Stránka 5 z 5

Re: Otáčky motoru - mondeo

Napsal: 22.04.2010 10:26
od kutil
U benzínového Mondea jsem to měl tak, že volnoběh byl někde kolem 750ot a za jízdy cca 1000ot. Na těch 750ot klesly až při úplném zastavení. U dieselu mi ale vždy klesnou na 800ot. Problém je ale s rozjezdem. Rozjedu na 1ku, auto se hne, otáčky vyskočí asi na 1500ot a když přeřadím na 2ku a přidám, tak motor místo přidání klesne otáčky na volnoběh a pak zase přidá. Připadá mi to jako chyba v SW, ale dřív to tolik nedělalo.

Re: Otáčky motoru - mondeo

Napsal: 22.04.2010 10:28
od Kóťa
Tak snad když se rozjíždíš,tak tu jedničku dostaneš s otáčkama někam k 2000ot. a pak normálně hned řadíš dva,tak by to mělo spadnout maximálně k těch 1500ot.Víc ne...

Re: Otáčky motoru - mondeo

Napsal: 22.04.2010 11:00
od kutil
Ne, to se taky propadne až na volnoběh. Jediná možnost, je nepustit plyn úplně (volnoběžný kontakt), ale držet motor stále na cca 2000ot. Pak tam ten propad není. A nebo pustit plyn, přeřadit, pustit spojku a pak teprve přidat plyn. Já ale přidávám plyn když pouštím spojku a ta takto cukne.

Re: Otáčky motoru - mondeo

Napsal: 22.04.2010 12:30
od Tomin123
pro benziny: toto chovani - "vyseni otacek nad volnobehem" pokud auto jede, je normalni.
Jednotka neridi na volnobezne OTACKY, ale jen proste nechava vice otevreny volnobezny ventil.
Dela to z nekolika duvodu: vyssi otacky = hladsi prechod pri prerazeni, posilovac, dobijeni, mensi sance na zhasnuti motoru, ...
A az po zastaveni se zmeni mod rizeni na rizeni OTACEK.
Problem u tohodle systemu ale je, pokud se z nejakeho duvodu zmeni celkove mnozstvi
nasateho vzduchu do motoru. Jednotka o tom nevi a spolu se vzduchem od volnobezneho ventilu
je ho pak napr. moc. To pak zpusobi nadmerne vysoke otacky za jizdy.
I dost mala zmena v mnozstvi vzduchu zpusobi pomerne velkou zmenu otackem nezatizeneho motoru, ... staci lehce vaznouci volnobezny ventil.
Nevim proc to udelali takhle a neridi v tomto modu zase na otacky (i kdyz treba vyssi), ale nejaky duvod k tomu musi mit, protoze to nezmenili ani po dlouhych letech vyvoje EEC jednotek.

Re: Otáčky motoru - mondeo

Napsal: 22.04.2010 13:14
od kutil
Kdysi jsem měl Focus jako náhradní vozidlo a jednou po vyřazení zůstaly otáčky viset na 2000ot a jednou dokonce na 4000ot. Nepomohlo nic jiného, než zastavit motor vypnout a zase nastartovat.

ten můj problém by v podstatě vyřešil hydraulický zpožďovač na plynu jako mělo třeba moje VW Polo. Ve své podstatě to nahrazovalo elektronické řešení u Forda. Prostě po puštění plynu při přeřazení, se plyn nedostal až na volnoběh, ale otáčky zůstaly na cca 1500ot a teprve po cca 5sec zpožďovač umožnil klesnutí plynu na volnoběh a motor přešel do udržování volnoběhu.

Re: Otáčky motoru - mondeo

Napsal: 13.01.2012 09:06
od Belmondo77
Čau chlapi taky mi na volnoběh lítaj otáčky jak střelený všichni mě směřovali k volnoběžnýmu ventilu at ho vyčistím nebo vyměním,ale tam chyba není,někdo mi radil at prý vyměníním nějaký snímač otáček na převodovce nevíte oč se jedná?