Stránka 29 z 31
Re: mlžení oken
Napsal: 12.02.2014 19:18
od Hampy
Přesně tak to je... Zkusil jsem stáhnout topení a po příjezdu vyvětrat tak uvidím ráno

Napsal: 12.02.2014 20:51
od Pastovic
Přesně tak jak říká Mouse, posledních pár minut než zaparkuju jedu s otevřeným alespoň jedním oknem a taky mám po problému, který mě trápil x let.
Re: mlžení oken
Napsal: 13.02.2014 09:34
od Hampy
Tak podávám dnešní ranní report

Včera před odchodem z auta jsem pořádně vyvětral studeným vzduchem a s rapouchem u nosu opustil auto, načež ráno jsem seškrábnul námrazu jen zvenku

Vnitřek naprosto bez námrazy. Fakt to funguje... i když dnešní noční mrazík nebyl žádnej drsoň - uvidíme co to udělá až zase zamrzne pořádně.
Re: mlžení oken
Napsal: 13.02.2014 10:31
od Occil22
Tak to je paráda, teď vím jak na to, mívám ten samí problém s tím čelním sklem.

Re: mlžení oken
Napsal: 13.02.2014 12:17
od C-Maxis
Sám bych také poradil pořádně auto vyvětrat, ale:
nepřijde mi to jako "normální" činnost řidiče před opuštěním vozu. Poslední minuty v autě mrznout a ještě po zaparkování větrat. Pokud neberu, že je zrovna venku hromada sněhu, kterou nanesu na botách dovnitř.
Odkud se tedy ta vhlkost bere v takové zvýšené míře?
Re: mlžení oken
Napsal: 13.02.2014 16:21
od Hampy
Počkej počkej... Ono to nebylo několik minut a nemusíš to dělat až po zaparkování. Prostě třeba poslední minutu stáhnout topení pustit větrák na 3 a otevřít okna

vloni ani předloni jsem tyhle potíže neměl, nevím čím to ze letos jsou.
Re: mlžení oken
Napsal: 13.02.2014 21:30
od C-Maxis
Ale ja nechci jezdit v zime v aute se stazenyma okynkama a vypnutym topenim. Tim se odstranuje dusledek, ale nekde je pricina. Nouzove a jednorazove takhle neco resit mozna, ale pak to brat jako trvaly lek na problem je proste spatne.
Jako nechci kvuli DPF neustale poslouchat, jestli se zrovna nevypaluje, takze sice sem uz chtel zaparkovat a jit domu, ale misto toho jdu jeste 20 minut jezdit po dalnici...
Stavaji se z nas otroci veci.

Re: mlžení oken
Napsal: 13.02.2014 21:54
od filhou
Někde se dostává voda/vlhkost. Asi nějaká nemoc Forda, žádné auto se mi tolik nikdy nepotilo. Díry v kufru, netěsnosti zadních světel, netěsnosti všech dveří, respektive gumového těsnění. Na 10 leté auto, jedna závada - příčin více než dost. Pohodlné auto je, ale.......
Re: mlžení oken
Napsal: 15.02.2014 16:16
od Bullitt
Podle mě taky Focus má nějak blbě udělaný systém větrání, protože se opravdu okna mlží více, než u jiných aut. Mně v zimě jen občas a mírně (vždy stačí nastavit směr ventilace na sklo a je klid), ne jak píšete.
Spíš mám problém v dešti, hlavně v létě, když je tepleji (ne nutně horko) a začne pršet, vzroste vlhkost vzduchu, běží ventilace, ale okna se během chvíle zamlží brutálně a nemá na to vliv nic - ofuk jen na sklo, ani jakkoliv nastavená teplota vzduchu. Je nutné odmlžovat klimatizací, to zafunguje hned, jakmile jí vypnu zase se okna zamlží. Do pylového filtru neteče a dělá to i se zcela novým filtrem.
Třeba Escort vůbec neměl nastavení směru ofuku jen na sklo, ale problém s rosením čelního nebo ostatních oken tam nikdy nebyl. A to ani když mi blbě nalepili čelní sklo a mírně teklo za palubovku dolů na podlahu. Než jsem na to přišel, bylo cítit větší vlhkost v autě, ale ventilace to vždy pobrala. A navíc ani neměl klimatizaci.
Re: mlžení oken
Napsal: 15.02.2014 18:42
od djdekl
Escort ma ofuk jen na sklo

Re: mlžení oken
Napsal: 15.02.2014 19:09
od miki21
Navíc drtivá většina escortů mela v pozdější dobe v podlaze několik drenážních otvorů.
Mně naopak sere, že nemůžu nastavit ofu současně na čelní okno a zároveň na boční. Přepnu na čelní a začnou se mlžit boky.Přepnu na kabinu (zavřené střední) a začne se mlžit čelní. Soudruzi nedomysleli nechat foukat půl na půl čelní a kabinu.V Escu to tak šlo.
Re: mlžení oken
Napsal: 15.02.2014 21:52
od C-Maxis
S celnim sklem se ofukuji i ty bocni, ale jen temi mensimi pruduchy. U me to problem nedela, vetsinou staci ty male.
A ja tedy umim zapnout ofuk celniho i foukani z palubky soucasne ...
Re: mlžení oken
Napsal: 15.02.2014 23:38
od miki21
No tak to vím, že s čelním se těma dírečkama ofukuje i boční, jenže to kolikrát stačí jen na to, aby šlo vidět do vnějších zrcátek. U ff1 to jde debilně na okno,pak nohy a pak ofuky z palubky.
Jinak proti mlžení používám před dojezdem topení na plno a lehce pootevřít okna. Jak vystoupím já i cestující, tak nechám na pár vteřin dveře dokořán a vlhký vzduch uteče.
Re: mlžení oken
Napsal: 16.02.2014 10:38
od Bullitt
djdekl píše:Escort ma ofuk jen na sklo

Mk.V nemá.
Re: mlžení oken
Napsal: 16.02.2014 18:08
od ballu
Dokud si neuvědomíte, že kabina auta je přetlaková a vše záleží, kolik vlhkosti nasaje ventilátor, kolik vlhkosti donesete na oblečení a kolik vlhkosti vydýcháte, stále se všichni budou divit. Odfuk z kabiny ven dělají gumové klapky v kufru . Když přijdu s brýlema ze zimy do tepla taky se sklo orosí, to samé se děje i v autě. Je třeba po nastartování pootevřít okna nebo nechat pootevřené dveře. Co narosíte na počátku , tak během cesty jen orošení odstraníte ze skel, ale ze sedaček zákoutí vnitřku kabiny, vlhkost na oděvu neodstraníte jen krátkou cestou. Cirkulaci se pomáhá menším pootevřením zadních oken, nikdo nepocítí zimu ale výpary jdou nejkratší cestou z auta ven . Podstatou je se vysléci z oděvu a přitopit s pootevřeným oknem, než navlečený zůstat a ubrat na topení.
