Chcem si kupit novsieho focusa
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Ked kupis jazdeny diesel s 250k km, pocitaj s dalsou investiciou cca 2000, v horsom pripade 3000 EUR. Este stale mas chut na jazdeny diesel ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Podle mně rozhodně ztratíš víc, když koupíš to 5 let staré než když si necháš to co máš teď. Ono cena auta se snižuje procentuálně. tzn. pokud budeš mít auto za 30 tis a 150 tis a za určitý úsek ztratí třeba 10% hodnoty, tak máš u jednoho 3 tis. a u druhého 15 tis.Morris píše: Mám jednoduše strach, že za rok nebo dva bude hodnota mého Focuse tak 20- 30 tisíc a dvojkový focus nebo Mondeo (oboje v té době tak max 5 lest staré) budou +- furt za stejnou cenu. Mýlím se, když vycházím z předpokladu, že moje FOFO I (10-11 let staré) ztratí na hodnotě za stejný časový úsek víc než FOFO II nebo Mondeo, v současnosti asi tak 5-6 let staré? Takže přesedlání teď na novější auto a pak třeba za dva roky na Mondeo mě může stát ve výsledku menší balík? Nebo se to ztratí ve vstupních nákladech spojených s "novým autem"? (náplně, technické, převody, převozy, ...)
A teď babo raď ...
Ono je tady další fakt, že focus 1 je hodně oblíbený a ty ceny jdou od 30 až po 100 tis., ale myslím, že ta procentuální složka bude převažovat tu poptávkovou. Takže čistě z finančního hlediska ( pokud nebudeš mít nějaké velké investice) je lepší Fofo 1

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Na FoFo I zozenies kopu dielov po vrakoviskach a originalne tiez nie su az take drahe. Taktiez to nie je tak komplikovane auto a obsahuje menej "kurvitok" (to je ale normalne, Forman ich ma este menej
).
Ja som tiez chcel dalsieho Focusa dvojkoveho. Ale skoncilo to na jednotkovom. Predsalen, mat doma dve (skoro) rovnake auta sa hodi
Na servis, skusanie dielov vymienanim a tak 
Dvojkoveho som vylucil aj kvoli tomu, ze klasicka investicia ako do kazdeho jazdeneho auta by bola vyssia (drahsie diely) a o nejakych 5-6 rokov ked budem auto menit bude mat aj dvojkovy Focus zostatkovu cenu velmi nizku. Tento moj jednotkovy dam bez lutosti bratovi, nech ho dorazi
Na druhej strane, mas to pohodlnejsie, komfortnejsie (aj ked nie ovela) a novsie auto. Zalezi, na kolko ho chces. Ci na par rokov, alebo ho dojazdit do smrti.

Ja som tiez chcel dalsieho Focusa dvojkoveho. Ale skoncilo to na jednotkovom. Predsalen, mat doma dve (skoro) rovnake auta sa hodi


Dvojkoveho som vylucil aj kvoli tomu, ze klasicka investicia ako do kazdeho jazdeneho auta by bola vyssia (drahsie diely) a o nejakych 5-6 rokov ked budem auto menit bude mat aj dvojkovy Focus zostatkovu cenu velmi nizku. Tento moj jednotkovy dam bez lutosti bratovi, nech ho dorazi

Na druhej strane, mas to pohodlnejsie, komfortnejsie (aj ked nie ovela) a novsie auto. Zalezi, na kolko ho chces. Ci na par rokov, alebo ho dojazdit do smrti.
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.07.2010 09:37
- Bydliště: Praha
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Je pravdou, že o dieselech u fordu toho úplně moc nevím, Vím, že s diesely obecně vychází laciněji 1 km, ale zase jsou náchylnější na kvalitu paliva, a opravy bývají dražší. Že se s nimi vyplatí jezdit delší vzdálenosti a není to na popojíždění po městě.V12 píše:Ked kupis jazdeny diesel s 250k km, pocitaj s dalsou investiciou cca 2000, v horsom pripade 3000 EUR. Este stale mas chut na jazdeny diesel ?
Hranice 250 tis km je už docela vysoká a v takovém případě bych do takového drahého auta nešel. Znám oktávky, co běhají přes 300 tisíc km bez poruchy motoru, ale kdoví jak to je u 2.0 TDci od Fordu. To ještě nemám příliš načteno. Spíš bych si připlatil a hledal něco takového :
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... rigin=PARK
To by snad mohlo chvíli vydržet. Při troše štěstí

____________________________
Ford Focus Combi I, 1.6 16V ZETEC, 2002
Ford Focus Combi I, 1.6 16V ZETEC, 2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.07.2010 09:37
- Bydliště: Praha
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
MaxSand: Díky za názor. Do oprav svého FOFO jsem investoval (z mého pohledu) docela dost. Chápu, jde o ježděné auto a nemůžu chtít zázraky. Propadl jsem ale takové skepsi, že to bude pokračovat dále třeba stejným tempem a že ve výsledku můžu zaplatit mnohem víc než za „bezporuchový“ a novější FOFO II. Moje auto má teď najeto 180 tis a netuším například, kdy by bylo dobré udělat něco např. s tlumiči a dalším. Asi bude chtít v příštím roce novou baterku, letňáky a podobné drobnosti. Naivně si představuji, že u „nového“ to třeba nebude, takže ve výsledku i přes rychlejší úbytek ceny ušetřímMaxSand píše: Podle mně rozhodně ztratíš víc, když koupíš to 5 let staré než když si necháš to co máš teď. Ono cena auta se snižuje procentuálně. tzn. pokud budeš mít auto za 30 tis a 150 tis a za určitý úsek ztratí třeba 10% hodnoty, tak máš u jednoho 3 tis. a u druhého 15 tis.
Ono je tady další fakt, že focus 1 je hodně oblíbený a ty ceny jdou od 30 až po 100 tis., ale myslím, že ta procentuální složka bude převažovat tu poptávkovou. Takže čistě z finančního hlediska ( pokud nebudeš mít nějaké velké investice) je lepší Fofo 1

STANO: Když jsem si před dvěma roky auto kupoval, nevím, v jakém horizontu jsem uvažoval. Nemám k autu nějaký hlubší cit jako nějací členové klubu zde, beru jej jako dopravní prostředek (s modrým oválem samozřejmě), který si žádá své náklady. Chci, aby auto jezdilo a to pokud možno s nejmenšími náklady pro mě. Když zjistím, že se vyplatí auto obměnit v nějakém stádiu, budu to chtít vždy udělat.stano. píše:Na FoFo I zozenies kopu dielov po vrakoviskach a originalne tiez nie su az take drahe. Taktiez to nie je tak komplikovane auto a obsahuje menej "kurvitok" (to je ale normalne, Forman ich ma este menej).
Ja som tiez chcel dalsieho Focusa dvojkoveho. Ale skoncilo to na jednotkovom. Predsalen, mat doma dve (skoro) rovnake auta sa hodiNa servis, skusanie dielov vymienanim a tak
Dvojkoveho som vylucil aj kvoli tomu, ze klasicka investicia ako do kazdeho jazdeneho auta by bola vyssia (drahsie diely) a o nejakych 5-6 rokov ked budem auto menit bude mat aj dvojkovy Focus zostatkovu cenu velmi nizku. Tento moj jednotkovy dam bez lutosti bratovi, nech ho dorazi
Na druhej strane, mas to pohodlnejsie, komfortnejsie (aj ked nie ovela) a novsie auto. Zalezi, na kolko ho chces. Ci na par rokov, alebo ho dojazdit do smrti.
Celkově se mi po přečtění příspěvků nákup FOFO II asi rozležel. Je fakt, že bych pocitově chtěl spíš mondeo, a jak jsem se díval, za nějakých 7 tis EUR se asi dá sehnat celkem ucházející kus. Mít novější auto takřka hned by se mi určitě líbilo, ale jde spíš o takové to nadšení. Proto jsem psal zde na fórum, abych pod tíhou vašich příspěvků případně vystřízlivěl

Každopádně, pokud jednou uvidíte ve vlákně „prodej“ nabídku mého zeleného draka, neváhejte ani minutu a skočte po něm


____________________________
Ford Focus Combi I, 1.6 16V ZETEC, 2002
Ford Focus Combi I, 1.6 16V ZETEC, 2002
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
No myslím, že 180 tis není na fofo moc, ale spíš jde o ty roky. Já měl na feldě necelých 100 tis a začal se kazit a to jen stářím. Tenhle fakt jsem předtím nezohlednil. Mondea mají výhodu, že jsou stavěna na větší nájezd. Zase ho spíš koupíš právě s větším nájezdem nebo přetočenku.
Taky počítej s větší hmotností a s motorů jen s 1,8. Všechny ostatní diesely jsou žabožrouti. Kupovat nového diesla, vůbec bych se toho nebál, ale ježděný je vždycky risk. Kromě toho jsem někde četl, že převodovka u Mondea není uplně ideální do města a spíš je stavěná na dálnice. Tedy u modelu tuším do roku 2010. Nevím od kdy byly nový mondea
No lehký to nemáš 



- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
teraz som na pochybach...s tym mondeom si robis srandu alebo nie?Morris píše:Je pravdou, že o dieselech u fordu toho úplně moc nevím, Vím, že s diesely obecně vychází laciněji 1 km, ale zase jsou náchylnější na kvalitu paliva, a opravy bývají dražší. Že se s nimi vyplatí jezdit delší vzdálenosti a není to na popojíždění po městě.V12 píše:Ked kupis jazdeny diesel s 250k km, pocitaj s dalsou investiciou cca 2000, v horsom pripade 3000 EUR. Este stale mas chut na jazdeny diesel ?
Hranice 250 tis km je už docela vysoká a v takovém případě bych do takového drahého auta nešel. Znám oktávky, co běhají přes 300 tisíc km bez poruchy motoru, ale kdoví jak to je u 2.0 TDci od Fordu. To ještě nemám příliš načteno. Spíš bych si připlatil a hledal něco takového :
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fo ... rigin=PARK
To by snad mohlo chvíli vydržet. Při troše štěstí
lebo ak nie, tak potom vela stastia

moj skromny odhad pri tomto aute je tak pol miliona stastnych kilometrov (alebo uvedenych 100 000 ale nestastnych - totalka...)
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
No asi tak
. Mi říkal ten co mi dovážel auto, že pokud se objeví super kup, tak je do půl dne pryč. Musíš být přímo v Německu, abys to stihnul
A tohle není určitě ten případ
Bych se nedivil, kdybys tam přijel a mluvil s Turkem. Oni se na tenhle typ levných, zánovních aut specializují 




-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.07.2010 09:37
- Bydliště: Praha
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Jojo, podezřelý to je. Přitom by v Německu měl být prodej přetočených aut brán a trestán jako podvod, co jsem slyšel. Tohohle konkrétního MOndea bych se bál už jen proto, že je k mání tak blízko našich hranic, kde na čecháčka jako jsem já určitě čekají s bowdenem ve vrtačce
Vidím to tak, že si zkusím nějak odhadnout cenu mého auta a uvidím. Když mě potká potřeba nějaké větší opravy, prodám to zlodějům z AAA za tabulkovou cenu a bude to. Nebo se prostě jednoho dne vzbudím s neodolatelnou potřebou si koupit novější auto a bude všechno jinak.
Díky za rady a postřehy.

Vidím to tak, že si zkusím nějak odhadnout cenu mého auta a uvidím. Když mě potká potřeba nějaké větší opravy, prodám to zlodějům z AAA za tabulkovou cenu a bude to. Nebo se prostě jednoho dne vzbudím s neodolatelnou potřebou si koupit novější auto a bude všechno jinak.

Díky za rady a postřehy.
____________________________
Ford Focus Combi I, 1.6 16V ZETEC, 2002
Ford Focus Combi I, 1.6 16V ZETEC, 2002
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Toto si nejako protireci. Ja do nakladov na 1 km zaratavam aj opravy. Potom je to v najlepsom pripade 1:1 v porovnani s rovnako silnym benzinakom. V horsom to diesel dost skaredo prehra. Vlastne prehra penazenka jeho majitela.Morris píše:...Vím, že s diesely obecně vychází laciněji 1 km, ale zase jsou náchylnější na kvalitu paliva, a opravy bývají dražší.
Ad Octa s 300k km - to ale nie su commonraily ako TDCI Fordy. SPolahlivost 1.9TDI PD, resp. 1.9TDI s rotacnym cerpadlom je priam legendarna, to iste ale plati aj o starych diesloch ostatnych vyrobcov.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
To nemuzes myslet vazne. Celkem rozumim tvemu boji proti nafte, ale obcas to s tou zaslepenosti prehanis. V te tve rovnici ti totiz trosku chybi jedna velicina a to je najezd. Nebo mi chces rict, ze kdyz najedu za rok 60 tis km s mym 1.8Tdci a vymenim v tom roce treba turbo, tak i presto budu mit drazsi provoz nez benzinova 1.8 se spotrebou vyssi o 3,5 l/km??? Uricte neV12 píše: Ja do nakladov na 1 km zaratavam aj opravy. Potom je to v najlepsom pripade 1:1 v porovnani s rovnako silnym benzinakom. V horsom to diesel dost skaredo prehra.

Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Nechapem tvojmu uvazovaniu. Ak rocne najazdim 60t km predpokladam, ze vacsina bude okresky/dialnice. A tam ti benzinova 1.8 necucne o 3.5l viac.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5797
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
Když bych srovnával 2.0 TDCi vs. 2.0i, očekával bych na okreskách a dálnicích rozdíl cca 2l/100 km ve prospěch TDCi.
- dex9
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 26.05.2012 22:57
- Bydliště: Hustopečskobrněnsko
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
to stano.:
nevim kolik vezme 1.8 benzin pri jizde 90/130 ale tipoval jsem neco pres 8 litru. Se stejnym dieslem si pod 6-ti litry.
...aha, tak sory, blbe pocitam, ten rozdil mel byt 2,5 litru
Nicmene pri 60kkm si na spotrebe na to turbo i tak nasetris a jeste ti zbude
No ale hlavne, ten muj prispevek nebyl mirenej na to, jestli to zere vic nebo min, ale na to, ze "pomer vyhodnosti benzinu" v porovnani dle V12 ma docela velky trhliny
nevim kolik vezme 1.8 benzin pri jizde 90/130 ale tipoval jsem neco pres 8 litru. Se stejnym dieslem si pod 6-ti litry.
...aha, tak sory, blbe pocitam, ten rozdil mel byt 2,5 litru

Nicmene pri 60kkm si na spotrebe na to turbo i tak nasetris a jeste ti zbude

No ale hlavne, ten muj prispevek nebyl mirenej na to, jestli to zere vic nebo min, ale na to, ze "pomer vyhodnosti benzinu" v porovnani dle V12 ma docela velky trhliny

Ford Focus II Turnier 1.8 TDCi FL, r.v. 2008
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
byl:
Nissan Almera 1.5i sedan, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.6i Sport, r.v.1993
Škoda 120 L, r.v. 1986
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Chcem si kupit novsieho focusa
dex9 :
Nabeh ratam standardne - kupis auto so 150k km. Ked das za rok 60k, tak po roku mozes investovat do dielov cca 2000 EUR, aby si odjazdil dalsi rok. Preto ked naftak, tak do 100k km v reale, do 220 (2x60 cize 2 roky) to doklepes snad bez velkych investicii. Vtedy sa diesel naozaj oplati. Vsetci vidite iba moje vyroky NAFTU NIE, LEBO..... Nikto nevidi ale to dalsie, co pisem.
Ad spotreba 2.0TDCI vs 2.0i
S dieslom som dlhodobo jazdil okolo 6/100, s benzinom dlhodobo od nakupu 7.2/100. Momentalne po ochladeni mam na PP 7.8/100, v lete to bolo aj 6.8/100.
EDIT :
Aj o vyhode nakupu noveho dieslu sa da polemizovat - obvykle je o 2 az 2 a pol tisica eciek drahsi, ako rovnako silny benzinak. Na kolko km to vyda pri rozdiele spotreby nech o 2 litre pri rozdieli obstaravacej ceny 2000 EUR ?
Spotreba benzinu 8/100, naftaka 6/100, cena benzinu 1.6EUR/l, nafty 1.5EUR/l. Vysledok - cca 50k km. Ked pridam nakup aditiv, pocet kilometrov este viac narastie. K tomu riziko DPF, castejsie vymeny oleja diesla, atd. Takze nech sa ten diesel splaca 60k km. Potom dalsich 60k km jazdis s ekonomickou vyhodou. Dalsich 60k km uz bude hodne riskantnych, mozno do diesla nedas nic, mozno tolko, ze to zneguje celu vyhodu spotreby. 250k km najazdis s benzinakom minimalne rovnako draho, skor ale lacnejsie, ako s rovnako silnym dieslom, v ktorom budes mat vymenene turbo, dvojhmotu, s troskou smoly vstrekovace, zivotnost DPF tiez nie je neobmedzena. A pokial vyberies spravny benzinak s retazou v rozvode, usetris este aj na tomto. Ta moja teoria az take trhliny nema, len na to treba pozerat globalne. A ake jazdene diesle su v nasich bazosoch, to vsetci velmi dobre vieme - po 200k km su dolietane a po 60k km len v motore utopi minimalne 3k EUR ak ho bude chciet mat OK. Ked ale kupi nepridrety benzinak so spotrebou oleja vacsou ako benzinu, pravdepodobnost takto nakladnej opravy je radovo nizsia.
Nabeh ratam standardne - kupis auto so 150k km. Ked das za rok 60k, tak po roku mozes investovat do dielov cca 2000 EUR, aby si odjazdil dalsi rok. Preto ked naftak, tak do 100k km v reale, do 220 (2x60 cize 2 roky) to doklepes snad bez velkych investicii. Vtedy sa diesel naozaj oplati. Vsetci vidite iba moje vyroky NAFTU NIE, LEBO..... Nikto nevidi ale to dalsie, co pisem.
Ad spotreba 2.0TDCI vs 2.0i
S dieslom som dlhodobo jazdil okolo 6/100, s benzinom dlhodobo od nakupu 7.2/100. Momentalne po ochladeni mam na PP 7.8/100, v lete to bolo aj 6.8/100.
EDIT :
Aj o vyhode nakupu noveho dieslu sa da polemizovat - obvykle je o 2 az 2 a pol tisica eciek drahsi, ako rovnako silny benzinak. Na kolko km to vyda pri rozdiele spotreby nech o 2 litre pri rozdieli obstaravacej ceny 2000 EUR ?
Spotreba benzinu 8/100, naftaka 6/100, cena benzinu 1.6EUR/l, nafty 1.5EUR/l. Vysledok - cca 50k km. Ked pridam nakup aditiv, pocet kilometrov este viac narastie. K tomu riziko DPF, castejsie vymeny oleja diesla, atd. Takze nech sa ten diesel splaca 60k km. Potom dalsich 60k km jazdis s ekonomickou vyhodou. Dalsich 60k km uz bude hodne riskantnych, mozno do diesla nedas nic, mozno tolko, ze to zneguje celu vyhodu spotreby. 250k km najazdis s benzinakom minimalne rovnako draho, skor ale lacnejsie, ako s rovnako silnym dieslom, v ktorom budes mat vymenene turbo, dvojhmotu, s troskou smoly vstrekovace, zivotnost DPF tiez nie je neobmedzena. A pokial vyberies spravny benzinak s retazou v rozvode, usetris este aj na tomto. Ta moja teoria az take trhliny nema, len na to treba pozerat globalne. A ake jazdene diesle su v nasich bazosoch, to vsetci velmi dobre vieme - po 200k km su dolietane a po 60k km len v motore utopi minimalne 3k EUR ak ho bude chciet mat OK. Ked ale kupi nepridrety benzinak so spotrebou oleja vacsou ako benzinu, pravdepodobnost takto nakladnej opravy je radovo nizsia.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti