Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2774
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Samozrejme Verva je spickova nafta a pravdepodobne nejkvalitnejsi na ceskym trhu. Nicmene i zakladni TOP Q od Benziny je uz aditivovana a rozhodne patri k nadprumeru co se kvality tyce. Kdyz tam pridas VIF tak dostavas spickovy palivo.
- Flymaster
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 07.02.2010 15:33
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Skoda, ze netankujem v Cechah.. ani sa mi to neoplati, je to kus od ruky... takze mi ostavaju len Slovenske pumpy..
Ford Focus Kombi 1,8 TDCi 74kW/100PS 11/2002


- Koki
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Zdravim panove,
omlouvam se, pokud se tato otazka jiz v tomto nebo jinem vlakne resila....
Je bezpecne zacit do starsiho auta tankovat aditivovanou naftu, popripade do normalni nafty prilivat aditiva? Obavam se, aby cistici ucinky nezpusobily spise vic skody, nez uzitku, v momente kdy treba uvolni nejakou vetsi usazeninu a ta zpusobila ucpani trysky apod.
Konkretne se bavim o voze Focus rv.04 I.generace 1.8TDDi 66kw najeto 170t km. Poslednich 60t km bylo do auta tankovano Ceske palivo a to bud u Benzina - Top Q, nebo Shell. Auto pochazi z Belgiie, takze prvnich 110t km jezdilo zrejme tam.
omlouvam se, pokud se tato otazka jiz v tomto nebo jinem vlakne resila....
Je bezpecne zacit do starsiho auta tankovat aditivovanou naftu, popripade do normalni nafty prilivat aditiva? Obavam se, aby cistici ucinky nezpusobily spise vic skody, nez uzitku, v momente kdy treba uvolni nejakou vetsi usazeninu a ta zpusobila ucpani trysky apod.
Konkretne se bavim o voze Focus rv.04 I.generace 1.8TDDi 66kw najeto 170t km. Poslednich 60t km bylo do auta tankovano Ceske palivo a to bud u Benzina - Top Q, nebo Shell. Auto pochazi z Belgiie, takze prvnich 110t km jezdilo zrejme tam.
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Koki ,Vždyť tam ve skutečnosti tankuješ aditivovanou naftu ,Top Q i Schell jsou aditivovaná a další aditiva např.VIF tam můžeš klidně taky přidávat (je letni i zimní)
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- Koki
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Re: Kaminek
Jasny, ale napr.Top Q je jen "klasicka" zakladni nafta -jestli obsahuje nejake aditiva proti korozi, usazeninam a pod. netusim. Mel jsem jako aditivovanou naftu na mysli Vervu, nebo aditiva od VIFu konkretne.
Mam porad ale obavu, abych diky tomu neuvolnil v motoru nejake usazeniny, ktere by treba mohly neco ucpat.
Jasny, ale napr.Top Q je jen "klasicka" zakladni nafta -jestli obsahuje nejake aditiva proti korozi, usazeninam a pod. netusim. Mel jsem jako aditivovanou naftu na mysli Vervu, nebo aditiva od VIFu konkretne.
Mam porad ale obavu, abych diky tomu neuvolnil v motoru nejake usazeniny, ktere by treba mohly neco ucpat.
- kaminek
- Pokročilý
- Příspěvky: 530
- Registrován: 07.03.2009 15:30
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Tak se podívej na http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/diesel-top-q.html
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie
Je BMW 330d Touring
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie

Je BMW 330d Touring
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No, mě zase napadá, jestli tam máš nějaký bordel tak se ti jednou za čas uvolní a budeš to mít ucpané tak nebo tak. já bych se toho aditiva nebál.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
2 Koki: Nevím, kolik stojí VIF a jak se ředí. Dnes jsem tankoval plnou a bylo to 47 l. Samozřejmě Verva.
Verva byla o 1 Kč dražší než Top Q. (Nebudu cenu porovnávat s naftou od JZD, mám TDCi takže tato nafta pro mě není.) Takže pokud VIF stojí 50 Kč a je na 50 l, tak jsem šul nul.
Ale asi bude dražší.
Jinak na naftu Shell jsem neslyšel chválu. Ale je ze zdroje JPP (jedna paní povídala). Tedy Shell CZ, Shell D je úplně jiná kvalita nafty.


Jinak na naftu Shell jsem neslyšel chválu. Ale je ze zdroje JPP (jedna paní povídala). Tedy Shell CZ, Shell D je úplně jiná kvalita nafty.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
VIF stoji +/- 200,- a je to na 600L
takže VIF na 50L nafty vyjde na +/- 17,- kč
Mě osobně připadá, že když vezměš TOPQ+VIF tak je to lepší než VERVA a máš naftu daleko levnější. Beru to tak, ja se mi to zdálo dle spotřeby, ale vše to může být jen náhoda. Určitě by bylo nejlepší kdyby to nějaký výzkumník otestoval. Mě se prostě na tom líbí ta cena. Máš naftu srovnatelnou, né-li lepší jak verva o to jen o třicetník dražší na litru než obyčejná.
takže VIF na 50L nafty vyjde na +/- 17,- kč
Mě osobně připadá, že když vezměš TOPQ+VIF tak je to lepší než VERVA a máš naftu daleko levnější. Beru to tak, ja se mi to zdálo dle spotřeby, ale vše to může být jen náhoda. Určitě by bylo nejlepší kdyby to nějaký výzkumník otestoval. Mě se prostě na tom líbí ta cena. Máš naftu srovnatelnou, né-li lepší jak verva o to jen o třicetník dražší na litru než obyčejná.
- vitacz
- Zkušený
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 16.06.2008 22:08
- Bydliště: Praha 10
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Teď mě napadlo, jaké jsou vaše dojmy se SONAXem? Podle mně je to drahý jak kr... a nepřišlo mi, že by to bylo lepší jak VIF. Podle parametrů by to mělo být stejné. Jak to je?
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
no u me to bylo tak, ze jsem chvili tankoval Vervu, aby zjistil ze na mym aute se mi subjektivne taky zda lepsi, kdyz tankuju TopQ s Vifem... no a jeste lepsi pocit sem mel s naftou ze zahranici s Vifem... zahranicni premiovku sem jeste nezkousel, budu to muset napravit...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
OK, VIF plus TOP Q je levnější. Můžeš mi prosím popsat dávkování a způsob aplikace? Je tam nějaká odměrka, abych před tankováním tam něco frknul a pak natankoval? Nebo je postup obrácený?vitacz píše:VIF stoji +/- 200,- a je to na 600L
takže VIF na 50L nafty vyjde na +/- 17,- kč
Mě osobně připadá, že když vezměš TOPQ+VIF tak je to lepší než VERVA a máš naftu daleko levnější. Beru to tak, ja se mi to zdálo dle spotřeby, ale vše to může být jen náhoda. Určitě by bylo nejlepší kdyby to nějaký výzkumník otestoval. Mě se prostě na tom líbí ta cena. Máš naftu srovnatelnou, né-li lepší jak verva o to jen o třicetník dražší na litru než obyčejná.
Jinak "úspora" je 30 Kč, tj. cca 2% při tankování za 1500 Kč (vše plus mínus). Teď vyjedu nádrž, koupím VIF a testnu TOPQ. Uvidíme, alespoň je na co se těšit

Jo a jak moc vyjíždíte nádrž? Podle palubního počítače jsem na dojezdu 20 km a tak jsem raději tankoval. Ale divil jsem se, že kontrolka tankování nesvítí. A podle manuálu, když je málo nafty, tak má motor jet v "nouzovém" režimu pro menší spotřebu nafty /to jako že jede na 3 válce?/. Ale zatím nechci riskovat.
Se služební Fábkou (benzin) nemám problém do 45 l nádrže natankovat 56,5 l




FF TDCi by měl mít 52,7l nádrž, tankoval jsem 46,7l, tj. palubní počítač pěkně kecal.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
no na pixle u letního uvádějí dávkovat zhruba 1:1000, čili na 30 litru nafty 30 ml Vifu, což je jedno víčko (mají na něm rysku). Já většinou tankuju když mi začne svítit hladový oko, palubák nemám. Uvádí se dojezd na rezervu nějakých 80-100 km, jednou sem na hladový oko jel asi 70 km, myslel sem kdoví jak nebude prázdno a tankoval sem něco málo přes 48 litrů. Tak nevím...Tak či tak by se nafta neměla nechat úplně dojet... Vif se leje vzdycky pred tankováním, aby se promíchal s naftou....
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Někde jsem slyšel že kdo má Euro 4 tak nemá dávat zimni aditiva do nafty kůly tomu jak se přidává ta ,,močovina" do nafty
- globe
- Test driver
- Příspěvky: 4985
- Registrován: 23.03.2008 12:57
- Bydliště: Nový Bor / Česká Lípa
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Aditiva by nemely mit s mocovinou (AdBlue) zadnej problem .. pri spalovani nafty vznika hromada skodlivejch splodin (hlavne oxidy dusiku), ale ty prece musi vznikat i pri spalovani nafty s aditivem .. proto se tam pak ta mocovina leje - vstrikuje se do katalyzatoru, tam se rozklada na oxid uhlicitej a amoniak .. a amoniak pri chem.reakci pohlti ty skodlivy oxidy dusiku
trosku chemie:
AdBlue = CO2 (oxid uhlic.) + 2NH3 (amoniak)
NO2 (oxidy dusiku) + 2NH3 (amoniak)=> 3H2O (voda) + H2 (dusik)
takze z vyfuku pak misto splodin vychazi dusik a voda ...


trosku chemie:
AdBlue = CO2 (oxid uhlic.) + 2NH3 (amoniak)
NO2 (oxidy dusiku) + 2NH3 (amoniak)=> 3H2O (voda) + H2 (dusik)
takze z vyfuku pak misto splodin vychazi dusik a voda ...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů