Stránka 4 z 5
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 18.11.2010 21:38
od Konik
Nechce se mi zakládat nové vlákno, tak to lupnu sem.
Měl bych takovou malou anketu: Máte při používání spojky (řazení, rozjíždění) zapřenou patu o podlahu nebo máte celou nohu ve vzduchu? Já mám celou nohu ve vzduchu, jenom někdy při řazení ke konci pouštění pedálu zapřu lehce patu o podlahu. Říkám si, že kdybych měl patu zapřenou o podlahu celou dobu, měl bych v noze trochu víc citu. Ale zase mi to přijde takové nepřirozené

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 00:00
od kozlow
Buď zdráv.
V autoškole do mě hučel furt instruktor, ať tu patu nechávám na zemi, že v ní budu mít víc citu a ty rozjezdy budou pomalejší, pohodlnější.
Teď tu nohu ale stejně
zvedám celou
možná časem, až nám ztěžknou nohy ještě víc ..
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 00:20
od hustolez
Tak jsem se na to schválně zaměřil a zjistil jsem, že bych musel mít nohu jak klaun, abych mohl mít celou dobu patu na zemi

Takže když na spojku šlapu, tak sunu patu po zemi, když pouštím, tak s nohou ve vzduchu

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 06:52
od petulak
hustolez píše:Tak jsem se na to schválně zaměřil a zjistil jsem, že bych musel mít nohu jak klaun, abych mohl mít celou dobu patu na zemi

Takže když na spojku šlapu, tak sunu patu po zemi, když pouštím, tak s nohou ve vzduchu

Asi takto--

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 11:05
od Kilek
Přesně tak, rád bych pedály ovládal lehkým pohybem chodidla s patou opřenou, ale z nějakého důvodu přijde všem výrobcům jako dobrý nápad, když cvičíme nohama jak na šlapadle. Imho ergonomie ovládacích prvků by potřebovala razantní obměnu, pořádný vítr v automobilkách.
Např. v málokterých vozech si 193cm vysoký člověk podepře stehno...přitom se všichni baví o délce sedáků, jak je ten který pořešený. Že nejde nastavit tak, aby opravdu celá ta délka byla využitá už nikoho moc netrápí.
Stejně tak s volantem....téměř ve všech vozech s dlouhým rozsahem pojezdu přední sedačky nemá stejný rozsah i volant. Takže dlouhý člověk odjede dozadu, ale nepřitáhne už si volant a ovládací prvky.
Nevyhovující vozy:
Ford Focus I (jeden z nejkratších pojezdů předního sedadla)
Ford Mondeo III (volant krátký rozsah, opěradlo končí na lopatkách))
Audi A6 (podsedák nedolehá, volant krátký rozsah)
Opel Vectra (2007) (volant krátký rozsah)
VW Passat (2006) (volant krátký rozsah, podsedák nedolehá)
Vůbec nekomentuju, že pokud odjedu se sedačkou dozadu, tak za řidiče se nevejde autosedačka
pro děti v protisměru....v žádném z těhle vozů!
Ani nevíte, jak moc mě to točí!
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 11:26
od hustolez
Souhlas, mám něco kolem 190cm a posez mi dělá problém. Ve Fofo1 je to špatný, musím mít sedačku dost blízko aby se mi držel dobře volant, což ale není moc pohodlné pro nohy. Ve Fofo2 už je to lepší, volant je stavitelný ve dvou směrech, ale pořád mi chybí tak 3cm posunutí volantu k sobě, aby se mi sedělo, a hlavně řídilo, fakt pohodlně.
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 11:38
od Nepér
Já mám teda 189.99 cm
-volant mám nejvíc dole a nejvíc k sobě, občas mi vadí ovládání rádia a klíček v zapalování
-pojezd mám asi jednu nebo dvě polohy odzadu
-výšku mám asi o jedno a půl "hýbnutí" pákou nahoru
-pod přední šrouby sedačky jsem dal cca 5mm (víc tam s původním šroubem nejde) podložky, aby mě nebolelo po delší jízdě stehno
Ale stejně mě z toho trochu bolej nohy, ve Favoritu můžu jet na jeden zátah 900km a nic nebolí.
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 12:33
od Macmiro
Měřím 192cm a v mém STčku mám sedačku nadoraz dozadu, nejníže co de + volat naopak nejvíc nahoru (abych pod ním měl rozumnou rezervu na pohyb nohou). Posez je pro mě ideální, nic mě nebolí ani po 1000km

Jen levou nohou moc brzdit nejde.
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 12:40
od spoofan
Mam 197cm a jediny co mi vadi je zvednuta sedacka ridice. Mam ji uplne dole a diky vnitrnimu zrcatku nevidim 1/2 prave casti pred sebou. Je to opruz naklanet se...ale uz jsem si tak nejak zvykl.
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 12:46
od Konik
kozlow píše:V autoškole do mě hučel furt instruktor, ať tu patu nechávám na zemi, že v ní budu mít víc citu a ty rozjezdy budou pomalejší, pohodlnější.
No mně instruktor vždycky když jsem udělal nějakou kravinu říkal, že jestli to udělám ještě jednou, tak mě nakope do míst, kde záda ztrácejí své jméno

Ale o patě se nezmiňoval. Hlavně že nejsem jediný, kdo to tak dělá. Už jsem se bál, že je to nějaká anomálie
EDIT: A k tomu posazu...Se svými 174 cm problémy opravdu nemám

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 19:54
od Bob Wolf
Konik píše:Nechce se mi zakládat nové vlákno, tak to lupnu sem.
Měl bych takovou malou anketu: Máte při používání spojky (řazení, rozjíždění) zapřenou patu o podlahu nebo máte celou nohu ve vzduchu? Já mám celou nohu ve vzduchu, jenom někdy při řazení ke konci pouštění pedálu zapřu lehce patu o podlahu. Říkám si, že kdybych měl patu zapřenou o podlahu celou dobu, měl bych v noze trochu víc citu. Ale zase mi to přijde takové nepřirozené

Já jen za sebe - podle mne je to věc zvyku každého - obecně ale platí, že pokud je pata trvale na podlaze, jde o optimální "řidičské" řešení, protože cit nohy na pedálu je maximální.
Já mám z nutnosti na STčku novou spojku z RSka (původní STčková spojka prokluzovala), která je tvrdá jako prase, zabírá těsně nad podlahou a je extrémně citlivá na správné ovládání - jinak při rozjezdu motor zhasne. Díky tomu je pro mně osobně jediným možným způsobem ovládání spojky s patou trvale na podlaze.
Bohužel nepříjemným vedlejším efektem těchto tvrdých sportovních spojek je bolest achilovky levé nohy - zejména pak po delším pojíždění po městě spojeném s častým řazením.......

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 20:07
od Bob Wolf
Kilek píše:Přesně tak, rád bych pedály ovládal lehkým pohybem chodidla s patou opřenou, ale z nějakého důvodu přijde všem výrobcům jako dobrý nápad, když cvičíme nohama jak na šlapadle. Imho ergonomie ovládacích prvků by potřebovala razantní obměnu, pořádný vítr v automobilkách.
Např. v málokterých vozech si 193cm vysoký člověk podepře stehno...přitom se všichni baví o délce sedáků, jak je ten který pořešený. Že nejde nastavit tak, aby opravdu celá ta délka byla využitá už nikoho moc netrápí.
Stejně tak s volantem....téměř ve všech vozech s dlouhým rozsahem pojezdu přední sedačky nemá stejný rozsah i volant. Takže dlouhý člověk odjede dozadu, ale nepřitáhne už si volant a ovládací prvky.
Nevyhovující vozy:
Ford Focus I (jeden z nejkratších pojezdů předního sedadla)
Ford Mondeo III (volant krátký rozsah, opěradlo končí na lopatkách))
Audi A6 (podsedák nedolehá, volant krátký rozsah)
Opel Vectra (2007) (volant krátký rozsah)
VW Passat (2006) (volant krátký rozsah, podsedák nedolehá)
Vůbec nekomentuju, že pokud odjedu se sedačkou dozadu, tak za řidiče se nevejde autosedačka
pro děti v protisměru....v žádném z těhle vozů!
Ani nevíte, jak moc mě to točí!
Já mám 190 cm a celkem ti rozumím....
V autě mám sedadlo ve vzdálenosti 2 polohy (ozuby) od zadní krajní polohy směrem dopředu, výšku sedáku nadoraz dole, ve spodní poloze (i tak je to stejně na můj vkus vysoko

), úhel opěrné části sedadla (záda) skoro 90 stupňů, sklon sedáku téměř nadoraz nahoře (přední hrana sedadla je hodně vysoko) a volant nadoraz vytažený k sobě a horizontálně cca na středu. Tím mám nohy lehce pokrčené (a při tvrdém brzdění pravou nohu skoro propnutou) a při rovném sezení "plnými zády" v opěradle položím bez problému pravou nataženou ruku na horní část věnce volantu přesně v oblasti zápěstí.
I když jsem takto schopen dosáhnout téměř "ideálního" posazu, stejně mně mrzí výška sedáku - i v pitomé staré Mazdě 626 seděl člověk skoro nad silnicí, a přitom to nebyl žádný sporťák....

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 19.11.2010 20:55
od Zdwora
Tak hele vy prckove

ja teda musim rict ze me se v mk.1 sedi docela dobre, jasne, nemuzu se tam rozvalit jako treba ve starym superbu, ale ten posaz je takovej akcni, akorat pokrceny ruce nohy se mi tam taky tak nak vejdou jasne sedak by mel bejt o neco delsi, ale co bych chtel ... proste si vzasade nemuzu stezovat (az an brzdeni levackou) a nakou detskou sedacku neresim, stejne bych se k ni nedostal - vzadu mi chybej dvere
Ad spojka ... ani kdybyste mi utrhly hlavu tak si nevzpomenu jak na ni slapu

nikdy jsem nad tim asi nepremejslel, kdyz jsem si precet celou diskuzi tak se asi musim ztotoznit s tim, ze pri seslapovani tahnu patu po podlaze a zpatky ji zvedam ... zejtra se na to skusim soustredit

Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 05.12.2010 23:35
od Aspide_Boy
kozlow píše:Buď zdráv.
V autoškole do mě hučel furt instruktor, ať tu patu nechávám na zemi, že v ní budu mít víc citu a ty rozjezdy budou pomalejší, pohodlnější.
Teď tu nohu ale stejně
zvedám celou
možná časem, až nám ztěžknou nohy ještě víc ..
jsem na tom naprosto stejně... taky zvedám celou nohu a v autoškole mně instruktor taky pořád dokola říkal ať nechávám patu na zemi... párkrát jsem to zkusil a ty rozjezdy byly horší

ale to už je o zvyku no
Re: Technika jízdy - brzdění levou nohou
Napsal: 06.12.2010 01:11
od kozlow
to jsem jezdil ve fábii, kde to s nohou na podlaze šlo docela pohodlně.
jinak mi ty rozjezdy výjdou na stejno, jen kdyby mi ty nohy někdo natáčel, tak asi vypadá profesionálněji noha na podlaze..ale taky, kdo by mě a proč natáčel
a vůbec. jaké plynulé rozjezdy? plyn na podlahu a spojku co nejrychleji pustit.. pak se všichni loudají, vznikají kolony, nehody, nevrlost řidičů...
