozy s filtrem ve skutečnosti mívají kouřivost nulovou, ale nejnižší relevantní údaj starých kouřoměrů je 0,5 – a přesně tolik proto výrobci udávají. Daná metoda měření je také poměrně nepřesná. Pro podmínky STK je předpisem stanovena přesnost 0,5.
Rozhovor: Odstraněný filtr pevných částic poznám hned
Takže auto, které má filtr a homologací prošlo s nulovou skutečnou kouřivostí, projde na STK i s hodnotou 1,0. A do ní se většina moderních dieselů po odstranění filtru vejde. Ovšem pozor, většinou jen díky tomu, že při volné akceleraci, tedy sešlápnutí plného plynu na neutrál, nedají jejich řídicí jednotky zdaleka plnou dávku paliva. Při prudké akceleraci na silnici pak vozy s odstraněným filtrem kouří mnohem výrazněji. Vyšší dávka nafty je totiž zbraní též proti oxidům dusíku, takže pokud má ladič motoru k dispozici filtr, který kouř chytí, rád na kouřivost zhřeší víc než u motoru, který jej nemá. Navíc auta s filtrem mívají rovné koncovky výfuku, takže kouř za nimi je více vidět a nesměřuje k zemi.
viz:
http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-66797
Ale to je uplně jedno,jestli to umí změřit,nebo neumí.Hlavní věci je přece to,že projdeš a to v pohodě.Já jsem prošel a technik říkal,že je to i s rezervou.Přeci bych nekupovat tak drahou pi..!!!

Jako je nové DPF.Raději jsem auto prodal .
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 18:16
od MAXI M
Tak já zásadně servisuju auto v neznačkovém , leč spolehlivém,prověřeném servisu,který dělá pouze zn. FORD,tam mě ještě kapsu neurvali a nový DPF na mého 2.0 TDCI seženu za cca13000kč
Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 18:28
od Sagic
pavel28: a pneumatiky nove kupujes? Vzdyt je to za stejnou cenu, alepon ta replika, ktera podle me bude fungovat stejne dobre jako original? BTW kolik jsi dal za odstraneni? To co za repliku? Ja myslim ze ano a navic s odstranenim mas zbytecne plno starosti

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 18:56
od pavel28
Sagic píše:pavel28: a pneumatiky nove kupujes? Vzdyt je to za stejnou cenu, alepon ta replika, ktera podle me bude fungovat stejne dobre jako original? BTW kolik jsi dal za odstraneni? To co za repliku? Ja myslim ze ano a navic s odstranenim mas zbytecne plno starosti

Odstranění 5000kč.FAPOFF.Kolik stojí replika,tak to jsem neřešil.Otázkou je,kolik vydrží taká replika???
Starost po odstranění jsem neměl žádnou,ale je pravda,že jsem auto raději prodal.
Osobně bych auto s DPF už nikdy nekupoval,ale pokud bych také auto měl zase,tak DPF pude ven!!A nějakým Polským replikám bych určitě nevěřil.Pokud bych takovou věc musel měnit,tak pouze za originál.Ale jak jsem uvedl,raději také auto nekupovat.!!!!
Pneumatiky stím přece nemůžeš srovnávat za kvalitní si připlatím ,jde přece o bezpečnost,a ne o emise.
Kolik asi vyprodukuje taká výroba a potom likvidace takého DPF bordelu do ovzduší???

Re: JEN PRO TY,CO MAJÍ DPF VYKUCHANÉ
Napsal: 26.11.2012 19:24
od vita_k
Ja vim, no. Myslel jsem to trochu ironicky. Nemyslim, ze se to neda totiz takto jednoznacne rict: vykuchat/nevykuchat. Kazdy at se ridi podle sebe. Asi do toho pujdu casem taky - do teto repliky nebo starsiho filtru z allegra, zrejme bych mel totiz (casem) prodat auto i filtrem.