
Krátkodobé sporadické straty výkonu
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Hm... v poslednej dobe som nahodil ultra-komotnu jazdu, aby som mohol vychutnavat to, na co som ten diesel kupoval (priemerku za poslednu nadrz mam 5.4 a to jazdim hlavne po BA). Zeby som si robil zivnu podu pre problem?
Aj ked osobne si myslim, ze extremne "vyhananie pavukov" motoru tiez nerobi najlepsie. Este horiaca zmes slahajuca cez vyfukove ventily ... a este ked uvazim moderne motory s hlinikovym blokom... S mojim KENTikom chodim v zavodnom rezime do 3000 a v extremnych pripadoch do 3500.

FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- eda.davids
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14.03.2010 18:50
- Bydliště: Jižní čechy
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Asi tak,pavouky jsem vyháněl ve fabii(benzín) a to jsem vypaloval lambda sondy. Lepší je nasávání vzduchu vyndat a vzít vapkou .VYčistit EGR a Turbo.Léčit diesla ohněm nebude asi to praví,nebo jo ?
- Speed
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 11.05.2010 12:18
- Bydliště: přeštice
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Ti bys chtěl vyčistit EGR a turbo vapkou
Tak to ti přeju hodně štěstí. Motor je dobré občas vytočik kolem 3600 - 3800 otáček, samozřejmě ne furt.

Ford Focus II combi 2005 1.6TDCI 66kw black panther 

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Praveze obcas mu treba dat ten ohen. Ked budes stale jazdit s dieslom s VGT na nizke otacky, odrovnas EGR aj turbo - sadze zanesu pohyblive casti a je zadelano na pruser. Skratka z casu na cas to treba riadne prepalit. Nieco podobne plati aj na benzinaky - poznam viacero ludi, ktori nepresli emisiami. Technik im povedal - chodte auto poriadne prebehnut, podrzte motor nad 5000 otacok a pridite - bude to OK. A tak aj bolo. Tym nechcem povedat, ze na plny plyn treba jazdit stale. Takto jazdeny motor sa po 150 tisic km "odmeni" spotrebou oleja vacsou, ako benzinu, na diesli zasa moze predcasne klaknut turbo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- eda.davids
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 14.03.2010 18:50
- Bydliště: Jižní čechy
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Jestli si všiml tak za slovem vapka je tečka.Pak začíná jiná věta.Speed píše:Ti bys chtěl vyčistit EGR a turbo vapkouTak to ti přeju hodně štěstí. Motor je dobré občas vytočik kolem 3600 - 3800 otáček, samozřejmě ne furt.

- Speed
- Nováček
- Příspěvky: 70
- Registrován: 11.05.2010 12:18
- Bydliště: přeštice
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Už jsem tvou větu rozšifroval
. V přívodu vzduchu problém nebude tedy jestli nemáš starí vzduchový filtr.

Ford Focus II combi 2005 1.6TDCI 66kw black panther 

- wilder01
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
zrejme mam podobny problem, menil som turbo a absolvoval faopff v jednom tyzdni a spozoroval som to asi mesiac po vymene. Fakt je ale ten, ze keby som jazdil predpisovo ani si to nevsimnem, spravi to len v rychlostiach nad 140 km/hod. Mesto a okresky bez zmeny. Na diagnostike som zatial nebol, uvidim po nej.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

-
- Nováček
- Příspěvky: 121
- Registrován: 13.07.2010 13:26
- Bydliště: Žilina
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Dávam si dokopy všetky indície z fóra a všimol som si niekoľko zaujímavostí (za predpokladu, že nás trápi to isté):
1. Necuká to pri jazde s tempomatom.
2. Cuká to i pri benzínovom motore.
3. Cuká to i pri ustálenej jazde konštantnou rýchlosťou.
4. Cukanie je náhodné.
5. KTS testovacia jednotka ukazovala na mojom aute vadný spínač polohy brzdového a spojkového pedálu.
Z uvedeného (1-3) mi vyplýva, že nie je problém v samotnom motore. ale v jeho riedení - elektronike. Pozrel som si schémy zapojenia riadenia motora a zistil som:
4. Plynový pedál je ukostrený v inom bode ako elektronika tempomatu.
5. Plynový pedál funguje ako zdvojený indukčný snímač (bezkontaktný)
6. Plynový pedál (pin 4 konektoru) je ukostrený spolu so snímačom polohy spojkového a brzdového pedálu v jednom kostriacom bode na prahu vodičových dverí.
7.Meraním odporu medzi pinom 4 konektoru plynového pedálu som nenameral spoľahlivý skrat - hodnota odporu lietala medzi 0.2 až 1 Ohm.
Uvedené skutočnosti ma vedú k domnienke, že na prahu dverí pod kobercom a plastami je dosť vlhko a spoj môže byť skorodovaný, čo môže spôsobovať diskutovaný problém. Moja doterajšia elektrikárska prax potvrdzuje že náhodné poruchy v elektronických obvodoch sú väčšinou spôsobené nedokonalým kontakom.
Až sa trochu oteplí, zhodím plasty a pozriem sa na to. Dám vedieť.
1. Necuká to pri jazde s tempomatom.
2. Cuká to i pri benzínovom motore.
3. Cuká to i pri ustálenej jazde konštantnou rýchlosťou.
4. Cukanie je náhodné.
5. KTS testovacia jednotka ukazovala na mojom aute vadný spínač polohy brzdového a spojkového pedálu.
Z uvedeného (1-3) mi vyplýva, že nie je problém v samotnom motore. ale v jeho riedení - elektronike. Pozrel som si schémy zapojenia riadenia motora a zistil som:
4. Plynový pedál je ukostrený v inom bode ako elektronika tempomatu.
5. Plynový pedál funguje ako zdvojený indukčný snímač (bezkontaktný)
6. Plynový pedál (pin 4 konektoru) je ukostrený spolu so snímačom polohy spojkového a brzdového pedálu v jednom kostriacom bode na prahu vodičových dverí.
7.Meraním odporu medzi pinom 4 konektoru plynového pedálu som nenameral spoľahlivý skrat - hodnota odporu lietala medzi 0.2 až 1 Ohm.
Uvedené skutočnosti ma vedú k domnienke, že na prahu dverí pod kobercom a plastami je dosť vlhko a spoj môže byť skorodovaný, čo môže spôsobovať diskutovaný problém. Moja doterajšia elektrikárska prax potvrdzuje že náhodné poruchy v elektronických obvodoch sú väčšinou spôsobené nedokonalým kontakom.
Až sa trochu oteplí, zhodím plasty a pozriem sa na to. Dám vedieť.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Tak to by bylo super,kdyby to byla jen taká blbost.Dej určitě vědět.bufer píše:Dávam si dokopy všetky indície z fóra a všimol som si niekoľko zaujímavostí (za predpokladu, že nás trápi to isté):
1. Necuká to pri jazde s tempomatom.
2. Cuká to i pri benzínovom motore.
3. Cuká to i pri ustálenej jazde konštantnou rýchlosťou.
4. Cukanie je náhodné.
5. KTS testovacia jednotka ukazovala na mojom aute vadný spínač polohy brzdového a spojkového pedálu.
Z uvedeného (1-3) mi vyplýva, že nie je problém v samotnom motore. ale v jeho riedení - elektronike. Pozrel som si schémy zapojenia riadenia motora a zistil som:
4. Plynový pedál je ukostrený v inom bode ako elektronika tempomatu.
5. Plynový pedál funguje ako zdvojený indukčný snímač (bezkontaktný)
6. Plynový pedál (pin 4 konektoru) je ukostrený spolu so snímačom polohy spojkového a brzdového pedálu v jednom kostriacom bode na prahu vodičových dverí.
7.Meraním odporu medzi pinom 4 konektoru plynového pedálu som nenameral spoľahlivý skrat - hodnota odporu lietala medzi 0.2 až 1 Ohm.
Uvedené skutočnosti ma vedú k domnienke, že na prahu dverí pod kobercom a plastami je dosť vlhko a spoj môže byť skorodovaný, čo môže spôsobovať diskutovaný problém. Moja doterajšia elektrikárska prax potvrdzuje že náhodné poruchy v elektronických obvodoch sú väčšinou spôsobené nedokonalým kontakom.
Až sa trochu oteplí, zhodím plasty a pozriem sa na to. Dám vedieť.




Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
No já ti nevim, já jsem si zase zapsal kilometry, kdy mi to cukalo. Načet jsem si diagnostiku a nasel položku vzdálenost od poslední uspesne regenerace DPF, pak jsem si odečetl tuto vzdálenost od tachecu a vyšlo mi stejné číslo 

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- fishbed
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 26.07.2010 04:12
- Bydliště: BB-SK
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
To tvoje cukanie bude urcite od regeneracie, ale ja napriklad DPF nemam uz od vyroby a robi mi to vzdy ked prechadzam cez jeden horsky priechod = serpentiny a raz na dialnici pri ustalenych otackach bez tempomatu.
Mam ale pred sebou vypis z diagnostiky DELPHI, vsetky chyby su "prerusovane", teda obcasne: P1632 Snimac/obvod chyb inteligentneho alternatoru, P0341 Snimac polohy vackoveho hriadela-nespravny signal, P0704 vstupny obvod spinaca spojky-chybna funkcia, P1622 Identifikacia imobilizera (ID) sa nezhoduje, 193B0, C4050, 19350 - Nezname chybove kody.
K tymto obcasnym chybam som dostal info, ze staci trocha vody a moze sa take nieco nachvilu objavit. Netusim za ake obdobie sa to nazbieralo.
Alebo korozia, takze cakam aj ja co sa zisti na tej kostre
Mam ale pred sebou vypis z diagnostiky DELPHI, vsetky chyby su "prerusovane", teda obcasne: P1632 Snimac/obvod chyb inteligentneho alternatoru, P0341 Snimac polohy vackoveho hriadela-nespravny signal, P0704 vstupny obvod spinaca spojky-chybna funkcia, P1622 Identifikacia imobilizera (ID) sa nezhoduje, 193B0, C4050, 19350 - Nezname chybove kody.
K tymto obcasnym chybam som dostal info, ze staci trocha vody a moze sa take nieco nachvilu objavit. Netusim za ake obdobie sa to nazbieralo.
Alebo korozia, takze cakam aj ja co sa zisti na tej kostre

FoFo II 05` 1,6 TDCI (110PS), bez DPF, Kombi Ghia, Deep Navy
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
to máš asi pravdu.fishbed píše:To tvoje cukanie bude urcite od regeneracie
Já pak možná budu vědět víc, jak mě dojde z číny diagnostika elm327 s BT, uvidím, jestli z ní něco vyčtu

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Cuká ti i při jízdě na tempomat.!!bufer píše:Dávam si dokopy všetky indície z fóra a všimol som si niekoľko zaujímavostí (za predpokladu, že nás trápi to isté):
1. Necuká to pri jazde s tempomatom.
2. Cuká to i pri benzínovom motore.
3. Cuká to i pri ustálenej jazde konštantnou rýchlosťou.
4. Cukanie je náhodné.
5. KTS testovacia jednotka ukazovala na mojom aute vadný spínač polohy brzdového a spojkového pedálu.
Z uvedeného (1-3) mi vyplýva, že nie je problém v samotnom motore. ale v jeho riedení - elektronike. Pozrel som si schémy zapojenia riadenia motora a zistil som:
4. Plynový pedál je ukostrený v inom bode ako elektronika tempomatu.
5. Plynový pedál funguje ako zdvojený indukčný snímač (bezkontaktný)
6. Plynový pedál (pin 4 konektoru) je ukostrený spolu so snímačom polohy spojkového a brzdového pedálu v jednom kostriacom bode na prahu vodičových dverí.
7.Meraním odporu medzi pinom 4 konektoru plynového pedálu som nenameral spoľahlivý skrat - hodnota odporu lietala medzi 0.2 až 1 Ohm.
Uvedené skutočnosti ma vedú k domnienke, že na prahu dverí pod kobercom a plastami je dosť vlhko a spoj môže byť skorodovaný, čo môže spôsobovať diskutovaný problém. Moja doterajšia elektrikárska prax potvrdzuje že náhodné poruchy v elektronických obvodoch sú väčšinou spôsobené nedokonalým kontakom.
Až sa trochu oteplí, zhodím plasty a pozriem sa na to. Dám vedieť.


Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
No, tak já už taky patřím mezi vás. Myslím si, že cukání mi začalo v zimě začátkem prosince, když jsem pár dnů jezdil v -20°C trošku delší trasy. Další den už bylo jenom -10°C a 200m od baráku se rozsvítila červená kontrolka u pc a napsalo to porucha systému motoru. Vypnul jsem motor, nastartoval znova a pak už se nikdy nerozsvítila. Na diagnostice byla závada na ventilu regulujícím tlak před čerpadlem. Od té doby jsem najel cca 4t km a cukání se jenom zhoršuje. Nejdříve jsem myslel, že to dělá jenom když je pod nulou a je studený motor, bylo to hlavně při udržování rychlosti na trojku cca 50km/h, takže kolem 2t ot., bylo jedno, jestli na tempomat nebo s nohou na plynu. Už koncem léta se mi zhoršilo startování, vždycky to chytalo na první cuknutí a bylo jedno, jestli je -20 nebo +40, teplý, studený motor. Potom se mi stávalo, že třeba při 25°c jsem startoval i 5s, ale na teplotě, ani ničem jiném to závislé nebylo, jeden to chytlo hned jindy to točilo dlouho, s teplým i studeným motorem. Teď jsem zjistil, že to cuká hodně, když na to pořádně šlápnu, chtěl jsem předjíždet a chvíli to jelo a chvíli ne
Je to jako bych na 0,5s dal nohu z plynu a je to pravidelné od cca 1800ot. Od té první poruchy už jsem byl na diagnostice 2x, aktualizace sw, vymazání kalibrací, atd., nepomohlo nic. Při jízdě s IDS všechny křivky ok, především tlak paliva - tím pádem to asi nebude tím ventilem, tlaky turba taky ok - ale při těch výpadcích lítalo nahoru a dolů, čidla vaček a bůh ví čeho taky bez problému, všechny tlaky a teploty taky. Předtím to akorát našlo zase nějakou chybu ABS/ESP. Vstřiky jsou taky ok, takže nemám tušení... Zatím máme podezření na špatně fungující EGR 


- pavel28
- Junior
- Příspěvky: 447
- Registrován: 10.09.2009 21:55
- Bydliště: Jižní Morava
Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu
Tak mě se zatím žádná kontrolka při cukání nerozsvítila.ale podezření mám taky na EGR.Ahmed píše:No, tak já už taky patřím mezi vás. Myslím si, že cukání mi začalo v zimě začátkem prosince, když jsem pár dnů jezdil v -20°C trošku delší trasy. Další den už bylo jenom -10°C a 200m od baráku se rozsvítila červená kontrolka u pc a napsalo to porucha systému motoru. Vypnul jsem motor, nastartoval znova a pak už se nikdy nerozsvítila. Na diagnostice byla závada na ventilu regulujícím tlak před čerpadlem. Od té doby jsem najel cca 4t km a cukání se jenom zhoršuje. Nejdříve jsem myslel, že to dělá jenom když je pod nulou a je studený motor, bylo to hlavně při udržování rychlosti na trojku cca 50km/h, takže kolem 2t ot., bylo jedno, jestli na tempomat nebo s nohou na plynu. Už koncem léta se mi zhoršilo startování, vždycky to chytalo na první cuknutí a bylo jedno, jestli je -20 nebo +40, teplý, studený motor. Potom se mi stávalo, že třeba při 25°c jsem startoval i 5s, ale na teplotě, ani ničem jiném to závislé nebylo, jeden to chytlo hned jindy to točilo dlouho, s teplým i studeným motorem. Teď jsem zjistil, že to cuká hodně, když na to pořádně šlápnu, chtěl jsem předjíždet a chvíli to jelo a chvíli neJe to jako bych na 0,5s dal nohu z plynu a je to pravidelné od cca 1800ot. Od té první poruchy už jsem byl na diagnostice 2x, aktualizace sw, vymazání kalibrací, atd., nepomohlo nic. Při jízdě s IDS všechny křivky ok, především tlak paliva - tím pádem to asi nebude tím ventilem, tlaky turba taky ok - ale při těch výpadcích lítalo nahoru a dolů, čidla vaček a bůh ví čeho taky bez problému, všechny tlaky a teploty taky. Předtím to akorát našlo zase nějakou chybu ABS/ESP. Vstřiky jsou taky ok, takže nemám tušení... Zatím máme podezření na špatně fungující EGR
Skoušel už někdo EGR v.vyčistit,nebo vyměnit,jestli ano,jak to dopadlo.
Ford C-Max rv.12.2006 1.6 TDCi-DPF 80kw.Ghia už bez DPF
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Škoda Octavia combi SLXi 1.6-74KW.rv.1999
Škoda Felicia combi GLXi 1.3-50KW.rv.1997
Honda Civic LXi 1.6-83KW.rv.1992
Lada Žiguli 1.3 rv.1975
Škoda 100LX rv.1973
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů