Baterie / autobaterie / nabijecka
- fress
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Baterie
zdravim, to sem opet ja, ten blazen co meril napeti baterie s temer vybitym mericim pristrojem a nameril 20V. po vymene baterie v meraku je vse ok, napeti baterie 12,6V po startu 14,4 bez svetel atd, takze ok. ale dik za odpoved. zdravim vsechny ford fans.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 29.08.2008 21:44
- Bydliště: Kyjov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
tak čekám, že při dnešním počasí se příspěvky tady začnou jen množit. Já už se připravuju na možné varianty, protože při nákupu FoFa jsem pod kapotou objevil aku s kapacitou 50Ah 
Na polském aukru jsem objevil Motorcraft 71Ah, 680A za cca 200 zl = ani ne 1500 kč. Co myslíte... i když připočítám poštovné, tak je cena do 2300 kč - oplatí se to? Zatím startuju úplně v klídečku, ale nevím nevím co nastane v zimě

Na polském aukru jsem objevil Motorcraft 71Ah, 680A za cca 200 zl = ani ne 1500 kč. Co myslíte... i když připočítám poštovné, tak je cena do 2300 kč - oplatí se to? Zatím startuju úplně v klídečku, ale nevím nevím co nastane v zimě

Ford Focus Combi 1.8 TDDI 9/2001, 66kW, Moondust Silver
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Baterie
Pokud je baterka v dobrém stavu (i alternátor) a máš v pořádku žhavící svíčky, tak bych to vůbec neřešil. Problém bude, když budeš muset několik dnů po sobě kvůli špatným žhavičům startovat na 3 pokusy a ještě bude -10°C
To už bys nemusel odjet.
72Ah se dávalo kvůli dostatečné "rezervě" pro nažhavení a pořádné potočení motorem (a snese vetší proud - 680A). Ale do diesel ochcávek se taky dávaly baterky kolem 50Ah a jezdí to v pohodě.
Zase se budu opakovat, ale záleží na tom, jak často a jak daleko s autem jezdíš. Jestli ti bude 14 dnů stát v mrazu a pak s ním pojedeš 2km do obchodu a zpátky, tak ta baterka opravdu stačit nebude. Jestli jezdíš denně, tak to neřeš.
Baterku nemá cenu doma skladovat, akorát jí to uškodí. Když ti náhodou odejde tahle, určitě to nemáš do nejbližšího obchodu daleko...

72Ah se dávalo kvůli dostatečné "rezervě" pro nažhavení a pořádné potočení motorem (a snese vetší proud - 680A). Ale do diesel ochcávek se taky dávaly baterky kolem 50Ah a jezdí to v pohodě.
Zase se budu opakovat, ale záleží na tom, jak často a jak daleko s autem jezdíš. Jestli ti bude 14 dnů stát v mrazu a pak s ním pojedeš 2km do obchodu a zpátky, tak ta baterka opravdu stačit nebude. Jestli jezdíš denně, tak to neřeš.
Baterku nemá cenu doma skladovat, akorát jí to uškodí. Když ti náhodou odejde tahle, určitě to nemáš do nejbližšího obchodu daleko...
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Na 50Ah u TDDi radeji zapomente. S oktavkou 1,9D a baterkou 50Ah jsem zustal viset v Nemecku a musel jsem pozadat italskeho majitele hotelu o pomoc s nastartovanim a to bylo jen -2°C. Byla dobijena den predtim jizdou cca 1000 km.
-
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 29.08.2008 21:44
- Bydliště: Kyjov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
no denně se s fofíkem jezdí cca 100km - do práce a zpět, takže s nabíjením by asi problém neměl být. Ale budu kolegu Akumulátora sledovat - udělá první chybu a šupe si to pryč. To mi za nucené volno v práci nestojíAhmed píše:Pokud je baterka v dobrém stavu (i alternátor) a máš v pořádku žhavící svíčky, tak bych to vůbec neřešil. Problém bude, když budeš muset několik dnů po sobě kvůli špatným žhavičům startovat na 3 pokusy a ještě bude -10°CTo už bys nemusel odjet.
72Ah se dávalo kvůli dostatečné "rezervě" pro nažhavení a pořádné potočení motorem (a snese vetší proud - 680A). Ale do diesel ochcávek se taky dávaly baterky kolem 50Ah a jezdí to v pohodě.
Zase se budu opakovat, ale záleží na tom, jak často a jak daleko s autem jezdíš. Jestli ti bude 14 dnů stát v mrazu a pak s ním pojedeš 2km do obchodu a zpátky, tak ta baterka opravdu stačit nebude. Jestli jezdíš denně, tak to neřeš.
Baterku nemá cenu doma skladovat, akorát jí to uškodí. Když ti náhodou odejde tahle, určitě to nemáš do nejbližšího obchodu daleko...

Ford Focus Combi 1.8 TDDI 9/2001, 66kW, Moondust Silver
- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Re: Baterie
to pelen: koľko by mala dobrá baterka ukazovať pri štarte, nie je 8,6 V trochu málo?
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tak to je opravdu málo, obzvlášť před zimou.




byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
MartyG, vse najdes v nasi bibli "Jak na to". Pokles napeti pri startovani a 20°C nema byt vetsi nez na 10 V. 

- martyG
- Pokročilý
- Příspěvky: 812
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín
Re: Baterie
Ja som sa s dôverou obrátil na Teba - duchovného otca elektriky
, pretože bibliu mám v aute a vedel som, že Ty mi poradíš. ďakujem






Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
slouceni temat

speedy píše:Jaká má být u focuse rok 99 akumulátor??? Četl jsem v novější příručce že by měl mít sříbro vápníkový akumulátor 60Ah, ale nejsem si jist zda v té době už byli jiné akumulátory než olověné. Zakoupil jsem focuse a mám v něm olověnou 43Ah, tak nevím zda si někdo nevyměnil za jinou. Chci si pořídit nový...poraďte...pls
foki píše:jo neco takoveho mi rikal jeden mechanik ve fordu , ja kdyz kupuju baterku tak jedine fordackou motocraft
speedy píše:Jsem volal do značkového servisu Ford a bylo mi řečeno že je to jedno co tam dám za baterii,že tam dávají vše možné..a je jedno zda 43Ah a nebo 60Ah...tak nevím zda si jen z lidí nestřílí, ale v podstatě myslím že optimum je tak okolo těch 50-60Ah, alternátor myslím je dost silný, aby to uživil.
foki píše:dojdu se podivat jaka je original baterka
speedy píše:děkuju
pema01 píše:Ak ti to pomôže, ja tam mám 43 Ah originál a mám tiež focusa r.v.99 ale ja mám obsah 1,4
speedy píše:No já tam mám taky Aku 43Ah, v klidu má ale 12,5v a při nastartování dává alternátor 14,5-14,8V....tak nnevím, ale baterka se jeví jako že je dobrá....ale je dost stará...myslel jsem že už bude mít nižší napětí,no když padne, koupím ihned asi jinou...
pema01 píše:Ja som tiež prekvapený, že mi už tolko vydržala. Šesť rokov na baterku je dosť, ale aj mne zatiaľ drží v pohode. Najlepšie sa zistí kvalita baterie v zime. Ak je už zlá tak v mrazoch odejde.
speedy píše:no uvidí se....ale pak bych koupil nějakou tak okolo 50-60Ah,u novějších typů je udáváná 60Ah...jen počkám až odejde stará....
jimi-m píše:Ja ted resim dilema. Mam auto v servisu kvuli vadnemu regulatoru v alternatoru. Ted mi volali, ze mam vyzkratovanou bateri (pry vadny jeden clanek). Ale nijak jsem to na ni nepoznal, i v zime jsem mel perfektni starty... Mam ji tam jeste nechat, nebo radeji investovat do nove?![]()
diky za reakce
PS. mam si hlidat, co mi tam pripadne daji? mam rv.99, 1.6 Zetec
chmelko píše:ked je jeden článok ko, je len otázka krátkeho času, kedy prestane dobíjat zvyšne..
určite vymenit...
mirin píše:Tak já mám baterku 52Ah,je to origo Ford.
jimi-m píše:V servisu mi tam daji 44Ah, 360 A ... muze byt? Nebo mam radeji volit neco vykonnejsiho? Pry tan do ted byla 34Ah...
Diky
martyG píše:tiež sa mi zdá, že sa onedlho rozlúčim so svojou origo batériou motorcraft, chcem nov zasa motorcraft, ale toto ma zarazilo:
http://auto.idnes.cz/autobaterie-nejdra ... tomoto_fdv
čo vy na to![]()
Marcelus píše:já osobně dám do Fíka baterii VARTA nebo BOSCH protože na ně mám poměrně slušné ceny, takže dodržím parametry baterie a děj se vůle boží
PS: mám takovej dojem že pro Motorcraft vyrábí baterie Johnson Controls
jamaka píše:No vidim ze test s velkou vypovednou hodnotou - neuvedene ani nejake hodnoty baterii a hlavne ze ta prva, co to je vlastne za znacku?
martyG - nestresuj
Ahmed píše:Nechce se mi ten článek číst, nevěřím tomu. A určitě těch baterek na testovaní neměli xx kusů - vždycky se může stát, že je nějaká vadná nebo s ní někdo párkrát hodí nebo nastartuje auto a pak není čemu se divit.
Když se podíváš na převážnou vetšinu focusů, třeba tady na fóru, tak téměř všichni mají origo baterku 6 a více let. Já sám jsem ji měl 6 let starou a dodnes ji mám v garáži. Měnil jsem jenom proto, že v zimě už byla slabší...
U baterky nejvíce záleží na tom, jak s ní kdo zachází a jak ji udržuje než ji prodá. Potom bez problému vydrží těch 6 let i baterka za 1500,-
Ja jsem si do starého fofo kupoval nějakou obyč. Brit od mechanika za 1350,- 72Ah 680A. Říkal, že minimálně 3 roky vydrží a když ne, tak mi dá hned novou. A i kdyby ne, tak mě vyjde pořád levněji měnit baterku co tři roky než jednou za šest a dát za ni 2-3x tolik.
Důležité je, aby ti vlezla do bedny a šlo zavřít víkoV neposlední řadě jde i o to, jak s autem jezdíš. Jestli 3x týdně zajedeš 1,5km do obchodu, tak tě nezachrání ani baterka za 4500,- Když budeš jezdit každý den 100km, tak vydrží třeba 3x tolik.
martyG píše:To ahmed: s tvojim názorom súhlasím![]()
to jamaka: tá prvá je nejaká nemecká, hľadal som aj na nete, ale u nás ju nikto nepredáva
V tomto počasí sú moje ranné štarty čoraz zaujímavejšie![]()
, dám tej baterke ešte jednu šancu, skontrolujem elektrolyt, dobijem ju a potom uvidíme
![]()
![]()
pelen píše:Jak casto kontrolujes elektrolyt? Poprve? Ja alespon 2x/rok.
martyG píše:Tento rok to bolo už tretí krát, niečo som musel doliať, už som ju nabil a trochu sa to zlepšilouvidíme, koľko jej to vydrží
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
slouceni temat

masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
foki píše:je cerna se stribrnou nalepkou ?
masox píše:JOJO - přesně jak píšeš. Nějaký problém s tímto typem?
masox píše:FOKI tak neznervoznuj mě - co tvuj názor co by odborník, recenze na netu jsou super, ale zajímá mě praxe. Udavájí že startuje i při -40°C. 30% delší životnost atd atd - když ptáčka lapají.....však to znáte.
Mohi píše:to ako len chces pochvalit, ze si dobre kupil![]()
![]()
masox píše:NENE opravdu mě zajímájí zkušenosti. Neměl jsem na výběr - tuhle mi automaticky nasadili. Celkem mě překvapilo že ve značkovým servisu není Motorcraft - nebo možná to je, je tam jen logo - právě toto ve mě vzbuzuje jisté pochybnosti - neznám tento typ baterky a nikdo v okolí ji se známých taky nemá.
speedy píše:No já jí tam měl tuhle originál...ta ještě měla to konrolní oko, a ta tam byla originál r.v.98 a teď jsem jí měnil taky za stříbro vápník Ford 43 Ah, už bez kontrolního oka a bezúdržbovou, tak předpokládám že vydrží stejně dlouho, myslím že jsou to kvalitní baterie...vem si ře stejná baterie Yu***a má při 43Ah jen 200A a tahle při 43Ah má 390 A...tak je to pak znát...
MartinFocus píše:Zdarec, chlapi mám ve svém autě bezúdržbovou baterii Motorcraft orig Ford. Všechno je v pohodě. Akorát by mě zajímalo ( jsem úplný laik), ze shora je takové malé kulaté asi cca 1 cm okýnko. Tím se kontroluje co?
. Předpokládám, že to je kvůli nějaké vizuální kontrole
Peter píše:ked sa do toho oka pozries vies v akom stave mas bateriu podla farby...
"magické oko" - ukazatel stavu nabití a hladiny elektrolytu, které svým zabarvením informuje uživatele o stavu baterie -
nabitá baterie ukazatel zelený
nutnost nabití ukazatel tmavý
výměny ukazatel bílý
zirafak píše:jednoducho...Vynikajuca baterkamasox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
Peter píše:Ja tam mam este orig. s vyroby
a urcite ked budem menit tak len za originalnu Motorcraft.
oner píše:jj musim se pridat,pořád mám jednu a tu samou![]()
![]()
MartinFocus píše:Dík mám to zelené (pořád)Peter píše:ked sa do toho oka pozries vies v akom stave mas bateriu podla farby...
"magické oko" - ukazatel stavu nabití a hladiny elektrolytu, které svým zabarvením informuje uživatele o stavu baterie -
nabitá baterie ukazatel zelený
nutnost nabití ukazatel tmavý
výměny ukazatel bílý![]()
Kadlik píše:Hello, nenechte se vysmát. Originální akumulátory dodávané v nových autech, to je to nejlepší, co si dokážete představit. To ostatní, co Vám dají jako rovnocennou náhradu, nebo to, co koupíte v obchodech, je kvalita min. o 30% horší... No a protože momentálně jsou výrobci VARTA, AKUMA, FAAM, Banner a kopa dalších v pod jedním koncernem, tak je více či méně jedno, co koupíte. Dál je to jen o údržbě (bezúdržbovky jsou blud) a o štěstí...masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?
zirafak píše:Tak potom ale nechapem,preco im stale este funguje tie 99-tky,ked bezudrzbove su bludKadlik píše:Hello, nenechte se vysmát. Originální akumulátory dodávané v nových autech, to je to nejlepší, co si dokážete představit. To ostatní, co Vám dají jako rovnocennou náhradu, nebo to, co koupíte v obchodech, je kvalita min. o 30% horší... No a protože momentálně jsou výrobci VARTA, AKUMA, FAAM, Banner a kopa dalších v pod jedním koncernem, tak je více či méně jedno, co koupíte. Dál je to jen o údržbě (bezúdržbovky jsou blud) a o štěstí...masox píše:Tak jsem včera byl vyměnit tu baterku. Chtěl jsem se poptat jaké máte poznatky a zkušenosti s baterkou 390A a 43Ah - Silver Calcium, je na ní sice logo FORD ale nikde není zmínka o Motorcraft. Je dobrá nebo stojí za prd?![]()
![]()
chmelko píše:mna by tiež zaujímalo, poprípade by som privítal rady, ako mam udržiavat kompletne zaliatu bateriu...(kontakty čas od času vyčistím...)
inac na KA mi motorcraft vydržal 9 rokov..
Jenda25 píše:Zalitá baterka je od toho že je bez údržbová, proto stačí jenom čistit kontakty. Možná tak po nějaký době ji naformátovat, tzn. vybít na 5-10% kapacity a potom nabít. Ale to je asi zbytečný.
chmelko píše:mna zaujimaju hlavne tie rady od Kadlika
bredford píše:Kup si gelovku a máš svatý klid.Bezúdržbová baterie by se neměla dolívat,proto se jmenuje bezúdržbová.
mosad píše:Já mám taky ještě originál baterku z roku 2000. Občas se jí trochu nechce, ale zatí, startí. Na zimu ale bude výměna. Ve Fordu mi řekli, že originálku mají kolem 2 000 korun a doporučili mi silnější Ah, když mám vše v elektrice. Zajímá mě ale, jak se nabíjí baterka, která je úplně zavřená, nemá zátky? Vždyť při nabíjení to vevnitř "vaří".
bredford píše:Normálně jí dej na nabíječku,ale nabíjej jí co nejmenším proudem.
Martin41 píše:To Kadlík: Kadlíku můžeš nám sdělit z jakých zkušeností vychází Tvé tvrzení o kvalitě aku a bezůdržbových zvláště ?
Kadlik píše:Jezdí mi do práce zástupy zásupců, kteří nabízí akumulátory všech možných výrobců, ať už startovací, nebo trakční. Samozřejmě pomlouvá jeden druhého, že ta jeho baterie je lepší než ta konkurenční... ale při pohledu blíž je dnes stejně věstšina evropských výrobců pod koncernem VARTA. Ale co všichni do jednoho potvrzují je to, že akumulátory dodávané automobilkám jako první výbava nových aut jsou ty, které mají při výstupních testech daleko přísnější kritéria než ty, které jdou do normální obchodní sítě. Nikde není napsáno, že originál aku nemůže "kleknout", zlikvidovat se dá všecko, ale takhle to prostě je. Nakonec pokud máte někdo auto kupované jako nové a nějaký čas už s ním jezdíte, tak porovnejte stav aku s někým, kdo ho kupoval jako neoriginál...Martin41 píše:To Kadlík: Kadlíku můžeš nám sdělit z jakých zkušeností vychází Tvé tvrzení o kvalitě aku a bezůdržbových zvláště ?
A bezúdržbový akumulátor mne pohoršuje už jenom proto, že principielně to nejde... při dobíjení se prostě na článcích rozkládá elektrolyt, vzniká vodík (H), atd. atd. U odvětraných aku to vše odchází rovnou ven a je to nenávratně ztraceno, tudíž je potřeba semo tamo dolít destilku. U "bezúdržbovek" je to všechno líp utěsněno, takže část výparů kondenzuje zpět. Tzn., že úbytek elektrolytu je sice mnohem menší, záleží ale na tom kolik najezdíte kilometrů a jak máte seřízeno dobíjení. Pokud neustále přebíjíte, tak to holt jde rychleji. Celkově vzato, bezúdržba sice jaksi funguje, ale za cenu nižší žívotnosti - dolévané aku by bydrželo rozhodně dýl.
Uf, jestli to nebudete číst, tak se ani nedivím, nějak jsem se po ránu rozjel......
chmelko píše:mne šlo hlavne o poznámku, že je potreba sa o bezudržbovu bat tiež starat, tak som sa chcel spýtat ako..
martinsk píše:Ako sa o svoju autobatériu starať?
Autobatériu sme nazvali živým produktom a v tomto zmysle je potrebné pristupovať aj k jej údržbe a starostlivosti o ňu. Práve úroveň a pravidelnosť údržby v reálnom živote, najviac ovplyvňuje jej celkovú životnosť. Väčšina dnešných autobatérii nesie prívlastok bezúdržbová. Myslí sa tým, že nie je potrebné a spravidla ani možné, dolievať ju vodou. Napriek tomu môžete prispieť k výraznému predĺženiu ich životnosti pravidelnou kontrolou, a to najmä stavu ich nabitia. Autobatéria slúžiaca napríklad vo vozidle jazdiacom len na krátke trate s viacerými štartmi, bude potrebovať občas dobitie externou nabíjačkou. Zvlášť problémová je prevádzka na krátke trate pri teplotách trvalo pod –10°C. V takom prípade je pravidelné dobitie nabíjačkou nevyhnutné pre akýkoľvek typ autobatérie. Stav nabitia autobatérie pri jej skladovaní mimo vozidla odporúčame kontrolovať každé dva mesiace. Pokiaľ je autobatéria v prevádzke, odporúčame jej kontrolu a prípadne aj kontrolu dobíjania elektrickej sústavy vozidla dvakrát ročne.
To som skopíroval z jednej príručky.
Martin41 píše:To Kadlík: Název "bezůdržbový" zajisté nemyslel básník doslova. Měl jsem v minulosti takové dva jeden na Favoritu (když původní z PANP odešel hned se zárukou) byl to ten s"magickým okem" koupený u Horáka
s nepatrnou údržbou vydržel 10 let, druhý byl španělský origo na Toledu, rovněž deset let. Oba byly bezůdržbové-s minimálním DOLÉVÁNÍM destilky. S tím, že by kvalita aku různých výrobců byla stejná proto že jsou v jednom koncernu však nesouhlasím.
Kadlik píše:Martin41 píše:To Kadlík: Název "bezůdržbový" zajisté nemyslel básník doslova. Měl jsem v minulosti takové dva jeden na Favoritu (když původní z PANP odešel hned se zárukou) byl to ten s"magickým okem" koupený u Horáka
s nepatrnou údržbou vydržel 10 let, druhý byl španělský origo na Toledu, rovněž deset let. Oba byly bezůdržbové-s minimálním DOLÉVÁNÍM destilky. S tím, že by kvalita aku různých výrobců byla stejná proto že jsou v jednom koncernu však nesouhlasím.
Jasný že nic není 100% bez údržby, aku (i tu bezúdržbovou) je potřeba semo tamo dobít a samozřejmě očistit kontakty. Myslím, že co se týče bezúdžbovosti, tak se bavíme hlavně o dolévání destilky... Jinak netvrdím, že by akumulátory od jedné koncernové společnosti byly naprosto stejné, ale rozdíly závisí hlavně na typu a tedy i ceně, na výrobci až tak moc nee => VARTA za 1500,-Kč = AKUMA za 1500,-Kč, ačkoli VARTA bude asi dražší, protože je "rádoby značkovější"...
TripleJay píše:http://www.tuningklub.sk/forum_r.php?ff ... =1&rpage=4
pelen píše:Kadlik ma pravdu.
Deleni kvality baterek bylo a vzdy bude. Kdysi sly 1. jakosti do automobilek do novych aut. Pokud neco zbylo, tak sly do obchodu spolu s 2. jakosti a pokud zbyly desky 2. jakosti tak sly spolu s 3. jakosti do firem na renovaci akumulatoru.
Ja patrim do skupiny tech uzivatelu, kteri chteji mit kontrolu nad stavem elektrolytu, proto tzv. bezudrzbovou, ale s moznosti doliti destilovane vody, nikdy ne uplne zalitou.
canndale píše:mozno je to trosku OT, ale cem sa opytat ze co y spravila vymena standardnej 44Ah baterie za nejaku silnejsiu? myslim tym ze ci by sa napriklad neodpalil alternetor, ci by to stacol dobijat a podobne.. Na felicii sa mi 44Ah zdala dostacujuca, vsetko bolo manualneale na FF, kde je vsetko cez elektriku a mam tam jeden zosilovac a planujem druhy, tak sa mi zda ze ta baterka to nemusi chapat kladne..
Momentalne mi totiz moja dosluhuje a pred zimou cem zohnat novu tak spekulujem
Ahmed píše:Alternatoru to nic neudela, maximalne ta baterka nebude uplne nabita, ale jestli se nepletu, tak pro vsechny verze je stejny alternator. Silnejsi baterka se dava, pokud je hodne el. spotrebicu nebo narocnejsi startovani (diesel). Kdyz si tam das 60 nebo 72Ah, tak to bude ok.canndale píše:mozno je to trosku OT, ale cem sa opytat ze co y spravila vymena standardnej 44Ah baterie za nejaku silnejsiu? myslim tym ze ci by sa napriklad neodpalil alternetor, ci by to stacol dobijat a podobne.. Na felicii sa mi 44Ah zdala dostacujuca, vsetko bolo manualneale na FF, kde je vsetko cez elektriku a mam tam jeden zosilovac a planujem druhy, tak sa mi zda ze ta baterka to nemusi chapat kladne..
Momentalne mi totiz moja dosluhuje a pred zimou cem zohnat novu tak spekulujem
Jiri02 píše:Neprotestuji, jen doplnuji: Nedobijeni bych se neobaval, baterka se za jizdy nabije pomerne rychle, a stejne pokud je baterka nabita, regulator nabijeni stahne (podle napeti v el. siti). Tech par Ah neni pro nabijeni v aute podstatne, ale pri startovani je to poznat.Ahmed píše:Alternatoru to nic neudela, maximalne ta baterka nebude uplne nabita, ale jestli se nepletu, tak pro vsechny verze je stejny alternator. Silnejsi baterka se dava, pokud je hodne el. spotrebicu nebo narocnejsi startovani (diesel). Kdyz si tam das 60 nebo 72Ah, tak to bude ok.
pelen píše:Pokud neni akumulator nabijen "normalnim" nabijecim proudem (cca 1/10*udaj v Ah), pak se stava mekkym zdrojem - nebude schopen dodavat svuj jmenovity startovaci proud.
Jiri02 píše:To nemusi byt presne proudem o hodnote 1/10 kapacity, muze byt i mensi, ne? Nejvic IMHO vadi "prebijeni". Ale s tim by si mel regulator nabijeni v aute poradit.
darkne píše:nevíte někdo jestli při demontáži autobaterie se dá úplně vyšroubavat šroub co drží ten přítlačný pás baterie? jde mě o to jestli ze spodu není nějaká matice,která by při úplném vyšroubování šroubu odpadla?
Ford focus 1.6 r.v.1999
Martin41 píše:Můžeš ho vyšroubovat
pelen píše:Take jsem ho uplne vysrouboval a musel jsem ho nahradit delsim a vespod podlozit, protoze mam ted o neco vyssi baterku.
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Baterie
zewl.......co to mělo za smysl to slučování temat ?Kdo měl potřebu si něco zjistit o bateriích,jistě si to našel v předešlých článcích,které jsi znova opsal a zahltil jimi stránku .
To vypadá jako doslov a uzavření tematu.
To vypadá jako doslov a uzavření tematu.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Tema baterie bylo ve 3 vlaknech. Ted je vse v jednom na jednom miste. Tot vse a kdo vi, jak tezke je se orientovat ve stale vetsim a vetsim foru, chape.
Neni to zadne uzavreni tematu, ale snaha o to, aby diskuze pokracovala na jednom miste a ne na trech. Nebo snad bylo lepsi dve mensi temata o baterii smaznout

Neni to zadne uzavreni tematu, ale snaha o to, aby diskuze pokracovala na jednom miste a ne na trech. Nebo snad bylo lepsi dve mensi temata o baterii smaznout


- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Baterie
zewl---omluva............také jsem si všiml,že někteří motoristé ovládají terminologii ...baterii, jiní autobaterii nebo akumulátor a podle toho zakládají vlákna.Pokud jsi měl toto na mysli.Myslím si ale,že toto by měli usměrnit naši Admini ještě dříve,než se to rozroste na skoro stejné dotazy v různých vláknech. ........Je ale možné,že se autobaterie nazývají v různých částech státu jinak.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
ano, prave jsi popsal duvody slucovani tematmatys píše:Myslím si ale,že toto by měli usměrnit naši Admini ještě dříve,než se to rozroste na skoro stejné dotazy v různých vláknech

Taky razim heslo: radeji pozdeji nez nikdy.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů