Stránka 4 z 5
Napsal: 29.01.2008 20:27
od marek78
Dik za foto uz mam aspon obraz ako to vyzera! Ale ci SE ma hydrostely k tomu sa musia vyjadrit odbornici, ale verim Ti ze to tam mas...mozno kus od kusa, ake mali po ruke montaznici

Napsal: 29.01.2008 20:29
od Jozkablack
Marek78:

Co taky jinýho k tomu dodat.
Napsal: 29.01.2008 20:51
od marek78
Mne to zatial neklepe tak to neriesim ci su tam podlozky alebo hydrostely a mam uz vyse 170tis km, mozno prvy majitel to uz vyladil...neviem.
Napsal: 29.01.2008 20:57
od pbjun
No mi tukaji takove jemne cinkani, ale nejsem si jist jestli to sou ventily nebo jestli to nahodou nedelaj vstriky, ale spise si myslim ze sou to ty ventily... Az budu zdvihatka menit tak to cele nafotim at je jasno

Ale podle toho co sem nasel na netu o techhle motorech tak pisou ze do modely do 2000 vcetne vzdy byly zetec-s s mechanikou pak byl nejaky prechodny rok kdy byly zetec-se s mechanikou i s hydrama a od roku 2002 sou zetec-se vsecky s hydrama tak nevim... Ono u forda clovek nikdy nevi co ma vlastne pod kapotou dokud to cele nerozebere a nebodiva se

Napsal: 30.01.2008 16:45
od xko
Když už se tu mluví o motorech:
Přehled motorů Zetec:
http://en.wikipedia.org/wiki/Zetec
Historie Ford Focus:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus ... ational%29
Bohužel, žádný Zetec-S neexistuje - mám ve FoFo ten "stříbrný" a ve velkém TP mám označení SE. Ani ve Fordím T*I*Su není ani zmínka o Zetec-S.
Jen pro zajímavost:
(čerpáno z T*I*Su, motory 1.4/1.6 Zetec-SE)
...The cylinder head cover is made of magnesium...
...The cylinder head is made of aluminium...
...The cylinder block is of die-cast aluminium...
Napsal: 30.01.2008 16:56
od pbjun
Hlavne ze primo na tom krytu je napis jako krava Zetec-s...

Tak fakt nevim

chtel sem to hlinikove viko na ventily ze bych to rozlestil, ale nepasujou diry... Proc kdyz sou to stejne motory jen jiny napis??? Kdyby to pasovalo tak verim, ale takhle se mi tomu nechce moc verit...
Edit: navic vaha vzduchu je jinac!!! Na Tvem motoru je za filtrem a na Zetec-se je az v parozi sani... Takze to sou nejspise jine motory...
Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 04.01.2009 22:31
od tommysek
to: pbjun:
Musím se tě zastat. Já mám fofo 1,6 16V rv. 11/99 a na motoru mám nápis jako kráva ZETEC-S, ještě sem se byl schválně kouknout

Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 05.01.2009 00:51
od foki
tak to uvedu na pravou miru
motor Zetec S - byl montovan do focusu od 98 do 01 mel hlinikove viko ventilů a mel hrnecky na ventily s vybranim do ktereho se dala vymezovaci podlozka - pri serizovani vule ventilu stacilo stlacit ventil a podlozku vymenit , objednava se jen podlozka , hrnecek zustava .
motor Zetec SE - byl montovan do focusu od 01 a v podstate do ted , ma plastove viko ventilu (pozor nejdou zamenit - ma jine uchyceni ) a ma hrnecky v podlozkou uvnitr (neco jako ma pbjun na obrazku ale jsou to 0,00 mm ) takze kdyz se serizujou ventily tak sezmeri vule , pak se vyndaji vacky a kazdy hrnecek ma uvnitr napsanou hodnotu , ta se dopočítá a musi se objednavat cely hrnecek s danou hodnotou .
dále se nedaji zamenit ventily protoze v SE je ventil kratsi .
dale vaha vzduchu je u S umistena na filtru a je tam jedna lambda sonda , u motoru SE je vaha vzduchu umistena na plastovem sani vedle alternatoru a jsou tam 2 lambdy (druha je zespoda v miste rucni brzdy ) je to kvuli snizeni emisi .
vycerpávající ?
a podivej se do katalogu , do 2001 je tam jen zdvihatko - hrnecek a k nemu od 95do 01 podlozky (zacinaji od 2mm ) a od 2001 jsou cela zdvihatka -hrnecky a zacinaji od 2,7mm
Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 07.04.2009 21:53
od couddy
Myslim, ze hodne vycerpavajici.
Jestli to tazateli pomuze.
Mel jsem auto s motorem ZETEC-S a najeto poctivych 235tis. tam uz si to ale nejakou kapku oleje v probehu vzalo (po svizne jizde).
Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 08.04.2009 09:40
od canndale
hm.. kolko odhadom moze stat taka sranda ako "serizeni" ventilov?
Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 08.04.2009 17:39
od pbjun
Tedka kdyz sem daval seridit motor od romika (zetec-s) tak si rekli 300kc v garaz servise

Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 08.04.2009 18:38
od canndale
hm.. zeby som to spojil s rekonstrukciou podvozku

Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 08.04.2009 18:58
od Bullitt
Když už se o tom diskutuje, tak se zeptám, ale k motoru 2.0/16V - určitě nemá hydr.zdvihátka? V dokumentaci píšou nastavení vůle podložkami(kontrola po 150t km/10 letech). Zajímá mě to, protože se mi zdá motor hlučnější nad 2500-3000ot.(ale nemám srovnání), ale na volnoběh je tichý, najeto 135t km(tacho, reál=?). Zkontrolovat vůli jde asi poměrně snadno, ale pokud by to chtělo vůli seřídit, je nutné sundat vačky a tedy rozvoďák, jenže rozvody mám nedávno měněné - jde to namontovat zpět bez výměny? Má s tím někdo zkušenost - kde to případně nechat zkontrolovat(seřídit), ve Fordu?
Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 08.04.2009 19:40
od pbjun
cannandale: zalezi kam to das no... mi rekli ze podlozky neni treba kupovat jelikoz sem mel jen ctyri ventily mimo a to tak ze dva byly min nez maj byt a dva vic

kdyz se prehodily mezi sebou tak sem byly vule jak maj byt takze defakto zadny matros...
Re: 1,6 16V najeto 170.000
Napsal: 19.05.2009 12:09
od Petersonn
Panove, trosku jste mi udelali v hlave (v motoru) zmatek, jelikoz se blizim ke 150 tis. km tak se chystam spojit vymenu oleje a "serizeni ventilu".
Celou dobu jsem zil v sladke nevedomosti:), ze auto hydrostely nema, a ze serizeni probiha klasicky pomoci podlozek. Prosel jsem si vlakno a dospel k zaveru, ze můj Focus (1.6 ZETEC SE, vyroben 2002) naopak hydrostely ma. Znamena to tedy, ze se serizovat nemusi? Pripadne, ze se maji vymenit? Diky