Stránka 5 z 14
Re: ventilator
Napsal: 23.01.2008 14:00
od redbaron
Marex píše:Jak to tady ctu, tak taky nema ventilator v poradku...obcas se toci vic, obcas min, nekdy to reaguje ina otacky motoru, nekdy v nem i nejak skrka....ale z toho treba tyden funguje normalne...mate to tak taky nekdo?

V tomto případě bych zkusil vyndat celé těleso motoru ventilátoru a juknout, jestli se ti tam nedostal nějaký binec. (Nevím, jestli máš pylový filtr před ventilátorem).
Demontáž je poměrně jednoduchá. V nejhorším případě alespoň zjistíš, v jakém to máš stavu.
Rychlost ventilátoru může při nízkých otáčkách motoru ovlivnit třeba i zanuté vyhřívání čelního skla. Na "ofuk" pak už nemusí být dost proudu a motor se točí pomaleji.
Napsal: 23.01.2008 14:03
od redbaron
Jemar píše:Mám dojem že proud do ventilátoru jde přímo přes 4polohový přepínač na středním panelu. Ventilátor má poměrně velký odběr proudu a už jsem viděl jeden přepínač vypálený. Zkrat bych hledal tam.
V této diskusi už je to někde popsáno. Proud jde přes pojistku v motorovém prostoru dále přes polohový přepínač do "odporové krabičky" pod "kastlíkem" spolujezdce a pak k ventilátoru (u nohou spolujezdce)
Re: ventilator
Napsal: 24.01.2008 09:20
od Marex
redbaron píše:Marex píše:Jak to tady ctu, tak taky nema ventilator v poradku...obcas se toci vic, obcas min, nekdy to reaguje ina otacky motoru, nekdy v nem i nejak skrka....ale z toho treba tyden funguje normalne...mate to tak taky nekdo?

V tomto případě bych zkusil vyndat celé těleso motoru ventilátoru a juknout, jestli se ti tam nedostal nějaký binec. (Nevím, jestli máš pylový filtr před ventilátorem).
Demontáž je poměrně jednoduchá. V nejhorším případě alespoň zjistíš, v jakém to máš stavu.
Rychlost ventilátoru může při nízkých otáčkách motoru ovlivnit třeba i zanuté vyhřívání čelního skla. Na "ofuk" pak už nemusí být dost proudu a motor se točí pomaleji.
Pylovy filtr jsem nedavno menil...ty...mam tam vubec vyhrivani predniho skla?

Napsal: 26.01.2008 17:51
od horvatm
Tak ventilator som vybral, bol zaneseny - tažko sa tocil, vycistil a naolejoval som ulozenie hriadela, po zapojeni poistka uz nezhorela, ale ako sa tu uz o tom pisalo,ventilator toci len na 4 polohe, takze idem hladat ten "KASTLIK" - snad mi padne do oka, nejak som si ho pri vymontovani ventilatoru nevsimol.

Napsal: 26.01.2008 17:52
od chmelko
tu 4 polohu by som tipoval na studeny spoj...
v lete ti to určite fachčí jak má čo?

Napsal: 26.01.2008 22:03
od redbaron
horvatm píše:Tak ventilator som vybral, bol zaneseny - tažko sa tocil, vycistil a naolejoval som ulozenie hriadela, po zapojeni poistka uz nezhorela, ale ako sa tu uz o tom pisalo,ventilator toci len na 4 polohe, takze idem hladat ten "KASTLIK" - snad mi padne do oka, nejak som si ho pri vymontovani ventilatoru nevsimol.

Oou - já tam mám samomazná ložiska - ta se nesmějí mazat - jen pročistit. No snad to nebude problém.
Jen čtvrtá poloha je na 75 procent problém v předřadných odporech.
Viz. strana "2" tohoto vlákna.. P.S. já mám tu umělou hmoutu bílou.

Napsal: 28.01.2008 11:43
od horvatm
Kupil som tu teplotnu poistku, stala 27Sk, treba zachovat nejak smer alebo sa namontuje hocijako? Este mala otazka, ta skatulka je v priestore pod odkladacím priestorom spolujazdca, nebolo to nikde tak konkretne napisane...
...
Napsal: 28.01.2008 13:14
od redbaron
myslím, že přímo v tomto vláknu je návod na výměnu.
Lepší, než letovat je to řešit tak, jak kluci popsali.
jukni na to. pokud nenajdeš - dej vědět a někdo Ti sem hodí odkaz.
Napsal: 28.01.2008 19:23
od pelen
Tepelna pojistka neni dioda, je jedno, jak se ve stejnosmernem obvodu zapoji.
Napsal: 29.01.2008 08:30
od horvatm
Uz vsetko funguje ako ma,ta kabicka bola biela a naozaj to dobre kuri ked je ventilator zapnuty. Skoro som si popalil rucicky

Muselo to vychladnut a potom som to namontoval spet.
:-)
Napsal: 29.01.2008 11:06
od redbaron
To potěší, když oprava stojí cca. 30 korun, že?

ventilator
Napsal: 31.01.2008 14:30
od Marex
Nedavno mne ventilator skoro nejel...myslimjen na ctverku...ted zase nejak zpomaluje - taky to reaguje na otacky motoru. Kdyz jedu s plynem, tak dobry, jak zdelam nohu z plynu,takze jakoby zpomali....nerozumim tomu - myslite,ze to chce vycistit??
Napsal: 31.01.2008 20:42
od redbaron
Vyčistit asi ano, je otázka, zda tam ještě není přechodový odpor, resp. jestli není ještě jiný problém, proč ventilátor nedostává dost proudu...
Re: ventilator
Napsal: 31.01.2008 21:01
od Ahmed
Marex píše:Nedavno mne ventilator skoro nejel...myslimjen na ctverku...ted zase nejak zpomaluje - taky to reaguje na otacky motoru. Kdyz jedu s plynem, tak dobry, jak zdelam nohu z plynu,takze jakoby zpomali....nerozumim tomu - myslite,ze to chce vycistit??
Kdyz reaguje na otacky motoru = dobijeni. Na volnobeh je zpravidla nizsi napeti nez pri otackach treba 1500-2000, protoze alternator neni schopny dodat tolik proudu pri tak nizkych otackach, tim padem poklesne napeti, pohasnou svetla, zpomali se ventilator, atd. To je uplne normalni. Stejne tak to udela, kdyz mas zaply spotrebic s velkym odberem - vyhrivane celni sklo, zadni okno, atd.
Re: ventilator
Napsal: 01.02.2008 09:38
od Marex
Ahmed píše:Marex píše:Nedavno mne ventilator skoro nejel...myslimjen na ctverku...ted zase nejak zpomaluje - taky to reaguje na otacky motoru. Kdyz jedu s plynem, tak dobry, jak zdelam nohu z plynu,takze jakoby zpomali....nerozumim tomu - myslite,ze to chce vycistit??
Kdyz reaguje na otacky motoru = dobijeni. Na volnobeh je zpravidla nizsi napeti nez pri otackach treba 1500-2000, protoze alternator neni schopny dodat tolik proudu pri tak nizkych otackach, tim padem poklesne napeti, pohasnou svetla, zpomali se ventilator, atd. To je uplne normalni. Stejne tak to udela, kdyz mas zaply spotrebic s velkym odberem - vyhrivane celni sklo, zadni okno, atd.
Tak jak rikas - i svetla se trocku ztlumi...da se to nejak vyresit? Neholduju moc elektrice....
