Pístní kroužky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od maxo111 » 10.05.2010 18:40

Ten motor je zrejme na odpis, teraz je to len o tom, aby to zozralo co najmenej oleja (penazi) kym najdes riesenie. Keby olej nezral tak so zmenou viskozity nespekulujem, ale pri zmiznuti 1l na 1000km uz nie je co stratit :?

Ak sa bude stracat aj 10w-40, skusil by som toto: http://www.motorove-oleje.sk/katalog/pr ... eja-300ml/
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
awas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od awas » 10.05.2010 22:48

Vykašli se na 10w40 pístní kroužky už se dnes sehnat dají, tak jdi do opravy přesto,že ne každý to tady doporučuje.Mě osobně to pomohlo a dva roky po opravě sice doplňovat musím,ale nějakých 0.5l na 15 000km což je v pohodě ne? Můj názor je,že dávat do motoru 10W40 je jako spolikat balení brufenu na akutní zánět slepýho střeva,uleví se,ale nepomůže.
Kombík 1.6 16V 74kW r.v.2000

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od maxo111 » 11.05.2010 08:19

Poznam ludi co davaju 10w-40 do Focusa (konkretne Total 7000 do 1.8i) bez toho aby riesili ci splna nejaku specifikaciu a nemaju ziadny problem. Do casu kym nevyriesi svoj problem navzdy by to mohlo trochu pomoct. 5l takeho oleja stoji do 30 Eur, co je vcelku rozdiel oproti oprave motora za nejakych 700. Ale kazdy nech si urobi ako chce, nie je to moje auto 8)
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od pbjun » 11.05.2010 13:48

Výměnu kruhů jsem prosel, ale motor nevydrzel... Navic kruhy ktere koupis jsou neorigo! Takze bacha na to. Doporucuji postup - generalka hlavy - kompletni! - cca 5tis kč a vymena spodku motoru za novy origo ford - cca 22tis kc. Toto je asi jedna z mala opravdu schudnych cest. Ja sem mel stesti a dudik mi sehnal komplet novy motor z fordu takže pohoda.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od petulak » 11.05.2010 18:23

Žraní oleje, a pístní kroužky se už tady někde řešilo. Je fakt, že jako náhradní díl FORD kroužky nevede!!
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
awas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od awas » 11.05.2010 22:44

pbjun: proč myslíš,že je nutný dělat hlavu? V mém případě mi v servisu řekli,že je v bezvadným stavu měl jsem jen zpečený stírací kroužky.A co se týče pístních kroužků ty se dají sehnat (sada) od GOETZE což si myslím je pohodička,ne? i přesto,že origo to není.Třeba budou i lepší,když nám ty origo odcházejí.Jesli ty goetze už někdo má namontovaný mohl by se podělit o zkušenosti.
GOETZE-pistni-krouzky.pdf
Trocha teorie.....
(813.9 KiB) Staženo 261 x
Kombík 1.6 16V 74kW r.v.2000

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19253
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od foki » 11.05.2010 22:53

awas píše: proč myslíš,že je nutný dělat hlavu?
protoze je lepsi udelat ventily a simerinky na ventilech aby vse tesnilo jak ma , pokud odejdou krouzky , tak simerinky na tom nebudou lepe .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
awas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od awas » 11.05.2010 23:35

Díky za info foki ,no ty ventily a simerinky mi dělali taky ,jenom jsem nevěděl,že to má s hlavou a kroužkama něco společnýho.Jako generálku hlavy jsem bral něco jako výbrus a tak...
Kombík 1.6 16V 74kW r.v.2000

commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od commanderwar » 12.05.2010 19:50

awas píše:Díky za info foki ,no ty ventily a simerinky mi dělali taky ,jenom jsem nevěděl,že to má s hlavou a kroužkama něco společnýho.Jako generálku hlavy jsem bral něco jako výbrus a tak...

a kolik te to stalo???
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od pbjun » 12.05.2010 19:56

Výbrus se dela na bloku... Generalka hlavy je defakto jen zabrouseni ventilovych sedel, pripadna vymena podpalenych ventilu, otlakovani hlavy jestli neni praskla, srovnani hlavy na magnetce, vymena guferek a simerinku a to je cca vse. Vybrus se dela kdyz je poskozeny blok - pak se musi koupit vybrusove pisty a to uz je problem... Dale by se mely vyuhlovat ojnice a zabrousit klika, vymenit saly na klice, a udelat honovani ve valcich. Snad sem nic nezapomel. Takze pokud Ti jen vyndali pisty dali nove krouzky a jinak se spodku nedotkli tak muzes ocekavat ze ten motor docela brzo zaklepe na klice ani neudela papa :D

commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od commanderwar » 12.05.2010 20:40

proč by mel vlastne ten motor zaklepat????..jak by vymena kroužku mohla oddelat ten zbytek???
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od maxo111 » 12.05.2010 21:17

zrejme ide o to ze ked su v prdeli kruzky, zvysok motora tiez nebude v 100% stave :idea:
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Jardak » 12.05.2010 21:43

Podle mého názoru je hlavní příčinou velké spotřeby oleje(pominu-li zapečení kroužků,které se projeví i na výkonu motoru) velká axiální vůle kroužků v pístu.Z motoru je tzv.čerpadlo na olej.Proto se spotřeba oleje týká převážně benz.motorů,protože diesly mají uložení kroužků v pístech z odolnějšího materiálu,takže se vůle nezvětšuje.Při velké axiální vůli výměna kroužků nepomůže.Pomůže to jenom v tom případě když jsou kroužky zapečený,ale válce,písty a drážky v pístech nejsou nadměrně opotřebený.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od petulak » 12.05.2010 21:47

commanderwar píše:proč by mel vlastne ten motor zaklepat????..jak by vymena kroužku mohla oddelat ten zbytek???
Když dáš nvé kroužky, tak se zvýší tlaky ve válcích. Na to není klika a lágry " zvyklé" - pak jde spodek motoru do PRYČ.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
awas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od awas » 12.05.2010 22:29

A co to vlastně je,že "zaklepe na klice" ?
Kombík 1.6 16V 74kW r.v.2000

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů