Stránka 4 z 7

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 24.01.2013 19:18
od onysx
tak a to mě po vyčištění ultrazvukem v létě začal hulit jak sviň při přidání plynu.ale bylo to občas ne pokaždé.teď když natočím tak žádnej kouř jen po chvíli pára a smrad jako plastelína.jinak pohoda i se spotřebou-do 6L při jízdách cca 20km ráno a 20km odpoledne.pokud je delší trasa tak i teď v zimě 5,4L

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 24.01.2013 19:22
od ZAHRY
To neni nejhorsi :wink: :palec_nahoru:

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 24.01.2013 20:06
od Mr.Dawe
Me po nastartovani po chvili jde z vyfuku para, nijak to necudi, po pridank plynu taky nic co by podle me nebylo v mire. spotrebu mam 5,4 prumer a ted kdyz sem jel po dalnici, konstantni rychlost 120, tak mi spadla na 5,1. Jede jak zbesily a amater. test vstriku taky nic neukazal, takze snad opravdu to vstriky nejsou. Zkusim zo jeste projet, dotankovat Vervu. Elektriku stejne budu delat az ve stredu pristi tyden, tak do ty doby uvodime jak se bude chovat.

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 13:20
od Eidž
Mr.Dawe píše:... nacpu tam Vervu + VIF.
Proč VIF, když tam dáš Vervu? Dávat aditiva, do již aditivované nafty její vlastnosti už víc nezlepší. Ba právě naopak, je otázkou, co to udělá.

Co se týká spotřeby, tak je super.

Je otázkou, jestli ultrazvukové čištění vstřiků přinese efekt. Pokud má auto přes 200 tis. km, spíš bych už šetřil na repas/výměnu vstřiků. Pokud se leje kvalitní nafta, tak bych doufal, že předejdu potřebě čištění vstřiků.

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 16:34
od Jardak
Eidž píše: Ba právě naopak, je otázkou, co to udělá.
Neudělá to vůbec nic. Já to takhle dělám už 65 tkm a motor si jenom vrní. Dávám ale minimální doporučené dávkování tzn. 1:1000.

Je mi jasný,že napíšeš,že do aditivovaný nafty už další aditiva netřeba,ale jak už jsem psal jinde,pro mě je dost důležitá spolehlivost,tak se sychruju kdyby např. šofér co veze vervu použil aditiva do ní učený pro jiný účely.

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 18:34
od Milano
Souhlasím s Jardákem. Netankuju sice prémiovou naftu (tu pouze když je někde za cenu běžný), ale ke každému tankování přidám VIF dle dávkování na plechovce, při velkých mrazech dávkuju více (zimní VIF).
Už s autem nejezdím 40t. km ročně jako dřív, má ho ted' máti, která jezdí jen jednou týdně cca dohromady 40 km, ale i v těchto mrazech Fík staruje bez problémů, tj. na 1 . pokus cca do 3 vteřin i při -10C a hned běží motor rovnoměrně, jen to krapet smrdí, pač jsem vybouchal kat :) (jede od té doby mnohem lépe, už byl přicpaný). Se vstřikama ani startérem jsem ještě nic nedělal, mám tam 293 t. km. Je tam jen 2 roky stará baterie Varta Silver Dynamic 74 Ah.
Takže všem doporučuju aditiva, vyplatí se to! Hlavně těm, co jezdí málo, aditivum váže vodu, která kondenzuje v nádrži, pak rezavý palivový systém a dochází k mnohem většímu opotřebení všech pohyblivých komponentů a vstřiky jdou brzy do háje.
Taktéž si myslím, že komu tdci nestartuje, není to konstrukční chybou, ale nějakou krpou, která se jen těžce odhaluje. Když má někdo smůlu na takovýto kus, je jedno jestli má Bmw, Vw či Ford, začne automaticky hanit výrobce.

Něco mimo topic:
Mám ted' novýho firemního Roomstera 1,2tsi 63 kw, který za studena vždy startuje cca 2-3 vteřiny, za tepla na brnk. Nechápu to. Jinak komfort jízdy a jízdní vlastnosti se s Focusem Sport nedají vůbec srovnávat, auto na dálnici od 140 km/hod celkem dost plave (hlavně při bočním větru), pač má lehký předek a mohutnější zástavbu, ale třeba při 160 už je to celkem chvílemi i nebezpečný, to jsem s Fofem do 180 vůbec neznal. Na rozbitý okrsce auto zase dost poskakuje, neumí si poradit s tzv. záplatovanou silnicí či příčnými nerovnostmi - hlavně v zatáčkách dost odskakuje. To mě fakt vadí! Od řízení nečekejte žádný informace, jen se točí volantem a auto zatáčí. S Fofem když jsem najel v zimě z asfaltu na zledovatělý ujetý nafoukaný sníh, řízení vám to dalo hned vědět, tady nic...
I přes přítomnost turba je motor potřeba vytáčet, aby jel, žádný zátah od spodu jak u nafty nečekejta. Je to daný hlavně strašně dlouhými převody, pořádně jede jen jednička. Na 5 stupeň jsem z auta dostal na dálnici z velkýho kopce 200 a motor točil pouze 4700 ot. Na benzín nic moc otáčky, proto se tento motor zdá líný, hlavně při dálničních stoupáních. Kdyby toto nebylo, jel by asi opravdu pěkně, ale za cenu vyšší spotřeby, kerá ovšem dneska rozhoduje. Spotřeba při 130 7,0 l, při 150 už 8,5l. Si myslím, že by to mohlo být lepší, když novináři tvrdí, že už není potřeba kupovat diesel :) Naše firma naftu nechce, i když všichni najedou přes 40t. km ročně, já osobně bych se toho nebál, hlavně když přikupují prodlouženou záruku na 120. km a pak jde auto z firmy.
Těm, co bude vadit, že tu řeším Roomstera se omlouvám, pro ty, který tohle srovnání bude přínosem, to doufám ocení....
Takže pro mě je FoFo 1 bestceler! :palec_nahoru:

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 20:33
od Eidž
Rozumím tomu, že si koupím kvalitní naftu a dám do ní VIF či jiné aditivum.
Nerozumím tomu, že si koupím Vervu a ještě do ní dám VIF. Ekonomický nesmysl.
V případě RE se raději přesuňme sem do vlákna o aditivech:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1185

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 20:49
od Milano
Já Vervu netankuji, ale Jardák to zdůvodnil takhle:
Je mi jasný,že napíšeš,že do aditivovaný nafty už další aditiva netřeba,ale jak už jsem psal jinde,pro mě je dost důležitá spolehlivost,tak se sychruju kdyby např. šofér co veze vervu použil aditiva do ní učený pro jiný účely.

Já osobně tomu rozumím, žijeme v Čr! Už sme spolu měli debatu o Vervě, jak není možný, aby zamrzala při - 17C a nakonec se to stalo plno dalším chlapům tady na fóru. Ale asi je předem jasný, že sme všichni měli zasraný palivový filtr...

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 22:14
od Mr.Dawe
Tak dneska nastartováno 2x na první pokus :hhura: . Ráno to ještě nebylo 100%, vydal trochu ten zvuk, jako když je špatný pouzdro startéru :? , ale naskočil po cca 2 - 3 vteřinách a běžel krásně. Odpoledne, po 7 hodinovém stání naskočil parádně :) . Takže teď bude týden jezdit, pak ještě přijde kontrola startéru a doliju kvalitní naftu s VIFem a snad bude FOFÍK jezdit jak drak. :cooler:

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 23:21
od stano.
Milano píše:Je mi jasný,že napíšeš,že do aditivovaný nafty už další aditiva netřeba,ale jak už jsem psal jinde,pro mě je dost důležitá spolehlivost,tak se sychruju kdyby např. šofér co veze vervu použil aditiva do ní učený pro jiný účely.
Podla mojich znalosti naftu aditivuju na zakazku v rafinerii. Nechodi ujo sofer s flastickou, neleje to do cisterny a potom to nemiesa hrkanim navesu :)

Dovod na nepridavanie aditiv do aditivovanej nafty je ten, ze dalsim pridavanim niektorych aditiv sa vlastnosti prilis nevylepsia. A niektore aditiva sa nemaju radi navzajom (z roznych aditivacnych pripravkov).

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 23:26
od Milano
Startér si nech překontrolovat a případně aspoň vyčistit, uvidíš, že to pomůže. Jinak když je tdci v kondici, umí nastartovat i se slabou baterkou. Když mě před 2 lety odcházela baterka, tak se motor při startu i zastavil, ale nakonec se zase rozběhl a naskočil a běžel hned v pohodě, žádný třepání či kouř, to samý se mi stalo u firemního Turnea a též naskočil a běžel bez problémů. Žádný z těchto startů netrval dýl jak 5s, spíš 3-4.
Tím chci říct, že i když tyhle věci mají vliv na start motoru, tak to prostě není to zásadní - když je vše jak má být! Když tam je nějaká další příčina, samozřejmě se to načítá a problém se zvětšuje. Pak se mění vše možný, ale pořád to nemá ten správný efekt.
Neumím si třeba představit, že bych měnil vstřiky , či repasoval dokonce i čerpadlo a stejně bych v mrazu nenastartoval. Tyhlety případy tu taky byly. Kéž by už někdo rozlouskl tento problém, kdy se vše tváří, jak má, ale normální start nikde...

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 25.01.2013 23:40
od Milano
to Stano:
Citoval jsem Jardáka, ale i tak mi třeba vysvětli, proč ta nafta loni zamrzala i při méně než -20C, když má papíry na filtrovatelnost do -26C??
V tom je dle mého ta pointa! Má být plná aditiv, má vydržet do - 26C a stejně se stává, že zamrzá dříve. Kdyby ty aditiva tam byly, tak prostě nezamrzne, proto si je tam Jardák dává při každým tankování, prostě pro sichr, pač těch 30 hal na víc nikoho nerozhodí....A to neřeším cetanový číslo, škoda, že to čojka taky nekontroluje automaticky...

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 26.01.2013 09:28
od Mr.Dawe
Milano: Nechám to ještě zkontrolovat. Ať je to hotový celý.

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 27.01.2013 01:26
od stano.
Milano píše:to Stano:
... proč ta nafta loni zamrzala i při méně než -20C, když má papíry na filtrovatelnost do -26C??
Aditivuje sa v rafinerii. Miesat rozne aditiva podla mna nie je rozumne. Ktovie ako to reaguje medzi sebou.
Tankuj teda normalnu a aditiva si prisyp.
A preco zamrzla? Ak zamrzla, mohlo to byt tym, ze si mal v nadrzi vodu. Alebo si mal naftu dlho v nadrzi a chytila vzdusnu vlhkost. Alebo to oklamala benzinka vedome (ktovie co objednali), alebo chybou, alebo neprelepili nalepku. Ak ti "len" zapchalo filtre moze to byt tym, ze norma, ktorou sa urcuje filtrovatelnost je velmi stara. Hustota toho sitka je ovela mensia ako vo filtroch dnesnych dieselovych motorov. Pripadne nejake ine dovody.

EDIT: Pozri sem: http://www.ford-focus.sk/forum/viewtopi ... 32#p853802 Vraj je to fotene cca pri -15 - -18 °C. Co je na spodku niektorych poharikov...

Re: Nejde za studena nastartovat

Napsal: 27.01.2013 06:33
od Eidž
Milano píše:to Stano:
Citoval jsem Jardáka, ale i tak mi třeba vysvětli, proč ta nafta loni zamrzala i při méně než -20C, když má papíry na filtrovatelnost do -26C??
protože teplota filtrovatelnosti se v laboratoři měří na sítku a ne na palivovém filtru :!:
takže s klesající teplotou začíná vznik parafínů, ale díky aditivům se zabraňuje jejich shlukování a následnému klesání ke dnu - což je špatně. Rovnoměrně zakalená nafta ještě neznamená, že zamrzneš.
Nicméně, pokud dochází ucpání filtru vlivem parafínů a zpětný přepad od motoru to nestíhá rozpouštět, tak zamrzneš dřív.
Běžná nafta je do -20C, což neznamená, že při -20C nastartuješ. Ale při této teplotě bylo ucpané testovací sítko tak, že už nic neteklo.
Když je Verva do -26C, platí dtto výše.

Můžete někdo napsat, co je na zimním VIFu? A prosím moderátora, aby příspěvky ohledně nafty a VIFu přesunul sem:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 02#p853802