Stránka 5 z 21

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 06:23
od petulak
Kliková hřídel a ojnice jsou uloženy v ložiskách,říká se jim lágry nebo šály, ty jsou potaženy vrstvičkou speciálních kluzných kovů. Mazány jsou tlakem oleje motoru. Časem se ale opotřebují a tím vzniknou vůle kudy ten tlak oleje utíká, čímž klesá mazací tlak. nové kroužky ti na čas zvednou tlaky nad pístem, a tím se zvedne i tlak na tato ložiska, jelikož tam je už menší tlak oleje, dojde k vydření jejich výstelek. Tímto vzniká "polosuché tření" a načeš dojde k zadření těchto ložisek. Někdy i praskne klikovka. Vlivem toho menšího tlaku oleje dojde k tomu,že "zaklepe" spodek motoru. Líp to popsat neumím. :mrgreen: :mrgreen: :| :|

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 06:56
od commanderwar
teoreticky..dejme tomu že jsou zapečeny jen stiraci kroužky...a vše ostatni je skutečne celkem ok......

tak po vymene když se bude motzor po dlouhoou dobu šetřit nebude se honit....dokud si nove kružky "nezvyknout" nedalo by se krapec riziko zaklepani na klice eliminovat???

o jakem horizontu najetych km tu asi mluvime??..zaklepe na klice za 100 nebo za 50 000 km približne???

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 07:13
od petulak
Válce jsou už stejně vyběhané do oválu, nové kroužky ti budou pár tisíc km těsnit, pak ale nastane situace jako před tím. A kolik km najedeš, to se nedá odhadnout.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 07:53
od commanderwar
pro me zřejme vypada jediny řešeni jako nejlepší....za 95 000 jsem auto koupil.....ted dam do opravy cca 15 000...a zkusim ho za stejnou cenu zase prodat.

budu mit klidny svedomi že sem prodal auto opraveny...a ne se zavadou..aby se pak po me nemohl nekdo vozit:(

Včera sem volal bejvalymu majiteli...a vše sem mu vyvoslil, že bych chtěl pridat na opravu jako v ramci reklamace skryty zavady na motoru jeste to neni pul roku co ho mam.
řekl že už to neni jeho starost, takže bych to nejspíš už usel hnat k soudu:(
zarputile tvrdi že si žadny zavady vedom pri rpodeji nebyl a že auto prodaval v naprostym pořadku odpovidajici stavu najetych km.

Taky sem zjistil že v sprnu 2009 byly ve fordu delany ty ventily, přetesneni vika od oleje a jeste neco s vačkou.

když sem mu řikal, že tyto prace musel delat na základe toho že mu to asi bralo olej, tak řekl, že ne...že prej mu to nejak malo tahlo a proto udelali tyto prace což je naprosta pičovina.

takže to vypada když sou ventili opraveny tak to budou 100% ty stiraci kruky.

proste sem pekne v riti a bude me to stat prachy priste kupuju feldu za 30 000 a budu hapy:)

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 09:47
od pbjun
No ono ty krouzky si mohl oddelat i ty... Zalezi jestli Ti to olej zaclo brat az ted a nebo jestli to bralo i hned po koupi. Zapecene kruhy jsou prevazne zpusobeny velkym poctem km nebo spatnym zachazenim! Pokud jsi tomu parkrat dal zastudena tak se pak nemuzes nicemu divit.
Na klice muze motor zaklepat kdykoliv po oprave. Zalezi v jakme stavu byly ostatni dily motoru, ale kazdopadne pokud motor zere olej tak se hodne zvysuje sance na pridreni motoru z duvodu nedostatku oleje - jeste nemusi svitit kontrolka aby se toto mohlo stat - u starsiho motoru by melo byt oleje tesne pod rysku max. Takze se motor pridre, ty vymenis kruhy, zvednou se tlaky, vydrou se saly a po chvilce motor zaklepe...

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 10:01
od awas
pbjun: Může mít nějakou souvislost začouzený výfuk? I když nevím před opravou kdy mi to žralo 1/1000km byl krásně čistý,ale teď olej nijak nežere,ale je jak od nafťáku.No a jsou vůbec nějaké indicie,že by mohl motor zaklepat ještě než se tak stane?

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 13:50
od pbjun
Zacouzeny vyfuk znamena ze to spatne spaluje... Nekvalitni benzin, spatne svicky, civka, kabely...
Poznas to jednoduse, motor ma specificky klepavy zvuk. Proste necvrlikaji ventily ale klepe klika... Mi klepala docela dlouho nez sem to zacal resit, ale to sem mel podle vseho stesti. Jinak zaklepat si myslim muze behem chvilky.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 14:02
od petulak
Je to zapeklitá situace s tvým FF. Já toto zažil před lety. Koupil jsem krásný FOFO z atobazaru, dovoz z D. po nějaké němce. Nekuřačka a auto tip top. Provedli jsme s bazarníkem zkuš. jízdu./řídil on/ a já ho zaplatil a odjel domů.Cca 30 km. Drůhý den jsem zkontroloval všechny kapaliny včet. oleje, vše O.K. Vydali jsme se na výlet/asi 100km/ pak jsem zjistil,že olej je pod min.. Pršelo a ten čoud za mnou nebyl vidět. A le asi 1l oleje pryč. Tak jsem ho jel vrátit, a to bylo od něj výmluv. Nechal jsem ho vyměnit simerinky na ventilech/cca 14 dní mu to trvalo/ a pak jsem si ho vzal zpátky. Jenže už nebral 1 l oleje na 100km, ale jen 0.5. Tak jsem mu ho odvezl zpátky, a že chci kč. zpět. Kroutil se jak zmije, že né. Můj syn je u polic. ČR, tak vzal služební ockt. plus 3 policajti sebou a jeli jsme si pro kč. A najednou byli kč. na světě. Jak rád mi je vrátil. Pak asi za 14 dní jsem jel kolem, a světe div se, auto tam stálo za tu samou cenu, a čekalo na dalšího blbce. Někdy je ten život HNUS. Tak ti přeju aby jsi dopad jako já./ myslím to navrácení peněz./ :hhura: :hhura:

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 18:49
od Kombík
Z ekonomického hlediska bych zkusil dát hustší olej, pokud to nepomůže je potřeba zjistit zda nejsou zapečené kroužky nebo nadměrně opotřebované.Vyměnit nové kroužky u motoru, který má najeto 100000 jsou vyhozené peníze, protože ovalita na vložce si s kroužky nesedne.Možnost je použít kroužky go"etze na opotřebované motory,které jsou skládané a jsou schopny si sednout. Je potřeba zjistit zda se dají kroužky goetze na daný píst sehnat a kolik by to stálo.Je to tak na 50 - 100000 km.Nejlepší je sehnat motor z havárky s jistými km, prodávají se kolem 10 tisíc kč.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 13.05.2010 22:41
od foki
Kombík píše:Nejlepší je sehnat motor z havárky s jistými km, prodávají se kolem 10 tisíc kč.

prosim kde ? kdyz auta ktere se sem vozi maji najeto pres 150000km a to je z blata do louže .

Re: Pístní kroužky

Napsal: 14.05.2010 07:18
od pbjun
Ono je vsechno spatne... Bohuzel kdyz pujdes na vrakac a koupis motor tak bude mit najeto kolem 150tis jak pise foki, kdyz pujdes do bazaru a budes kupovat focuse s rocnikem 98 - 2003 tak bude mit najeto minimalne to same (na tachu samozrejme min), kdyz budes dela generalku z neorigo veci tak si koledujes o dost nespolehlive auto. Takze defakto nezbyva nez koupit auto u ktereho majitel pri prodeji uvadi hromadu km a prodava ho za par kc a udelat opravdovou generalku jak jsem tady psal - generalka hlavy + polomotor z fordu. Za cca 35tis i se spojkou mas klid a vis co v tom mas. Takze kdyz koupis auto s najetymi 200 - 250tis km tak za neho das cca 60 000kc za motor a spojku 35tis kc a za dalsi opravy tak 18tis kc takze si na cca 115tis kc za auto ktere je v dobrem stavu a vis co je v nem. A pokud si ho chces nechat aspon 5 let aby se Ti to vyplatilo tak toto vyjde jako nejlepsi reseni...

Re: Pístní kroužky

Napsal: 14.05.2010 08:58
od awas
Upřímně,není fakt lepší vzít třeba tu felicii jak píše commanderwar páč rezne skoro stejně a motor jsem neslyšel,že by někomu odešel.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 14.05.2010 10:03
od maxo111
Asi chodis malo na Skoda forum :wink:

Re: Pístní kroužky

Napsal: 14.05.2010 10:11
od awas
Vlastně jsem tam ještě nebyl...zvedne mi to blbou náladu po tom co tam najdu?

Re: Pístní kroužky

Napsal: 14.05.2010 10:44
od maxo111
Fora vsetkych v nasich koncinach bezne sa vyskytujucich znaciek su na tom velmi podobne.

Par prikladov zo zivota: kamos nedavno kupil BMW 318i, vsetko super stav, len bohuzial ked prsi tak ma v aute plavaren lebo netesni zadne bocne okno a uz tyzden susi auto a hlada chybu. Dalsiemu kamosovi pred mesiacom na dialnici vyletela na passate 1.8T z motora ojnica (normalne prerazila dieru do bloku), musel riesit "novy" motor - dovod zavady: vraj sa vykrutila nejaka skrutka ktora sposobila pokles tlaku oleja a ojnica sa pridrela. Dalsiemu znamemu sa na a4 2.0tdi pokazilo olejove cerpadlo - vysledok: zadrety motor a oprava za 3500 Eur. Spoluziak bol s Cliom 1.2 po roku na prehliadke + vymene oleja. Z motora vytieklo len cca 0.5l oleja ...

Su to vsetko chalani co sa o auta zodpovedne staraju a predsa sa vyskytnu viac ci menej zavazne poruchy.