Výměna žhavicích svíček

Odpovědět
jardoslavd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 13.06.2010 12:58
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od jardoslavd » 06.02.2012 04:14

Eidži, a pozoruješ že ten startér hůř točí? Pokud dá motoru dostatečněj impuls roztočení, měl by bejt dobrej si myslím. Jestli máš baterku dobrou a dost nabitou a stejně to točí mizerně, tak asi ten startér. Otázka je jestli v těchhle mrazech se vůbec může dost roztočit. Všechno je stuhlý a nejvíc ten za volantem.
Vono tomu startéru i tak prospěje, když se vyčistí a promaže a proškrabe komutátor. Hned líp točí. Ale jak už jsem psal jinde, startérů jsem spravil hodně, ale nejnovější byl z fafejta a největší z liazky. Jestli je startér u těchhle aut nějak jinak udělanej nemám zkušenost, svůj sem naštěstí ještě rozdělávat nemusel. Před rokem jsem už stihnul rozkuchat altík.
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 06.02.2012 17:13

No, baterka je v dobré kondici - dnes na 5tý pokus a to jsem ke konci ze zoufalství startoval i 5s... ano jsem prase. Ale -14C zase není tak silný mráz, ne? :mrgreen:
Jinak kontrolka žhavení teď svítí déle, než předtím, ale startuje to mizerně.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od V12 » 06.02.2012 17:32

Po natankovani premiovej nafty sa start toho mojho zmrda pri -14 vylepsil o 100% - ziadny rachot, trhanie a trasenie. Spokojnost...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 06.02.2012 17:45

Když Ty máš zmrda a máš ho v klidu tak já mám asi šrot před smrtí s tachem 300k. Začnu tam tankovat asi fritovací olej nebo co.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Jardak » 06.02.2012 17:48

Eidž: myslím,že se blíží doba kdy budeš muset nechat zkontrolovat kompresní tlaky v motoru.Co vůle ventilů kontroloval jsi je co to auto máš? Pamatuj na to,že s klesající teplotou se vůle zmenšuje.Tento motor umí startovat v mrazu když je vše OK.Dneska u nás ráno bylo -21 start po jednom nažhavení start hned po zhasnutí kontrolky a do dvou sekund motor vrčel a najeto má 240 tkm.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 06.02.2012 17:53

Jardak tohle jsem zažíval loni na chalupě v Jeseníkách. -25 a auto chytlo hned bez předchozího žhavení. Nějak se vše začíná kazit.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od V12 » 06.02.2012 18:08

Radekjo píše:...Nějak se vše začíná kazit.
Prave preto stale pisem, ze po 150 - 170k km zacina byt diesel problematicky - treba sa ho zbavit a kupit dalsieho s nabehom okolo 100k.

Sametovy klid to zasa nie je, no motor sa necuka a nerachoce ako zle nastaveny traktor. Je to skratka take hlasne klepanie a ma taky hrubsi chod. Co je ale podstatne, hned natoci na 4 valce a ani pritom nejak zurivo nedymi a nesmradi. Na klasicku naftu to pri -14 chrochtalo ako divocak.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 06.02.2012 18:13

Právě že nedýmilo. Teď to po startu zajebe vše okolo!
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 07.02.2012 07:21

Jardak píše:Eidž: myslím,že se blíží doba kdy budeš muset nechat zkontrolovat kompresní tlaky v motoru.Co vůle ventilů kontroloval jsi je co to auto máš? Pamatuj na to,že s klesající teplotou se vůle zmenšuje.Tento motor umí startovat v mrazu když je vše OK.Dneska u nás ráno bylo -21 start po jednom nažhavení start hned po zhasnutí kontrolky a do dvou sekund motor vrčel a najeto má 240 tkm.
Najeto mám 230 tis. km a kompresní tlak doma nezměřím :-( Ale jdu pohledat, kde to změří :-)

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 11.02.2012 07:12

Tak v týdnu ráno startování i na první pokus. Jen musím točit tak 3-5 vteřin. Asi to je v obsluze, byl jsem zvyklý, že to nastartovalo na drc.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 11.02.2012 18:29

Tak to já ne. Pokud to nechytne hned po žhavení tak to netrápím a radši nažhavím znovu.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od paranmax » 11.02.2012 21:02

tak mam nové žhaviče. Už byli dva KO. Ted při - 16 to chytne po jednom zhaveni na drcnutí starterem.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 12.02.2012 06:56

Radekjo: jenže kompresí nafty vzniká taky teplo a hold asi viskozitou a opotřebením startéru to nemá sílu točit tak, aby se dosáhlo kritických hodnot pro vznícení.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Radekjo » 12.02.2012 20:00

Eidž píše:Radekjo: jenže kompresí nafty vzniká taky teplo a hold asi viskozitou a opotřebením startéru to nemá sílu točit tak, aby se dosáhlo kritických hodnot pro vznícení.
Nejsem si jist ale nafta se vstřikuje před horní úvratí což je čas o kterém se nemá cenu bavit. Co se týče viskozity startéru tak to v tom případě musí být na každé straně rotoru pořádné kluzné nebo valivé ložisko se zamrzlou hmotou ke snížení opotřebení atd. aby omezilo startér v pohybu.
Ještě bych zaměnil kritické za potřebné což je asi 550–800 °C :palec_nahoru:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: Výměna žhavicích svíček

Příspěvek od Eidž » 13.02.2012 05:10

Ano, napsal jsem to chybně.
Komprese nafty je samozřejmě nesmysl. Válec stlačuje vzduch. A přitom vzniká teplo. Do toho se pak vstříkne nafta.
Viskozitou jsem myslel motorový olej - opět jsem to špatně napsal.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů