turbo

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: turbo

Příspěvek od mfly » 04.07.2011 14:04

V12 píše:Aha, takze zmena zvuku bola. Potom je to bohuzial jasne. Mna sa mechanik spytal, ci si chcem auto nechat, alebo ho mam na kseft. Vtedy som si ho chcel nechat, takze mi poradil dat nove turbo. Ze tie repasy mozu, ale skor nemusia vydrzat ani 50 tisic km. Proste nove je nove. Ja som tiez dal nove, pretoze repasovane prave nebolo a repas mojho by na moj vkus trval pridlho.

taky asi půjdu do nového...repas se sice dá sehnat za 8tis Kč do druhého dne, ale bojím se toho že za chvilu budu měnit znovu....
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od vitut » 04.07.2011 14:13

Ja bych z toho strach nemel. Spis jde o to, jak Ti udelaji to ostatni po vymene turba - pokud to odflaknou, budes i to nove nemit docela brzo ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: turbo

Příspěvek od mfly » 04.07.2011 14:18

vitut píše:Ja bych z toho strach nemel. Spis jde o to, jak Ti udelaji to ostatni po vymene turba - pokud to odflaknou, budes i to nove nemit docela brzo ...

Rada na co si dát pozor a co požadovat za práce?
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od vitut » 04.07.2011 14:26

Hlavne komplet vycisteni mazaci soustavy a zajisteni cistoty sani vcetne EGR. Koukni treba sem, co je treba delat napr. u 1,6 TDCi:

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 87&start=0
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: turbo

Příspěvek od losky » 04.07.2011 14:27

Pokud turbo jeste uplne neodeslo, je dost mozne, ze se do oleje nedostal bordel(kovove spony)...
Kazdopadne vymena sitek s maticema je povinnost jakmile se turbo i jenom demntuje.
vymena oleje a filtru, vyplach motoru a vycisteni vany by byl sazkou na jistotu. Obzvlast pokud se chystas dat nove turbo.

Repasu bych se nebál pokud je to od ověřené firmy. Mě tři lidi nezávisle doporučili rematurbo http://rematurbo.cz/
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: turbo

Příspěvek od mfly » 04.07.2011 15:29

Díky...ještě zkouším uplatnit reklamaci, protože auto mám z bazaru necelé tři týdny.... pán se sice tvářil překvapivě a řekl že mi pomůže sehnat opravu co nejlevněji...že mi doporučí repas, který si zaplatím a on že zaplatí práci servisního technika...což je v podstatě nic, takže poptám se právníka a pak uvidíme...nemá někdo s tímhle zkušenosti?

Ještě k tomu repasu... je lepší nechat repasovat své vlastní turbo nebo koupit už zrepasované? Dost obchodů nabízí turbo do druhého dne a nebo výměnu kus za kus s doplatkem...
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

Uživatelský avatar
losky
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 17.02.2011 08:01
Bydliště: Plzeň

Re: turbo

Příspěvek od losky » 04.07.2011 15:56

zálaží na tom na jaký bazar narazíš, práce je dost často málo takže pokud je ochotný o tom vůbec jedna zkus chtít víc..
Tomu co on sežene bych ale moc nevěřil, pokud už nemáš dobré reference ... dost možná to bude nějaký "ještě funkční" vyndaný ze starýho šrotu, nebo bouračky a s nálepkou repasovaný.
Pokud repas tak od někoho ověřenýho, jinak raději nový.
Jestli je to repas vlastního, nebo že jim odprodáš a koupíš repasovaný je většinou jedno.
Repas tvýho, který ještě nemá zlomenou osičku a nekouslo se by mohlo být levnější, než výměna za repasované. Přecijen ta firma musí nějak vydělavát a zohledit to, že jim lidi posílají i úplně mrtvý turba i takový kde je poškození relativně malý. Koukal bych, jestli cenu vyčíslují podle poškození, nebo ji prostě mají pevnou za kus.
Přibližovadlo: F. Mondeo MKIII kombi 05 - 2.0 107kW
EX: Pracant: Mondeo MKIV kombi 09 - 2.0 103kW - Ghia
EX: F. Focus II kombi 05 - 1.6 TDCi 66kW - Trend
EX: F. Focus kombi 99 - 1.8 TDDi 66kW - Ghia
EX: F. Escort kombi 97 - 1.6 16V 66kW - Ghia

Uživatelský avatar
Kodras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29.03.2010 18:16

Re: turbo

Příspěvek od Kodras » 04.07.2011 20:30

Zdravim... Tak mám asi problém s turbem... Všechno jsem to tady pročetl...

Mám 1.8 TDCI 85Kw . . . . Turbo mi táhne ale už ne tak, jako když jsem to kupoval. Když jsem odendal sponu a podíval se do roury co vede do Intercoleru, tak ta byla plná oleje. Ten olej se nějakým způsobem dostáva i na kryt baterky. Někde tam musí být nějaká netěsnost nebo mi už to turbo odchází, když to hází tolik oleje? Nevim... Máte nějaké rady?? Díky

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od vitut » 04.07.2011 21:00

Co znamena "plna oleje"? Kolik je toho v intercooleru? Mizi Ti olej z motoru? Jestli byla v zebrech gumoveho vlnovce cerna kaluz, tak to jeste asi nebude tak strasny. Vyndej intercooler a vylej ho, tim ziskas odhad, kolik se tam dostava necistot, pripadne oleje. Na krytu baterky mas nastrikane necistoty, protoze Ti netesni prvni kovova spona na vlnovci intercooleru :wink:
A jestli to taha min, nez ma, zacal bych kontrolou netesnosti, kontrolou EGR, kontrolou podtlaku. Nekdy taky staci vysat letite mouchy z chladice intercooleru ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

Uživatelský avatar
Kodras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 29.03.2010 18:16

Re: turbo

Příspěvek od Kodras » 04.07.2011 21:29

jj..jenom kaluž v tom vlnovci... Spony jsem kontroloval a myslim, že těsní dobře. EGR mám zaslepenej. Jsem právě před výměnou oleje a zdá se, že nemizí.

No zítra, vyleju ten IC a zjistím kolik tam toho je.. Jinak budu postupovat, tak jak jsi psal. Díky

Uživatelský avatar
vitut
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3029
Registrován: 25.06.2008 13:03
Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
Kontaktovat uživatele:

Re: turbo

Příspěvek od vitut » 04.07.2011 21:39

Ja jsem taky myslel, ze mi tesni dobre, ale staci opravdu mala skvirka, ktera se tlakem otevre a uz to vesele fouka. Netesnost pak vetsinou najdes jen podle zaspineni. Vymen ty svorky, pokud jsou puvodni a prohlidni i gumove vlnovce - pokud jsou stare, casto jsou v nich mikroskopicke praskliny a je treba je vymenit ...
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004

byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

Obrázek

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: turbo

Příspěvek od mfly » 08.07.2011 17:32

Nemáte někdo zkušenosti s touhle firmou? Potřebuju turbo a mají repas za velice příznivou cenu (v akci) http://www.turbolader.cz/products/turbo-713517-1/
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

mfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 02.06.2011 20:34
Bydliště: Olomoucko

Re: turbo

Příspěvek od mfly » 18.07.2011 17:12

Jen tak pro info...turbo vyměněno...koupil jsem repas za 10800,- Kč (http://www.turbosport.cz/ tady od té firmy....maj dobry recenze). Při výměně turba jsem hned nechal udělat rozvody, vodní pumpu a olej (najeto 130tis - dle servisky, ale kdo ví kolik skutečně)..pak jsem měl ještě špatnou kladku na napínáku, takže ještě ta kladka a napínák...suma sumárum 8000,- Kč za materiál a práci.... :( Doufám že teď bude Ferďásek dlouho bez bolístky....
Ford Focus 2004 - 1,8 TDCi 85kW

Obrázek

corfix
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 29.01.2011 17:39

Re: turbo

Příspěvek od corfix » 16.09.2012 18:26

Dobrý podvečer,

projel jsem celé fórum ohledně informací kolem turba, ale většina se týkala TDCi a jiných příznaků.

Před několika dny se mi u Focuse objevilo nezdravé "pískání", které vzniká při zátěži a vyšších otáčkách, tedy v době, kdy zabírá turbo (+ slabé houkání když pustím plyn). Obdobný příznak už jsem zde na fóru registroval, ovšem u mě není problém ve sníženém výkonu, či kolísajících otáčkách. Další věcí je, že z hadice od intercooleru sákne olej, ale žádným drastickým způsobem neubývá. Bylo mě řečeno, že je to turbem neboť propouští olej a zvuk je rovněž typický pro odcházející turbo. Moje otázka zní, jestli je to opravdu rovnou na výměnu turba nebo se to dá ještě zachránit?

Děkuji mnohokrát za ochotu.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi, Titanium, 103kW, r.v. 2012 (facelift)

Byl:
Ford Focus Combi, 1.8. TDDi, 66kW, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: turbo

Příspěvek od Jardak » 16.09.2012 19:19

Co myslíš tím,jestli se dá ještě zachránit? Pokud turbo píská z důvodu poškození oběžných kol,můžeš ho nechat zrepasovat. Životnost repasu se bohužel novýmu nevyrovná. Možná je rozumější volba navštívit vrakoviště a koupit turbo použitý. U těchto motorů turbo běžně neodchází,tak je šance,že narazíš na zachovalý kus.

Jinak každý turbo trochu olej pustí,taky do sání vede hadice z odvětrání motoru,takže mastný sání je normální.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host