TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C..ukončeno - PRODÁNO
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10.05.2009 20:50
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Přečetl jsem si snad všechno co se týká focusu 1,8TDCI a jako ostatní nešťastníci mám stejný problém se startem tohoto motoru v nišších teplotách. Dělá mi to stejné problémy jako všem co se zde zveřejnili, po nažhavení které trvá kolem 8sec otočím klíčkem a po chvíli naskočí motor jakoby na 3 válce, děsivý zvuk a otáčky motoru v rozsahu 800-1100. po mírném zvýšení otáček volnoběhu nebo jízdě je problém vyřešen a motor jakoby naskočí do normálního stavu. Jen mně děsí že tento problém u toho motoru se zde řeší tak dlouuho a nikdo pořádně neví co s tím. Je tady vůdec někdo kdo vlastní auto se stejným motorem, nechá auto 2 dny venku při okolních teplotách kole -5 a ráno normálně nastaruje????
Vstřiky, čerpadlo, kvalita nafty, žhaviče jsou blbost, to jsem už vyloučil.
Podle mého názoru na to má vliv setrvačník který už pomalu dosluhuje, může mi někdo tuto teorii potvrdit? Co na to říká třeba foki, přece u tak starého motoru nemůže být tato závada tak tajemná.
Vstřiky, čerpadlo, kvalita nafty, žhaviče jsou blbost, to jsem už vyloučil.
Podle mého názoru na to má vliv setrvačník který už pomalu dosluhuje, může mi někdo tuto teorii potvrdit? Co na to říká třeba foki, přece u tak starého motoru nemůže být tato závada tak tajemná.
Ford Focus combi 1,8TDCI 85kW, 2005
- Robertilos
- Pokročilý
- Příspěvky: 965
- Registrován: 10.02.2008 21:38
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Přidám svou zkušenost s 1.8tdci 85kw. Mám ho třetí zimu. První zima bez problémů, minulá zima pod 8°C špatné starty, nepravidelné otáčky, jakoby chod na tři válce, první kilometr cukání. Tato zima bez problémů
. Dnes -8, ráno start bez problémů, pravidelný chod, bez cukání, prostě pohoda. Nevím, čím to je. Jediné co se na tom autě od minulé zimy změnilo je, že jsem vyměnil setrvačník a spojku.

Ford Focus Combi 2.0i Titanium r.v. 2008, 107kW, Black Panther
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic
Ford Focus Combi 1.6 Ti-VCT r.v. 2009, 85kW, Frozen white
Byl: Ford Focus Combi 1.8 TDCi Ghia r.v. 2002, 85kW, Blue tonic
-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27.10.2009 19:43
- Bydliště: Ostrava
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Loni bez problemu pri nizsich teplotach, letos katastrofa, viz diskuze.
Setrvacnik i spojku jsem menil cca 2 mesice zpet. Takze to muzeme vyloucit.
Setrvacnik i spojku jsem menil cca 2 mesice zpet. Takze to muzeme vyloucit.
maroF píše:Přečetl jsem si snad všechno co se týká focusu 1,8TDCI a jako ostatní nešťastníci mám stejný problém se startem tohoto motoru v nišších teplotách. Dělá mi to stejné problémy jako všem co se zde zveřejnili, po nažhavení které trvá kolem 8sec otočím klíčkem a po chvíli naskočí motor jakoby na 3 válce, děsivý zvuk a otáčky motoru v rozsahu 800-1100. po mírném zvýšení otáček volnoběhu nebo jízdě je problém vyřešen a motor jakoby naskočí do normálního stavu. Jen mně děsí že tento problém u toho motoru se zde řeší tak dlouuho a nikdo pořádně neví co s tím. Je tady vůdec někdo kdo vlastní auto se stejným motorem, nechá auto 2 dny venku při okolních teplotách kole -5 a ráno normálně nastaruje????
Vstřiky, čerpadlo, kvalita nafty, žhaviče jsou blbost, to jsem už vyloučil.
Podle mého názoru na to má vliv setrvačník který už pomalu dosluhuje, může mi někdo tuto teorii potvrdit? Co na to říká třeba foki, přece u tak starého motoru nemůže být tato závada tak tajemná.
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
To Maro Já se hlásím vždy
nastartuju na poprvé ,bez problému za 31000km auto má 88000km
a minulou zimu OK letos zatím taky OK Jezdím jen na lepší naftu .


byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Nováček
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10.05.2009 20:50
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Jsem rád že se najdou uživatelé 1,8ičky kteří nemají se studeným motorem problémy. Zatím to asi řešit nebudu a budu auto parkovat v garáži.
Ford Focus combi 1,8TDCI 85kW, 2005
-
- Nováček
- Příspěvky: 30
- Registrován: 08.12.2009 15:10
- Bydliště: Stará Ľubovňa
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Tomasona nepočtaj,bo on ma vstrekovače siemens piezo,inač brat ma 74KW TDCI 2003 minuli rok mal problem naštartovať bolo tak -15 no na 3x samu to podarilo,bol som prekvapeny žeto vôbec pritej teplote natočil a všetke 4ks žhavičov spalených,po vymene aj pri -18 v pohode na prve žhavenie natoči.Meral vôbec niekto z vás kompresne tlaky?Za tie vstreky by som ˝ruku do ohňa nedal˝ Keďže ich nemerali pri teplote aspoň 4°pri tej teplote môže solenoid mať oneskorené reakcie,po zahriati funguje normalnemaroF píše:Jsem rád že se najdou uživatelé 1,8ičky kteří nemají se studeným motorem problémy. Zatím to asi řešit nebudu a budu auto parkovat v garáži.
Ford Focus 1.8 TDCI 85kw r.v.2002 hatchback
- opicak
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Tak Vám pánové to "tajemno" nad ropáky v zimě ještě víc zamlžím. Jak jsem psal - pod +8 stupňů start na "drc" ano, ale nepravidelné otáčky ... atd. jak už bylo napsáno. ALE !!! teď je u nás ráno -12 stupňů, žhavím 2-3x, motor naskočí během 3 sekund a běží naprosto vyrovnaně, bez kolísání jako v létě !!!!! Žhavit 2-3x pří +5 stupních jsem zkoušel taky - motoru kolísaly otáčky, pod - 6 stupňů běží nádherně. To znamená - já osobně mám problém v rozsahu teplot cca +5 až -6 stupňů. Jo tohle normální ??? Hlava mi to nebere.
Setrvačník jako zdroj problémů bych vyloučil - mám měněný včetně komplet spojky, nafta pouze "značková" a celoročně přidávám VIF. A teď babo raď !!!!
Setrvačník jako zdroj problémů bych vyloučil - mám měněný včetně komplet spojky, nafta pouze "značková" a celoročně přidávám VIF. A teď babo raď !!!!

focus 1.8 TDCi 85kW kombi,rok výroby 2002, výbava GHIA


- M.P
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14.10.2009 16:33
- Bydliště: já su z Třebíča
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Mě právě ty vstřikovače dělal na studeným autě , chtěl aby to u něj stálo přes noc a mělo to stejný "podmínky" .
Jinak dnes opět tradiční ranní start .... chytne a brnknutí , chcípne , znovu nastartuju , kolísání otáček , cukání .... už ať je to v cajku .
Mimochodem ... bylo -6°C , žhavil jsem dvakrát a nafta žádná "sudová" jak to někdo nazývá , ale TOP Q s přídavkem VIFu .
Jdu si do bazaru pro starou dobrou Xsarku ... jestli mi ji neprodali .
( tak trochu mimo téma , ale musím napsat že jsem byl pro toho svýho druhýho mazla v bazaru , kde stál tři týdny bez nastartování , a divte se nebo ne , bylo na teploměru -8°C , chytla na ťuknutí a ten pravidelnej chod
... )
Jinak dnes opět tradiční ranní start .... chytne a brnknutí , chcípne , znovu nastartuju , kolísání otáček , cukání .... už ať je to v cajku .
Mimochodem ... bylo -6°C , žhavil jsem dvakrát a nafta žádná "sudová" jak to někdo nazývá , ale TOP Q s přídavkem VIFu .
Jdu si do bazaru pro starou dobrou Xsarku ... jestli mi ji neprodali .
( tak trochu mimo téma , ale musím napsat že jsem byl pro toho svýho druhýho mazla v bazaru , kde stál tři týdny bez nastartování , a divte se nebo ne , bylo na teploměru -8°C , chytla na ťuknutí a ten pravidelnej chod


https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003

Citroën Xsara 1.9 TD / 1998

Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004

- michal lbc
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.05.2008 06:33
- Bydliště: Reichenberg
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
stejny problem se studenym startem, jen to tak nehoupe, starty jsou teda priserny, nekdy tocim hodne dlouho a musim trochu pridat plyn aby se to chytlo, jakoby naskoci, zaklepe a chcipne, takhle treba 6X dokola, dnes uz sem mel teda fakt problem to nakopnout. s tim ze zhavicky vymeneny ve stredu, byly uplne KO, filtry atd meneno v lete, ale pridam k problemu i mlatici setrvak, uz je na tom tak ze kdyz to chytlo s vyslapnutou spojkou a zarazenou 1. tak se mi rozklepalo cele auto, pomohl az start s neutralem bez spojky.
co se tyce houpani, sem si vsiml vetsiho problemu na jare kdyz bylo chladnejc a vlhko ze auto chytlo napoprve a na krizovatce zaclo houpat bez chcipnuti, od te doby klid.
mam ale jeste jeden problem, pri jemnem rozjizdenim na dvojku pri nizke rychlosti mi to strasne lehce zdechne, dokonce i kdyz nekam dojizdim na vyzsi kvalt tak to jsem schopnej nabrzdit tak ze mi to zdechne aniz bych znacne pouzil brzdu, to jdu ale resit do extra tematu, dela to jak za tepla tak za studena.
FoFo MK1 2004 1,8 motor 74kw tdci
co se tyce houpani, sem si vsiml vetsiho problemu na jare kdyz bylo chladnejc a vlhko ze auto chytlo napoprve a na krizovatce zaclo houpat bez chcipnuti, od te doby klid.
mam ale jeste jeden problem, pri jemnem rozjizdenim na dvojku pri nizke rychlosti mi to strasne lehce zdechne, dokonce i kdyz nekam dojizdim na vyzsi kvalt tak to jsem schopnej nabrzdit tak ze mi to zdechne aniz bych znacne pouzil brzdu, to jdu ale resit do extra tematu, dela to jak za tepla tak za studena.
FoFo MK1 2004 1,8 motor 74kw tdci
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
- richisan
- Zkušený
- Příspěvky: 1534
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
presne tak odporucaju startovat tento motor. Pri zhasinani treba naopak zosliapnut spojku kvoli zotrvaku. Ja som si to osvojil a radi to spusta ludimichal lbc píše:pomohl az start s neutralem bez spojky.

-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 27.10.2009 19:43
- Bydliště: Ostrava
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
jj, startovat bez spojky.
Jinak obecne jak se chovat k dieslu je popsano v tomto clanku:
http://octavia-elegance.wz.cz/ojety_diesel.html
Kdybych na tento clanek narazil pred koupi FoFa, tak dneska jezdim na benzin. Bohuzel se tak nestalo...
Jinak obecne jak se chovat k dieslu je popsano v tomto clanku:
http://octavia-elegance.wz.cz/ojety_diesel.html
Kdybych na tento clanek narazil pred koupi FoFa, tak dneska jezdim na benzin. Bohuzel se tak nestalo...
richisan píše:presne tak odporucaju startovat tento motor. Pri zhasinani treba naopak zosliapnut spojku kvoli zotrvaku. Ja som si to osvojil a radi to spusta ludimichal lbc píše:pomohl az start s neutralem bez spojky.
Ford Mondeo MK IV, r.v. 2008 HB, Ghia, 2.0 Duratec FFV
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW
prodáno: Ford Focus I. r.v. 10/2004, 1.8 TDCi / 74 kW
- michal lbc
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06.05.2008 06:33
- Bydliště: Reichenberg
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
no popravde auto je tatika, ja sem spis pres skopajze, kdybych se o to co tata kupuje staral vic, tak sem ho donutil koupit octavii 1,9tdi.
jinak focusu musim pochvalit relativne vykon a jizdni vlastnosti.
jinak focusu musim pochvalit relativne vykon a jizdni vlastnosti.
Ford Scorpio 2,9i 24v, 1993, sedan, manual, executive, 16" cosworth, v priprave rs packet
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
Ford Focus 1,8 tdci 74kw, 2004, kombi, sportovni podvozek+sportovni sedacky, el. jen okna
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 24.10.2008 22:19
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
zdravim vas ako tak citam toto forum zistujem ze mam rovnaky problem zly start pri nizkych teplotach ... mam 1,8 TDCi 105tis najazdene, nova bateria, nove zhavice a filter, vstreky som este nemeral v akom su stave,,, problem zacal pri nizkych teplotach dlhsie toci potom naskoci ale ako keby na 3 valce a samozrejme otacky kolisu az ked ho udrzujem okolo 1100-1200 ot po chvilke sa ukludni a konecne si pradie na volnobehu ako ma .... viete mi niekto poradit co s tym mam urobit ... citam tu rozne mozne chyby ako vadny snimac vackoveho hriadela alebo vstreky ..... podarilo sa to niekomu uz dat do poriadku ? dakujem za radu
- M.P
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14.10.2009 16:33
- Bydliště: já su z Třebíča
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Tak zejtra ( pátek ) bych měl mít FoFíka hotovýho . Vezl jsem ho tam až včera , před Vánocema jsem si vzal z bazaru Xsaru a jezdil s ní . FoFík od té doby stál venku před barákem , a předevčírem večer jsem ho šel "oživit" ... po třech tejdnech chytl na první otočku...po chvilce chcipl , pak zase , ještě asi potřetí ... a pak kolísání otáček a cukání jak jsem u něj zvyklej . Doufám že bude zítra zdravej . Pak napíšu co se s ním dělalo a jestli to pomohlo ...
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003

Citroën Xsara 1.9 TD / 1998

Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004

- M.P
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 14.10.2009 16:33
- Bydliště: já su z Třebíča
Re: TDCi ... nemá rád teploty pod cca 8°C
Takže nakonec to bylo trochu složitější a náročnější , a navíc to nemá ještě šťastnej konec.
Mechanik zjistil že druhej vstřik je nějakej chabrus , že to má špatný "korekce" , já pořádně nevím co to znamená , ale kdo zná tak asi ví vo co go , ta to rozhodil a byl v něm špatnej přepadovej váleček , kterej dal novej . Po zpětné montáži mu to nešlo nastartovat a pořád byl problém se druhým vstřikovačem , tak ho vyndal a pak zjistil že se podařilo "zkur..." nějakou cívku . Ovšem jak řekl , může za to sám a já s tím nebudu mít žádný výdaje . Včera to nakonec bylo všechno v cajku , ukazoval mě ty korekce že jsou v pořádku , motor šlapal . Ale říkal že má podezření na odcházející zadírající se čerpadlo , a ty mikročástečky co se dostanou do vstřiků způsobili poškození toho válečku na druhým vstřiku . Proto taky vše rozebral a vyčistil . Doporučil zdvojnásobit dávkování VIFu aby se čerpadlo víc mazalo . Dnes ale ráno opět stejnej problém se studeným startem , tak jsem mu volal , jel za ním .... a korekce se rozhodili tentokrát na prvním vstřiku .... a to jsem najel cca 120 km . Takže si uložil ty hodnoty , přes víkend s tím budu jezdit , a ve středu mám přijet , překontroluje to na diagnostice jak se korekce změnili , rozeberem celej palivovej systém , vyčistíme , dáme novej filtr a opět vyzkoušíme . Pokud se to zopakuje tak se pravděpodobně přidírá to čerpadlo a zasírá mikročásticema vstřiky a takhle se to pak pokur.. No a pak je prej na mě jestli se rozhodnu to prodat nebo zainvestovat do čerpadla ...naštěstí je zde možnost přijatelnější cenové nabídky než je obvyklé . Pak zas napíšu jakej je vývoj.
Mechanik zjistil že druhej vstřik je nějakej chabrus , že to má špatný "korekce" , já pořádně nevím co to znamená , ale kdo zná tak asi ví vo co go , ta to rozhodil a byl v něm špatnej přepadovej váleček , kterej dal novej . Po zpětné montáži mu to nešlo nastartovat a pořád byl problém se druhým vstřikovačem , tak ho vyndal a pak zjistil že se podařilo "zkur..." nějakou cívku . Ovšem jak řekl , může za to sám a já s tím nebudu mít žádný výdaje . Včera to nakonec bylo všechno v cajku , ukazoval mě ty korekce že jsou v pořádku , motor šlapal . Ale říkal že má podezření na odcházející zadírající se čerpadlo , a ty mikročástečky co se dostanou do vstřiků způsobili poškození toho válečku na druhým vstřiku . Proto taky vše rozebral a vyčistil . Doporučil zdvojnásobit dávkování VIFu aby se čerpadlo víc mazalo . Dnes ale ráno opět stejnej problém se studeným startem , tak jsem mu volal , jel za ním .... a korekce se rozhodili tentokrát na prvním vstřiku .... a to jsem najel cca 120 km . Takže si uložil ty hodnoty , přes víkend s tím budu jezdit , a ve středu mám přijet , překontroluje to na diagnostice jak se korekce změnili , rozeberem celej palivovej systém , vyčistíme , dáme novej filtr a opět vyzkoušíme . Pokud se to zopakuje tak se pravděpodobně přidírá to čerpadlo a zasírá mikročásticema vstřiky a takhle se to pak pokur.. No a pak je prej na mě jestli se rozhodnu to prodat nebo zainvestovat do čerpadla ...naštěstí je zde možnost přijatelnější cenové nabídky než je obvyklé . Pak zas napíšu jakej je vývoj.
https://imageshack.us/a/img99/3748/90436961.jpg
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003
Citroën Xsara 1.9 TD / 1998
Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004
EXkáry :
Ford Focus Combi 1.8 TDCi - 85 kW / 2003

Citroën Xsara 1.9 TD / 1998

Součastnost :
Citroën C5 Break 2.0 HDi / 2004

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host