za studena špatně startuje 1.6 16 v
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
palivove čerpadlo,filter?
- MilošV
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 08.06.2008 09:12
- Bydliště: okr. Příbram
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Čerpadlo je před startem slyšet. U benzinového filtru by to možná nestartovalo i teplý. A to startuje vždy.
Ford Focus 1,6 16V 74kW Hatchback 09/2004 šedá Magnum
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Ja treba cerpadlo pred startem neslysim... U vsech aut co znam sem ho aspon zaslech, ale u fofa se mi to nepodarilo este nikdy
Ale zkus fakt cerpat na rozumnych benzinkach...

- MilošV
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 08.06.2008 09:12
- Bydliště: okr. Příbram
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Čerpadlo mi občas chvilku zavrčí.
Když jsem o svých problémech s natočením motoru začal psát, měl jsme skoro plnou nádrž.
Vyjel jsem 10 l a nalil Velfobin. Před týdnem jsem měl v nádrži pod 1/2 obsahu a tak jsem zajel do Benziny a natočil do plný 30 l.
Od té doby pouze jedenkrát napodruhé, jinak napoprvé. Pravda, někdy mi to připadá, že chytne, pustím klíček a v jedný vteřině jokoby vynechá a naskočí setrvačností znova. Ale možná je to normál a před tím jsem si toho nevšiml. Někdy to chytne hned.
Pravda, začal jsem motor víc točit. Předtím 2000(2200) - 2700, při řazeni cca 3200 ot/min. teď 2000(2200) - 3000, při řazení až 3200-3500, do kopce za dva 4000. Těch 2000 málo kdy, teď víc podřazuji. Jezdím převážně jenom po okrskách, 5-ku dávám ojediněle.
Když jsem kdysi pročítal stránky výrobce svíček Brisk, narazil jsem na teorii zanášení svíček karbonem a jejich samočištění (zjednodušeně). Při nízkých otáčkách se svíčky zanáší a při vysokých se karbon spaluje. Je to samozřejmě ve spojitosti se správně zvolenou tepelnou hodnotou svíčky. Tu určil výrobce a není potřeba se tím zabývat.
Mám k tomu i prakticku zkušenost. Když jsem podruhé po 8 000 km sundal hlavu válců na Š120L podivil jsem se, že mám za tak krátkou dobu uvnitř hlavy, na ventilech a na pístech tolik karbonu, když jsem to předtím vyčistil. Na vině byla asi velká spotřeba oleje a taky jsem nebyl zvyklý škodovku tolik vytáčet, i když pod 2000ot/min. jsem taky nejezdil. Po sundání hlavy jsem měl i krásný doklad o tom, že na metodě odstraňování karbonu vodní parou něco je. Písty, ventily a všechno okolo bylo na 2. a 3. válci čisťoučké jak ... Tekla mi tam totiž zpod těsnění voda.
Tak jsem se nějak rozepsal.
Ano, mohl bych zkontrolovat zanesení svíček karbonem vyšroubováním, ale už jem několikrát na škodovce utrhl koncovky kabelů svíček. U Fofíka už mám utrženou gumu na koncovkách, takže jsem jenom jemně zkusil a nechal toho. Vyšší otáčky motoru neuškodí.
Ale možná je to i závadný benzín. Koukal jsem v OBI na jeden aditiv do benzínu a tam byla doporučená dávka na 50-60l a další aplikace po 1 500 km. Carrera 95 by snad měla být na stálý provoz? To je ale asi otázka pro jiné téma. Pokud se na to dostanu a budu mít víc info, tak dám zprávu.
Info o svíčkách je v pdf na http://www.brisk.cz/downloader.php?id=2&idx=120
PS: Podruhé jsem při výměně hlavy vyměnil i šrouby na hlavě.
Když jsem o svých problémech s natočením motoru začal psát, měl jsme skoro plnou nádrž.
Vyjel jsem 10 l a nalil Velfobin. Před týdnem jsem měl v nádrži pod 1/2 obsahu a tak jsem zajel do Benziny a natočil do plný 30 l.
Od té doby pouze jedenkrát napodruhé, jinak napoprvé. Pravda, někdy mi to připadá, že chytne, pustím klíček a v jedný vteřině jokoby vynechá a naskočí setrvačností znova. Ale možná je to normál a před tím jsem si toho nevšiml. Někdy to chytne hned.
Pravda, začal jsem motor víc točit. Předtím 2000(2200) - 2700, při řazeni cca 3200 ot/min. teď 2000(2200) - 3000, při řazení až 3200-3500, do kopce za dva 4000. Těch 2000 málo kdy, teď víc podřazuji. Jezdím převážně jenom po okrskách, 5-ku dávám ojediněle.
Když jsem kdysi pročítal stránky výrobce svíček Brisk, narazil jsem na teorii zanášení svíček karbonem a jejich samočištění (zjednodušeně). Při nízkých otáčkách se svíčky zanáší a při vysokých se karbon spaluje. Je to samozřejmě ve spojitosti se správně zvolenou tepelnou hodnotou svíčky. Tu určil výrobce a není potřeba se tím zabývat.
Mám k tomu i prakticku zkušenost. Když jsem podruhé po 8 000 km sundal hlavu válců na Š120L podivil jsem se, že mám za tak krátkou dobu uvnitř hlavy, na ventilech a na pístech tolik karbonu, když jsem to předtím vyčistil. Na vině byla asi velká spotřeba oleje a taky jsem nebyl zvyklý škodovku tolik vytáčet, i když pod 2000ot/min. jsem taky nejezdil. Po sundání hlavy jsem měl i krásný doklad o tom, že na metodě odstraňování karbonu vodní parou něco je. Písty, ventily a všechno okolo bylo na 2. a 3. válci čisťoučké jak ... Tekla mi tam totiž zpod těsnění voda.
Tak jsem se nějak rozepsal.
Ano, mohl bych zkontrolovat zanesení svíček karbonem vyšroubováním, ale už jem několikrát na škodovce utrhl koncovky kabelů svíček. U Fofíka už mám utrženou gumu na koncovkách, takže jsem jenom jemně zkusil a nechal toho. Vyšší otáčky motoru neuškodí.
Ale možná je to i závadný benzín. Koukal jsem v OBI na jeden aditiv do benzínu a tam byla doporučená dávka na 50-60l a další aplikace po 1 500 km. Carrera 95 by snad měla být na stálý provoz? To je ale asi otázka pro jiné téma. Pokud se na to dostanu a budu mít víc info, tak dám zprávu.
Info o svíčkách je v pdf na http://www.brisk.cz/downloader.php?id=2&idx=120
PS: Podruhé jsem při výměně hlavy vyměnil i šrouby na hlavě.
Ford Focus 1,6 16V 74kW Hatchback 09/2004 šedá Magnum
- Compressor
- Pokročilý
- Příspěvky: 773
- Registrován: 08.03.2008 18:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Psal jsi tady toto...
Svíčky jsem neměnil. Na tachometru 37 000 km a původní majitel tvrdí, že nic nepřetáčel. Stav by tomu odpovídal. Na tak málo km je na závady ještě brzy, ale kdo ví.
Jen nevím,že by origo svíčky byly Brisk.Třeba se pletu,ale já tam mám Ford.
Svíčky jsem neměnil. Na tachometru 37 000 km a původní majitel tvrdí, že nic nepřetáčel. Stav by tomu odpovídal. Na tak málo km je na závady ještě brzy, ale kdo ví.
Jen nevím,že by origo svíčky byly Brisk.Třeba se pletu,ale já tam mám Ford.
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
ford-motocraft..
- Compressor
- Pokročilý
- Příspěvky: 773
- Registrován: 08.03.2008 18:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Tady je vlákno o svíčkách,někdo tam píše,že jedině origo,Alda tam píše,že Brisk nikdy.
http://ford-focus.cz/forum/viewtopic.ph ... a&start=30
http://ford-focus.cz/forum/viewtopic.ph ... a&start=30
- MilošV
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 08.06.2008 09:12
- Bydliště: okr. Příbram
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Mám originál svíčky.
V tom odkazu je počteníčko o funkci svíčky jako takové a o tom kdy se svíčka zanáší. Předpokládám, že platí přibližně pro všechny druhy svíček. Korekce budou nutné u hodnot grafů. Doporučuji přečíst.
Nechci psát o výběru svíčky, ale o vlivu karbonu na svíčce na startování.
Máte někdo praktické zkušenosti se zanášením svíček a způsobem jízdy?
V tom odkazu je počteníčko o funkci svíčky jako takové a o tom kdy se svíčka zanáší. Předpokládám, že platí přibližně pro všechny druhy svíček. Korekce budou nutné u hodnot grafů. Doporučuji přečíst.
Nechci psát o výběru svíčky, ale o vlivu karbonu na svíčce na startování.
Máte někdo praktické zkušenosti se zanášením svíček a způsobem jízdy?
Ford Focus 1,6 16V 74kW Hatchback 09/2004 šedá Magnum
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
je pravda,že som mal tendencie tiež nejako umelo šetrit motor tak v 18a potom mi bolo vysvetlene v anglicku,že podtačanie motoru ma omnoho vačšie nasledky ako jeho vytačanie..
nezabudnem na vetu: ten omezovač tam nieje pre nič zanič....takže zetec si ho hocikedy aj tukne
nezabudnem na vetu: ten omezovač tam nieje pre nič zanič....takže zetec si ho hocikedy aj tukne

- Pylod
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21.05.2009 13:02
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Tak jsem to tu prošmejdil a pár tipů jsem našel.
Můj problém je trošinku jiný ale podobný. Když auto nějakou dobu (přes 10 min stojí), start probíhá už zde někde zmíněným způsobem, že se roztočí startér, nějakou dobu točí (2s) pak motor chytne aby hned zdechnul znovu chvíli (1s) točí a pak naskočí. Je jedno jestli je studený nebo teplý. Když ale vypnu motor a chci hned nastartovat, naskočí, že ani skoro neslyším startování. A podruhé, potřetí, vždy na "drc".
Vyměnil jsem svíčky, vzd. filtr, vyzkoušel dva volnoběžné ventlity i s čištěním (ne tedy nové), byl jsem na diagnostice (čisto). Mistři od Fordu na to hleděli snad hodinu, tůrovali to (sdělil jsem jim, že mi párkrát zůstaly viset otáčky cca 2000-klasika) a vylezlo z nich následující: Podle nějakého očernění usuzují na prasklý výfukový svod, tím pádem první lambda sonda nepracuje jak má atd. (nový svod, lambda,těsnění,práce =14000,-)Proč to už ale po tom prvním startu startuje na drc, to mi neřekli.
Samo jsem se na ně vykašlal a řeším to jinak. Tož tak. Takže přemýšlím, jestli čidlo teploty vody, nový ventil atd a půjde se postupně.
Můj problém je trošinku jiný ale podobný. Když auto nějakou dobu (přes 10 min stojí), start probíhá už zde někde zmíněným způsobem, že se roztočí startér, nějakou dobu točí (2s) pak motor chytne aby hned zdechnul znovu chvíli (1s) točí a pak naskočí. Je jedno jestli je studený nebo teplý. Když ale vypnu motor a chci hned nastartovat, naskočí, že ani skoro neslyším startování. A podruhé, potřetí, vždy na "drc".
Vyměnil jsem svíčky, vzd. filtr, vyzkoušel dva volnoběžné ventlity i s čištěním (ne tedy nové), byl jsem na diagnostice (čisto). Mistři od Fordu na to hleděli snad hodinu, tůrovali to (sdělil jsem jim, že mi párkrát zůstaly viset otáčky cca 2000-klasika) a vylezlo z nich následující: Podle nějakého očernění usuzují na prasklý výfukový svod, tím pádem první lambda sonda nepracuje jak má atd. (nový svod, lambda,těsnění,práce =14000,-)Proč to už ale po tom prvním startu startuje na drc, to mi neřekli.

- escape
- Junior
- Příspěvky: 294
- Registrován: 14.09.2008 21:00
- Bydliště: Praha 4, Zábřeh na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
tento problem jsem mel taky kdyz sem fika koupil, nakonec mi pomohlo to co sem povazoval za nejmin realny a to natankovat 2 plny nadrze v-poweru na shelce a do toho sem nalil nakej sajrajt co sem koupil na slovnaftu primo na cisteni ventilu u benzinovych motoru nebo nejak tak, po prvni nadrzi se to zlepsilo ze startoval misto natrikrat nadvakrat, a ta druha nadrz ho vylecila uplne, a od te doby se mi nestalo ze by nechytl napoprve, tak treba nekomu pomuze..
Ford Focus,1,6 Zetec,2001,silver,AE,LED

Galery: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30

Galery: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30
- MilošV
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 08.06.2008 09:12
- Bydliště: okr. Příbram
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Tak mi motor přestal startovat napoprvé ve stejné době jako loni.
Jak už jsem psal, natankoval jsem jiný benzín, začalo se to zlepšovat až jsem startoval vždy napoprvé.
Teď jsem vzal natural95 u OMV (předtím vždy v poho). Motor začal stávkovat a po zkušenostech z minulého roku jsem natankoval 18l u Benziny. Naštěstí jsem měl plnou jen 1/2 nádrže. Nechal jsem si ještě trochu místa pro V-power, který jsem chtěl vzít cestou do Železné Rudy. Zlepšilo se to - nastartoval jsem minimálně napotřetí, často napoprvé, předtím i napošesté. Po natankování V-poweru do plné 14l bylo všechno vpohodě, motor šel na cvrnknutí.
Přijedu domů a třetí den nemůžu nastartovat. Až na poosmé. Motor naskočí s plynem, ale sundám nohu z plynu a chcípne. Pak naskočí a je v pohodě. Jako když blbne volnoběžný ventil. Když jsem jel z práce, prohlíd jsem motor, prošel konektory na sání, jestli nejsou vypadlí. Ani žádný zvíře mi v motoru nerejdilo (je čistý, bez naťapanýho písku). Nastartuji napoprvé.
Ještě zkusím Velfobin a o víkendu V-power. Je možné, aby motor neměr rád podzimní sychravé počasí? Když jsem nenastartoval naposledy, pršelo celý den, teplota +1°C.
Bojím se toho, že mi něco odchází a já nevím co to je. Nepravidelně opakující se závada.
Jak už jsem psal, natankoval jsem jiný benzín, začalo se to zlepšovat až jsem startoval vždy napoprvé.
Teď jsem vzal natural95 u OMV (předtím vždy v poho). Motor začal stávkovat a po zkušenostech z minulého roku jsem natankoval 18l u Benziny. Naštěstí jsem měl plnou jen 1/2 nádrže. Nechal jsem si ještě trochu místa pro V-power, který jsem chtěl vzít cestou do Železné Rudy. Zlepšilo se to - nastartoval jsem minimálně napotřetí, často napoprvé, předtím i napošesté. Po natankování V-poweru do plné 14l bylo všechno vpohodě, motor šel na cvrnknutí.
Přijedu domů a třetí den nemůžu nastartovat. Až na poosmé. Motor naskočí s plynem, ale sundám nohu z plynu a chcípne. Pak naskočí a je v pohodě. Jako když blbne volnoběžný ventil. Když jsem jel z práce, prohlíd jsem motor, prošel konektory na sání, jestli nejsou vypadlí. Ani žádný zvíře mi v motoru nerejdilo (je čistý, bez naťapanýho písku). Nastartuji napoprvé.
Ještě zkusím Velfobin a o víkendu V-power. Je možné, aby motor neměr rád podzimní sychravé počasí? Když jsem nenastartoval naposledy, pršelo celý den, teplota +1°C.
Bojím se toho, že mi něco odchází a já nevím co to je. Nepravidelně opakující se závada.
Ford Focus 1,6 16V 74kW Hatchback 09/2004 šedá Magnum
- MilošV
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 08.06.2008 09:12
- Bydliště: okr. Příbram
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Dnes ráno jsem nenastartoval. Motor chytil jen s plynem a potom chcíp. Bez plynu snad jen první otáčka je pokus o chod a pak jen startér točí s motorem bez odezvy.
Odpoledne jsem pročistil volnoběžný ventil technickým benzínem, namazal kontakt olejem na kontakty, strhl zbytky těsnění (už tam nebylo), zarovnal plochu na plastu sání (byl tam otřep) a zase smontoval. Nalil jsem Velfobín do nádrže. Když jsem odšrouboval víko od nádrže, zasyčelo to. Připadalo mi to jako podtlak.
Pak jsem napoprvé nastartoval. Zrovna začalo pršet, teplota +7°C.
Nějak nejsem přesvědčen o tom, že je závada odstraněná. Možná je to pořád vliv nekvalitního benzínu s pro motor nepříznivým počasím nebo závadou, která se teprve klube.
Motor má mít 45 000 km.
Jaký na to máte názor?
Odpoledne jsem pročistil volnoběžný ventil technickým benzínem, namazal kontakt olejem na kontakty, strhl zbytky těsnění (už tam nebylo), zarovnal plochu na plastu sání (byl tam otřep) a zase smontoval. Nalil jsem Velfobín do nádrže. Když jsem odšrouboval víko od nádrže, zasyčelo to. Připadalo mi to jako podtlak.
Pak jsem napoprvé nastartoval. Zrovna začalo pršet, teplota +7°C.
Nějak nejsem přesvědčen o tom, že je závada odstraněná. Možná je to pořád vliv nekvalitního benzínu s pro motor nepříznivým počasím nebo závadou, která se teprve klube.
Motor má mít 45 000 km.
Jaký na to máte názor?
Ford Focus 1,6 16V 74kW Hatchback 09/2004 šedá Magnum
- Hurvajs
- Pokročilý
- Příspěvky: 746
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chomutov
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Mám úplně stejnou závadu jako ty. Pokud se teploty pohybují cca od +5 st. výš, je všechno v pohodě a motor chytá na první otočení. Jakmile se ale začnou teploty snižovat, je to tady. Vlezu ráno do studeného auta, začnu startovat, motor chytne téměř okamžitě, ale jen na cca 1s, pak hned chípne. Pak už můžu točit jako blázen a chytne třeba až na popáté. Obcházím tento problém tím, že rovnou při startování trošičku sešlápnu plyn, ale musím ho držet 2-3 vteřiny, než se motor "úplně chytí", kdybych ho v této fázi pustil, chcípne zase. Pak už běží ukázkově, volnoběh v pohodě, jízda v pohodě, neškube, má výkon... zkrátka zlobí jen při tom prvním studeném startu. Dělá mi to už druhý rok, ale vzhledem k tomu, že od jara do zimy ten problém nemám, tak jsem to nějak neřešil. Ale teď už mne to taky začíná štvát, protože se dlouhým startováním zbytečně vybíjí baterka a navíc se mi nelíbí ani to přidávání plynu při startování. Budu s tím muset asi zajet někam do servisu. Palivové čerpadlo a filtr jsem vyloučil, protože to má jednoznačně souvislost s teplotou.
Kdyby to měly dělat svíčky, tak proč by to vždy napoprvé chytlo okamžitě a pak hned chcíplo. Navíc by zřejmě na svíčky nemělo vliv, když se při startování přidá plyn. Podle mne to musí být něco co souvisí s dodávkou benzínu nebo s jeho správným dávkováním. Je to jako kdyby to auto ráno chytlo na nějaký zbytek paliva, ale ten ihned jakmile dojde, tak než se dostane do válců nové palivo, tak to chvíli trvá a nebo se tomu "pomůže" tím přidáním plynu. 
P.S.: Tankuji pravidelně u SHELL, takže palivem by to být nemělo...a navíc ta souvislost s teplotou...


P.S.: Tankuji pravidelně u SHELL, takže palivem by to být nemělo...a navíc ta souvislost s teplotou...

Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat


- MilošV
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: 08.06.2008 09:12
- Bydliště: okr. Příbram
Re: za studena špatně startuje 1.6 16 v
Závada pak měla u mě určitý průběh.
Zhruba koncem listopadu se oteplilo a tak startování bylo zase na cvrnknutí. Začátkem prosince s klesající teplotou bylo zase vše postaru.
Vysledoval jsem, že pokud jsem jel delší štreku, tak druhý den jsem nastartoval napoprvé, další den zase navícekrát.
Přichytil jsem i kablík od snímače teploty hlav válců motoru k trubičce nad ním, aby byl dál od kabelů ke svíčkám a nic.
Zalistoval jsem znovu fórem a našel jsem následující: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=45
Podle popisu jsem volnoběžný ventil prostříknul WDčkem, nechal odkapat a mimo samotnéhu pístku vysušil těleso ventilu hadrem.
Vzhledem k tomu, že do sání je vyvedeno i odvětrávání klikové skříně a nějaká ta olejová mlha se tam dostane, tak mizivé množství oleje by, myslím si, nemělo uškodit. Baterku dle návodu na stránce 5 skutečně není potřeba odpojovat (psal i chose22).
Od té doby jsem 10x nastartoval napoprvé a nikdy jsem nemusel startování opakovat.
Jak tam někdo na fóru zmínil, jde asi o chybu konstrukce volnoběžného ventilu. Benzínem to tedy skutečně není.
Nevím jak dlouho tam olej vydrží a jestli by pomohlo vyměnit ventil za nový. Doporučuje se vyměnit ho za nový pokud zlobí volnoběžné otáčky - je zanesený, ale to není náš případ.
Pomůže výměna ventilu? Na jak dlouho? Máte někdo zkušenosti?
(Když jsem Focuse koupil, bavili jsme se o tom v práci a kolega mluvil o tom, že Fordi špatně startují za děště. Měl na mysli Escorta. Možná je to tato závada.)
PS: Zmiňoval jsem se o stržení zbytku těsnění, ale nebylo to těsnění. Na dosedací ploše ventilu byli zbytky čehosi co tam nepatří. Tak jsem to začistil.
Zhruba koncem listopadu se oteplilo a tak startování bylo zase na cvrnknutí. Začátkem prosince s klesající teplotou bylo zase vše postaru.
Vysledoval jsem, že pokud jsem jel delší štreku, tak druhý den jsem nastartoval napoprvé, další den zase navícekrát.
Přichytil jsem i kablík od snímače teploty hlav válců motoru k trubičce nad ním, aby byl dál od kabelů ke svíčkám a nic.
Zalistoval jsem znovu fórem a našel jsem následující: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=45
Podle popisu jsem volnoběžný ventil prostříknul WDčkem, nechal odkapat a mimo samotnéhu pístku vysušil těleso ventilu hadrem.
Vzhledem k tomu, že do sání je vyvedeno i odvětrávání klikové skříně a nějaká ta olejová mlha se tam dostane, tak mizivé množství oleje by, myslím si, nemělo uškodit. Baterku dle návodu na stránce 5 skutečně není potřeba odpojovat (psal i chose22).
Od té doby jsem 10x nastartoval napoprvé a nikdy jsem nemusel startování opakovat.
Jak tam někdo na fóru zmínil, jde asi o chybu konstrukce volnoběžného ventilu. Benzínem to tedy skutečně není.
Nevím jak dlouho tam olej vydrží a jestli by pomohlo vyměnit ventil za nový. Doporučuje se vyměnit ho za nový pokud zlobí volnoběžné otáčky - je zanesený, ale to není náš případ.
Pomůže výměna ventilu? Na jak dlouho? Máte někdo zkušenosti?
(Když jsem Focuse koupil, bavili jsme se o tom v práci a kolega mluvil o tom, že Fordi špatně startují za děště. Měl na mysli Escorta. Možná je to tato závada.)
PS: Zmiňoval jsem se o stržení zbytku těsnění, ale nebylo to těsnění. Na dosedací ploše ventilu byli zbytky čehosi co tam nepatří. Tak jsem to začistil.
Ford Focus 1,6 16V 74kW Hatchback 09/2004 šedá Magnum
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti