Stránka 38 z 41
Re: Brzdy
Napsal: 19.09.2020 21:17
od phofy
Odkud jsi?
Re: Brzdy
Napsal: 19.09.2020 21:47
od gladix
Třinec
Re: Brzdy
Napsal: 20.09.2020 06:09
od miki21
Nazdar sousede.

Který servis tady je tak kvalitní? Klidně do SZ.

Re: Brzdy
Napsal: 23.09.2020 15:51
od vladka1
NEJISTÉ - Pro odvzdušnění kostky ABS možná stačí zapnout klíček zapalování - jednotka se aktivuje, ventily v ní se otevřou a jde to klasicky odvzdušnit přes třmeny. Když mi rupla zadní brzdová trubka a brzdovka komplet vytekla (brzd. pedál úplně naprázdno), tak po odvzdušnění bez klíčku pedál furt pružil, po odvzdušnění se zaplým zapalováním to bylo OK. Ale nevim jestli kostka ABS byla zavzdušněná nebo ne... Teoreticky byla..

V tom servisu dobrý kreténi/ prasata a cena za třmen taky úplně mimo, tam bych fakt dal svoje auto na opravu

Re: Brzdy
Napsal: 23.09.2020 17:24
od K EM
Chápu správně, že se měnil jeden třmen ? Já myslel, že na brzdách se musí všechno měnit párově...

Re: Brzdy
Napsal: 23.09.2020 18:24
od petulak
K EM píše: 23.09.2020 17:24
Chápu správně, že se měnil jeden třmen ? Já myslel, že na brzdách se musí všechno měnit párově...
jen destičky nebo pakny.
Re: Brzdy
Napsal: 23.09.2020 18:25
od gladix
Ano pouze třmen.
Re: Brzdy
Napsal: 23.09.2020 18:27
od miki21
A kotouče, nebo bubny.
edit- ... se taky mění v páru na jedné nápravě.
Re: Brzdy
Napsal: 23.09.2020 19:48
od gladix
Mam všude kotouče, nic neměnili a podle toho jak jsem je měřil měly docela dost masa ještě...
Re: Brzdy
Napsal: 25.09.2020 08:00
od pkadecka
Přátelé, mám dotaz k zadním brzdám, spíš jen teoretický. Když se mění zadní kotouče / destičky, musí se pístek zatlačit a ještě otáčet. Zajímá mě, proč? A proč u některých aut se točí na jedné straně doprava, na druhé doleva a u jiných se obě strany otáčejí stejně. Některé ty sady nářadí mají dva stlačováky, jeden s levotočivým a druhý s pravotočivým závitem.
Vím, že to souvisí s ruční brzdou, ale nevím jak. Tak bych chtěl být o něco chytřejší.
Re: Brzdy
Napsal: 25.09.2020 14:13
od miki21
Neřeknu ti to přesně,ale je to něco se samostatném ruční brzdy.
Re: Brzdy
Napsal: 25.09.2020 14:39
od petulak
Re: Brzdy
Napsal: 25.09.2020 14:45
od Ondrej1
V pístku zadní brzdy je závit a v tomto zavítě je "šroub" napojený na mechanismus ruční brzdy. Pokud se tedy zatáhne ruční brzda, pootočí šroubem a píst se stlačí ke kotouči. Pokud tedy potřebuješ zatlačit pístek tak musíč pootáčet pístem, aby se tento závit nepoškodil.Prostě jako když otáčíš matkou na šroubu.
To že některé brzdy mají opačný závit, je jen výrobou.
Re: Brzdy
Napsal: 25.09.2020 15:32
od jenikHK
Hezky je to vysvětlené třeba tady (pokud vládneš angličtinou):
http://www.engineeringinspiration.co.uk/parkingadj.html
Mechanismy ovládání ruční brzdy a samostavu jsou různě řešené, ale princip funkce mají stejný.
- V závislosti na opotřebení brzdových destiček se při použití provozní brzdy (stlačení pedálu) vysune pístek.
- Mezi maticí samostavu a pístkem tak vznikne vůle.
- Na vysunutí pístku reaguje matice samostavu, která se pootočí na závitu šroubu samostavu a vzniklou vůli vymezí.
- Otočení matice způsobí přítlačná pružina (matice není samosvorná). Zároveň má matice na šroubu určitou vůli, takže brzda se po použití odbrzdí, ale pokud je posun pístku větší, samostav na něj reaguje a nedovolí se plně vrátit zpět. Za provozu toto funguje kontinuálně při každém brzdění, tj. matice se postupně na šroubu pootáčí.
V případě výměny destiček, či kotouče se tedy otáčí v opačném směru a pístek i s maticí se otáčí společně a zasune se do výchozí polohy.
Zda je použit na šroubu samostavu levý a nebo pravý závit potom souvisí s konkrétním konstrukčním řešením mechanismu ruční brzdy, tj jak je převeden pohyb páky na pohyb pístku. Jde o to, aby mechanismus ruční brzdy nepůsobil proti směru otáčení samostavu.
Z hlediska výroby i servisu je samozřejmě výhodné mít na brzdiči vlevo i vpravo stejný závit.
Re: Brzdy
Napsal: 25.09.2020 18:27
od petulak