Stránka 43 z 45
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 04.12.2020 12:14
od pkadecka
On ten odporový drát bude hřát stejně jako ekvivalent 0,5 mm2 cu drátu, akorát to hřeje na 20 centimetrech místo na 5 metrech --> na 5m se to teplo líp vyzáří.
PWM bych já osobně nedával, protože v jednoduchosti je síla. Na drátu se nemá co rozbít, navíc PWM bude už z principu vyrábět rušení. Lepší je vymyslet, kam s tím drátem, aby mohl topit a nic nezničil. Nebo se na to vykašlat, najezdil jsem s focusem 70 tisíc km a holt jsem občas vyměnil žárovku, byl tam dobrý přístup a nestály raketu (na xenonu, kde výbojka stojí 1000 czk, bych to řešil, ale nemusím, protože mazdu jsem koupil už s LED světly pro denní svícení).
(Jinak, životnost žárovek to určitě prodlouží, snížení o 0,5V nevypadá moc, ale ono jde spíš o výkon a hlavně o proud při zapnutí, kdy je žárovka studená, má mnohem nižší odpor = mnohem vyšší proud --> a ten právě ten odporový drát omezí. Škodovka to jako hotfix do fabií nevymyslela pro nic za nic a ford to tam nakonec taky nedává jen tak na parádu.)
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 25.12.2020 19:28
od petr-x
Zdravím chalani, tak vo finále už mám funkčné svietenie tak ako má byť. Najprv som kúpil drôt a konektory, ale nakoniec som skočil do fordu a objednali mi origoš kábel z DE podľa FINIS (týždeň som si počkal).
Musel som len prerobiť menší konektor a dať tam 3,5mm klasický (na fotke ten s červeným plastom), pôvodný na kábli bol moc široký. Inak ten origoš kábel je viditeľne iný, tvrdý, hrubá izolácia a nieje medený (samozrejme). Ale prekvapivo má klasický 6,35mm a cca 4mm konektor, ktoré sa mi nezdajú práve stavané na vysoké zaťaženie. Dúfam že vydržia... Prikladám na fotkách aj origoš Ford konektory z 5m štandard kábla vyfotené tu na fóre... Všetko je na fotkách.
No a hlavné je, že pvšetko funguje, a pri prepnutí na denné svetlo (položil som telefon s bleskom na senzor) sa cca po 10 sekundách zhasne všetko, ostanú svietiť len stretávačky a parkovačky, a parkovačky po dalsších cca 10 sekundách zhasnú a svietia len stretávačky. A svietia viditeľne slabšie, je to ľahko rozoznateľné okom a nieje to len klam, takže predlžuje sa životnosť žiarovek, hlavne tých drahých. Takže u mňa spokojnosť, končne nemusím myslieť na svetlá, stále sú v polohe Auto. Ak máte otázky, rád odpoviem.
A dakujem všetkým za rady

- moj za 17,3€ z Ford servisu

- origoš 5m zabudovaný v autách s predprípravou

- origoš 5m zabudovaný v autách s predprípravou

- origoš 5m zabudovaný v autách s predprípravou

- originál kábel pred úpravou

- originál kábel po úprave, výmena malého konektora
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 20.07.2021 13:31
od MajklHe
Otázka na niekoho kto rozumie elektrike
Vedel by niekto nakresliť schému zapojenia predných hmloviek na denné svietenie pomocou dvoch relé tak, aby funkcia hmloviek ostala zachovaná?
Ako zapojiť hmlovky na denné svietenie cez rozpinacie rele viem ale ako ďalej?

Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 20.07.2021 18:55
od stano.
Druhe rele ani nepotrebujes. Ak tam supnes 2 polovodicove diody, vhodne dimenzovane, ze jedna (alebo jeden par pre kazde svetlo zvlast kvoli vacsiemu prudu) bude priepustna za hmlovky na denne svetlo a druha/druhy par na povodne hmlovkove kable.
Diodu kvoli tomu, aby sa prud cez uzol nevracal naspat kam nema ist.
Ci radsej rele?
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 20.07.2021 19:37
od pkadecka
Když už, tak relé, akorát nevím, jestli to na STK projde, mlhovka zapojená jako denní svícení.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 20.07.2021 20:05
od MajklHe
Tie diódy je asi jednoduchšie, ale vôbec neviem aké, by ste mi museli napísať konkrétne ktoré kúpiť... A keby som to robil tak pôvodnú kabeláž odpojí od hmloviek a nápojmi ďalej ďalší kus, pred STK len odpojí a nápojom pôvodný konektor od hmloviek do hmloviek a je všetko po starom...
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 21.07.2021 08:31
od pkadecka
Máš schéma elektriky? Dalo by se teda i bez něj - mlhovky jako takové oddělíš prvním relé, tzn. ten drát co vede na žárovky, přerušíš, zapojíš na cívku relé, a žárovky pak přes jeho kontakt na +12V (vyber si nějakou pojistku).
Vezmeš druhé relé, kontakt zapojíš paralelně k tomu prvnímu a cívku podle toho, jak chceš, aby se to chovalo. Buď 12V spínaných s klíčkem nebo 12V když motor běží. Buď to najdeš ve schématu nebo si to změříš. Na FF mk1 (po FL) bylo takové relé, které bylo sepnuté když motor běžel, tak jsem relé pro denní svícení zapojil tam.
Pak ti bude mlhovka svítit jako mlhovka (= spínačem mlhovky na palubce) a současně jako denní svícení. Buď bude sepnuté jedno relé nebo druhé, nebo obě a ničemu to nevadí.
Diody bych tam nedával, ona když shoří, tak se prostě upeče a vede pak oběma směry.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 21.07.2021 09:16
od MajklHe
Chápem ako to myslíš ale ako lajk do autolelektriky bez nákres a popisu pinov na relé to nedám...
Ale tak nejak by som si to predstavoval ako si to popísal
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 21.07.2021 09:48
od pkadecka
Jako laik se do toho chceš pouštět? To bys musel mít návod jako pro blbce, tzn. něco ve stylu IKEA nebo LEGO

Barvy drátů, obrázky atd.
A nechceš zapojit potkávačky jako denní světla? Pro FF MK1 jsem to vyřešil takhle:
viewtopic.php?p=403041#p403041
FF MK2 neznám, schéma jsem neviděl, asi to bude podobné.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 21.07.2021 10:01
od MajklHe
Keď bude návod tak není problém to spraviť, zapájal som hmlovky na denné kamarátovi cez relé a funguje to( naštartuje a svietia hmlovky, zapne svetlá a signál z parkovacie vypne hmlovky) ale kdesi tu bol návod, pin z relé č. XY zapojiť tam ďalší YY tam... Zapájal som klakson na alarm podľa návodu...
Stretávacie mam teraz zapojené ako denné, je tu niekde návod na originál, a funguje to celkom dobre, svieti iba predok a v tme senzor dosvieti zbytok
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 27.02.2022 17:43
od Netopýr
Ferry_cz píše: 04.12.2020 09:50
....Pokud teda mas senzor a piny v GEMu, tak dopln to propojeni 1-26 a rele r15 (to jsem napsal v predchozim prispevku blbe, ze se nedava, ja kupoval GEM, kde uz bylo osazeny, tak mi to vypadlo z hlavy) a musis mit osazenou pojistku 48, dalsi pojistky nepridavej (45,71), to by nesel v poloze prepinace svetel Auto chcipnout motor.
Ahoj, přesně tenhle problém mám :c)
pořídil jsem GEM DC kvůli tempomatu a jako další bych rád rozchodil aut.světla - nicméně netuším, kde u FoFoII najít pojistky 45, 48 a 71 - pojistky v motoru jsou 1-36 a pojistky v interieru jsou 100-143, takže mi to nějak uplně nesedí, poradíš?
Aby mi šel vypnout motor ať mám spínač světel jakkoli, tak jsem musel dát pryč pojistku č135 (20A - Denní jízdní osvětlení)...
T.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 27.02.2022 20:17
od jirkaj
Tohle vlákno je pro Focuse 2004-2011, ty máš v popisu Mondeo. To bude mít asi pojistky jinak.
Ale jestli se ptáš na Focusa, tak ty jsou tady:
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 27.02.2022 20:59
od ScorpionSX
Myslím, že sa skôr jedná o Focus 2, ale po-FL, podla čísla tej poistky - ale to len z hlavy hádam, neviem naisto...ale niekde tu je vlákno kde sú aj tie po-FL poistky rozpísané.
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 27.02.2022 21:22
od ZaQik
Netopýr píše: 27.02.2022 17:43
Aby mi šel vypnout motor ať mám spínač světel jakkoli, tak jsem musel dát pryč pojistku č135 (20A - Denní jízdní osvětlení)...
kecas ... F135 potrebujes ... vyndava se F110 a F113
Re: Svetelny senzor a svetla denneho svietenia
Napsal: 17.03.2022 18:12
od Netopýr
OK o víkendu si to vyfotím, je možné že jsem si poznamenal špatné číslo pojistky, ale... :c))