Stránka 4 z 21

Re: Pístní kroužky

Napsal: 10.05.2010 18:40
od maxo111
Ten motor je zrejme na odpis, teraz je to len o tom, aby to zozralo co najmenej oleja (penazi) kym najdes riesenie. Keby olej nezral tak so zmenou viskozity nespekulujem, ale pri zmiznuti 1l na 1000km uz nie je co stratit :?

Ak sa bude stracat aj 10w-40, skusil by som toto: http://www.motorove-oleje.sk/katalog/pr ... eja-300ml/

Re: Pístní kroužky

Napsal: 10.05.2010 22:48
od awas
Vykašli se na 10w40 pístní kroužky už se dnes sehnat dají, tak jdi do opravy přesto,že ne každý to tady doporučuje.Mě osobně to pomohlo a dva roky po opravě sice doplňovat musím,ale nějakých 0.5l na 15 000km což je v pohodě ne? Můj názor je,že dávat do motoru 10W40 je jako spolikat balení brufenu na akutní zánět slepýho střeva,uleví se,ale nepomůže.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 11.05.2010 08:19
od maxo111
Poznam ludi co davaju 10w-40 do Focusa (konkretne Total 7000 do 1.8i) bez toho aby riesili ci splna nejaku specifikaciu a nemaju ziadny problem. Do casu kym nevyriesi svoj problem navzdy by to mohlo trochu pomoct. 5l takeho oleja stoji do 30 Eur, co je vcelku rozdiel oproti oprave motora za nejakych 700. Ale kazdy nech si urobi ako chce, nie je to moje auto 8)

Re: Pístní kroužky

Napsal: 11.05.2010 13:48
od pbjun
Výměnu kruhů jsem prosel, ale motor nevydrzel... Navic kruhy ktere koupis jsou neorigo! Takze bacha na to. Doporucuji postup - generalka hlavy - kompletni! - cca 5tis kč a vymena spodku motoru za novy origo ford - cca 22tis kc. Toto je asi jedna z mala opravdu schudnych cest. Ja sem mel stesti a dudik mi sehnal komplet novy motor z fordu takže pohoda.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 11.05.2010 18:23
od petulak
Žraní oleje, a pístní kroužky se už tady někde řešilo. Je fakt, že jako náhradní díl FORD kroužky nevede!!

Re: Pístní kroužky

Napsal: 11.05.2010 22:44
od awas
pbjun: proč myslíš,že je nutný dělat hlavu? V mém případě mi v servisu řekli,že je v bezvadným stavu měl jsem jen zpečený stírací kroužky.A co se týče pístních kroužků ty se dají sehnat (sada) od GOETZE což si myslím je pohodička,ne? i přesto,že origo to není.Třeba budou i lepší,když nám ty origo odcházejí.Jesli ty goetze už někdo má namontovaný mohl by se podělit o zkušenosti.
GOETZE-pistni-krouzky.pdf
Trocha teorie.....
(813.9 KiB) Staženo 261 x

Re: Pístní kroužky

Napsal: 11.05.2010 22:53
od foki
awas píše: proč myslíš,že je nutný dělat hlavu?
protoze je lepsi udelat ventily a simerinky na ventilech aby vse tesnilo jak ma , pokud odejdou krouzky , tak simerinky na tom nebudou lepe .

Re: Pístní kroužky

Napsal: 11.05.2010 23:35
od awas
Díky za info foki ,no ty ventily a simerinky mi dělali taky ,jenom jsem nevěděl,že to má s hlavou a kroužkama něco společnýho.Jako generálku hlavy jsem bral něco jako výbrus a tak...

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 19:50
od commanderwar
awas píše:Díky za info foki ,no ty ventily a simerinky mi dělali taky ,jenom jsem nevěděl,že to má s hlavou a kroužkama něco společnýho.Jako generálku hlavy jsem bral něco jako výbrus a tak...

a kolik te to stalo???

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 19:56
od pbjun
Výbrus se dela na bloku... Generalka hlavy je defakto jen zabrouseni ventilovych sedel, pripadna vymena podpalenych ventilu, otlakovani hlavy jestli neni praskla, srovnani hlavy na magnetce, vymena guferek a simerinku a to je cca vse. Vybrus se dela kdyz je poskozeny blok - pak se musi koupit vybrusove pisty a to uz je problem... Dale by se mely vyuhlovat ojnice a zabrousit klika, vymenit saly na klice, a udelat honovani ve valcich. Snad sem nic nezapomel. Takze pokud Ti jen vyndali pisty dali nove krouzky a jinak se spodku nedotkli tak muzes ocekavat ze ten motor docela brzo zaklepe na klice ani neudela papa :D

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 20:40
od commanderwar
proč by mel vlastne ten motor zaklepat????..jak by vymena kroužku mohla oddelat ten zbytek???

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 21:17
od maxo111
zrejme ide o to ze ked su v prdeli kruzky, zvysok motora tiez nebude v 100% stave :idea:

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 21:43
od Jardak
Podle mého názoru je hlavní příčinou velké spotřeby oleje(pominu-li zapečení kroužků,které se projeví i na výkonu motoru) velká axiální vůle kroužků v pístu.Z motoru je tzv.čerpadlo na olej.Proto se spotřeba oleje týká převážně benz.motorů,protože diesly mají uložení kroužků v pístech z odolnějšího materiálu,takže se vůle nezvětšuje.Při velké axiální vůli výměna kroužků nepomůže.Pomůže to jenom v tom případě když jsou kroužky zapečený,ale válce,písty a drážky v pístech nejsou nadměrně opotřebený.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 21:47
od petulak
commanderwar píše:proč by mel vlastne ten motor zaklepat????..jak by vymena kroužku mohla oddelat ten zbytek???
Když dáš nvé kroužky, tak se zvýší tlaky ve válcích. Na to není klika a lágry " zvyklé" - pak jde spodek motoru do PRYČ.

Re: Pístní kroužky

Napsal: 12.05.2010 22:29
od awas
A co to vlastně je,že "zaklepe na klice" ?