Jak efektivně zahřát motor TDDi

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 01.12.2007 22:06

toto je fakt, nieje čo testovat :wink:

Uživatelský avatar
pepe123
Junior
Junior
Příspěvky: 262
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od pepe123 » 01.12.2007 22:17

beriem, však ja to auto ešte celkom nepoznam, mam ho len od maja, ako sa chova v zime to len testujem, ale problemy so štartovanim ani pri - 5st neboli. Okrem zdochlej baterky, čo mala 8,5 roka a po prvych mrazoch ma opustila... :?
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]

Uživatelský avatar
Kóťa
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9765
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Střední Čechy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kóťa » 01.12.2007 23:02

Tak u mě je to taky proto,že když po ranním "běhu" přijdu ke garáži,jsem tak zahřátý,že nemám okamžitou potřebu topit... :lol:
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia 8/2005 Obrázek
Řízení je radost,FORD je řízení!

Uživatelský avatar
lubec
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 591
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubec » 02.12.2007 11:59

Ja som kedysi tiež nekúril pri studenom motore, ale už kúrim. Zistil som totiž, že pri ceste z roboty po dialnici sa mi motor zohreje presne na tom istom mieste, či mám ovládač kúrenia na modrom konci, alebo na červenom. Takže teraz je stále na červenom :wink:
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 02.12.2007 12:20

Myslim, ze se u topeni ovlada jen, zda ma jit teply vzduch dovnitr a ne zda tepla voda prochazi vymenikem (tak to bylo u S105).
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 02.12.2007 14:06

pelen píše:Myslim, ze se u topeni ovlada jen, zda ma jit teply vzduch dovnitr a ne zda tepla voda prochazi vymenikem (tak to bylo u S105).
To se pozna spolehlive tim, ze jakmile se "zapne" topeni - kolecko se toci na teplo, tak jde okamzite teply vzduch. Jinak by par vterin trvalo, nez by tepla voda natekla do vymeniku a ohrala jej.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
Blodiac
Junior
Junior
Příspěvky: 285
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pelhrimov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blodiac » 02.12.2007 14:21

mimo.. Otec si do Grand Cherokee (3.0d) nechal namontovat bufík s dálkovým ovladanim a zahrivanim motoru. Kdyz se probudí tak to zapne, on se mezi tím pripraví a muze hned jet. Opravdu dobra věc, ale nevím kolik to stálo. Možná by to stálo za zvážení
FoFo red combi 1.8TDDi Ghia
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 02.12.2007 14:36

Pelen:toto som poznal u svojho Ka, že nieje topenie neustale naplnene a to, tak, že ked som ho mal vadne, tieklo len ked bolo topenie zapnute...ak som otočil kolečko do modreho pola prestalo

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 02.12.2007 17:36

Blodiac píše:mimo.. Otec si do Grand Cherokee (3.0d) nechal namontovat bufík s dálkovým ovladanim a zahrivanim motoru. Kdyz se probudí tak to zapne, on se mezi tím pripraví a muze hned jet. Opravdu dobra věc, ale nevím kolik to stálo. Možná by to stálo za zvážení
To jsem psal na 3 strance :wink: Mel jsem to ve starem TDDI, delal se tam bud naftovy bufik, ktery se zapnul po nastartovani pri urcitych teplotach nebo el. ohrev zhavicima svickama. U Fofo II nabizi i programovatelny :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 02.12.2007 18:06

chmelko píše:Pelen:toto som poznal u svojho Ka, že nieje topenie neustale naplnene a to, tak, že ked som ho mal vadne, tieklo len ked bolo topenie zapnute...ak som otočil kolečko do modreho pola prestalo
To, co popisujes, IMHO nesvedci o tom, ze by topeni bylo nenaplnene, pokud zavres privod teple vody, ale o tom, ze pokud se vymenik ohreje, zneni se v nem vlivem tepla napjatost a dira, kterou tece, se roztahne - a naopak. Topeni je stale pod tlakem chladici kapaliny, i kdyz ta v nem pri zavrenem kohoutu neproudi! Tak tomu bylo i ve S-105.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Pa3ck08 a 3 hosti