Stránka 6 z 8

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 29.10.2012 17:49
od V12
Ked kupis jazdeny diesel s 250k km, pocitaj s dalsou investiciou cca 2000, v horsom pripade 3000 EUR. Este stale mas chut na jazdeny diesel ?

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 29.10.2012 21:53
od MaxSand
Morris píše: Mám jednoduše strach, že za rok nebo dva bude hodnota mého Focuse tak 20- 30 tisíc a dvojkový focus nebo Mondeo (oboje v té době tak max 5 lest staré) budou +- furt za stejnou cenu. Mýlím se, když vycházím z předpokladu, že moje FOFO I (10-11 let staré) ztratí na hodnotě za stejný časový úsek víc než FOFO II nebo Mondeo, v současnosti asi tak 5-6 let staré? Takže přesedlání teď na novější auto a pak třeba za dva roky na Mondeo mě může stát ve výsledku menší balík? Nebo se to ztratí ve vstupních nákladech spojených s "novým autem"? (náplně, technické, převody, převozy, ...)

A teď babo raď ... :nixw:
Podle mně rozhodně ztratíš víc, když koupíš to 5 let staré než když si necháš to co máš teď. Ono cena auta se snižuje procentuálně. tzn. pokud budeš mít auto za 30 tis a 150 tis a za určitý úsek ztratí třeba 10% hodnoty, tak máš u jednoho 3 tis. a u druhého 15 tis.

Ono je tady další fakt, že focus 1 je hodně oblíbený a ty ceny jdou od 30 až po 100 tis., ale myslím, že ta procentuální složka bude převažovat tu poptávkovou. Takže čistě z finančního hlediska ( pokud nebudeš mít nějaké velké investice) je lepší Fofo 1 8)

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 30.10.2012 16:11
od stano.
Na FoFo I zozenies kopu dielov po vrakoviskach a originalne tiez nie su az take drahe. Taktiez to nie je tak komplikovane auto a obsahuje menej "kurvitok" (to je ale normalne, Forman ich ma este menej :D).
Ja som tiez chcel dalsieho Focusa dvojkoveho. Ale skoncilo to na jednotkovom. Predsalen, mat doma dve (skoro) rovnake auta sa hodi :) Na servis, skusanie dielov vymienanim a tak :D
Dvojkoveho som vylucil aj kvoli tomu, ze klasicka investicia ako do kazdeho jazdeneho auta by bola vyssia (drahsie diely) a o nejakych 5-6 rokov ked budem auto menit bude mat aj dvojkovy Focus zostatkovu cenu velmi nizku. Tento moj jednotkovy dam bez lutosti bratovi, nech ho dorazi :)
Na druhej strane, mas to pohodlnejsie, komfortnejsie (aj ked nie ovela) a novsie auto. Zalezi, na kolko ho chces. Ci na par rokov, alebo ho dojazdit do smrti.

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 30.10.2012 21:11
od Morris
V12 píše:Ked kupis jazdeny diesel s 250k km, pocitaj s dalsou investiciou cca 2000, v horsom pripade 3000 EUR. Este stale mas chut na jazdeny diesel ?
Je pravdou, že o dieselech u fordu toho úplně moc nevím, Vím, že s diesely obecně vychází laciněji 1 km, ale zase jsou náchylnější na kvalitu paliva, a opravy bývají dražší. Že se s nimi vyplatí jezdit delší vzdálenosti a není to na popojíždění po městě.

Hranice 250 tis km je už docela vysoká a v takovém případě bych do takového drahého auta nešel. Znám oktávky, co běhají přes 300 tisíc km bez poruchy motoru, ale kdoví jak to je u 2.0 TDci od Fordu. To ještě nemám příliš načteno. Spíš bych si připlatil a hledal něco takového :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... rigin=PARK

To by snad mohlo chvíli vydržet. Při troše štěstí :)

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 30.10.2012 21:38
od Morris
MaxSand píše: Podle mně rozhodně ztratíš víc, když koupíš to 5 let staré než když si necháš to co máš teď. Ono cena auta se snižuje procentuálně. tzn. pokud budeš mít auto za 30 tis a 150 tis a za určitý úsek ztratí třeba 10% hodnoty, tak máš u jednoho 3 tis. a u druhého 15 tis.
Ono je tady další fakt, že focus 1 je hodně oblíbený a ty ceny jdou od 30 až po 100 tis., ale myslím, že ta procentuální složka bude převažovat tu poptávkovou. Takže čistě z finančního hlediska ( pokud nebudeš mít nějaké velké investice) je lepší Fofo 1 8)
MaxSand: Díky za názor. Do oprav svého FOFO jsem investoval (z mého pohledu) docela dost. Chápu, jde o ježděné auto a nemůžu chtít zázraky. Propadl jsem ale takové skepsi, že to bude pokračovat dále třeba stejným tempem a že ve výsledku můžu zaplatit mnohem víc než za „bezporuchový“ a novější FOFO II. Moje auto má teď najeto 180 tis a netuším například, kdy by bylo dobré udělat něco např. s tlumiči a dalším. Asi bude chtít v příštím roce novou baterku, letňáky a podobné drobnosti. Naivně si představuji, že u „nového“ to třeba nebude, takže ve výsledku i přes rychlejší úbytek ceny ušetřím ;)
stano. píše:Na FoFo I zozenies kopu dielov po vrakoviskach a originalne tiez nie su az take drahe. Taktiez to nie je tak komplikovane auto a obsahuje menej "kurvitok" (to je ale normalne, Forman ich ma este menej :D).
Ja som tiez chcel dalsieho Focusa dvojkoveho. Ale skoncilo to na jednotkovom. Predsalen, mat doma dve (skoro) rovnake auta sa hodi :) Na servis, skusanie dielov vymienanim a tak :D
Dvojkoveho som vylucil aj kvoli tomu, ze klasicka investicia ako do kazdeho jazdeneho auta by bola vyssia (drahsie diely) a o nejakych 5-6 rokov ked budem auto menit bude mat aj dvojkovy Focus zostatkovu cenu velmi nizku. Tento moj jednotkovy dam bez lutosti bratovi, nech ho dorazi :)
Na druhej strane, mas to pohodlnejsie, komfortnejsie (aj ked nie ovela) a novsie auto. Zalezi, na kolko ho chces. Ci na par rokov, alebo ho dojazdit do smrti.
STANO: Když jsem si před dvěma roky auto kupoval, nevím, v jakém horizontu jsem uvažoval. Nemám k autu nějaký hlubší cit jako nějací členové klubu zde, beru jej jako dopravní prostředek (s modrým oválem samozřejmě), který si žádá své náklady. Chci, aby auto jezdilo a to pokud možno s nejmenšími náklady pro mě. Když zjistím, že se vyplatí auto obměnit v nějakém stádiu, budu to chtít vždy udělat.
Celkově se mi po přečtění příspěvků nákup FOFO II asi rozležel. Je fakt, že bych pocitově chtěl spíš mondeo, a jak jsem se díval, za nějakých 7 tis EUR se asi dá sehnat celkem ucházející kus. Mít novější auto takřka hned by se mi určitě líbilo, ale jde spíš o takové to nadšení. Proto jsem psal zde na fórum, abych pod tíhou vašich příspěvků případně vystřízlivěl :D. Myslím, že se to asi podařilo.
Každopádně, pokud jednou uvidíte ve vlákně „prodej“ nabídku mého zeleného draka, neváhejte ani minutu a skočte po něm :hhura: Lepší nekoupíte :cooler:

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 30.10.2012 21:53
od MaxSand
No myslím, že 180 tis není na fofo moc, ale spíš jde o ty roky. Já měl na feldě necelých 100 tis a začal se kazit a to jen stářím. Tenhle fakt jsem předtím nezohlednil. Mondea mají výhodu, že jsou stavěna na větší nájezd. Zase ho spíš koupíš právě s větším nájezdem nebo přetočenku. :) Taky počítej s větší hmotností a s motorů jen s 1,8. Všechny ostatní diesely jsou žabožrouti. Kupovat nového diesla, vůbec bych se toho nebál, ale ježděný je vždycky risk. Kromě toho jsem někde četl, že převodovka u Mondea není uplně ideální do města a spíš je stavěná na dálnice. Tedy u modelu tuším do roku 2010. Nevím od kdy byly nový mondea :) No lehký to nemáš :D

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 31.10.2012 08:33
od solfan
Morris píše:
V12 píše:Ked kupis jazdeny diesel s 250k km, pocitaj s dalsou investiciou cca 2000, v horsom pripade 3000 EUR. Este stale mas chut na jazdeny diesel ?
Je pravdou, že o dieselech u fordu toho úplně moc nevím, Vím, že s diesely obecně vychází laciněji 1 km, ale zase jsou náchylnější na kvalitu paliva, a opravy bývají dražší. Že se s nimi vyplatí jezdit delší vzdálenosti a není to na popojíždění po městě.

Hranice 250 tis km je už docela vysoká a v takovém případě bych do takového drahého auta nešel. Znám oktávky, co běhají přes 300 tisíc km bez poruchy motoru, ale kdoví jak to je u 2.0 TDci od Fordu. To ještě nemám příliš načteno. Spíš bych si připlatil a hledal něco takového :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... rigin=PARK

To by snad mohlo chvíli vydržet. Při troše štěstí :)
teraz som na pochybach...s tym mondeom si robis srandu alebo nie?
lebo ak nie, tak potom vela stastia :-D
moj skromny odhad pri tomto aute je tak pol miliona stastnych kilometrov (alebo uvedenych 100 000 ale nestastnych - totalka...)

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 31.10.2012 13:22
od MaxSand
No asi tak :) . Mi říkal ten co mi dovážel auto, že pokud se objeví super kup, tak je do půl dne pryč. Musíš být přímo v Německu, abys to stihnul :) A tohle není určitě ten případ :D Bych se nedivil, kdybys tam přijel a mluvil s Turkem. Oni se na tenhle typ levných, zánovních aut specializují :mrgreen:

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 31.10.2012 14:40
od Morris
Jojo, podezřelý to je. Přitom by v Německu měl být prodej přetočených aut brán a trestán jako podvod, co jsem slyšel. Tohohle konkrétního MOndea bych se bál už jen proto, že je k mání tak blízko našich hranic, kde na čecháčka jako jsem já určitě čekají s bowdenem ve vrtačce :blee:

Vidím to tak, že si zkusím nějak odhadnout cenu mého auta a uvidím. Když mě potká potřeba nějaké větší opravy, prodám to zlodějům z AAA za tabulkovou cenu a bude to. Nebo se prostě jednoho dne vzbudím s neodolatelnou potřebou si koupit novější auto a bude všechno jinak. :lol:

Díky za rady a postřehy.

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 31.10.2012 17:46
od V12
Morris píše:...Vím, že s diesely obecně vychází laciněji 1 km, ale zase jsou náchylnější na kvalitu paliva, a opravy bývají dražší.
Toto si nejako protireci. Ja do nakladov na 1 km zaratavam aj opravy. Potom je to v najlepsom pripade 1:1 v porovnani s rovnako silnym benzinakom. V horsom to diesel dost skaredo prehra. Vlastne prehra penazenka jeho majitela.

Ad Octa s 300k km - to ale nie su commonraily ako TDCI Fordy. SPolahlivost 1.9TDI PD, resp. 1.9TDI s rotacnym cerpadlom je priam legendarna, to iste ale plati aj o starych diesloch ostatnych vyrobcov.

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 01.11.2012 12:56
od dex9
V12 píše: Ja do nakladov na 1 km zaratavam aj opravy. Potom je to v najlepsom pripade 1:1 v porovnani s rovnako silnym benzinakom. V horsom to diesel dost skaredo prehra.
To nemuzes myslet vazne. Celkem rozumim tvemu boji proti nafte, ale obcas to s tou zaslepenosti prehanis. V te tve rovnici ti totiz trosku chybi jedna velicina a to je najezd. Nebo mi chces rict, ze kdyz najedu za rok 60 tis km s mym 1.8Tdci a vymenim v tom roce treba turbo, tak i presto budu mit drazsi provoz nez benzinova 1.8 se spotrebou vyssi o 3,5 l/km??? Uricte ne :nnou:

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 01.11.2012 13:31
od stano.
Nechapem tvojmu uvazovaniu. Ak rocne najazdim 60t km predpokladam, ze vacsina bude okresky/dialnice. A tam ti benzinova 1.8 necucne o 3.5l viac.

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 01.11.2012 14:30
od Stanley_vy
Když bych srovnával 2.0 TDCi vs. 2.0i, očekával bych na okreskách a dálnicích rozdíl cca 2l/100 km ve prospěch TDCi.

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 01.11.2012 14:43
od dex9
to stano.:
nevim kolik vezme 1.8 benzin pri jizde 90/130 ale tipoval jsem neco pres 8 litru. Se stejnym dieslem si pod 6-ti litry.
...aha, tak sory, blbe pocitam, ten rozdil mel byt 2,5 litru :palec_nahoru:

Nicmene pri 60kkm si na spotrebe na to turbo i tak nasetris a jeste ti zbude ;)

No ale hlavne, ten muj prispevek nebyl mirenej na to, jestli to zere vic nebo min, ale na to, ze "pomer vyhodnosti benzinu" v porovnani dle V12 ma docela velky trhliny ;)

Re: Chcem si kupit novsieho focusa

Napsal: 01.11.2012 14:51
od V12
dex9 :
Nabeh ratam standardne - kupis auto so 150k km. Ked das za rok 60k, tak po roku mozes investovat do dielov cca 2000 EUR, aby si odjazdil dalsi rok. Preto ked naftak, tak do 100k km v reale, do 220 (2x60 cize 2 roky) to doklepes snad bez velkych investicii. Vtedy sa diesel naozaj oplati. Vsetci vidite iba moje vyroky NAFTU NIE, LEBO..... Nikto nevidi ale to dalsie, co pisem.

Ad spotreba 2.0TDCI vs 2.0i
S dieslom som dlhodobo jazdil okolo 6/100, s benzinom dlhodobo od nakupu 7.2/100. Momentalne po ochladeni mam na PP 7.8/100, v lete to bolo aj 6.8/100.

EDIT :
Aj o vyhode nakupu noveho dieslu sa da polemizovat - obvykle je o 2 az 2 a pol tisica eciek drahsi, ako rovnako silny benzinak. Na kolko km to vyda pri rozdiele spotreby nech o 2 litre pri rozdieli obstaravacej ceny 2000 EUR ?
Spotreba benzinu 8/100, naftaka 6/100, cena benzinu 1.6EUR/l, nafty 1.5EUR/l. Vysledok - cca 50k km. Ked pridam nakup aditiv, pocet kilometrov este viac narastie. K tomu riziko DPF, castejsie vymeny oleja diesla, atd. Takze nech sa ten diesel splaca 60k km. Potom dalsich 60k km jazdis s ekonomickou vyhodou. Dalsich 60k km uz bude hodne riskantnych, mozno do diesla nedas nic, mozno tolko, ze to zneguje celu vyhodu spotreby. 250k km najazdis s benzinakom minimalne rovnako draho, skor ale lacnejsie, ako s rovnako silnym dieslom, v ktorom budes mat vymenene turbo, dvojhmotu, s troskou smoly vstrekovace, zivotnost DPF tiez nie je neobmedzena. A pokial vyberies spravny benzinak s retazou v rozvode, usetris este aj na tomto. Ta moja teoria az take trhliny nema, len na to treba pozerat globalne. A ake jazdene diesle su v nasich bazosoch, to vsetci velmi dobre vieme - po 200k km su dolietane a po 60k km len v motore utopi minimalne 3k EUR ak ho bude chciet mat OK. Ked ale kupi nepridrety benzinak so spotrebou oleja vacsou ako benzinu, pravdepodobnost takto nakladnej opravy je radovo nizsia.