slouceni temat
masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
foki píše:je cerna se stribrnou nalepkou ?
masox píše:JOJO - přesně jak píšeš. Nějaký problém s tímto typem?
masox píše:FOKI tak neznervoznuj mě - co tvuj názor co by odborník, recenze na netu jsou super, ale zajímá mě praxe. Udavájí že startuje i při -40°C. 30% delší životnost atd atd - když ptáčka lapají.....však to znáte.
masox píše:NENE opravdu mě zajímájí zkušenosti. Neměl jsem na výběr - tuhle mi automaticky nasadili. Celkem mě překvapilo že ve značkovým servisu není Motorcraft - nebo možná to je, je tam jen logo - právě toto ve mě vzbuzuje jisté pochybnosti - neznám tento typ baterky a nikdo v okolí ji se známých taky nemá.
speedy píše:No já jí tam měl tuhle originál...ta ještě měla to konrolní oko, a ta tam byla originál r.v.98 a teď jsem jí měnil taky za stříbro vápník Ford 43 Ah, už bez kontrolního oka a bezúdržbovou, tak předpokládám že vydrží stejně dlouho, myslím že jsou to kvalitní baterie...vem si ře stejná baterie Yu***a má při 43Ah jen 200A a tahle při 43Ah má 390 A...tak je to pak znát...

MartinFocus píše:Zdarec, chlapi mám ve svém autě bezúdržbovou baterii Motorcraft orig Ford. Všechno je v pohodě. Akorát by mě zajímalo ( jsem úplný laik)

, ze shora je takové malé kulaté asi cca 1 cm okýnko. Tím se kontroluje co?

. Předpokládám, že to je kvůli nějaké vizuální kontrole

Peter píše:ked sa do toho oka pozries vies v akom stave mas bateriu podla farby...
"magické oko" - ukazatel stavu nabití a hladiny elektrolytu, které svým zabarvením informuje uživatele o stavu baterie -
nabitá baterie ukazatel zelený
nutnost nabití ukazatel tmavý
výměny ukazatel bílý
zirafak píše:masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
jednoducho...Vynikajuca baterka

Peter píše:Ja tam mam este orig. s vyroby

a urcite ked budem menit tak len za originalnu Motorcraft.
MartinFocus píše:Peter píše:ked sa do toho oka pozries vies v akom stave mas bateriu podla farby...
"magické oko" - ukazatel stavu nabití a hladiny elektrolytu, které svým zabarvením informuje uživatele o stavu baterie -
nabitá baterie ukazatel zelený
nutnost nabití ukazatel tmavý
výměny ukazatel bílý
Dík mám to zelené (pořád)

Kadlik píše:masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
Hello, nenechte se vysmát. Originální akumulátory dodávané v nových autech, to je to nejlepší, co si dokážete představit. To ostatní, co Vám dají jako rovnocennou náhradu, nebo to, co koupíte v obchodech, je kvalita min. o 30% horší... No a protože momentálně jsou výrobci VARTA, AKUMA, FAAM, Banner a kopa dalších v pod jedním koncernem, tak je více či méně jedno, co koupíte. Dál je to jen o údržbě (bezúdržbovky jsou blud) a o štěstí...
zirafak píše:Kadlik píše:masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
Hello, nenechte se vysmát. Originální akumulátory dodávané v nových autech, to je to nejlepší, co si dokážete představit. To ostatní, co Vám dají jako rovnocennou náhradu, nebo to, co koupíte v obchodech, je kvalita min. o 30% horší... No a protože momentálně jsou výrobci VARTA, AKUMA, FAAM, Banner a kopa dalších v pod jedním koncernem, tak je více či méně jedno, co koupíte. Dál je to jen o údržbě (bezúdržbovky jsou blud) a o štěstí...
Tak potom ale nechapem,preco im stale este funguje tie 99-tky,ked bezudrzbove su blud

chmelko píše:mna by tiež zaujímalo, poprípade by som privítal rady, ako mam udržiavat kompletne zaliatu bateriu...(kontakty čas od času vyčistím...)
inac na KA mi motorcraft vydržal 9 rokov..
Jenda25 píše:Zalitá baterka je od toho že je bez údržbová, proto stačí jenom čistit kontakty. Možná tak po nějaký době ji naformátovat, tzn. vybít na 5-10% kapacity a potom nabít. Ale to je asi zbytečný.
chmelko píše:mna zaujimaju hlavne tie rady od Kadlika

bredford píše:Kup si gelovku a máš svatý klid.Bezúdržbová baterie by se neměla dolívat,proto se jmenuje bezúdržbová.
mosad píše:Já mám taky ještě originál baterku z roku 2000. Občas se jí trochu nechce, ale zatí, startí. Na zimu ale bude výměna. Ve Fordu mi řekli, že originálku mají kolem 2 000 korun a doporučili mi silnější Ah, když mám vše v elektrice. Zajímá mě ale, jak se nabíjí baterka, která je úplně zavřená, nemá zátky? Vždyť při nabíjení to vevnitř "vaří".
bredford píše:Normálně jí dej na nabíječku,ale nabíjej jí co nejmenším proudem.
Martin41 píše:To Kadlík: Kadlíku můžeš nám sdělit z jakých zkušeností vychází Tvé tvrzení o kvalitě aku a bezůdržbových zvláště ?
Kadlik píše:Martin41 píše:To Kadlík: Kadlíku můžeš nám sdělit z jakých zkušeností vychází Tvé tvrzení o kvalitě aku a bezůdržbových zvláště ?
Jezdí mi do práce zástupy zásupců, kteří nabízí akumulátory všech možných výrobců, ať už startovací, nebo trakční. Samozřejmě pomlouvá jeden druhého, že ta jeho baterie je lepší než ta konkurenční... ale při pohledu blíž je dnes stejně věstšina evropských výrobců pod koncernem VARTA. Ale co všichni do jednoho potvrzují je to, že akumulátory dodávané automobilkám jako první výbava nových aut jsou ty, které mají při výstupních testech daleko přísnější kritéria než ty, které jdou do normální obchodní sítě. Nikde není napsáno, že originál aku nemůže "kleknout", zlikvidovat se dá všecko, ale takhle to prostě je. Nakonec pokud máte někdo auto kupované jako nové a nějaký čas už s ním jezdíte, tak porovnejte stav aku s někým, kdo ho kupoval jako neoriginál...
A bezúdržbový akumulátor mne pohoršuje už jenom proto, že principielně to nejde... při dobíjení se prostě na článcích rozkládá elektrolyt, vzniká vodík (H), atd. atd. U odvětraných aku to vše odchází rovnou ven a je to nenávratně ztraceno, tudíž je potřeba semo tamo dolít destilku. U "bezúdržbovek" je to všechno líp utěsněno, takže část výparů kondenzuje zpět. Tzn., že úbytek elektrolytu je sice mnohem menší, záleží ale na tom kolik najezdíte kilometrů a jak máte seřízeno dobíjení. Pokud neustále přebíjíte, tak to holt jde rychleji. Celkově vzato, bezúdržba sice jaksi funguje, ale za cenu nižší žívotnosti - dolévané aku by bydrželo rozhodně dýl.
Uf, jestli to nebudete číst, tak se ani nedivím, nějak jsem se po ránu rozjel......

chmelko píše:mne šlo hlavne o poznámku, že je potreba sa o bezudržbovu bat tiež starat, tak som sa chcel spýtat ako..
martinsk píše:Ako sa o svoju autobatériu starať?
Autobatériu sme nazvali živým produktom a v tomto zmysle je potrebné pristupovať aj k jej údržbe a starostlivosti o ňu. Práve úroveň a pravidelnosť údržby v reálnom živote, najviac ovplyvňuje jej celkovú životnosť. Väčšina dnešných autobatérii nesie prívlastok bezúdržbová. Myslí sa tým, že nie je potrebné a spravidla ani možné, dolievať ju vodou. Napriek tomu môžete prispieť k výraznému predĺženiu ich životnosti pravidelnou kontrolou, a to najmä stavu ich nabitia. Autobatéria slúžiaca napríklad vo vozidle jazdiacom len na krátke trate s viacerými štartmi, bude potrebovať občas dobitie externou nabíjačkou. Zvlášť problémová je prevádzka na krátke trate pri teplotách trvalo pod –10°C. V takom prípade je pravidelné dobitie nabíjačkou nevyhnutné pre akýkoľvek typ autobatérie. Stav nabitia autobatérie pri jej skladovaní mimo vozidla odporúčame kontrolovať každé dva mesiace. Pokiaľ je autobatéria v prevádzke, odporúčame jej kontrolu a prípadne aj kontrolu dobíjania elektrickej sústavy vozidla dvakrát ročne.
To som skopíroval z jednej príručky.
Martin41 píše:To Kadlík: Název "bezůdržbový" zajisté nemyslel básník doslova. Měl jsem v minulosti takové dva jeden na Favoritu (když původní z PANP odešel hned se zárukou) byl to ten s"magickým okem" koupený u Horáka
s nepatrnou údržbou vydržel 10 let, druhý byl španělský origo na Toledu, rovněž deset let. Oba byly bezůdržbové-s minimálním DOLÉVÁNÍM destilky. S tím, že by kvalita aku různých výrobců byla stejná proto že jsou v jednom koncernu však nesouhlasím.
Kadlik píše:Martin41 píše:To Kadlík: Název "bezůdržbový" zajisté nemyslel básník doslova. Měl jsem v minulosti takové dva jeden na Favoritu (když původní z PANP odešel hned se zárukou) byl to ten s"magickým okem" koupený u Horáka
s nepatrnou údržbou vydržel 10 let, druhý byl španělský origo na Toledu, rovněž deset let. Oba byly bezůdržbové-s minimálním DOLÉVÁNÍM destilky. S tím, že by kvalita aku různých výrobců byla stejná proto že jsou v jednom koncernu však nesouhlasím.
Jasný že nic není 100% bez údržby, aku (i tu bezúdržbovou) je potřeba semo tamo dobít a samozřejmě očistit kontakty. Myslím, že co se týče bezúdžbovosti, tak se bavíme hlavně o dolévání destilky... Jinak netvrdím, že by akumulátory od jedné koncernové společnosti byly naprosto stejné, ale rozdíly závisí hlavně na typu a tedy i ceně, na výrobci až tak moc nee => VARTA za 1500,-Kč = AKUMA za 1500,-Kč, ačkoli VARTA bude asi dražší, protože je "rádoby značkovější"...
pelen píše:Kadlik ma pravdu.
Deleni kvality baterek bylo a vzdy bude. Kdysi sly 1. jakosti do automobilek do novych aut. Pokud neco zbylo, tak sly do obchodu spolu s 2. jakosti a pokud zbyly desky 2. jakosti tak sly spolu s 3. jakosti do firem na renovaci akumulatoru.
Ja patrim do skupiny tech uzivatelu, kteri chteji mit kontrolu nad stavem elektrolytu, proto tzv. bezudrzbovou, ale s moznosti doliti destilovane vody, nikdy ne uplne zalitou.
canndale píše:mozno je to trosku OT, ale cem sa opytat ze co y spravila vymena standardnej 44Ah baterie za nejaku silnejsiu? myslim tym ze ci by sa napriklad neodpalil alternetor, ci by to stacol dobijat a podobne.. Na felicii sa mi 44Ah zdala dostacujuca, vsetko bolo manualne

ale na FF, kde je vsetko cez elektriku a mam tam jeden zosilovac a planujem druhy, tak sa mi zda ze ta baterka to nemusi chapat kladne..
Momentalne mi totiz moja dosluhuje a pred zimou cem zohnat novu tak spekulujem

Ahmed píše:canndale píše:mozno je to trosku OT, ale cem sa opytat ze co y spravila vymena standardnej 44Ah baterie za nejaku silnejsiu? myslim tym ze ci by sa napriklad neodpalil alternetor, ci by to stacol dobijat a podobne.. Na felicii sa mi 44Ah zdala dostacujuca, vsetko bolo manualne

ale na FF, kde je vsetko cez elektriku a mam tam jeden zosilovac a planujem druhy, tak sa mi zda ze ta baterka to nemusi chapat kladne..
Momentalne mi totiz moja dosluhuje a pred zimou cem zohnat novu tak spekulujem

Alternatoru to nic neudela, maximalne ta baterka nebude uplne nabita, ale jestli se nepletu, tak pro vsechny verze je stejny alternator. Silnejsi baterka se dava, pokud je hodne el. spotrebicu nebo narocnejsi startovani (diesel). Kdyz si tam das 60 nebo 72Ah, tak to bude ok.
Jiri02 píše:Ahmed píše:Alternatoru to nic neudela, maximalne ta baterka nebude uplne nabita, ale jestli se nepletu, tak pro vsechny verze je stejny alternator. Silnejsi baterka se dava, pokud je hodne el. spotrebicu nebo narocnejsi startovani (diesel). Kdyz si tam das 60 nebo 72Ah, tak to bude ok.
Neprotestuji, jen doplnuji: Nedobijeni bych se neobaval, baterka se za jizdy nabije pomerne rychle, a stejne pokud je baterka nabita, regulator nabijeni stahne (podle napeti v el. siti). Tech par Ah neni pro nabijeni v aute podstatne, ale pri startovani je to poznat.
pelen píše:Pokud neni akumulator nabijen "normalnim" nabijecim proudem (cca 1/10*udaj v Ah), pak se stava mekkym zdrojem - nebude schopen dodavat svuj jmenovity startovaci proud.
Jiri02 píše:To nemusi byt presne proudem o hodnote 1/10 kapacity, muze byt i mensi, ne? Nejvic IMHO vadi "prebijeni". Ale s tim by si mel regulator nabijeni v aute poradit.
darkne píše:nevíte někdo jestli při demontáži autobaterie se dá úplně vyšroubavat šroub co drží ten přítlačný pás baterie? jde mě o to jestli ze spodu není nějaká matice,která by při úplném vyšroubování šroubu odpadla?
Ford focus 1.6 r.v.1999
Martin41 píše:Můžeš ho vyšroubovat
pelen píše:Take jsem ho uplne vysrouboval a musel jsem ho nahradit delsim a vespod podlozit, protoze mam ted o neco vyssi baterku.