Stehnak: nemas pravdu, prve stupne mojho auta su tak daleko od seba, ze sa mi neoplati preradovat este pred obmedzovacom. Ak by napriklad krutiaci moment na kolese pri zaradenej dvojke bol nizsi ako krutiaci moment trojky, tak sa to oplati, ale inak nie. Samozrejme, motoru to nerobi dobre, ale bavime sa o zrychelni
Anndy: neviem, co vam tlacili do hlavy

ale vykon je len krutiaci moment za urcity cas (zjednodusene povedane). Jedinou momentovou velicinou je krutiaci moment. Vykon mozes odmerat v case, ale v aktualnom momente nie. V aktualnom momente mozes akurat povedat, ze keby sa motor tocil takymito otackami 1 min, tak by vyprodukoval 100 kW. Lenze ked sa bavime o zrychlovani, tak otacky nie su pevne a tym padom priebeh krutiaceho momentu je najdolezitejsi. Podla neho vies povedat, ze pri tychto otackach a danom prevodovom stupni posobi na kolesa takato sila. A podla toho si mozes urcit otacky, pri ktorych je najvhodnejsie preradit pre dosiahnutie maximalnej akceleracie.
To zrychlovanie si inak napisal dobre, Anndy. Avsak iba si potvrdil, ze nie podla vykonu, ale podla krutiaceho momentu sa to ma urcovat. Lebo napriklad pri 80 km/h je max vykon, potom uz klesa. Ale krutiaci moment na koleso je aj tak este vyrazne lepsi ako na trojke. A o tom to je
