Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Moderátor:Quickie
Odpovědět

Meranie vykonu

Mam zaujem
19
58%
Nemam zaujem
14
42%
 
Celkem hlasů: 33

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 17:06

Vlado. Ale pre zrýchlenie je určujúci vykon, nie moment, ktorý je aj tak z výkonu počítamy.
Keby to bolo tak ako ty hovoríš, motory by mali max moment v rovnakých otáčkach ako max vykon a to nie je zvykom.
Proste, ak chcem čo najrýchlejšie zrýchlovať, musím motor držať v otáčkach, keď má max vykon, bez ohľadu na druh motora. :-)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 11.07.2009 17:13

to co ty popisujes, je maximalna rychlost. Tu dosiahnes v bode krivky, kde je max vykon. Ale ja hovorim o akceleracii a tam plati ze cim vacisa sila posobi na koleso (krutiaci moment), tym vacsie je zrychlenie.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 17:45

Ale veď zrýchlenie je závislé na rýchlosti, nie? :-)
Chceš povedať, že napr. môj motor, ktorý má približne v 4tis max kr. moment a v 6500 max vykon, že ak chcem max zrýchlovať, tak je lepšie už radiť v 4 tis, ako 6,5 tis?
Ja tí poviem rovno, že to tak nefunguje :-)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 11.07.2009 18:33

Anndy, ved si precitaj, o com pisem. Misoo tvrdi, ze akonahle zacne vykonova krivka klesat, ze sa oplati uz preradit. Ja tvrdim, ze to nie je pravda, pretoze zrychlenie je zavisle na Nm + prevodovka. Netvrdim, ze najvacsie zrychlenie je tam, kde je max krutiak..teda vlastne je tam najvacie zrychlenie, ale netreba zabudnut na prevodovku.
Napriklad nase auta maju priblizne rovnake zrychlenie pri 3500 ot aj aj pri 6000 ot. Takze ked tomu slahnem na spodok pri 3500 ot, tak to taha priblizne tak isto ako pri 6000 ot (ked zabudnem na vsetky vonkajsie vplyvy ako je odpor vzduchu). Pritom pri 3500 ot mam len (odhadom) 70 PS ale pri 6000 mam 150 PS. Ale pri 3500 ot mi to nezrychluje len 1/2 z toho co pri 6000 ot.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2231
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Stehnak » 11.07.2009 19:01

Vcedula: super grafy, super vysvetleni.
Teda 8) esli to dobre chapu :mrgreen: tak napr u Tebe kdyz budes chtet zajet co njerychleji 1/4 mile tak budes radit na:
1: v 0 km/h
2: v 40 km/h
3: v 65 km/h
4: v 90 km/h
5: v 140 km/h

Vychazim ze sheatu: Nm 2.0 Duratec.

p.s.: kdyz ja potrebuju zmizet z krizovatky na silnicu s 90satkou tak radim cca tak jak jsem napsal u tebe. Akorat tam hned po 4 soupnu za 5 a jedu tech 90.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 19:03

Mišoo má tiež pravdu a aj ty. Ty to berieš moc sofistikovane a zároveň z opačného konca. Mišo to len zjednodusil. Mišo by mal doplniť, že radiť pri poklese krivky výkonu za maximom výkonu, by mal až vtedy, ked ten pokles bude nižší ako hodnota výkonu na ktoru sa dostane pri preradení na vyšší rýchlostný stupeň. Ideálne teda, by to mala byť rovnaká hodnota.
Na druhú stranu, ty by si mal začať vždy výkonom, keďže ten je podstatný a priamo meratelny, kdezto krútiaci moment je defacto len vypočítaná veličina a vždy bude závisieť od výkonu :-). Teda aspoň tak som si to zapamätal, že nás to učili.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 19:10

stehnak: No ja by som na svojom radil uplne inak, ak by som chcel co najrzchlsjsie:
1 v 0kmh
2 v cca 45 kmh
3 v 90
4 v cca 140 kmh
5 by som neradil vobec, ak sa nemylim maximalku je mozne dosiahnut aj na 4-ke (alebo aj stvrtina mile by uz bola davno prec :D)
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 11.07.2009 19:41

Stehnak: nemas pravdu, prve stupne mojho auta su tak daleko od seba, ze sa mi neoplati preradovat este pred obmedzovacom. Ak by napriklad krutiaci moment na kolese pri zaradenej dvojke bol nizsi ako krutiaci moment trojky, tak sa to oplati, ale inak nie. Samozrejme, motoru to nerobi dobre, ale bavime sa o zrychelni :)

Anndy: neviem, co vam tlacili do hlavy :mrgreen: ale vykon je len krutiaci moment za urcity cas (zjednodusene povedane). Jedinou momentovou velicinou je krutiaci moment. Vykon mozes odmerat v case, ale v aktualnom momente nie. V aktualnom momente mozes akurat povedat, ze keby sa motor tocil takymito otackami 1 min, tak by vyprodukoval 100 kW. Lenze ked sa bavime o zrychlovani, tak otacky nie su pevne a tym padom priebeh krutiaceho momentu je najdolezitejsi. Podla neho vies povedat, ze pri tychto otackach a danom prevodovom stupni posobi na kolesa takato sila. A podla toho si mozes urcit otacky, pri ktorych je najvhodnejsie preradit pre dosiahnutie maximalnej akceleracie.

To zrychlovanie si inak napisal dobre, Anndy. Avsak iba si potvrdil, ze nie podla vykonu, ale podla krutiaceho momentu sa to ma urcovat. Lebo napriklad pri 80 km/h je max vykon, potom uz klesa. Ale krutiaci moment na koleso je aj tak este vyrazne lepsi ako na trojke. A o tom to je :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 20:08

No, ale stale je to pomalšie, ako pri max. výkone :-).
Proste to čo sa bavíme je len o tom, kedy vhodne preradiť, ked sme už za hranicou max výkonu aby sme ho stratili čo najmenej. A na to mi stačí poznať len krivku výkonu :-) na druhú stranu, ak poznám otáčky a vykon, kr moment vypočítam ale aj opačne to funguje.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od vcedula » 11.07.2009 20:36

no vidis to, aj sa dohodneme :)
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od tchifla » 11.07.2009 20:57

ako kedysi ukazal Newton, tak a = F/m. Myslim si, ze vcedulak to popisuje presne tak ako to chapem aj aj. Vykon je priamo odvodeny od Nm a to zavedenim jedneho parametra a to otacok.
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 21:52

Vlado, teraz ma napadlo, ved vlastne tento nas "spor" - kedy radit - idealne riesi bezstupnova prevodovka :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od TripleJay » 11.07.2009 21:59

alebo 1 stupnova :lol:

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od Anndy » 11.07.2009 22:00

alebo elektromotor :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Meranie vykonu auta - Hlasovanie

Příspěvek od misoo » 11.07.2009 22:29

chlapi nejako ste to tu pretechnizovali... :D
ja neviem, ze by idealny moment preradenia mal nieco spolocne s Nm... :roll: preco potom auto zrychluje (nema vyznam este preradit) na takom diesly, ked po povedzme 3000 ot uz Nm rapidne klesa, ale auto stale zrychluje ? podla mna je dolezity vysledny vykon, ako je potom mozne ked sa vykon vypocitava z Nm ze pri klesani Nm vykon stupa ?? :roll:

Odpovědět

Zpět na „Srazy - Slovensko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů