Signalizace probíhající regenerace DPF

Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 16.09.2014 19:57

Takze po slovensky - DPF po smrti, pravdepodobne po smrti bud regulacia tlaku vystupu paliva z cerpadla, alebo velke prepady na vstrekovacoch. Inu, mrdka ako sa slusi a patri.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od hihi » 16.09.2014 20:02

Grafy. Ovšem na LCD jsem na živo viděl něco jiného! To bych odpřisáhnul. Dost to připomínalo vlnky ve větru, jak je kreslí děti. Možná rozlišením a zobrazením na jiném LCD... Maximální oblasti teplot DPF jsem zakroužkoval. No... Tak ještě se bude asi měřit.

edit: V12 :-). JJ, tuhle rétoriku (ne nutně nepravdivou) tu čtu často. DPF je OK. Výrazně nejpravděpodobnější je nutnost vyměnit palivový filtr.
Přílohy
radekcmax.jpg
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 16.09.2014 20:08

Akurat som sa chcel spytat, kedy bol rieseny palivovy filter. Za predpokladu, ze je OK hlaska FRP low znamena pruser tazkeho kalibru. DPF OK nebude, ked je nutna tak casta regeneracia, nizky tlak paliva v raile neovplyvnuje regeneracie. Staci sekunda - dve nizkeho tlaku a motor ide do nudzoveho rezimu, pretoze v opacnom pripade nie je mozne plnit emisie. FRP je jedna z najprisnejsie strazenych velicin motorov EURO IV a V. Druha je MAP a MAF - mnozstvo a tlak vzduchu, tretia diferencny tlak na DPF.

EDIT :
Nedal si sancu tomu filtru zregenerovat. Ked rychlost poklesla, okamzite prerusil regeneraciu. Aby ju dokoncil, vybehni na dialnicu, daj 50 km v kuse stovkou a modli sa, aby zregeneroval.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od hihi » 16.09.2014 20:20

Proč by měl regenerovat???? Nebo je možné, že právě mělo dojít ke kilometrové regeneraci a bavíme se o ní? To by byla velká náhoda. Ale ne nemožná. Až se vymění palivový filtr, tak se to prubne... Díky. Nicméně další rady a poznatky vítám(e).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 16.09.2014 23:56

Podla tej teploty si myslim, ze sa o tu regeneraciu pokusil. Ta chyba P2459 hovori o pricastych regeneraciach. Ked sa snazi regenerovat a Ty mu to nedovolis, o chvilu sa pokusi znova. Ked sa proces znova prerusi, cyklus sa zopakuje. A ked velky pocet nedokoncenych regeneracii riadiacu jednotku prestane bavit, zahlasi uvedenu chybu. To je moj nazor. Fakt s tym vybehni na dialnicu a udrzuj co najdlhsie konstantnu rychlost, az regeneracia korektne prebehne - poklesne teplota bez zmeny rychlosti. Potom resetni zavady a malo by byt hotovo. Nezabudni ani ten palivak. Ked bude cisty a bude to padat do nudzaku, pricina je jasna - niektory vstrekovac je vadny, motor riadne cmudi do filtra a ten sa chce stale regenerovat...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od hihi » 17.09.2014 00:07

Jo. To zní logicky. Napíšu po výměně filtru.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Komi » 17.09.2014 07:33

z obrazku vidno len uplne normalny priebeh - aspon ked pozeram na teplotu - ani naznak regeneracie - zvysene teploty nasleduju po jazde na zvyseny plyn - uplne normalny prevadzkovy stav, nasleduje po nom jazda bez plynu kedy teplota klesa !
po zacati regeneracie mi stupa teplota cca 4 stupne za sekundu a vtedy sa s hodnotami MAP dostavam pri jazde bez plynu dost hlboko do podtlaku - to je tiez jeden z jasnych priznakov ze prebieha regeneracia - neviem ci merias tuto hodnotu-napr u mna je na volnobeh tlak 100 tak pri regeneracii pri jazde bez plynu je nieco nad 80 ! cize skoro 0,2 atm podtlak !
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
pisty01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 04.06.2012 11:13

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od pisty01 » 17.09.2014 08:11

Mne pri regeneracii stupala teplota za filtrom na 500°c ked som isiel tak okolo 100km/hod na 6-tke. Ked som to prehodil na 3-tku a vytocil 3000 otacok teplota za filtrom isla na 580-620°C, ty tam mas 350°C. Ja mam vsak 2.0tdci

Skus si tam najist aj hotnotu otvorenia/zatvorenia EGR ventilu, ta bola 0% ked prebiehala regeneracia, za normalneho rezimu menila stale svoje hodnoty
FF Combi 03/2009 2,0 TDI

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 17.09.2014 08:45

Komi :
MAP do podtlaku ? Na turbodiesli ? To sa turbo zacalo tocit opacne ??? Niekde je chyba, toto je podla mna totalny nezmysel.

all :
Netreba zabudnut na jednu vec - tu sa zrejme jedna o iny DPF, kedze v podpise vidim 1.6 TDCI 66kW, ten moze regenerovat inak. Hlavne ked je to cDPF...

hihi :
Daj VIN, aby sme zistili, co tam mas za DPF :idea:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od vladko » 17.09.2014 12:13

Souhlasím s Komim. Teplota DPF vypadá úplně normálně. Těch 300°C až 400°C je provozní teplota filtru. Nic nenasvědčuje regeneraci. Při regeneraci mi to skáče hrubo přes 400°C a klidně i nad 500°C. Ve ForScan je i položka počet km od poslední regenerace (neřeší jestli doběhla nebo ne, nuluje se po započetí regenerace), ta by řekla více než počítadlo km od resetu.
Předpokládám, že se jedná o 1.6 80kw a aDPF. V popisu má sice hihi něco jiného, ale psal, že je to auto kamaráda.
A jen pro jistotu, provedl jsi vymazání těch chyb před testovací jízdou? Jestli to není pozůstatek předtím, než jsi resetoval ten filtr.
Když jsem měl plný filtr já, tak mi auto hlásilo opakovaně chybu dlouhý průběh regenerace.

Ten kód chyby co je tady popisuje, že bylo dosaženo maximálního počtu regenerací.
Frekvence zde neznamená často, ale četnost.
Takže je pravděpodobné, že si "auto" vede i celkový počet spuštěných cyklů po resetu. Bohužel nikde nejde vyčíst ani nastavit. Řekl bych, že resetem DPF se nuluje i toto počítadlo.
Druhý důvod, kdy tuto chybu nastavuje je, když regenerace selže. Není ovšem nikde napsáno, co znamená selhání. Ale řekl, bych že to budou nějaké kritické chyby, možná to způsobil pokles toho tlaku paliva. Přerušením jízdy např bych řekl, že nikoliv.

Takže já doporučuji smazat chyby a provést jízdu. A znovu vyčíst a uvidí se.
Filtr podle dif.tlaku vypadá totiž ještě OK. Já jezdil i s tlaky 1kPa volnoběh a 14 kPa jízda.
Sice často regeneroval, a nedokázal je ani dokončit, ale tvoji chybu jsem nikdy neměl.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 17.09.2014 14:39

vladko :
Ano, toto je logicke. Predpokladam ale, ze ten pocitadlo regeneracii pojde resetnut len cez IDS, na to ELM asi stacit nebude :(

hihi :
Ako je to s tym palivovym filtrom ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1012
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od hihi » 17.09.2014 16:26

Info: jde o kamaradův 1,6 TDCi 80 kw v C-Maxu. cDPF, r.v. 2010. Nikoliv aDPF. Na dodání filtru se čeká. Až po výměně dám vědět, co se změnilo. Frekvence regenerací je vysoká, netuším proč a netuším tedy ani jak častá je, když těch 300°C odpovídá provozní teplotě. Každopádně během doby, který ukazuje graf ta chyba vznikla, protože jsem ji vymazal před měřením a po něm tam zase byla (cca 35 minut jízdy). Pak jsem dal cca 10 km (6 minut?) a neobjevila se (měření zde není). Každpoádně díky za příspěvky do diskuze, posouvají :-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od Komi » 17.09.2014 18:10

V12: MAP do podtlaku ? Na turbodiesli ? To sa turbo zacalo tocit opacne ??? Niekde je chyba, toto je podla mna totalny nezmysel.

skus sa teda zamysliet kde je chyba: snimac MAP je umiestneny v bloku kde su aj prepinacie klapky - obtok IC pre reg atd...cize za IC a kusok pred sanim - pri jazde bez plynu turbo prakticky stoji a tvori urcity odpor prudeniu vzduchu - potom ide cidlo tlaku a za nim vytvara podtlak otacajuci sa motor ktory statocne nasava cim vyraba podtlak-neide o nijak vyrazny podtlak, ale je tam...
ak by ta to fakt zaujimalo, staci sa popozeral po inych meraniach, aj zahranicnych a na datach to uvidis :D
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od V12 » 18.09.2014 10:26

Jazdil som na kadejakych turbodiesloch, no MAP < 1 bar som nevidel nikdy. Ba, jeden raz ano, Volvo FH16, dole kopcom s akvivovanou i-VEB. Na druhu stranu ale je pravda, ze sa v bazaroch orientujem na diesle bez DPF, tam v sani obvykle ziadna klapka nie je.
Takze priznavam, vo vedomostiach mam medzery.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Signalizace probíhající regenerace DPF

Příspěvek od foki » 20.09.2014 09:32

caste spousteni regenerace muzou byt pokusy o spusteni , ted se tady resi galaxy , za 3 mesice a 4500km navic 3,5l naplne v oleji , posledni uspesna regenerace pred 250km posledni pokus o regeneraci pred 45km , pise to chybu ze neni stav vozdila pro regeneraci , ale to muze byt EGR ( pry vycisteny ) , nefunkcni sahara , atd
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů