Stránka 4 z 26
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 04:14
od jardoslavd
Eidži, a pozoruješ že ten startér hůř točí? Pokud dá motoru dostatečněj impuls roztočení, měl by bejt dobrej si myslím. Jestli máš baterku dobrou a dost nabitou a stejně to točí mizerně, tak asi ten startér. Otázka je jestli v těchhle mrazech se vůbec může dost roztočit. Všechno je stuhlý a nejvíc ten za volantem.
Vono tomu startéru i tak prospěje, když se vyčistí a promaže a proškrabe komutátor. Hned líp točí. Ale jak už jsem psal jinde, startérů jsem spravil hodně, ale nejnovější byl z fafejta a největší z liazky. Jestli je startér u těchhle aut nějak jinak udělanej nemám zkušenost, svůj sem naštěstí ještě rozdělávat nemusel. Před rokem jsem už stihnul rozkuchat altík.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 17:13
od Eidž
No, baterka je v dobré kondici - dnes na 5tý pokus a to jsem ke konci ze zoufalství startoval i 5s... ano jsem prase. Ale -14C zase není tak silný mráz, ne?
Jinak kontrolka žhavení teď svítí déle, než předtím, ale startuje to mizerně.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 17:32
od V12
Po natankovani premiovej nafty sa start toho mojho zmrda pri -14 vylepsil o 100% - ziadny rachot, trhanie a trasenie. Spokojnost...
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 17:45
od Radekjo
Když Ty máš zmrda a máš ho v klidu tak já mám asi šrot před smrtí s tachem 300k. Začnu tam tankovat asi fritovací olej nebo co.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 17:48
od Jardak
Eidž: myslím,že se blíží doba kdy budeš muset nechat zkontrolovat kompresní tlaky v motoru.Co vůle ventilů kontroloval jsi je co to auto máš? Pamatuj na to,že s klesající teplotou se vůle zmenšuje.Tento motor umí startovat v mrazu když je vše OK.Dneska u nás ráno bylo -21 start po jednom nažhavení start hned po zhasnutí kontrolky a do dvou sekund motor vrčel a najeto má 240 tkm.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 17:53
od Radekjo
Jardak tohle jsem zažíval loni na chalupě v Jeseníkách. -25 a auto chytlo hned bez předchozího žhavení. Nějak se vše začíná kazit.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 18:08
od V12
Radekjo píše:...Nějak se vše začíná kazit.
Prave preto stale pisem, ze po 150 - 170k km zacina byt diesel problematicky - treba sa ho zbavit a kupit dalsieho s nabehom okolo 100k.
Sametovy klid to zasa nie je, no motor sa necuka a nerachoce ako zle nastaveny traktor. Je to skratka take hlasne klepanie a ma taky hrubsi chod. Co je ale podstatne, hned natoci na 4 valce a ani pritom nejak zurivo nedymi a nesmradi. Na klasicku naftu to pri -14 chrochtalo ako divocak.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 06.02.2012 18:13
od Radekjo
Právě že nedýmilo. Teď to po startu zajebe vše okolo!
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 07.02.2012 07:21
od Eidž
Jardak píše:Eidž: myslím,že se blíží doba kdy budeš muset nechat zkontrolovat kompresní tlaky v motoru.Co vůle ventilů kontroloval jsi je co to auto máš? Pamatuj na to,že s klesající teplotou se vůle zmenšuje.Tento motor umí startovat v mrazu když je vše OK.Dneska u nás ráno bylo -21 start po jednom nažhavení start hned po zhasnutí kontrolky a do dvou sekund motor vrčel a najeto má 240 tkm.
Najeto mám 230 tis. km a kompresní tlak doma nezměřím

Ale jdu pohledat, kde to změří

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 11.02.2012 07:12
od Eidž
Tak v týdnu ráno startování i na první pokus. Jen musím točit tak 3-5 vteřin. Asi to je v obsluze, byl jsem zvyklý, že to nastartovalo na drc.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 11.02.2012 18:29
od Radekjo
Tak to já ne. Pokud to nechytne hned po žhavení tak to netrápím a radši nažhavím znovu.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 11.02.2012 21:02
od paranmax
tak mam nové žhaviče. Už byli dva KO. Ted při - 16 to chytne po jednom zhaveni na drcnutí starterem.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.02.2012 06:56
od Eidž
Radekjo: jenže kompresí nafty vzniká taky teplo a hold asi viskozitou a opotřebením startéru to nemá sílu točit tak, aby se dosáhlo kritických hodnot pro vznícení.
Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 12.02.2012 20:00
od Radekjo
Eidž píše:Radekjo: jenže kompresí nafty vzniká taky teplo a hold asi viskozitou a opotřebením startéru to nemá sílu točit tak, aby se dosáhlo kritických hodnot pro vznícení.
Nejsem si jist ale nafta se vstřikuje před horní úvratí což je čas o kterém se nemá cenu bavit. Co se týče viskozity startéru tak to v tom případě musí být na každé straně rotoru pořádné kluzné nebo valivé ložisko se zamrzlou hmotou ke snížení opotřebení atd. aby omezilo startér v pohybu.
Ještě bych zaměnil
kritické za potřebné což je asi 550–800 °C

Re: Výměna žhavicích svíček
Napsal: 13.02.2012 05:10
od Eidž
Ano, napsal jsem to chybně.
Komprese nafty je samozřejmě nesmysl. Válec stlačuje vzduch. A přitom vzniká teplo. Do toho se pak vstříkne nafta.
Viskozitou jsem myslel motorový olej - opět jsem to špatně napsal.