Výměna žhavicích svíček
-
- Nováček
- Příspěvky: 18
- Registrován: 13.06.2010 12:58
- Bydliště: Velké Meziříčí
Re: Výměna žhavicích svíček
Eidži, a pozoruješ že ten startér hůř točí? Pokud dá motoru dostatečněj impuls roztočení, měl by bejt dobrej si myslím. Jestli máš baterku dobrou a dost nabitou a stejně to točí mizerně, tak asi ten startér. Otázka je jestli v těchhle mrazech se vůbec může dost roztočit. Všechno je stuhlý a nejvíc ten za volantem.
Vono tomu startéru i tak prospěje, když se vyčistí a promaže a proškrabe komutátor. Hned líp točí. Ale jak už jsem psal jinde, startérů jsem spravil hodně, ale nejnovější byl z fafejta a největší z liazky. Jestli je startér u těchhle aut nějak jinak udělanej nemám zkušenost, svůj sem naštěstí ještě rozdělávat nemusel. Před rokem jsem už stihnul rozkuchat altík.
Vono tomu startéru i tak prospěje, když se vyčistí a promaže a proškrabe komutátor. Hned líp točí. Ale jak už jsem psal jinde, startérů jsem spravil hodně, ale nejnovější byl z fafejta a největší z liazky. Jestli je startér u těchhle aut nějak jinak udělanej nemám zkušenost, svůj sem naštěstí ještě rozdělávat nemusel. Před rokem jsem už stihnul rozkuchat altík.
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Výměna žhavicích svíček
No, baterka je v dobré kondici - dnes na 5tý pokus a to jsem ke konci ze zoufalství startoval i 5s... ano jsem prase. Ale -14C zase není tak silný mráz, ne?
Jinak kontrolka žhavení teď svítí déle, než předtím, ale startuje to mizerně.

Jinak kontrolka žhavení teď svítí déle, než předtím, ale startuje to mizerně.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Výměna žhavicích svíček
Po natankovani premiovej nafty sa start toho mojho zmrda pri -14 vylepsil o 100% - ziadny rachot, trhanie a trasenie. Spokojnost...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Výměna žhavicích svíček
Když Ty máš zmrda a máš ho v klidu tak já mám asi šrot před smrtí s tachem 300k. Začnu tam tankovat asi fritovací olej nebo co.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Výměna žhavicích svíček
Eidž: myslím,že se blíží doba kdy budeš muset nechat zkontrolovat kompresní tlaky v motoru.Co vůle ventilů kontroloval jsi je co to auto máš? Pamatuj na to,že s klesající teplotou se vůle zmenšuje.Tento motor umí startovat v mrazu když je vše OK.Dneska u nás ráno bylo -21 start po jednom nažhavení start hned po zhasnutí kontrolky a do dvou sekund motor vrčel a najeto má 240 tkm.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Výměna žhavicích svíček
Jardak tohle jsem zažíval loni na chalupě v Jeseníkách. -25 a auto chytlo hned bez předchozího žhavení. Nějak se vše začíná kazit.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Výměna žhavicích svíček
Prave preto stale pisem, ze po 150 - 170k km zacina byt diesel problematicky - treba sa ho zbavit a kupit dalsieho s nabehom okolo 100k.Radekjo píše:...Nějak se vše začíná kazit.
Sametovy klid to zasa nie je, no motor sa necuka a nerachoce ako zle nastaveny traktor. Je to skratka take hlasne klepanie a ma taky hrubsi chod. Co je ale podstatne, hned natoci na 4 valce a ani pritom nejak zurivo nedymi a nesmradi. Na klasicku naftu to pri -14 chrochtalo ako divocak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Výměna žhavicích svíček
Právě že nedýmilo. Teď to po startu zajebe vše okolo!
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Výměna žhavicích svíček
Najeto mám 230 tis. km a kompresní tlak doma nezměřímJardak píše:Eidž: myslím,že se blíží doba kdy budeš muset nechat zkontrolovat kompresní tlaky v motoru.Co vůle ventilů kontroloval jsi je co to auto máš? Pamatuj na to,že s klesající teplotou se vůle zmenšuje.Tento motor umí startovat v mrazu když je vše OK.Dneska u nás ráno bylo -21 start po jednom nažhavení start hned po zhasnutí kontrolky a do dvou sekund motor vrčel a najeto má 240 tkm.


Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Výměna žhavicích svíček
Tak v týdnu ráno startování i na první pokus. Jen musím točit tak 3-5 vteřin. Asi to je v obsluze, byl jsem zvyklý, že to nastartovalo na drc.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Výměna žhavicích svíček
Tak to já ne. Pokud to nechytne hned po žhavení tak to netrápím a radši nažhavím znovu.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 24.07.2010 10:06
- Bydliště: Slavkov u Brna
Re: Výměna žhavicích svíček
tak mam nové žhaviče. Už byli dva KO. Ted při - 16 to chytne po jednom zhaveni na drcnutí starterem.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Výměna žhavicích svíček
Radekjo: jenže kompresí nafty vzniká taky teplo a hold asi viskozitou a opotřebením startéru to nemá sílu točit tak, aby se dosáhlo kritických hodnot pro vznícení.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Výměna žhavicích svíček
Nejsem si jist ale nafta se vstřikuje před horní úvratí což je čas o kterém se nemá cenu bavit. Co se týče viskozity startéru tak to v tom případě musí být na každé straně rotoru pořádné kluzné nebo valivé ložisko se zamrzlou hmotou ke snížení opotřebení atd. aby omezilo startér v pohybu.Eidž píše:Radekjo: jenže kompresí nafty vzniká taky teplo a hold asi viskozitou a opotřebením startéru to nemá sílu točit tak, aby se dosáhlo kritických hodnot pro vznícení.
Ještě bych zaměnil kritické za potřebné což je asi 550–800 °C

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Výměna žhavicích svíček
Ano, napsal jsem to chybně.
Komprese nafty je samozřejmě nesmysl. Válec stlačuje vzduch. A přitom vzniká teplo. Do toho se pak vstříkne nafta.
Viskozitou jsem myslel motorový olej - opět jsem to špatně napsal.
Komprese nafty je samozřejmě nesmysl. Válec stlačuje vzduch. A přitom vzniká teplo. Do toho se pak vstříkne nafta.
Viskozitou jsem myslel motorový olej - opět jsem to špatně napsal.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů