chladici kapalina

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 02.10.2007 15:42

Keď sedíš za volantom je vpravo a keď pozeráš do motora je vľavo, tak si vyber :wink: :lol: No niekde asi bude problém, keď ti to predtým tieklo, len to musíš nájsť.
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

erikm1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 187
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od erikm1 » 02.10.2007 20:46

Tiez mi tecie tesnenie termostatu. Netecie to velmi. Len som spozoroval znizenu hladinu kvapaliny v nadrzke, tak som zacal hladat. Prisiel som az po termostat, kde som nasiel maly unik kvapaliny 8O . Este pred zimou by som to chcel vymenit.
2002 Focus 1.8 TDDi kombi, Diamond White, K&N air
https://whitegroup.stavnaty.net
Obrázek

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od martyG » 03.10.2007 17:41

Myslím, že to tesnenie v pohode zvládneš, je k tomu celkom dobrý prístup :wink:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

Uživatelský avatar
martinsk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 554
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko

Příspěvek od martinsk » 03.10.2007 22:04

Je to asi blbá otázka, ale chcel by som sa spítať na váš názor. Dolievať len originál chladiacu kvapalinu, alebo je to jedno aká značka hlavne že je červená.
Focus combi, TDCi, 6/2004, 85 kW,Ghia, Machine Silver   Obrázek

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

voda

Příspěvek od favo222 » 04.10.2007 16:01

Tak som to odfotil, dúfam, že je to v poho vidieť a dojde sem aj fotka. Kde to môže tiecť???

Vďaka za rady.
Přílohy
focus.jpg
focus.jpg (47.22 KiB) Zobrazeno 4883 x
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od favo222 » 04.10.2007 16:03

A je zaujímavé, že pred pár dňami to boloé na opačnej strane. Nuž, začínajú problémy.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 04.10.2007 16:08

chladič...

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od favo222 » 04.10.2007 16:52

Čiže v pohode. Teda ak to bude slziaca hadica tak je to v pohode a ak bude deravý, tak som si zarobil.
Dík za identifikáciu závady.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 04.10.2007 17:02

A určitě se ti ztrácí chladící kapalina, mě to dělalo když mě prolínalo chlazení serva.
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
favo222
Nováček
Nováček
Příspěvky: 54
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od favo222 » 04.10.2007 17:11

Viem čo dolievam(destilka). Ale aj toto je zaujímavé. Servo potrebuje chladenie??? Čo sa ja nedozviem.Alebo je to ten istý okruh??? tomu neverím, žeby sa cez chladenie motora chladilo aj servo. No neviem. Nie som nejaký mechanik.
Ford S-max. 2.0tdci, 103kw. 12/2007.
Ford C-max, 1.6 tdci, 80kw. 3/2008, titanium.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 04.10.2007 17:32

teraz sa priznám, že neviem ako to ma focus, ale my zhodou okolnosti vyrabame chladice pre servo do MB, su to uplne mini chladiče, ktoré su vo frontende (všetky chladiče s maskou) servo má svoj uzavretý system, až na to, že su chladiče spolu, jedna sa o samostatny system, nezavisly na chladeni motora

Uživatelský avatar
Jenda25
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 538
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trebic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jenda25 » 04.10.2007 17:40

Chmelko má pravdu. Servo sice chlazení má, ale je to jenom taková zhnutá trubka před chladičem,navíc je to samostatný okruh, a uplně jiná kapalina(servo kapalina). Protože ale doléváš chladící kapalinu, tak bych to viděl na prolínající hadici a nebo dírku v chladiči od kamínku.
Ford focus 1.8 TDDi 10/99 66kW/90PS
Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 04.10.2007 19:07

martinsk píše:Je to asi blbá otázka, ale chcel by som sa spítať na váš názor. Dolievať len originál chladiacu kvapalinu, alebo je to jedno aká značka hlavne že je červená.
V zadnem pripade nemichej chladici kapaliny! :!: :!: :!: Dolevej jedine tu samou, nebo jen vodu! Staci si precist prvni stranku tohoto vlakna a pelenuv prispevek http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... sc&start=0 .
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
martinsk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 554
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko

Příspěvek od martinsk » 04.10.2007 21:53

Otázka bola z dôvodu, že aj tu na fóre je viac krát písané o dolievaní nie origoš chladiacej kvapaliny:
martyG (str.3)- no ja som tam prskol červený sajrat z pumpy OMV, 1 liter za 168,- Sk, no a ešte som priamo vo forde kúpil origo za 202,- Sk liter. Nie je to veľký rozdiel a na tom od OMV nie je ford špecifikácia, resp. nenašiel som tam žiadnu inú.
Chmelko (str.3) -fridex je ok... ,ide o to, že pomer by mal byt 50/50 to je na cca.-20 takže neviem aky pomer si tam mal preddtym.
Kota (str.4) - Já sem hned nevěděl jakou a něco sem chtěl dolít.Tak jsem tam dolil vody lehce nad minimum a teď v klidu koupim fridex a doleju do max....To by mohlo být v klidu
Focus combi, TDCi, 6/2004, 85 kW,Ghia, Machine Silver   Obrázek

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 05.10.2007 15:46

Cladici kapaliny maji ruzna slozeni. Pritom neni vylouceno, ze ruzne obchodni znacky jsou vyrobeny ze stejnych surovin nebo ze obsahuji suroviny chemicky se snasejici.
Obecne nemrznouci chladici kapaliny obsahuji latku zabranujici zmrznuti a dale tez m.j. latky zabranujici korozi chladiciho systemu – tzv. inhibitory koroze. Inhibitory koroze byvaji jineho typu (nebo koncentrace) pro motory "hlinikove" a "litinove" (podle toho, jaky material je omyvan chladici kapalinou). Podle toho se chladici kapaliny dost lisi. Inhibitory koroze se casem vypotrebuji (postupnou chemickou reakci) a asi hlavne proto se ma chl. kapalina po case menit. U velikych motoru s hlinikovymi soucastmi a velikym objemem chladici soustavy se treba samotna chladici kapalina nekolik let vubec nemeni (pokud neni znecistena) a doleva se jen inhibitor koroze. Pak se misto vymeny cca 100 litru chladici kapaliny doliji tak 2 deci inhibitoru, coz je pro zivotni prostredi i penezenku dosti setrne.
Cladici kapaliny se redi vodou (mela by byt mekka, aby se netvoril vodni kamen) a odparuje se znich vetsinou jen voda, chemicke latky jen velmi malo.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host