EcoBoost motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 02.03.2010 12:58

to ci je motor rovnako zravy, alebo variabilne zravy je cisto zalezitost preferencii kto ako jazdi. mne osobne by sa skor lubila varianta variabilnej zravosti, kde ked idem pianko, tak setrim, naopak ked idem dravo, viem ze to bude nieco stat. je to logicke a spravodlive. napr. ked mam pred vyplatou, tak si viem tankovanie posunut az za vyplatu kludnou jazdou, pri konstantnej zravosti to viem posunut akurat tym, ze pojdem autobusom. takze ja "hlasujem" za variabilnu zravost ! samozrejme sa to tyka filozofie motorov a zravosti vseobecne, nie konkretnych aut a motorov. :wink:

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od vcedula » 02.03.2010 13:00

misoo, ty si to uhadol, toto, co si opisal, je snaha uz asi 50 rokov cielom automobiloveho priemyslu. Velky vykon ale ked an to nedupes tak nizka spotreba :mrgreen:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 02.03.2010 13:02

hadanky, to bolo vzdy moje :lol:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Anndy » 02.03.2010 13:03

Zirafak:
Ale to je jasne. Ak chces, aby turbo-motor (benzinovy) papal malo musis vyuzivat spravne jeho vlastnosti. T.j., ze malo vyuzivat viac ako cca 40%-ny vykon :D

Tie zeru malo iba preto, ze na udrzanie konstatnej rychlosti, netreba velkeho vykonu. A statisticky je to najvacsia cast jazdy (najma mimo mesta). A ked je nizky objem, menej to zerie pri poziadavke nizkeho vykonu. O to viac ale pri preplnani, resp. poziadavke vyssieho vykonu.
To je cele.

Preto tomu "cudovaniu sa" hovorim neznalost :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Nicco » 02.03.2010 13:05

MK2 píše:Nicco: měl si na mysli samozřejmě třetí generaci Focusu, ne čtvrtou :wink:
Ano, ale niekto oznacuje FocusII facelift ako FocusIII, tak aby bolo jasno, som dal Focus IV.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od No Name » 02.03.2010 14:23

Jak píše Anndy, tím je vše řečeno. "Ekologické a ekonomické přeplňování" je nesmysl. Chceš jezdit za míň, kup si atmosféru, když budeš jezdit pohodu, vezme si to míň, když přidáš plyn, zvýší se spotřeba rozumným způsobem. Ale soudruhu nezkoušej jezdit ekonomicky s přeplňovaným motorem, ničeho nedosáhneš akorát zkur*víš motor.... :mrgreen:
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od zirafak » 02.03.2010 15:56

Jazdit podla predpisov na rozumnom prevodovom stupni este ziadnemu motoru neublizila.Ale kvoli rieseniu spotreby som si fakt ten motor nekupoval,len som milo prekvapeny,ze vie byt aj nadocakavanie usporny.

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Nicco » 03.03.2010 16:10

Len by som chcel vsetkych zaujemcov o EcoBoosty upozornit, ze ako vsetko nove, budu mat at ecoboosty detske choroby.

Zachytil som uz prve problemy TSI motorov - zatuhnute odvetranie klukovej skrine a nefunkce regulacne jednotky do 50tkm. :roll:
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od killerhammer » 09.03.2010 15:50

2.5T zerie ale o tom setci vieme, je to stary motor, stara konstrukcia, velke straty, ale vie ist aj na 95 benzin a jeho relativne jednoducha konstrukcia implikuje mensie riziko poruch :idea:

nove eco boost mali prave znizit spotrebu pri zachovani podobnej dynamiky, hlavne teda 2.0T ako priama nahrada stareho 2.5T aby ford znovu ziskal na trhu konkurencieschopnost :idea:

jedna sa o preplnovany Ti-VCT, uz len z tohto je zrejme, ako je konstrukcne zlozity :idea:

prve recenzie ecoboost 2.0T ale paradoxne prave kritizuju spotrebu, ktora je vyrazne nad urovnou konkurencie (napr. 2.0TSI od VW) :idea:
v jednej recenzii na s-max ecoboost 2.0T odmerali priemernu spotrebu pocas testu na 12l/100km 8O
s panom bohom, tolkoto dlhodobo nejazdim na 2.5T a to teda predpisovo nejazdim prakticky vobec, mam pol litra vacsi objem a +30 koni :mrgreen:

bude to mat ford este tazke, konecne prisiel s benzinovymi turbo motormi 5 rokov po konkurencii ale nedokaze konkurovat ich vlastnostiam
Naposledy upravil(a) killerhammer dne 09.03.2010 15:55, celkem upraveno 1 x.
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od killerhammer » 09.03.2010 15:53

Nicco píše:Len by som chcel vsetkych zaujemcov o EcoBoosty upozornit, ze ako vsetko nove, budu mat at ecoboosty detske choroby.
to bude presne ako s dizlami. si spomenme kde bolo VW na zaciatku cesty (1.9SDI, motor co bez opravy najazdi milion km) a kde su na konci (V12 TDI common rail poslednej generacie)
ta zlozitost je ohromna :wink:
a murphyho zakony proste platia :mrgreen:
vstreky, turba, cerpadla to nas vsetko caka
moze nas len tesit fakt, ze na turbo benzinoch su podstatne nizsie tlaky, takze tych poruch, dufam, klop klop, bude menej ako na dizloch :idea: 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Nicco
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1961
Registrován: 16.06.2009 21:42
Bydliště: CZ-SK

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od Nicco » 09.03.2010 17:15

To je pravda, ze najslabsi clanok Fordu EU su motory.
Najmodernejsie nepreplnovane benziny ma Hyndai/Kia. Maju 1.4 s vacsim vykonom ako Fordova Yamaha 1.6. Ford ma dost chaoticku ponuku, lebo ma 1.6/74, 1.6/88 a Mazda ma vlastny 1.6 MZR asi 75kw. Stale ponukaju 1.4 do Focusa, pritom 1.6 je len-len.
Motory su ich slaba stranak. Vlajkovu lod 2.5 maju ud Volva. Diesely od PSA (skoda ze si nevybrali radsej JTDcka od Fiatu namiesto Opel-a). Po dlhych rokoch konecne zalatali 1.8TDCi a uz mu nepraska hlava ale vykon je mensi ako ma nova 1.6 a je to komplet liatina. Take motory sa uz nerobia. Po T(F)SI of VW, TCe od Renaultu a THP od BMW a PSA ma Ford konecne nejake turbo benziny. Skoda, ze su zrave, ale mna najviac zaujima 1.6t a 1.4t a pripadne 1.2t, ak bude. Uvidime, ale kym VW uz jazdi, my iba ocumujeme 8O
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od killerhammer » 09.03.2010 17:53

podla mna ford sa ponukou novych benzinovych motorov 1.6T 2 verzie + 2.0T jedna verzia + 2.5T este do nejakych modelov dostava na uroven VW. je tesne pod spickou
druha vec ci tie motory budu dobre
ja osobne tomu verim, lebo ti-vct som mal a bol to dobry motor a preplnanim len ziska
o spotrebe sa budu viest diskusie

ako zirafak pisal, pre VW plati, ze maju pekne udaje na papieri ale v reali to uz vyzera inak :mrgreen:

ford bude mat asi horsie udaje na papieri, mozno aj v reali, sam sa necham prekvapit
ale ako ponuka sa mi to paci :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od misoo » 09.03.2010 18:05

Neviete niekto ci ta nova 2.0 turbo je este v stadiu vyvoja, alebo sa uz niekde dodava ? Lebo sa mi nezda moc 'koser' tvrdenie ze 'nove motory od forda su zrave' na zaklade jednej reportaze z nejakej predseriovej verzii. :roll: :?:

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od MK2 » 09.03.2010 18:22

2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
No Name
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 676
Registrován: 20.01.2010 09:58
Bydliště: Doma

Re: EcoBoost motory

Příspěvek od No Name » 10.03.2010 15:25

Problém bude, že dědové co si koupí 1.2EcoBoost, 1.4EcoBoost... budou očekávat nízkou spotřebu, ale ta se nedostaví..... :roll: Uvidíme v menších modelech než jsou S-Max/Galaxy, třeba to bude trochu lepší, osobně jezdit s FFIII a cca 160-180 koňmi za nějakých 9 litrů by mi až tak nevadilo (pokud se při této spotřebě i hezky svezu...)
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS
Obrázek
BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

Odpovědět

Zpět na „Ford“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů