Stránka 6 z 14

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 26.06.2014 14:45
od tikak1
Stano já to chápu, a ani se s tebou nechci hádat. Ten rezeň byla jen legrace 8) Jen se snažím říct, že je na výběr buď origo drahé a spolehlivé, nebo si to musí dotyčný vyzkoušet, a nést případné následky. Hadice o které mluvíš to třeba vydrží, otázkou je jak dlouho. Co se s ní působením tepla stane a podobně. Znamená to měřit a odzkoušet, postupně zkoumat. Na tom originále je to už odzkoušené.

Též jsem se tu ptal jestli se dá nahradit Ford aditivum jiným značkovým, pokud možno levnějším. Kupodivu mi ani nikdo neodpověděl :nixw:

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 26.06.2014 15:15
od stano.
Ja viem, ze to bolo zo srandy. To bolo tak... na zaver. Uz to tu dlho rozoberame. Ano dobre pises. Bud kup original, ktory nieco vydrzi (ale tiez nie naveky), alebo skus nieco ine. Mozno to vydrzi rovnako, mozno viac, mozno menej.

To aditivum je asi ako pises: "je na výběr buď origo drahé a spolehlivé, nebo si to musí dotyčný vyzkoušet, a nést případné následky". Zatial nikto asi ine neskusal. Neviem, ci som to pisal tebe alebo komu, niektori kupovali u inej znacky (Peugeot, Citroen?) to iste aditivum za ovela nizsiu cenu. Je to zabozrutovy motor, koncern je PSA, tak skus sa v tych 2 znackach opytat, co to u kazdeho stoji. A vyber najlacnejsiu alternativu...

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 26.06.2014 17:26
od Atomik
tikak1:
Máš na mysli zkoušet měřit teplotu vně štítu, kde je hadice na výustku? Psal jsem, že až budu paranoidní a to mě snad nepotká...i když možná už to začíná :) ,kouknul jsem znova na ty hadičky /horní/. Nemám termopistoli a nucenou regeneraci nemám nikdy v plánu /jedině čistit nebo vyměnit/. Hadice pružná bez vytvrdnutí, na ohyb není vidět s lampou žádná prasklina. Na tachometru 153 tis.
Nebo udělat výměnu origo hadiček za mnou uvažované? Pokud je Veliký Manitua povolá do věčných lovišť, určitě má první cesta nepovede k Henrymu, ale určitě se zamyslím a bude to za mé prašule. To mohu slíbit... :) Pokud bude můj "pokus" stát 1/4 toho co chce Henry nemám problém. U Henryho jsem bral jen jednou v časové nouzi pitomé matky na zimní plecháč /někde jsem prodrbal/ a 360% marže se mě zda volaako nelidová, ale každého volba. Nemám problém obchodovat, mám problém se nechat ojebat…
Kupodivu brácha nástrojař a když jsem pův. našel /byly v autě/ :Dancer: , dal jsem je v létě na porovnání. Výsledek? Henry mě ojebal …teda sorry, po česku dobře zobchodoval.
Přemýšlení a odměny za přemýšlení mě tak nějak platí mé složenky, někdy to sice bolí /přemýšlení/, ale funguje to. I když minout se je lidské.
Ještě jsem si všimnul, že origo hadice u výustku nemá zvýšenou izolaci a dále od výustku /DPF/ je na hadici zvýšená izolace - možná jen mechanická. Proč to ten Henry dělá /vlastně ten kdo to pro Henryho dělá/, když ta vysoká teplota je hlavně u DPF? Stejně to někdo dělá v ČR nebo někde na Balkáně /moje domněnka/ a při předpokládané marži Henryho a spol. jakou mají hodnotu a z čeho jsou…Když kouknu na hadice s odolností vyšší než 300 st., by to Henry prodával tak za 15 fíků.
Proč přemýšlím? Např. podle Henryho a jeho manuálu bych měl mít osazen druhý DPF a nemám /prašule za ten druhý mě leží na účtu/. Pokud dojde na spojku, nekoupím ji u světoznámých českých dodavatelů /to už jsem někde psal/. Jen pro zajímavost. Proč se asi nedá koupit koupit komplet DMF od LUKu od našich světoznámých dodavatelů a na trhu je jen po částech, samozřejmě dražší o cca 7 fíků – pult? Koukal jsem jen na 2 velké "světoznámé" české dodavatele. Přitom výrobce u Franfurtu je má naskladněny, takže v čem je problém…Že by neměli přepravní kapacity… :)
U mechoše stojí jedno Mondejko, které servisuje od novoty s 230tis. a poprvé se ozvalo DPF a nouzák, takže bude čistit. Mám mu „poradit“, že jediná doporučená možnost od Henryho je nový – nejlépe v akci od Henryho ?!?! Henry to ví přece nejlíp a varianty se nepřipouští. Proč automobilky potají inovují některé komponenty, když to mají odladěné a vyzkoušené, než jdou výrobky /auta/na trh.
Podle některých by auto už mělo pomale stát, vana plná bordelu turbína a čerpadlo na onom světě, páč tam liju 5W-30 A5 B5 s intervalem 9-10 tis. km sice ne Ford, ale i tak...Já neříkám, že jednou nezastaví…
Možná někdo, kdo zrovna stojí před tímto problémem /hadičky/ to prubne, já zatím nemám potřebu..., ale třeba budu časem první…

Napsal: 26.06.2014 18:42
od vita_k
Teplota se měří u katu. Ještě že už je nemusím řešit...

Re:

Napsal: 26.06.2014 19:46
od tikak1
vita_k píše:Teplota se měří u katu. Ještě že už je nemusím řešit...
:) No při dnešní legistlativě uvidíme na jak dlouho :nunu:

Napsal: 26.06.2014 23:57
od vita_k
To už bude souc auto na prach rozpadle věkem.

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 07:03
od foki
a muzete mi rict jak teply vzduch jde tema hadicema ? kdyz uvnitr filtru nameris 600*C tak hadicema par cm od cidla asi nebude 100 C ne ? videl jsem roztrhane hadice , kdyz sebrali na dalnici nejaky disk ,prorazili chladic vzduchu a jak to zacalo kourit tak se filtr ucpal a z vyfuku neslo nic ale veskere spaliny odchazely tou pulcentimetrovou hadickou , samozrejme hadice KO a veskere plasty v okoli ( filtrbox a obal baterky ) byly roztavene .

plasty co jsou okolo - jednak jsou ve smeru jizdy pred dpf a jakmile zacne regenerovat , tak se rozbiha sahara ktera pomaha okoli ochlazovat , ctu to nekolikrat mesicne kdyz se dela staticka regenerace , ze se ma zajistit dostatecne chlazeni motoru , ventilator pred auto , pustena klima atd atd .

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 07:10
od tikak1
No, sahara. To je teď moje téma. Nemáš nějaký tip, kde vzít nějakou funkční, jetou a za dobrý peníz?

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 07:18
od foki
co s ni mas ? uhnile kabely ?

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 07:23
od tikak1
No, jasně :-). Ten zelený. Ale nevím jak ji vyndat, a jestli to umím opravit. Tak radši sháním jinou.

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 10:07
od Atomik
foki:
Takže musím počkat až mě odejdou někdy do věčných lovišť a vyzkoušet nebo třeba dát uzavřené krátké téčko a měřit.
Naprostý souhlas, že při statické jsou ve filtru i vně /sice nižší,ale.../ dlohodobě extrémní teploty. Moje volba - žádná statická - čistit - klidně preventivně /při předpokládané životnosti dle manuálu Henryho/ nebo měnit. Kolik je teplota uvnitř DPF při běžné provozní regeneraci? Někde jsem četl že cca 400 možná 450st - nevím - píší to. Koukal jsem, že třeba i pitomá Multikára má DPF mezi kabinou a korbou nebo nástavbou /viditelný pohledem/ a při statické se "slunce" rozzářilo. Že když místo DPF mám totální špunt je logické, že se to tlačí hadičkama /totální zmar nejen hadiček/, to ale při normálním zanešení, které hlídají snimače nehrozí. Proč to asi hodí do nouzáku? Ta popisovaná bouračka - jasan-totálka.
Co když vezmu v potaz, že se bavíme o tlacích v řádu mba spočítaných na jedné ruce /volnoběh/, a při provozních otáčkách možná v řádu 1,2,3 desitek mba? Odhaduji. Škoda, že jsem si hodnoty nenatlouknul do květáku, když se nuloval DPF, ale ty by jsi je měl vidět. A k tomu umístění a průměr výustku na tělese DPF proti vstupnímu a výstupnímu hrdlu DPF a médium je vzduch.
Končím s tímto tématem, příště až po ověření...,pokud bude...
Jo o znám případy servisů /samo že ne značkové/, že používají místo ofic. čističů DPF koncentrát MA-FRA SUPERMAFRASOL za pár grošů, ale za mne bez záruky, neznám chem. složení a vliv koncentrátu na DPF, ale prý to funguje.

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 10:21
od foki
novy DPF cca 100Pa , jety ale dobry cca 500-600Pa , zaneseny jsem delal i 4kPa

ale jsou to hodnoty mnou namerene a neexistují zadne predepsane hodnoty (na to jsem se uz ptal )

k sahare , ford kdysi mel svolavacku , ze sahary menil (to jsou ty co jsou ted na vrakovistích ) a davalo se doplnkove rele ktere v klidovem stavu odpojovalo saharu , protoze dochazelo diky oxidaci k samovzniceni RJ sahary a nasledne k pozaru vozidla . vlastni zkusenost , sedime v kanclu a znamy rika ze tady neco smrdi jako plast , tak se sel podivat do dveri a rika , asi ti horí auto , ale byl v klidu , tak se jdu podivat a zpod kapoty bíly dým , s hasicakem jsem tam byl za 2 sec :lol: a on otevrel ja tam fouknul a jedine co bylo poskozene byla sahara s jednotkou a filtr box .

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 11:52
od phofy
Ano mas pravdu, taky sem byl na svolavacce kvuli sahare, ze by se mohla sama znitit

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 12:05
od tikak1
Já nikde nehořím, prostě mi přestal běhat kompresor. kontrolka v autě svítí, na kompresoru není šťáva, a diag říká že je rozpojená dolní zásuvka. Takže vcelku jasná věc. Mechoš dole ten upadlej drát viděl, ale elektrikář zas má čas až za dva týdny. A jinýho spolehlivýho tady neznám. :nixw:

Supermafra by mohlo být to, co jsem koupil. Stálo to 2,5k , a byl to 5L kanistr. Na den nalít, vypustit, vapkou vymýt, kompresorem vyfoukat, nechat důkladně vyschnout. Když k tomu připočtu mont + demont a strávený čas, radši půjdu vydělat do práce, a ať to někdo udělá. Při mém štěstí bych zkurvil EGR nebo něco podobného, a bylo by to ještě dražší :D

Re: cistenie dpf a doliatie aditiva

Napsal: 27.06.2014 13:00
od Atomik
Myslím, že SUPERMAFRASOL to nebyl co jsi měl v kaňáku nebo hej, ale už to bylo naředěné k použití . Už jen podle množství, ceny. To origo balení myslím 1 litr je koncentrát, ředí se pokud si pamatuji snad 1 : 70 a stojí do 200Kč/l.
Mechoš ten přípravek používá a je s ním max. spokojen, ale ne na DPF o tom jsme se jen bavili, ale někteří mechoši to používají na DPF. Já za sebe opakuji - bez záruky...
Pokládám si otázku. Co asi používají ofiko-neofiko čističi, když celková cena čištění je cca 5-6 fíků a origo čističe na trhu třeba kšeft starého Kellyho se pohybují cca 800Kč/l - pult, při množství cca 5-7 l na DPF. Kde je práce a zisk? Že by práce,zisk,likvidace odpadů byl v desítkách, no dobře, pár stokorun? V tomto naivitou opravdu neoplívám. Nebo nepoužívaj čističe a zatopí tomu "pod kotlem" ...? Ví to někdo ?