Stránka 40 z 48

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.09.2015 10:19
od Tomin123
Hmm, moc bych ji pak neveril. Jakmile je jednou izolace toho vn dratu uvnitr prorazena, jak dlouho to pak vydrzi ....
Kdybych to uz podnikal, tak bych ji nejdriv vystrikal parkrat nejakym isopropylem abych z ni dostal vsechnu vlhkost.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.09.2015 11:22
od stano.
Tak tak. Praskne casto kvoli zvodu medzi VN zavitmi. Vysusenie a zalepenie pomoze len trochu. Iba do tej miery, ze tam nie je voda. Izolacia ale uz prerazena je.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.09.2015 18:37
od pkadecka
Sklepal jsem svíčky na 1,15 (měrky jsem si koupil), možná je to trochu lepší, ale stejně to není perfektní. Na cívku jsem se koukal zespoda a žádný praskliny nevidím.

Při šlápnutí na plyn slyším takový zasyčení, je to normální? Nevím odkud to jde a to jsem si šlapal na plyn ručně přímo na motoru. Jak ten motor rachotí, tak se nedá odposlechnout, kde to syčí. Možná přímo ve škrtící klapce, prostě to syčí, jak tam proudí vzduch.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.09.2015 19:12
od vitr73
na zalepenou skubavou civku uz jezdim bez problemu v dalsim aute uz nejakej ten rok a porad jede v poho....teda vlastne ne...tuhle jsem na ni nasel dalsi prasklinu tak musela ven,na kamna a zalepit epoxem...a zase jezdi dal bez skubnuti :D

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.09.2015 19:30
od miki21
Takovým způsobem jsem opravoval asi pět cívek a co vím, tak v autech jezdí dodnes už několik let ještě dvě... zbytek aut sežrala vysoká pec. :mrgreen:

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 10.09.2015 20:09
od stano.
Nestaci zospodu. Cievka moze byt prasknuta aj zboku. Ci malo jasne som to napisal?

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 09:16
od pkadecka
Koukal jsem na cívku ze všech stran, kdyby na ní byla prasklina, tak by mě to snad praštilo do očí. Cívkou to podle mě není. (A nejspíš to nebylo ani kabelama, nicméně mohl jsem za stejný peníze koupit dva u forda nebo celou sadu NGK, tak jsem koupil celou sadu NGK.)

Každopádně po sklepání svíček mi to přijde, že se auto chová líp. Dřív jsem tu závadu uměl cíleně vyvolat, teď je to těžší a nezadrhává to tolik. I rozjezdy jsou lepší. Může to být ale i placebo efekt nebo náhoda, po jedný jízdě těžko hodnotit.

Jinak mám na to tuhle teorii: po prudkým přidání plynu je ve směsi moc benzínu (a troška oleje), takže jiskra nepřeskakuje tak ochotně, jako by přeskočila v samotným vzduchu. Benzín tu jiskru vlastně hasí. Po sklepání svíček je mezera mezi elektrodami menší a dává to lepší jiskru.

Odtrh 1,3 mm, jako mají originál původní svíčky (ty fordí, se kterými to vyjelo z továrny) možná byl optimální, když to auto bylo fungl nový a motor a všechny díly v top stavu. Teď, když to má naběháno 200 000 km, bere to trochu oleje, je tam opotřebované kdeco, tak to takhle zlobí. Už dřív jsem se přesvědčil, že zmenšení odtrhu odstraní cukání v některých situacích - tehdy při projetí kaluží a proklouznutí řemene na alternátoru (pak to na chvíli přestane dobíjet, poklesne napětí a pak svíčky hůř pálej).

Vzhledem k tomu, kolik stran tohle téma už má, tak by se snad hodilo některý zásadní informace doplnit na první stranu (a upozornit na to v titulku, aby to tam každej hledal). Jinak se tu bude řešit pořád to samé.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 09:27
od vitr73
Stano...napsal jsi to zcela jasne...ja osobne jsem civku prasklou ze spoda mnel v rice jen jedinou..jinak vsechno je praskle z boku tzn na te cerne hmote..moje co na ni ted jezdi mondeo(pred tim x let focus a pak 4 roky fiesta) je 4x zalepena pod vyvodama kabelu ke svickam a jednou z boku...a ze spoda praskla neni

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 09:49
od stano.
Tak tak. Aj u nas doma obe prasknute zboku.
Inak divne trhanie a lenive auto mal aj otec, ked na nom jazdil ako dochodca. Ked som ho potom poprehanal cez 5000ot, plyn na podlahu, vyfukal vyfuk, tak to zrazu prestalo. Odvtedy ma naordinovane, nech ho z casu na cas prezenie. Uz rok je pokoj.
Neviem co uz ine. Pises, ze rozvody ok. Zapalovanie ok. Jedine este pozriet live data. Mozno spinavy MAP, alebo vydrany TPS, a skacu hodnoty.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 09:51
od vitr73
ja bych to taky tipoval na TPS...mam s tim zkusenost a mesic badani...jednou sel dobre..jednou zlobil a ja hledal proc to nekdy skube a pak treba 3 dny to nedela

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 10:23
od Tomin123
TPS odpojis a jezdis bez nej. Kdyz to pak neudela ...

pkadecka: s tou jiskrou v zatezi je to hlavne o necem jinem nez o pritomnosti paliva.
Za prve vireni smesi a za druhe mnohem vetsi tlak. To hodne ovlivnuje preskokove napeti.
To jestli je na stenach trochu oleje nic nemeni.

Tady se mrkni jak se zmeni energie jiskry pri jen zvyseni tlaku:
https://www.youtube.com/watch?v=FqZ0IIV_CGs

Teorie s proklouznutim remenu a snizenim napeti a tedy energie jiskry by
platila jeste tak na Skodovce, dnesni zapalovani s ECU automaticky kompenzuje pokles napeti
=> ECU okamzite protahne dobu syceni civky.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 10:37
od pkadecka
To není teorie, ale praxe. Stávalo se mi, že motor škubal vždycky na stejném místě, taky jsem někdy slyšel pískání. Pak mi došlo, že se tam drží kaluž a dělá to vždycky, když přes ni přejedu. Jednou taky lilo jako z konve a cestou domů silnice vypadala spíš jako řeka než jako silnice. Pískalo to celou cestu a škubalo myslím taky - už si nepamatuju, jestli to bylo před nebo po sklepání svíček. Každopádně po sklepání na 1,1-1,2 mm už mi to po projetí tou kaluží neudělalo.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 11:10
od Tomin123
Verim ze Ti to udelalo, ale neverim ze to bylo kvuli kratkodobemu "nedobijeni".

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 11:26
od pkadecka
A čím jiným by to bylo? Sledoval jsem v tu chvíli i napětí a skutečně v tu chvíli pokleslo. Když to dobíjí, je tam 14,5V, když ne, padne to někam na 13V, to je 10% rozdíl.

Nahrává tomu i jak se auto někdy chová při startování - startér točí, motor nechytá, pouštím klíček a přesně v tu chvíli motor naskočí = po odlehčení baterie stouplo napětí a svíčky začaly pálit.

Re: Cukání/škubání motoru při prudkém přidání plynu

Napsal: 11.09.2015 11:53
od Tomin123
Jestli ti to opravdu nepali pri startovani, pak nechapu co resis. To preci neudelaji kabely.
Zmer proud syceni civky a napeti na jejim +12V pinu a pokud je to ok, vymenit civku.

To bys musel mit to zapalovani uplne "na hrane smrti" pokud by ho znefunkcnil pokles na 12Volt.
To zapal. je navrzene tak ze chodi (rozumej ne na plny vykon, ale dovoli nastartovat) i pri poklesu pod 6 Volt !