Příspěvek
od Jemar » 23.11.2019 15:05
Ona ta funkce TMPS systému není úplně jednoduchá a dle ETISU není pravdou, že by v klidovém režimu byly snímače "uspané". Takto to fungovalo už na Mondeu Mk4. Nezodpovězenou otázkou je to, jak je to s napájením ventilu i když nevysílá žádné informace, tedy jestli vysílač dokáže napájení odpojovat a připojovat. O tom jsem informace nenašel.
Princip činnosti
Při jízdě rychlostí vyšší než 20 km/h vysílá centrální rozvodná skříňka (CJB) nízkofrekvenční signál postupně do každé antény systému monitorování tlaku v pneumatikách. Každá anténa uvede do činnosti svůj konkrétní snímač nízkého tlaku v pneumatice. Příslušný snímač nízkého tlaku v pneumatice po zaznamenání nízkofrekvenčního signálu odpoví vysláním vysokofrekvenčního signálu (315 MHz nebo 433 MHz v závislosti na trhu). Tyto signály obsahují data s informací o identifikaci snímače, tlaku v pneumatice, teplotě pneumatiky a zrychlení vozidla.
Protože každé kolo odpovídá na nízkofrekvenční signál z CJB, je mu přiřazena poloha na vozidle a je sledováno po zbytek jízdního cyklu v této poloze.
Antény systému monitorování tlaku v pneumatikách fungují postupně po dobu 15 sekund v následujícím pořadí:
Levá přední
Pravá přední
Pravá zadní
Levá zadní
Každý snímač nízkého tlaku v pneumatice odpovídá postupně, takže CJB může stanovit polohy snímačů na začátku jízdního cyklu. Tento proces se opakuje až 3krát, případně méně, pokud CJB již polohy snímačů zná. Dokončení tohoto procesu trvá 3 až 4 minuty. Během této doby snímače nízkého tlaku v pneumatikách vysílají v pravidelných intervalech každých 15 sekund. Po zbytek jízdního cyklu tyto snímače vysílají jednou za 60 sekund nebo když je zaznamenána změna tlaku v pneumatice, a to dokud se vozidlo nezastaví a systém monitorování tlaku v pneumatikách se nevrátí do klidového režimu.
K upozornění na nízký tlak v pneumatikách dojde při 25% - 35% vypuštění a sestává se z oranžové a červené kontrolky a příslušného hlášení, které se objeví na displeji palubního počítače. Na displeji palubního počítače (centra informací a zpráv) se také objeví dodatečná informace o umístění postižené pneumatiky nebo pneumatik.
Systém monitorování tlaku v pneumatikách přejde do klidového režimu poté, co rychlost vozidla klesne pod 20 km/h na 15 minut. V klidovém režimu snímače nízkého tlaku v pneumatikách vysílají kódovaný signál do CJB každých 13 hodin. Pokud se tlak v některé pneumatice během těchto 13 hodin sníží o více než 0,06 bar, snímač nízkého tlaku v pneumatice bude vysílat častěji, protože se tlak v pneumatice ztrácí.