Baterie / autobaterie / nabijecka
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Doporucene nabijeci napeti pro startovaci olovene akumulatory (bez vapniku) je 2,4 az 2,45 V/clanek, tj. 14,4 az 14,7 V/6 clanku.
U skodovek jsem pri oprave tranzistorovych regulatoru nastavoval nabijeci napeti na 14,4 V. U FoFa je nabijeci napeti nastaveno na 14,6 V (jmenovite napeti regulatoru altiku).
Ted,kdyz se jezdi s plnymi svetly a vetsinou jeste s pustenym radiem, tak se nabijeci napeti blizi 14,3 az 14,4 V. Pokud budu mit zitra cas, tak to zmerim presne.
Baterie s vapnikem zvladnou napeti o 0,2 az 0,3 V vyssi.
Ihrdlick, dobij baterku inteligentni nabijeckou.
U skodovek jsem pri oprave tranzistorovych regulatoru nastavoval nabijeci napeti na 14,4 V. U FoFa je nabijeci napeti nastaveno na 14,6 V (jmenovite napeti regulatoru altiku).
Ted,kdyz se jezdi s plnymi svetly a vetsinou jeste s pustenym radiem, tak se nabijeci napeti blizi 14,3 az 14,4 V. Pokud budu mit zitra cas, tak to zmerim presne.
Baterie s vapnikem zvladnou napeti o 0,2 az 0,3 V vyssi.
Ihrdlick, dobij baterku inteligentni nabijeckou.
- ihrdlick
- Test driver
- Příspěvky: 2046
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Mám nabíječku BOSCH typ BATTMAX 4. Ta má ampérmetr (analogový). Podle stavu vybití naběhne vyšší nabíjecí proud a ten se postupně snižuje. Před pár lety stála 899,- Mi se jedná spíše o to, jestli tam můžu nechat ty zátky - zašroubované, nepovolené !!!
Naposledy upravil(a) ihrdlick dne 20.10.2008 19:07, celkem upraveno 2 x.

1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA
- ihrdlick
- Test driver
- Příspěvky: 2046
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Mám nabíječku BOSH typ BATTMAX4. Ta má ampérmetr (analogový). Podle stavu vybití naběhne vyšší nabíjecí proud a ten se postupně snižuje. Před pár lety stála 899,- Mi se jedná spíše o to, jestli tam můžu nechat ty zátky - zašroubované, nepovolené !!!
http://www.akushop.cz/bosch-battmax-4-p-212.html
Ups ! Tak tu moji 60Ah už asi pořádně nenabiju !!! Kurnik !!! Pelene, máš silnější a inteligentní nabíječku?
To je peněz !!!
http://www.akushop.cz/bosch-battmax-aut ... Path=27_28
http://www.akushop.cz/bosch-battmax-4-p-212.html
Ups ! Tak tu moji 60Ah už asi pořádně nenabiju !!! Kurnik !!! Pelene, máš silnější a inteligentní nabíječku?
To je peněz !!!



http://www.akushop.cz/bosch-battmax-aut ... Path=27_28

1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Baterie
Proc by jsi nedobil???
Dulezite je neprekrocit maximalni dobijeci proud baterie ktery je obvykle 1/10 (jedna desetina) z kapacity baterie. U Tebe 60Ah/10
6 A. Tvoje nabijecka ma maximalni dobijeci proud 4 A.
Ciste teoreticky kdyby byl dobijeci proud stale stejny a to 4 A a baterie totalne vybita, tak nabiti "do plna" by trvalo 15 hodin. Nabijeckou s Imax 6 A - 10 hodin... atd.
Muzes si svoji baterii nabit nabijeckou kterou mas, jen nabijeni bude trvat o trochu dele - na zacatku dobijeni nebude vyuzit plnej potencial Tve baterie, ktera snese nabijeni proudem 6 A...
Dulezite je neprekrocit maximalni dobijeci proud baterie ktery je obvykle 1/10 (jedna desetina) z kapacity baterie. U Tebe 60Ah/10

Ciste teoreticky kdyby byl dobijeci proud stale stejny a to 4 A a baterie totalne vybita, tak nabiti "do plna" by trvalo 15 hodin. Nabijeckou s Imax 6 A - 10 hodin... atd.
Muzes si svoji baterii nabit nabijeckou kterou mas, jen nabijeni bude trvat o trochu dele - na zacatku dobijeni nebude vyuzit plnej potencial Tve baterie, ktera snese nabijeni proudem 6 A...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- Martin41
- Pokročilý
- Příspěvky: 673
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Baterie
Domnívám se, že tu svoji 60 Ah nabiješ i tím co máš (pokud je ovšem v pořádku). jen to bude trvat o něco déle.
Co se týče zátek, při nabíjení 4A nebude asi baterka tak silně plynovat, aby musely být zátky povolené. Alternátor, resp. regler "láduje" za jízdy asi o něco víc než 4 amp.
Co se týče zátek, při nabíjení 4A nebude asi baterka tak silně plynovat, aby musely být zátky povolené. Alternátor, resp. regler "láduje" za jízdy asi o něco víc než 4 amp.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 12.06.2008 14:16
Re: Baterie
nabíjení
1. běžné nabíječky nabíjejí s proudovou regulací, 2.v autě je regulace plně napěťová
Baterka je spotřebič (v okamžiku dobíjení) který má 3 parametry svázaný tak, že kterékoliv dva určují jednoznačně třetí. Jsou to - napětí V - proud A - kapacita ( například % z maximální kapacity C)
To znamená, že při nabíjení konstantním proudem v nabíječce napětí postupně stoupá a při jmenovitém proudu 1/10C dosahuje až cca 16V. Při nabití na 100% se vzestup napětí zastaví a baterka se přebíjí a intenzivně plynuje.
V autě je nastaveno regulátorem konstantní napětí na 14,6 V u FoFo. To znamená, že při plně nabitém akumulátoru je dobíjeno jen udržovacím proudem ten je dán tím napětím a okamžitou kapacitou a je velmi malý, desetiny A.
Je li baterka částečně vybitá je pro udržení napětí 14,6 V potřeba větší proud. Čím je víc vybitá, tím větší proud je potřeba na udržení 14,6V. U vybité baterie jsou to řádově desítky amper - 50 A i víc. To zase ovlivňuje konstrukční kapacita baterie.
To znamená, že alternátor musí dávat takový proud aby utáhl spotřebiče i dobíjení. Dáte li do auta baterii s větší kapacitou než odpovídá alternátoru, může dojít k situaci kdy při jeho 100% výkonu nestačí dodávaný proud, jede na doraz a napětí je nízké. To nedělá alternátoru dobře. Jinak se nic neděje. Tento stav nastává ale při velmi vybité baterii. Tak když zapomenete vypnout světla a podaří se vám nějak nastartovat, přidejte otáčky, nezapínejte žádné spotřebiče a počkejte pár minut. ( kolik nevím, nezkoušel jsem to ). Pak už je to v pohodě, můžete jet, nebo dobíjet.
1. běžné nabíječky nabíjejí s proudovou regulací, 2.v autě je regulace plně napěťová
Baterka je spotřebič (v okamžiku dobíjení) který má 3 parametry svázaný tak, že kterékoliv dva určují jednoznačně třetí. Jsou to - napětí V - proud A - kapacita ( například % z maximální kapacity C)
To znamená, že při nabíjení konstantním proudem v nabíječce napětí postupně stoupá a při jmenovitém proudu 1/10C dosahuje až cca 16V. Při nabití na 100% se vzestup napětí zastaví a baterka se přebíjí a intenzivně plynuje.
V autě je nastaveno regulátorem konstantní napětí na 14,6 V u FoFo. To znamená, že při plně nabitém akumulátoru je dobíjeno jen udržovacím proudem ten je dán tím napětím a okamžitou kapacitou a je velmi malý, desetiny A.
Je li baterka částečně vybitá je pro udržení napětí 14,6 V potřeba větší proud. Čím je víc vybitá, tím větší proud je potřeba na udržení 14,6V. U vybité baterie jsou to řádově desítky amper - 50 A i víc. To zase ovlivňuje konstrukční kapacita baterie.
To znamená, že alternátor musí dávat takový proud aby utáhl spotřebiče i dobíjení. Dáte li do auta baterii s větší kapacitou než odpovídá alternátoru, může dojít k situaci kdy při jeho 100% výkonu nestačí dodávaný proud, jede na doraz a napětí je nízké. To nedělá alternátoru dobře. Jinak se nic neděje. Tento stav nastává ale při velmi vybité baterii. Tak když zapomenete vypnout světla a podaří se vám nějak nastartovat, přidejte otáčky, nezapínejte žádné spotřebiče a počkejte pár minut. ( kolik nevím, nezkoušel jsem to ). Pak už je to v pohodě, můžete jet, nebo dobíjet.
- bluetoooth
- Junior
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA, DK
Re: Baterie
Ma niekto takuto bateriu?
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=1
Myslim ze pre focus potebujeme PRAVU.
Otazka je iba jedna - original ma 175mm, toto ma 190mm - pojde to vopchat pod kapotu?
Rozmery varta blue dynamic:
72Ah D278,Š175,V175 cca 3300
74Ah D278,Š175,V190 cca 3500
Obidve maju 680 Ah
http://www.autoomega.sk/index.php?id_se ... aradenie=1
Myslim ze pre focus potebujeme PRAVU.
Otazka je iba jedna - original ma 175mm, toto ma 190mm - pojde to vopchat pod kapotu?
Rozmery varta blue dynamic:
72Ah D278,Š175,V175 cca 3300
74Ah D278,Š175,V190 cca 3500
Obidve maju 680 Ah
Naposledy upravil(a) bluetoooth dne 23.10.2008 09:40, celkem upraveno 1 x.
- ihrdlick
- Test driver
- Příspěvky: 2046
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Mi ten prodejce nejdříve připasoval tu 19cm a ten krycí plast šel zamáčknout jen tak tak a navíc, pokud by tam byla vlhkost, tak by to mohlo zkratnout. Ta 175 je no problem. A 63Ah startuje jak víno !!! Je jedno na které straně máš kontakty, akorát otočíš baterku.

1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Ihrdlick, myslim, ze nemas pravdu, mohly by nastat potize s pripojenim kablu.
Ja jsem radeji kryt nedaval, jezdim zatim bez krytu baterie.
Ja jsem radeji kryt nedaval, jezdim zatim bez krytu baterie.
- ihrdlick
- Test driver
- Příspěvky: 2046
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
pelen píše:Ihrdlick, myslim, ze nemas pravdu, mohly by nastat potize s pripojenim kablu.
Ja jsem radeji kryt nedaval, jezdim zatim bez krytu baterie.



Máš pravdu pelene, vůbec mi necvaklo, že se prohodí kontakty (+) a (-). Takže kupovat takovaou baterku, že když se na ní dívám, tak kontakty jsou ode mě a plus je na levé straně. Takže když se na ní dívám normálně a kontakty jsou u mě, tak je + na pravé straně. Je to tak?


1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA
- bluetoooth
- Junior
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA, DK
Re: Baterie
Ked su kontakty blizsie k tebe musi byt plus NAPRAVO
)
Takze potrebujeme pravu

Takze potrebujeme pravu
- bluetoooth
- Junior
- Příspěvky: 274
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: BA, DK
Re: Baterie
Tak nakoniec po badani som kupil
Barta Blue New Dynamic 72Ah /680 A v http://www.bbn.sk/
Cena bola 3300SKK s DPH a dopravou.
Sedi ako uliata - uvidime ako to bude frcat v kose oravskej.
Barta Blue New Dynamic 72Ah /680 A v http://www.bbn.sk/
Cena bola 3300SKK s DPH a dopravou.
Sedi ako uliata - uvidime ako to bude frcat v kose oravskej.
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterie
Otevírání zátek bych vůbec neřešil, v autě je taky nikdo neotevírá a ty proudy jsou tam mnohem větší. Smysl by to možná mělo, kdybys to nabíjel hodně velkým proudem a delší dobu, ale baterce by se to určitě moc nelíbilo
Já letos asi na nabíjení kašlu. Baterka má rok
A jezdím každý den kromě víkendu, takže není třeba dobíjet.

Já letos asi na nabíjení kašlu. Baterka má rok

- ihrdlick
- Test driver
- Příspěvky: 2046
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Takže když tu mojí baterku před zimou dobiju tou mojí nabíječkou, po dobu cca 12hod, tak by to mělo stačit, ne? Zátky teda sundávat nemusím...
Zatím MAX skopojenost, ikdyž bylo v noci 5°C, tak to brnklo jak vínko 



1.6i 2000*Facelift*16"*EA*DIGI KLIMA*BC*PA
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Baterie
VEd dlhsia jazda dobije bateriu, nie? Tusim sice min. 80km treba prejst, na uplne nabitie takmer vybitej bat.
Podla mna, nie je dovod riesit v ramci zivotnosti baterie, bateriu nabijanim, ak sa denne jazdia normalne trasy (t.j. dlhsie ako 1-2km).
Co bola pred par rokmi extremna zima (t.j. teploty okolo -20°C) tak auto v pohode bolo bez zvlastnej starostlivosti - a to preslo par km za den (cca 10-15). Sice po nastartovani (hladkom) radiaca paka sla ztuha, kym sa olej trochu nerozohrial ale inak celkom v pohode to auto znieslo. Je pravda, ze to tusim trvalo iba tyzden... ale aj tak.
Podla mna, nie je dovod riesit v ramci zivotnosti baterie, bateriu nabijanim, ak sa denne jazdia normalne trasy (t.j. dlhsie ako 1-2km).
Co bola pred par rokmi extremna zima (t.j. teploty okolo -20°C) tak auto v pohode bolo bez zvlastnej starostlivosti - a to preslo par km za den (cca 10-15). Sice po nastartovani (hladkom) radiaca paka sla ztuha, kym sa olej trochu nerozohrial ale inak celkom v pohode to auto znieslo. Je pravda, ze to tusim trvalo iba tyzden... ale aj tak.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů