Souhlasím s Jardákem. Netankuju sice prémiovou naftu (tu pouze když je někde za cenu běžný), ale ke každému tankování přidám VIF dle dávkování na plechovce, při velkých mrazech dávkuju více (zimní VIF).
Už s autem nejezdím 40t. km ročně jako dřív, má ho ted' máti, která jezdí jen jednou týdně cca dohromady 40 km, ale i v těchto mrazech Fík staruje bez problémů, tj. na 1 . pokus cca do 3 vteřin i při -10C a hned běží motor rovnoměrně, jen to krapet smrdí, pač jsem vybouchal kat

(jede od té doby mnohem lépe, už byl přicpaný). Se vstřikama ani startérem jsem ještě nic nedělal, mám tam 293 t. km. Je tam jen 2 roky stará baterie Varta Silver Dynamic 74 Ah.
Takže všem doporučuju aditiva, vyplatí se to! Hlavně těm, co jezdí málo, aditivum váže vodu, která kondenzuje v nádrži, pak rezavý palivový systém a dochází k mnohem většímu opotřebení všech pohyblivých komponentů a vstřiky jdou brzy do háje.
Taktéž si myslím, že komu tdci nestartuje, není to konstrukční chybou, ale nějakou krpou, která se jen těžce odhaluje. Když má někdo smůlu na takovýto kus, je jedno jestli má Bmw, Vw či Ford, začne automaticky hanit výrobce.
Něco mimo topic:
Mám ted' novýho firemního Roomstera 1,2tsi 63 kw, který za studena vždy startuje cca 2-3 vteřiny, za tepla na brnk. Nechápu to. Jinak komfort jízdy a jízdní vlastnosti se s Focusem Sport nedají vůbec srovnávat, auto na dálnici od 140 km/hod celkem dost plave (hlavně při bočním větru), pač má lehký předek a mohutnější zástavbu, ale třeba při 160 už je to celkem chvílemi i nebezpečný, to jsem s Fofem do 180 vůbec neznal. Na rozbitý okrsce auto zase dost poskakuje, neumí si poradit s tzv. záplatovanou silnicí či příčnými nerovnostmi - hlavně v zatáčkách dost odskakuje. To mě fakt vadí! Od řízení nečekejte žádný informace, jen se točí volantem a auto zatáčí. S Fofem když jsem najel v zimě z asfaltu na zledovatělý ujetý nafoukaný sníh, řízení vám to dalo hned vědět, tady nic...
I přes přítomnost turba je motor potřeba vytáčet, aby jel, žádný zátah od spodu jak u nafty nečekejta. Je to daný hlavně strašně dlouhými převody, pořádně jede jen jednička. Na 5 stupeň jsem z auta dostal na dálnici z velkýho kopce 200 a motor točil pouze 4700 ot. Na benzín nic moc otáčky, proto se tento motor zdá líný, hlavně při dálničních stoupáních. Kdyby toto nebylo, jel by asi opravdu pěkně, ale za cenu vyšší spotřeby, kerá ovšem dneska rozhoduje. Spotřeba při 130 7,0 l, při 150 už 8,5l. Si myslím, že by to mohlo být lepší, když novináři tvrdí, že už není potřeba kupovat diesel

Naše firma naftu nechce, i když všichni najedou přes 40t. km ročně, já osobně bych se toho nebál, hlavně když přikupují prodlouženou záruku na 120. km a pak jde auto z firmy.
Těm, co bude vadit, že tu řeším Roomstera se omlouvám, pro ty, který tohle srovnání bude přínosem, to doufám ocení....
Takže pro mě je FoFo 1 bestceler!
