Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 11.04.2010 20:42
Ústav paliv a maziv,a.s. (http://www.upmas.cz)
Dotaz:
Nafta TOP Q (Benzina) již obsahuje aditiva. Pokud přidám při
tankování aditivum VIF, zlepším vlastnosti nafty Top Q?
Jaký je rozdíl mezi zimním a letním aditivem VIF? Můžu zimní aditivum
používat v létě?
Odpověď:
Dobrý den,
Pro dodatečné přidávání přísad do nafty TOP Q není duvod, přesto pokud o to
máte zájem, kontaktujte obchodní oddělení Benzina. Zimní a letní varianta
aditiv do motorové nafty se liší přítomností složky pro zlepšení
filtrovatelnosti za nízkých teplot. Její účinek je takový, že modifikuje
průběh krystalizace, tj. přeměnu určitých uhlovodíků na tuhou fázi a to
vytvářením krystalů menších rozměrů, které projdou filtrem paliva. Letní
motorová nafta se nedostává do teplotních podmínek tuhnutí uhlovodíků (při
použití v létě), tzn. není třeba tato složka. Pokud použijete zimní aditiv v
letním období, nevyužijete tedy jeho funkce, ale motoru to nijak neškodí.
--------------
Takže shrnutí - rafinerie dělá jednu naftu, pro všechny stejnou (info z tohoto vlákna). Pro zlepšení vlastnosti (nejenom pro zvýšení cetanového čísla) se přidávají aditiva. TOP Q má aditiva a cetanové číslo kolem 56, Verva má cetanové číslo 61 (ale asi je vždy o 1 Kč dražší, než TOP Q).
Jestli do TOP Q přidám VIF, tak je to tom, že víra mi zajistí to lepší pro TDCi nebo mi VIF zlepší cetanové číslo na 61?
Dotaz:
Nafta TOP Q (Benzina) již obsahuje aditiva. Pokud přidám při
tankování aditivum VIF, zlepším vlastnosti nafty Top Q?
Jaký je rozdíl mezi zimním a letním aditivem VIF? Můžu zimní aditivum
používat v létě?
Odpověď:
Dobrý den,
Pro dodatečné přidávání přísad do nafty TOP Q není duvod, přesto pokud o to
máte zájem, kontaktujte obchodní oddělení Benzina. Zimní a letní varianta
aditiv do motorové nafty se liší přítomností složky pro zlepšení
filtrovatelnosti za nízkých teplot. Její účinek je takový, že modifikuje
průběh krystalizace, tj. přeměnu určitých uhlovodíků na tuhou fázi a to
vytvářením krystalů menších rozměrů, které projdou filtrem paliva. Letní
motorová nafta se nedostává do teplotních podmínek tuhnutí uhlovodíků (při
použití v létě), tzn. není třeba tato složka. Pokud použijete zimní aditiv v
letním období, nevyužijete tedy jeho funkce, ale motoru to nijak neškodí.
--------------
Takže shrnutí - rafinerie dělá jednu naftu, pro všechny stejnou (info z tohoto vlákna). Pro zlepšení vlastnosti (nejenom pro zvýšení cetanového čísla) se přidávají aditiva. TOP Q má aditiva a cetanové číslo kolem 56, Verva má cetanové číslo 61 (ale asi je vždy o 1 Kč dražší, než TOP Q).
Jestli do TOP Q přidám VIF, tak je to tom, že víra mi zajistí to lepší pro TDCi nebo mi VIF zlepší cetanové číslo na 61?