Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od 6666667 » 01.06.2012 09:24

Začíná to vypadat fakt dobře. Doufám, že to dotáhneš do konce, jinak by to byla vážně škoda. Můžeš napsat na kolik by ta sranda přišla. Vím, že to nemáš hotový, ale jen tak orientačně.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od moskito » 01.06.2012 09:37

Mně by stačily teplota oleje, tlak oleje, tlak turba a lambda. :palec_nahoru:
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od TripleJay » 01.06.2012 14:21

ak to nie je otazka dalsich kablov a snimacov, ja by som prijal aj spotrebu...

Uživatelský avatar
Jarda79
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.07.2011 23:47
Bydliště: Brno

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Jarda79 » 02.06.2012 00:03

Osobně bych to udělal co nejjednodušší, tak 3 - 4 údaje a hlavně takový který nejsou na jinejch budíkách v autě. Rychlost asi odečtu rychleji z normálního tachometru než z displeje....
BTW, budeš ještě nějak řešit idnikaci zařazenýho kvaltu? To by se mně fakt líbilo (a občes hodilo).
Doufám že do totáhneš do konce, už se na to těším jak děcko na vánoce.... :huraa: :bravo22: :cooler:

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od pbjun » 02.06.2012 10:48

No zarazenou rychlost na co? Ty nevis co mas zarazeneho? Jedine s cim mam problemy je ze se furt snazim ve vsech autech cpat 6ku jelilkoz sem najel hodne km s autama co mely 6ti kvalt....

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 02.06.2012 12:04

On myslel asi něco takového, jako v rally.

Obrázek

Občas, když jedeš na krev se to hodí vědět v mžiku co tam máš za kvalt. Dneska odpovím na otázky a snad se dostanu k tomu naprogramovat další featury.

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Marťas » 02.06.2012 12:46

Celkove to bude umet cist hodne udaju - nebylo by od veci je rozdelit na treba 3 mody (okruh / bezny provoz / diagnostika ) s moznosti mezi nima prepinat podle situace.
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Zdwora » 02.06.2012 16:05

Ty ukazatele kvaltu davaj smysl u sekvence, u Hcka me nejak unika duvod :mrgreen: Jinak ten martasuv napad s vice "plochama" mi dava smysl, pri courani po meste meste clovek asi sleduje spis tu spotrebu nez tlak oleje. Martas je proste chytry chlapec :palec_nahoru:
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

Uživatelský avatar
moskito
.
.
Příspěvky: 982
Registrován: 31.08.2010 21:10
Bydliště: Liberec a Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od moskito » 02.06.2012 16:36

Jooo... několik módů to by byla parádička! :palec_nahoru:
Jinak taky nějak nechápu k čemu ukazatel rychlosti...
A také bych nezdvojoval něco, co je možné "spolehlivě" (je to Ford) odečíst z jiných budíků.
Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 02.06.2012 17:45

TripleJay píše:te peero, tak toto je bombovica 8O :palec_nahoru: hlavne ak by to teda bolo pouzitelne aj na ine znacky a modely aut :oops: :mrgreen:
Ano, zatím to bude umět všechny ECU přes CAN sběrnici. Takže testováno zatím na VW, Ford a jiné novější káry.

Jarda79 píše:začíná to mít reálný obrysy, super :palec_nahoru: . Nechci teda vypadat jako nenažranec který chce sbalit tvoje know-how, ale nechceš sem hodit schéma, že by si mohl každej navrhnout plošňák podle toho kam si to umístí? Samozřejmě jen za předpokladu že ti no nebude vadit...
Zatím nemám prakticky nic, co by "fungovalo" na 100%. Až budu mít funkční celek, pak se bude řešit co dál.

Dragic píše:Tak jsem to prověřil a mám potvrzeno že mi desku navrhnou vyrobí a osadí SMD. stačí schéma a typy pouzder co máš nakoupené :wink:
To by byla paráda. Mám sice vysokou na tento na podobný obor, ale nějak jsem to neřešil, takže bych se pak asi určitě ozval.

Zdwora píše:Osobne bych jeste sledoval teplotu oleje a napeti "na palube"... jinak paradne postupujes :palec_nahoru: :gott:
Teplotu chcu logovat přes externí Bosch čidla, to už mám odladěné a kód napsaný, jen se budou muset vést vodiče až k tomu. Leda to brát přes ecu, ale ta zase není wideband.

6666667 píše:Začíná to vypadat fakt dobře. Doufám, že to dotáhneš do konce, jinak by to byla vážně škoda. Můžeš napsat na kolik by ta sranda přišla. Vím, že to nemáš hotový, ale jen tak orientačně.
Těžko říct, když jsem kupoval odpory nebo nějaké PIC, tak jsem to všechno bral tak po 5ti kusech apod. K tomu nějaké káblíky apod. Záleží na ceně plošňáku a nějaké krabice. Drahý je také OBD kabel s konektorem. Ale myslím si, že do 2k je reálné. Ale to jsem střelil jen tak od pasu.

moskito píše:Mně by stačily teplota oleje, tlak oleje, tlak turba a lambda. :palec_nahoru:
JJ, to chci také, olej do vany do výpustního šroubu + čidlo + redukce. Tlak turba mosím zjistit, tlak oleje půjde. Lambdu chci, ale mosím sehnat snímač. Ten je hodně drahý z USA.

TripleJay píše:ak to nie je otazka dalsich kablov a snimacov, ja by som prijal aj spotrebu...
Spotřeba si myslím je otazkou pár matematických výpočtů založených na ujeté vzdálenosti a dalších jednotek.

Jarda79 píše:Osobně bych to udělal co nejjednodušší, tak 3 - 4 údaje a hlavně takový který nejsou na jinejch budíkách v autě. Rychlost asi odečtu rychleji z normálního tachometru než z displeje....
BTW, budeš ještě nějak řešit idnikaci zařazenýho kvaltu? To by se mně fakt líbilo (a občes hodilo).
Doufám že do totáhneš do konce, už se na to těším jak děcko na vánoce.... :huraa: :bravo22: :cooler:
Já to udělám (naprogramuj) asi tak, že si z množiny údajů každý vybere co kde chce mít umístěno a ono mu to tam zobrazí. Zařazený kvalt už jsem psal. Navíc tam chci LEDku větší diodu s tím, že si každý nastaví hranici otáček a ono mu to bude svítit + možnost aktustického upozornění na přeřazení.

Marťas píše:Celkove to bude umet cist hodne udaju - nebylo by od veci je rozdelit na treba 3 mody (okruh / bezny provoz / diagnostika ) s moznosti mezi nima prepinat podle situace.
Jojo, to byla i moje idea. V menu nastavení možnost čtení chybových kódů z ECU (nebudeme muse utrácet za diagnostiku), pak race a normal. V race režimu třeba upozornění na přeřazení apod.

moskito píše:Jooo... několik módů to by byla parádička! :palec_nahoru:
Jinak taky nějak nechápu k čemu ukazatel rychlosti...
A také bych nezdvojoval něco, co je možné "spolehlivě" (je to Ford) odečíst z jiných budíků.
No pokud budu dávat do toho GPS modul (20 Hz), tak by to rychlost četlo z GPS, což je trošičku jiná hodnota než máme na budíkách ;-).

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 04.06.2012 18:55

:x
Takže docela velký zlom. Ty barevné TFT displeje jsou hodně pomalé, potvrzeno ze strany výrobce. Tím pádem celkem jistě odpadá u tohoto barevného možnost logování a další rychlé překreslovací efekty (hladina rpm apod.). Samozřejmě zobrazovat rychlost a pár takových údajů (olej, voda, rpm) není problém, ale pro rozsáhlejší seznam, který jsem chtěl naimplementovat to nebude.

Zatím nejrychlejší je znakový display 16x2 a jeho varianty (20x2, 20x4, atd.).

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9494
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od phofy » 05.06.2012 21:03

Ahoj kdyby jsi chtěl a dalo by se to použít, tak mám dost displejů z telefonů. Kdyby jsi měl zájem, tak mi napiš SZ :perfect:

Uživatelský avatar
petrpetrpetr
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 528
Registrován: 11.03.2011 21:16

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od petrpetrpetr » 05.06.2012 21:40

Tak jsem to snad trochu vymyslel. Display je stále "pomalý", ale pomocí přerušení jsem přišel na to, jak logovat na kartu a provádět jiné akce v daný čas.

Takže už navrhuju menu + layouty + možnost změny barvy.

Uživatelský avatar
Czech Fan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 28.10.2009 23:54
Bydliště: Praha (Neratovice)

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od Czech Fan » 13.06.2012 11:35

Docela zajímavé video. Pro ty co mají navigaci Garmin by to byla taky jedna varianta celkem elegantního řešení, data to bere z diagnostické zásuvky a nevyžaduje to žádnou instalaci dodatečného displaye. Samozřejmě, že to nezobrazuje všechny údaje o kterých je tu řeč. http://www.youtube.com/watch?v=6Lfy_5NM ... tube_gdata
Focus ST, 2007, 5D, Orange, Bluefin, kit K&N, IC Dreamscience, RS Clutch
Mustang GT MK6 2017, 5.0 V8, AUT

Uživatelský avatar
p4ra
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1040
Registrován: 07.05.2012 15:31
Bydliště: Nové Zámky
Kontaktovat uživatele:

Re: Výroba budíků - teplota oleje, RPM, EGT, Lambda

Příspěvek od p4ra » 13.06.2012 11:57

Toto vyzera dobre. :) Zakupil by som. :cooler:

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů