Stránka 6 z 57
Napsal: 07.06.2007 10:59
od zewl
Jenda25 píše:No já když jedu na pohodu, tak se motám tak 1600-2200 otáček, jinak kolem 2500 to táhne fakt docela dobře.
No vzhledem k tomu, ze tohle vlakno je o spotrebe, tak musime psat, ze "kdyz jedu na spotrebu", nebo tak neco, ale je to o tom samem

. S tema tvyma "motacima" otackama, to je vicemene presne moje rec

Napsal: 07.06.2007 20:07
od bason
Mne ked sa sralo turbo tak som si vsimol ze mnozstvo paliva vstrekovaneho do motora neovlivnuje nmozstvo natlaceneho vzduchu (ako pri kontrole vahou vzduchchu) ale otackami motora( turbo mi netlacelo a nad 2000ot to zacalo dymet). Z toho by malo logicky vyplivat ze pri rovnych 2000ot by mala byt spotreba najlepsia, kedze turbo sa toci najrychlejsie na este malo vstrekovaneho paliva.

toto je moja logicka uvaha z mojich skusenosti,

pravda to ale byt nemusi.
Napsal: 07.06.2007 23:29
od Peta
Já s mým jezdím dlouhodobě mezi 5,5-6 litry, moje druhá polovička s druhým autem mezi 5-5,5 litry.
Jinak turbo mi krásně zatahuje od cca 1500otáček (tuším že někde mezi 1700 - 2000 otáčkami má maximum krouťák) takže pro mě je slušný povození právě tak mezi 1500 - 2500ot/min. Jasně že tomu někdy dám víc, ale mimo dálnici je to narozdíl od benzínových motorů u TD zbytečný...

v tom je právě ta krása turboropáka - zátah v nízkých otáčkách

Když si chci něco motoricky vytočit - vytáhnu z garáže motorku...

Napsal: 08.06.2007 07:37
od mansart
a co ti kteří nemají motorku ?

Napsal: 08.06.2007 08:36
od photoph
Napsal: 08.06.2007 08:50
od mansart
Ale já mám zatím jenom přítelkyni

Napsal: 08.06.2007 08:51
od mansart
Ale já mám zatím jenom přítelkyni

Napsal: 08.06.2007 09:23
od photoph
Napsal: 08.06.2007 09:29
od mansart
Říkáš,hlavně že točíš jo

Napsal: 08.06.2007 20:26
od Ahmed
bason píše:Mne ked sa sralo turbo tak som si vsimol ze mnozstvo paliva vstrekovaneho do motora neovlivnuje nmozstvo natlaceneho vzduchu (ako pri kontrole vahou vzduchchu) ale otackami motora( turbo mi netlacelo a nad 2000ot to zacalo dymet). Z toho by malo logicky vyplivat ze pri rovnych 2000ot by mala byt spotreba najlepsia, kedze turbo sa toci najrychlejsie na este malo vstrekovaneho paliva.

toto je moja logicka uvaha z mojich skusenosti,

pravda to ale byt nemusi.
Kolem 2000ot. je nejvetsi kroutici moment, protoze turbo zatahne nejvice. Nejlepsi spotreba urcite ne. Spotreba bude nejlepsi pri nizkych otackach. Pri 2000 nejvetsi kroutak a pri 4000 nejvetsi vykon

Napsal: 08.06.2007 21:23
od bason
Ahmed píše:bason píše:Mne ked sa sralo turbo tak som si vsimol ze mnozstvo paliva vstrekovaneho do motora neovlivnuje nmozstvo natlaceneho vzduchu (ako pri kontrole vahou vzduchchu) ale otackami motora( turbo mi netlacelo a nad 2000ot to zacalo dymet). Z toho by malo logicky vyplivat ze pri rovnych 2000ot by mala byt spotreba najlepsia, kedze turbo sa toci najrychlejsie na este malo vstrekovaneho paliva.

toto je moja logicka uvaha z mojich skusenosti,

pravda to ale byt nemusi.
Kolem 2000ot. je nejvetsi kroutici moment, protoze turbo zatahne nejvice. Nejlepsi spotreba urcite ne. Spotreba bude nejlepsi pri nizkych otackach. Pri 2000 nejvetsi kroutak a pri 4000 nejvetsi vykon

Poznam tie krivky tohoto motora ale myslim ze ten krutak je najvacsi pri o nieco viac ako vo 2000 nie o moc. Ja ale z urcitostu viem ze ked som mal na tachaci rovnych 90 tak to bola hranica kde potom zacinal dymit ked neslo to turbo. A myslim ze najlepsie to taha ako to tu uz bolo napsane pri 2500. Kamos na citrone HDI mal najlepsiu spotrebu podla pocitaca pri 2200ot.
Napsal: 09.06.2007 03:19
od Peta
http://magazin.auto.cz/predstavujeme/za ... focus.html tady jsem našel nějaké povídíní o Focusu. Je to z článku z roku 98 a jsou tam celkem zajímavé údaje o spotřebě 1.8 TDdi 66kW.
Dost dobře zní věty
Asi nejsilnější v argumentu spotřeby je kompletně nový motor Endura DI 1,8 litru s 90 koňmi a o 20 Nm většímu kroutícímu momentu. Jeho kombinovaná spotřeba se dostala i pod hranici 5 litrů na 100 kilometrů, čímž plně stáhla náskok tolik opěvovaného TDi od VW...
(což mi absolutně nesedí s neustálým haněním tohohle motoru jinými "redaktory" v jiných článcích...)
Spotřeba u "kombajna" je uváděná 6,8/4,1/5,1 (město/mimo město/kombinovaná)...
Napsal: 09.06.2007 08:09
od lubec
bason píše:Poznam tie krivky tohoto motora ale myslim ze ten krutak je najvacsi pri o nieco viac ako vo 2000 nie o moc. Ja ale z urcitostu viem ze ked som mal na tachaci rovnych 90 tak to bola hranica kde potom zacinal dymit ked neslo to turbo. A myslim ze najlepsie to taha ako to tu uz bolo napsane pri 2500. Kamos na citrone HDI mal najlepsiu spotrebu podla pocitaca pri 2200ot.
Máš pravdu, najväčší krúťak som mal v sérii pri 2350 ot., maximálny výkon pri 4200 ot. Po čipovaní sa to posunulo nižšie - max. krúťak je teraz pri 2270 ot. a výkon pri 4000 ot.
Napsal: 09.06.2007 13:28
od Ahmed
bason píše:Ahmed píše:bason píše:Mne ked sa sralo turbo tak som si vsimol ze mnozstvo paliva vstrekovaneho do motora neovlivnuje nmozstvo natlaceneho vzduchu (ako pri kontrole vahou vzduchchu) ale otackami motora( turbo mi netlacelo a nad 2000ot to zacalo dymet). Z toho by malo logicky vyplivat ze pri rovnych 2000ot by mala byt spotreba najlepsia, kedze turbo sa toci najrychlejsie na este malo vstrekovaneho paliva.

toto je moja logicka uvaha z mojich skusenosti,

pravda to ale byt nemusi.
Kolem 2000ot. je nejvetsi kroutici moment, protoze turbo zatahne nejvice. Nejlepsi spotreba urcite ne. Spotreba bude nejlepsi pri nizkych otackach. Pri 2000 nejvetsi kroutak a pri 4000 nejvetsi vykon

Poznam tie krivky tohoto motora ale myslim ze ten krutak je najvacsi pri o nieco viac ako vo 2000 nie o moc. Ja ale z urcitostu viem ze ked som mal na tachaci rovnych 90 tak to bola hranica kde potom zacinal dymit ked neslo to turbo. A myslim ze najlepsie to taha ako to tu uz bolo napsane pri 2500. Kamos na citrone HDI mal najlepsiu spotrebu podla pocitaca pri 2200ot.
Jasne, nepamatuju si presne cislo, tak jsem napsal kolem. Je to o neco vyse. TDCi ma kolem 1950?, jestli se nepletu.
Napsal: 09.06.2007 14:57
od toro
opět ke spotřebě:
Běžně se také na našich silnicích pohybuji od 5,2l v letním do 5,8l v zimním období.Nyní mám asi 5 k km po výměně oleje a poslední spotřeba byla necelých 5,1l/100 při ujetých 1300 km, převážně v režimu skoro jako na dálku, ale moc jsem to nešetřil a při průjezdech městy jsem hezky ve frontách nechal ropáka pobublávat.