Stránka 5 z 9

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 17.06.2010 09:56
od Nicco
10mirec píše:ja som 5/2005, tak myslim, ze DPF tam nebolo nikdy, ja ho mam len rok a pol od 127tkm.
Podla mna tam bol DPF od zaciatku Focusa II, lebo PSA ma DPF dlhsie nez Ford. Takze bud ti ho Hans vykuchal, aby nemusel investovat pred predajom, pretoze cca 120tkm je strop, alebo ho tam stale mas. Najlepsie je to zistit z VIN -> DPF vlakno, pripadne pozriet, ako vyzeraju zvody spolu s katom. Ci je tam nieco dodatocne rezane a zvarane.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 17.06.2010 10:41
od Komi
prve roky Focusa II bol DPF len pre niektore krajiny ako priplatkova polozka, zaklad bol bez DPF

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 23.06.2010 17:56
od tomzan
Takže FoFo je hotový. Problém byl v ucpaném koši, který byl celý zanesený karbonem nikoli kovovýma nečistotama. Koš šel nový. Jinak to vypadá, že to bylo odstaveno zavčasu, poněvadž nenašli žádné jiné poškození motoru ani jeho částí. Zítra to jdu vyzvednout aj se starým košem. Jsem zvědavý jak to vypadá, že to robilo takové problémy. Jen mě překvapilo, že původní olej jen přefiltrovali a nalili zpátky. Raději jsem jim řekl, že olej aj s filtrem nový. Raděj mít klid, než tam cpát starej.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 23.06.2010 22:06
od Nicco
Super :palec_nahoru:
Nafot ten kos, ako vypada. Olej samozrejme novy, tolko to zase nestoji.
Kde ti to opravovali v Brne? :irre:

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 24.06.2010 20:48
od tomzan
Tak tady jsou fotky onoho sítka. Teď to nevypadá tak zadělané, ale před tím tam byly i vidět kovové špony.
Jinak opravu mi dělali ve Ford Atoma v Králově Poli

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 25.06.2010 09:27
od Nicco
Ford Atoma, hmm, snad sa uz zlepsili, ale bolo na nich dost staznosti predtym. Myslim, ze ich dokonca Ford CR na urcitu dobu vylucil. Neviem, ako su na tom teraz. Kazdopadne, nech ti to jazdi :palec_nahoru:

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 25.06.2010 10:00
od tomzan
Jsem právě na ně četl zejména tady dost stížností. Vybral jsem si je, protože jsou nejblíž, ale před nedávnem se tady isídlil nový Ford taky v Kr Poli, tak uvidím.
Uvidím jak dlouho to bude zase jezdit.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 25.06.2010 11:48
od Nicco
V Kr. poli? Myslis ten co predava aj Peugeoty/Citroeny? Mas HDI, tak tam by sa tomu mohli dost bobre rozumiet a hlavne filtru a sitku.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 25.06.2010 13:50
od tomzan
Ano, maj tam aj pažouty a citrony. Ještě jsem na ně neslyšel žádný názor, tak nevím jak jsou na tom. Ale je pravdou, že by tomuto motoru mohli celkem dobře rozumět, bo je to de facto od nich.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 01.08.2010 17:08
od jfk
Také jsem měl problém se svítící kontrolkou tlaku oleje a po zjištění závady se ani nedivím, že to zlobilo. Sací koš byl tak zkarbonizovaný, že servisák nechtěl věřit a prý to v životě neviděl. Přitom auto dovezené z Belgie servisní historie s pravidelnou výměnou oleje a domnívám se, že určitě tam dával servis kvalitní olej. Můžeš mi někdo prosím vysvětlit jak to při pravidelné výměně kvalitního oleje sací koš tak zkarbonizuje? Mne to připadá jak nějaká vada motoru, že už asi u 3 lidí to takto dopadlo. Měl jsem stěstí, že jsem nic nezadřel a turbo je taky v pořádku.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 01.08.2010 19:11
od tomzan
@jfk
Tak koukám, že je další případ. U mě se po cca 2000km od výměny sacího koše a vyčištění vany se opět ucpal sací koš a to z toho důvodu, že olejový filtr byl tak zanesený karbonem, že nebyl schopen dál čistit olej a vše se usazovalo v sacím koši. Takže doporučuju si pohlídat, aby se vyčistila vana, sací koš, dal nový olej a nový olejový filtr. Technik, co mi teď dělá tuto závadu (už do Atomy to nedám ani náhodou) říkal, že takto zanesený filtr vživotě neviděl a nebyl minimálně 10ti km měněn, což je špaténka, protože se olej měnil včetně filtru v 80 000, 82500 a 87200 tachometrových km. Takže mám důvodné podežření, že naúčtovali filtr, ale jaksi ho tam nechali původní a tímto vznikly tyto problémy. Bohužel nejde to nějak prokázat i když tento zanesený filtr mám k dispozici.
Jsem alespoň rád, že dle prohlídky motoru není nijak poškozen. V době poslední poruchy měl krásný nafťácký zvuk, jen ta kontrolka jaksi rajcovně blikala a svítila.
Doufám, že to je poslední závada a jediné co budu muset časem dělat, je jen vykuchání DPF.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 01.08.2010 20:45
od jfk
Děkuji za rychlou reakci :o). Chápu to dobře tak, že by se to zanášet nemělo pokud by se měnil správně olej + olejový filtr a tudíž v některých servisech se na to vykašlali a takto to dopadlo? Od poslední výměny dle servisní knížky se najelo nějakých 11 tis Km a už by to bylo zase tak zanešené? Nedokážu si představit, že bych každý rok musel podstoupit tuto náročnou a drahou operaci s čištěním motoru výměnou sacího koše. V úterý jdu auto vyzvednout a jsem zjedav co to bude stát.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 01.08.2010 23:51
od tomzan
Ono je to všechno o pravidelných údržbách taky s příhlédnutím se zatížením motoru. Rozhodně je kravina výměna oleje po 20 tis km, když PSA i výrobci olejů udávají max 15 tis km.
A když se něco potentuje, pak je lepší tomu věnovat více času a i peněz na odstranění příčiny, než jen vyřešit následek a nechat pak závadu vzniknout znova a třeba i s horším následkem.
No každopádně dej vědět jak jsi dopadl. Doufám, že to bude OK a ty budeš moct zase vesele drndat v dálavy :-)

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 02.08.2010 07:32
od spanel
Ono na téma výměn oleje se vedou dlouhé diskuse. Je to vždy něco mezi. Výrobci chtějí prodávat a servisy chtějí kšeft, zákazník nechce zbytečně vyhazovat prachy. Obzvlášť, když už má auto něco najeto a chce jej prodat. K tomu připočtěme i lidské chyby.
Dobré je přečíst si něco o olejích na http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... ni_zaklady (speciálně v nabídce ZAJÍMAVOSTI - Komentáře odborníků).
Je jasné, že některé značkové servisy měly a mají tendenci nutit zákazníkům předražené oleje, které oni sami kupují po sudech za třetinovou cenu. Mám za to, že dodržet interval výměny 10.000, nebo 1 rok (olej + filtr) není ekonomicky nic zničujícího, obzvlášť například pro TDCi. Osobně nemám moc velkou důvěru v tzv. long-life oleje. Tyto oleje asi mají velmi dobré antidegradační vlastnosti, ale veškerý ten karbon a úsady, se někde musí projevit. Už vám někdy k long-life oleji nabídli také long-life filtr? Ne? Kdo si sám někdy měnil olej, jak ne benzínu, tak na nafťáku, tak ví, jak ten olej po roce vypadá. Osobně jsem viděl, jaký šmír byl na měrce 1.6 TDCi. To už olej moc nepřipomínalo. Dalším vlivem pro degradaci oleje a vzniku úsad může být DPF, který, jak známo dokáže ředit olej naftou. Takže těch příčin může být několik a jejich souhrou pak jsou tyto problémy. Oni to konstruktéři myslí dobře, ale z příkladu 3 válce Škoda 1.2 HTP je vidět, že každá sranda něco stojí, a to může být i případ DPF.
Dle mého názoru - pravidelně měnit olej - po 10.000 km, nebo po roce, včetně filtru, použít kvalitní, předepsaný olej, ale nikoliv "long-life". Toť můj názor.

Re: Kontrolka mazania po naštartovaní na 1.6TDCi - 80kW

Napsal: 02.08.2010 13:03
od V12
Zaujimavy fakt - frantici pre 1.6 HDi predpisuju oleje ACEA A3/B3, no Ford A1/B1. Aj na tomto mi nieco smrdi...