Stránka 262 z 279

Re: Baterie

Napsal: 23.01.2022 18:16
od Marlosk
Případně Bosch S4 (ekvivalent modré Varty) nebo S5 (jako stříbrná Varta). Aktuálně mám ve Focusu 1.6 benzin Exide Premium 12V, 61Ah, 600A a v zimě je taky fajn. Samozřejmě mluvím o autu bez start/stopu. Kapacitu a rozměry podle originálu nebo osazovacich tabulek na stránkách vyrobcu.

Re: Baterie

Napsal: 27.01.2022 11:52
od C-Maxis
Na baterce by mělo jít přecíst něco o věku, ne? A taky se nějak chová při studených startech. Ne, že by byly baterky extra drahé, ale proč kupovat, kdyby nebyla potřeba?

Re: Baterie

Napsal: 27.01.2022 23:28
od oscaar
Autobaterie Ford od VARTY má vyražené na mínus pólu. V jakém týdnu a roce ji vyrobili.

Re: Baterie

Napsal: 11.05.2022 16:37
od Tomáš Kubec
Tak mi dnes po 9 lepech odešla baterka, absolutně bez varovaní. Do poslední chvíle startovala naprosto normálně. Chci nastartovat a ani ťuk, po proměření 10.4V. Tak se ji nebudu snažit ani oživovat, po těch 9 letech bude stejně kaput :-) Objednal jsem rovnou novou EXIDE EL652 EFB, tak pak poreferuju.

Re: Baterie

Napsal: 11.05.2022 16:41
od stano.
Jeden clanok mas v haji. Odtrhnuta doska alebo skrat usadenin medzi doskami. Nema zmysel sa s tym hrat.

Re: Baterie

Napsal: 11.05.2022 18:18
od Tomáš Kubec
JJ díky za potvrzení mého názoru.

Re: Baterie

Napsal: 13.05.2022 08:39
od Tomáš Kubec
Tak baterka vyměněna. Pasuje krásně a auto opět šlape :D Je to 65Ah s EFB. Před prodejem prodejcem dobita na 12.8V. Sice jsem vytáhnul F22, ale stejně jsem bral EFB, ten cenovej rozdíl je malej. Stála 2100 Kč. Ještě odpojím tlačítko start/stop s**e mě že svítí :D No uvidím co vydrží, původní originál skoro 9 let a z toho 70% město.

Re: Baterie

Napsal: 13.05.2022 15:34
od C-Maxis
stano. píše: 11.05.2022 16:41 Jeden clanok mas v haji. Odtrhnuta doska alebo skrat usadenin medzi doskami. Nema zmysel sa s tym hrat.
Někdy pomůže s baterkou trochu klepnout. Občas se kousek utrhne a něco zkratne. Ťuknutím je šance, že to padne na dno a bude to lepší. Ale nesmí to před tím stát dny v tom blbém stavu. Jinak na svícení v garáži a pod jako zásoba stačí, nebo možná připojit i nějaký fotopanýlek.

Re: Baterie

Napsal: 13.05.2022 16:23
od stano.
Baterka ma 9 rokov. Mozno to trochu pomoze, na velmi kratku dobu, a zachvilu ho to zas niekde necha. Aj tak uz ma svoj vek. Radsej vymenit a neskusat.

Re: Baterie

Napsal: 13.05.2022 17:30
od C-Maxis
Šak píšu, na svícení v garáži např. Do auta je to risk, ale pro nějaký fancy osvětlení to bude držet a jednou za čas na nabíječku - ideálně na hloupou, chytrá to třeba ani nepustí.

Re: Baterie

Napsal: 13.05.2022 20:32
od stano.
Jaj tak. Vyznelo to, ze ked klepne a pomoze, moze pouzivat dalej.

Re: Baterie

Napsal: 13.05.2022 22:50
od C-Maxis
Tak, když klepne a naměří 12+V tak může i do auta. Záleží, jakou má odolnost vůči riziku a stresu :mrgreen:

Re: Baterie

Napsal: 14.05.2022 00:19
od hihi
Napíšu tu pár postřehů.
Deaktivoval jsem monitoring baterie a dobíjecí napětí vyletělo někam nad 14,7 V.
Aktivoval jsem ho a dobíjecí napětí bylo v nějakém stavu 12,2 V.
Zapnul jsem větráky na maximum a dobíjecí napětí vyskočilo na 13,6 V. Pád na 12,2 byl vždy změnou otáček ventilátoru pod cca 70%, přesně si to nepamatuji. Snížení otáček a současné zapnutí vyhřívání skel způsobilo odběr proudu z baterie na úrovni -30A, nikoliv zvýšení napětí a očekávané dobíjení.
Takže vynutit nabíjení jde zapnutím větráků. Moc se mi nelíbí hodnota nabíjecího napětí při deaktivovaném "chytrém" dobíjení. 14,7 V je na baterku už celkem dost.
Měřeno na mém autě + ForscanLite.

BTW, čím se liší položka 03 a 07? Děkuji :-).
IMG_20220513_234008.jpg

Re: Baterie

Napsal: 14.05.2022 00:27
od hihi
Dotaz pro znalé. Dal jsem do auta baterku 85Ah, 800A. Vybral jsem typ na pozici 14 viz obrázek předchozím příspěvku 80Ah, 740A. Nebude lepší vybrat 04 (nebo 08??), protože v případě inteligentního dobíjení to bude dobíjet na 80% 90Ah, nikoliv na 80% jmenovité kapacity baterie? Děkuji za případnou reakci.

Re: Baterie

Napsal: 14.05.2022 06:07
od Marlosk
Ahoj, ty postřehy jsou přesné, naměřil jsem to taky tak. Těch 14,7V se nebojím a BMS nechávám vypnuté, dnešním kalciovým baterkam to vyhovuje. Horší by bylo nechat baterku trvale nedobitou. A nemusím řešit kapacitu pro tu "inteligenci" ani inicializace BMS po výměně baterie.