Stránka 36 z 279

Re: Baterie

Napsal: 20.10.2008 18:29
od pelen
Doporucene nabijeci napeti pro startovaci olovene akumulatory (bez vapniku) je 2,4 az 2,45 V/clanek, tj. 14,4 az 14,7 V/6 clanku.
U skodovek jsem pri oprave tranzistorovych regulatoru nastavoval nabijeci napeti na 14,4 V. U FoFa je nabijeci napeti nastaveno na 14,6 V (jmenovite napeti regulatoru altiku).
Ted,kdyz se jezdi s plnymi svetly a vetsinou jeste s pustenym radiem, tak se nabijeci napeti blizi 14,3 az 14,4 V. Pokud budu mit zitra cas, tak to zmerim presne.
Baterie s vapnikem zvladnou napeti o 0,2 az 0,3 V vyssi.
Ihrdlick, dobij baterku inteligentni nabijeckou.

Re: Baterie

Napsal: 20.10.2008 19:02
od ihrdlick
Mám nabíječku BOSCH typ BATTMAX 4. Ta má ampérmetr (analogový). Podle stavu vybití naběhne vyšší nabíjecí proud a ten se postupně snižuje. Před pár lety stála 899,- Mi se jedná spíše o to, jestli tam můžu nechat ty zátky - zašroubované, nepovolené !!!

Re: Baterie

Napsal: 20.10.2008 19:04
od ihrdlick
Mám nabíječku BOSH typ BATTMAX4. Ta má ampérmetr (analogový). Podle stavu vybití naběhne vyšší nabíjecí proud a ten se postupně snižuje. Před pár lety stála 899,- Mi se jedná spíše o to, jestli tam můžu nechat ty zátky - zašroubované, nepovolené !!!

http://www.akushop.cz/bosch-battmax-4-p-212.html

Ups ! Tak tu moji 60Ah už asi pořádně nenabiju !!! Kurnik !!! Pelene, máš silnější a inteligentní nabíječku?

To je peněz !!! :evil: :( :evil:
http://www.akushop.cz/bosch-battmax-aut ... Path=27_28

Re: Baterie

Napsal: 20.10.2008 20:08
od Stehnak
Proc by jsi nedobil???
Dulezite je neprekrocit maximalni dobijeci proud baterie ktery je obvykle 1/10 (jedna desetina) z kapacity baterie. U Tebe 60Ah/10 :arrow: 6 A. Tvoje nabijecka ma maximalni dobijeci proud 4 A.
Ciste teoreticky kdyby byl dobijeci proud stale stejny a to 4 A a baterie totalne vybita, tak nabiti "do plna" by trvalo 15 hodin. Nabijeckou s Imax 6 A - 10 hodin... atd.
Muzes si svoji baterii nabit nabijeckou kterou mas, jen nabijeni bude trvat o trochu dele - na zacatku dobijeni nebude vyuzit plnej potencial Tve baterie, ktera snese nabijeni proudem 6 A...

Re: Baterie

Napsal: 20.10.2008 20:13
od Martin41
Domnívám se, že tu svoji 60 Ah nabiješ i tím co máš (pokud je ovšem v pořádku). jen to bude trvat o něco déle.
Co se týče zátek, při nabíjení 4A nebude asi baterka tak silně plynovat, aby musely být zátky povolené. Alternátor, resp. regler "láduje" za jízdy asi o něco víc než 4 amp.

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2008 05:49
od mihla
nabíjení
1. běžné nabíječky nabíjejí s proudovou regulací, 2.v autě je regulace plně napěťová
Baterka je spotřebič (v okamžiku dobíjení) který má 3 parametry svázaný tak, že kterékoliv dva určují jednoznačně třetí. Jsou to - napětí V - proud A - kapacita ( například % z maximální kapacity C)
To znamená, že při nabíjení konstantním proudem v nabíječce napětí postupně stoupá a při jmenovitém proudu 1/10C dosahuje až cca 16V. Při nabití na 100% se vzestup napětí zastaví a baterka se přebíjí a intenzivně plynuje.
V autě je nastaveno regulátorem konstantní napětí na 14,6 V u FoFo. To znamená, že při plně nabitém akumulátoru je dobíjeno jen udržovacím proudem ten je dán tím napětím a okamžitou kapacitou a je velmi malý, desetiny A.
Je li baterka částečně vybitá je pro udržení napětí 14,6 V potřeba větší proud. Čím je víc vybitá, tím větší proud je potřeba na udržení 14,6V. U vybité baterie jsou to řádově desítky amper - 50 A i víc. To zase ovlivňuje konstrukční kapacita baterie.
To znamená, že alternátor musí dávat takový proud aby utáhl spotřebiče i dobíjení. Dáte li do auta baterii s větší kapacitou než odpovídá alternátoru, může dojít k situaci kdy při jeho 100% výkonu nestačí dodávaný proud, jede na doraz a napětí je nízké. To nedělá alternátoru dobře. Jinak se nic neděje. Tento stav nastává ale při velmi vybité baterii. Tak když zapomenete vypnout světla a podaří se vám nějak nastartovat, přidejte otáčky, nezapínejte žádné spotřebiče a počkejte pár minut. ( kolik nevím, nezkoušel jsem to ). Pak už je to v pohodě, můžete jet, nebo dobíjet.

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2008 15:55
od bluetoooth
Ma niekto takuto bateriu?
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=1

Myslim ze pre focus potebujeme PRAVU.
Otazka je iba jedna - original ma 175mm, toto ma 190mm - pojde to vopchat pod kapotu?

Rozmery varta blue dynamic:

72Ah D278,Š175,V175 cca 3300

74Ah D278,Š175,V190 cca 3500

Obidve maju 680 Ah

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2008 17:30
od ihrdlick
Mi ten prodejce nejdříve připasoval tu 19cm a ten krycí plast šel zamáčknout jen tak tak a navíc, pokud by tam byla vlhkost, tak by to mohlo zkratnout. Ta 175 je no problem. A 63Ah startuje jak víno !!! Je jedno na které straně máš kontakty, akorát otočíš baterku.

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2008 18:12
od pelen
Ihrdlick, myslim, ze nemas pravdu, mohly by nastat potize s pripojenim kablu.
Ja jsem radeji kryt nedaval, jezdim zatim bez krytu baterie.

Re: Baterie

Napsal: 22.10.2008 19:15
od ihrdlick
pelen píše:Ihrdlick, myslim, ze nemas pravdu, mohly by nastat potize s pripojenim kablu.
Ja jsem radeji kryt nedaval, jezdim zatim bez krytu baterie.
:oops: :oops: :oops:
Máš pravdu pelene, vůbec mi necvaklo, že se prohodí kontakty (+) a (-). Takže kupovat takovaou baterku, že když se na ní dívám, tak kontakty jsou ode mě a plus je na levé straně. Takže když se na ní dívám normálně a kontakty jsou u mě, tak je + na pravé straně. Je to tak? :roll:

Re: Baterie

Napsal: 23.10.2008 08:18
od bluetoooth
Ked su kontakty blizsie k tebe musi byt plus NAPRAVO :))

Takze potrebujeme pravu

Re: Baterie

Napsal: 28.10.2008 10:39
od bluetoooth
Tak nakoniec po badani som kupil

Barta Blue New Dynamic 72Ah /680 A v http://www.bbn.sk/
Cena bola 3300SKK s DPH a dopravou.

Sedi ako uliata - uvidime ako to bude frcat v kose oravskej.

Re: Baterie

Napsal: 28.10.2008 12:19
od Ahmed
Otevírání zátek bych vůbec neřešil, v autě je taky nikdo neotevírá a ty proudy jsou tam mnohem větší. Smysl by to možná mělo, kdybys to nabíjel hodně velkým proudem a delší dobu, ale baterce by se to určitě moc nelíbilo :)
Já letos asi na nabíjení kašlu. Baterka má rok :wink: A jezdím každý den kromě víkendu, takže není třeba dobíjet.

Re: Baterie

Napsal: 28.10.2008 14:34
od ihrdlick
Takže když tu mojí baterku před zimou dobiju tou mojí nabíječkou, po dobu cca 12hod, tak by to mělo stačit, ne? Zátky teda sundávat nemusím... :wink: Zatím MAX skopojenost, ikdyž bylo v noci 5°C, tak to brnklo jak vínko :)

Re: Baterie

Napsal: 28.10.2008 14:47
od Anndy
VEd dlhsia jazda dobije bateriu, nie? Tusim sice min. 80km treba prejst, na uplne nabitie takmer vybitej bat.

Podla mna, nie je dovod riesit v ramci zivotnosti baterie, bateriu nabijanim, ak sa denne jazdia normalne trasy (t.j. dlhsie ako 1-2km).

Co bola pred par rokmi extremna zima (t.j. teploty okolo -20°C) tak auto v pohode bolo bez zvlastnej starostlivosti - a to preslo par km za den (cca 10-15). Sice po nastartovani (hladkom) radiaca paka sla ztuha, kym sa olej trochu nerozohrial ale inak celkom v pohode to auto znieslo. Je pravda, ze to tusim trvalo iba tyzden... ale aj tak.