Škubání motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 05.10.2007 20:39

To Eidos: dík za info, kéž by to bylo jen tímto, rozvoďák by to asi stejně chtělo vyměnit.
Cukalo ti to pořád, nebo jen při prudším zrychlování?

Ještě jeden poznatek - na zpátečku, i když dám plnej kotel, tak to ani necukne !!! To by asi taky ukazovalo spíš na ty rozvody co ?
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Vankart
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vankart » 05.10.2007 21:01

Z mých neblahých osobních skušeností též doporučuji zkontrolovat vůli na ventilech.To byl u mě ten problém s cukaturou.
Ford Focus 1.6 16V ZETEC SE,Hatchback,r.v. 2001 Deep Blue,LPG Tartarini,FlashLube
Obrázek

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 05.10.2007 21:30

V úterý to jde na diagnostiku do Fordu, snad na to přijdou. Možná by nebylo od věci sepsat všechny možné problémy s cukaturou s přesným popisem cukání a k tomu vždy říct čím to bylo. (takový obecný poučení pro všechny, myslím, že by ty pravidla platily i u spousty jiných typů aut)
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 09.10.2007 16:23

Závada odstraněna, bylo to cívkou, mám tam novou origoš za 2000,- práce 0,-
Ještě se pokusím dodat obrázky z osciloskopu.
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 09.10.2007 17:39

A kolik za diagnostiku 500/1500?
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 09.10.2007 21:19

Vzhledem k tomu, že mi minulou diagnostiku poškozená ŘJ údajně odpálila novou cívku, tak jsem měl diagnostiku zdarma.
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 09.10.2007 21:34

Tak to by se mi líbilo taky, ovšem bez té odpálené cívky a poškozené ŘJ. Cukání se stále projevuje hlavně při prudkém zrychlení do kopce. Vyměnil jsem již cívku za další, ovšem opět jetou. Nejsem si jejím stavem stoprocentně jistý. Trubka k čerpadlu by měla dle slov mechanika být v pořádku.

Zajímalo by mne jak dalece budou k tomuto problému směrodatné zmiňované

::výfukové ventily na válcích

::rozvody - nezajištěné vačky, pohnuté
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 10.10.2007 09:44

Koukal jsi na svíčky? Jsou očouzené? Některá mokrá? ŘJ jednotkou to nebude, to by ti nejelo vůbec, nebo jen dva válce. Snímač otáček to taky asi nebude, když to blbne jen při zátěži. Já bych to viděl taky na tu cívku (je to dost podobný). Ještě bys mohl zkusit osciloskop. Udělal jsem si ho z PC, respektive ze zvukový karty, funguje docela dobře. :)
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 10.10.2007 09:54

Svíčky jsou nové orig. měněné koncem minulé zimy kvůli tomuto problému, kabely by měly být ok. Za diagnostiku se mi moc platit nechce. Myslíš, že by i druhá cívka byla špatná?

Spíše mě štve přehřívání převážně za chladného počasí a při jízdě do kopce (na vyšší zařazenou rychlost - 5) a nemožnost identifikace zdroje tohoto problému. Výsledkem toho je, že když zastavím hučí mi ventilátory na max ještě nějakou chvíli i za chladnějšího počasí.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Dany
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3790
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dany » 10.10.2007 10:12

A co když je to otázkou čidla a motor se ti vůbec nepřehřívá? A jak s pumpou?
Ford Focus 1,6 16V Zetec 99 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 10.10.2007 11:22

Tak pumpa je dle slov mechanika dobrá, ale venku ji neměl. Co se týče čidla, tak to zase vylučují ve Fordu, že se jim to ještě nikdy v podobné režii s přehříváním u Focusu neobjevilo a je to nesmysl.

Typovali zase například to cukání na tu trubku od čerpadla stejně jako já, ale ta je jak jsem již psal výše údajně bez poškození (taky nebyla venku).
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 10.10.2007 12:56

No asi bych hledal souvislost mezi tím přehříváním a cukáním, ale je potřeba zjistit, zda je chladící kapalina opravdu přehřátá (čidlo by klidně mohlo zlobit).
Pokud se opravdu přehřívá, pak by mohl být včudu termostat.
Hlásí ti palubka přehřátí ?
V knížce "Jak na to" je popsané, co se děje, když je motor přehřátý - nejdříve ti ručička teploměru ukazuje za roh, pak se ti rozsvítí kontrolka (už nevím jaká) a pokud pokračuješ v jízdě, tak jednotka vynechává jeden válec a používá ho jako kompresor, kterým chladí zbytek motoru, nakonec motor zastaví úplně.

Nemůžeš mít jen zavzdušněný chladící okruh?
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 10.10.2007 18:15

to pktest:
muzes tu dat zaznam osciloskopu a parametry snimaci civky?
Magic si uz davno mohl zmerit teplotu chladici kapaliny.
Uroven zapalovani mu mohu zmerit ja, mam original osciloskop.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 10.10.2007 23:23

pktest píše:No asi bych hledal souvislost mezi tím přehříváním a cukáním, ale je potřeba zjistit, zda je chladící kapalina opravdu přehřátá (čidlo by klidně mohlo zlobit).
Pokud se opravdu přehřívá, pak by mohl být včudu termostat.
Hlásí ti palubka přehřátí ?
V knížce "Jak na to" je popsané, co se děje, když je motor přehřátý - nejdříve ti ručička teploměru ukazuje za roh, pak se ti rozsvítí kontrolka (už nevím jaká) a pokud pokračuješ v jízdě, tak jednotka vynechává jeden válec a používá ho jako kompresor, kterým chladí zbytek motoru, nakonec motor zastaví úplně.

Nemůžeš mít jen zavzdušněný chladící okruh?
Termostat je i s těsněním nový. Mě ručička vyskočí při větší zátěži do lehkého stoupání na 5tku "pouze" na třičtvrtě a více.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 10.10.2007 23:23

pelen píše:to pktest:
muzes tu dat zaznam osciloskopu a parametry snimaci civky?
Magic si uz davno mohl zmerit teplotu chladici kapaliny.
Uroven zapalovani mu mohu zmerit ja, mam original osciloskop.
Skvělé, můžeme se domluvit na někdy během příštího týdne po práci?:)
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti