Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13496
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Pri starte a zatazi baterie aj tak vacsiu rolu hra vnutorny odpor baterie.
Baterka naprazno 12,8V s velkym vnutornym odporom nemusi ani nastartovat auto. A ina, vybita na 12,0V, s nizkym vnutornym odporom, nastartuje.
Baterka naprazno 12,8V s velkym vnutornym odporom nemusi ani nastartovat auto. A ina, vybita na 12,0V, s nizkym vnutornym odporom, nastartuje.
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 143
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: Baterie
Mám v Galaxy 2014 vypnuté to chytré dobíjení a po roce bez problémů. Auto je v víkendovka a teď v koroně občas i dvou-víkendovka. Zatím to s "obyč" EXIDE PREMIUM 800A/85Ah vypadá OK. Auto v zimě dobíjí dle palubáku cca 14.8 v létě 14.6 a po delší jízdě to trošku klesne.
Čínký GPS a voltmetrem ukazuje při jízdě až 15V,
FordDiag na MAINECU 14.5, ale tř€ba VPWR 14.79V.
Dost straší ten Volmetr v autě, kdy při otevření a budiku mám teď i jen 11.4V. Ale nejspíše si to měří přímo na budíku a slabé kabely, odběr bufiku a bůhví čeho dělá své. Když jsem to teď kontroloval, tak baterka měla cca po 10dnech (dle toho GPS) 12.4V, dokonce při odemčení také 12.4V. Druhý den jsem jel pryč, zapnul bufíka po cca 10min stále před odemčením opět stále 12.4, po odemčení, otevření předních dveří (tedy obrysovky, podsvíení vypnutého rádia, palubovka, jak jsme někde slyšel snad i žhavení a předehřev CONVERS+ ukazovala těch 11.4V. Při startu padlo až na pod 8V, ale naskočlo okamžitě.
Po zastavení mám dle Convers+ 13V a rychle klesne na cca 12.5V/12.4V. Po zamčení a spání dle GPS drží pár hodin 12.8V a poté klesne na 12.5V, kde drží několik dnů. Nepamatuji si, že bych se běžním provozem dostal pod 12.4V i v zimě.
Abych jen nechválil, tak v létě partnerka nezavřela na víkendu pod stanem kompressorovou lednici, k tomu za 2dny možná 10x odemčení a zamčení auta a nenastartoval jsem . Protože jsem po koupi první zimu 2x nenastartoval s původní baterkou, tak mám tu startovací powerbanku. Moc jsem tomu nevěřil, ale opravdu to po druhé naskočilo. Kolik bylo před odemčením na GPS netuším. Po 2dnech jsem to nečekal a s pootevřenou lednicí jsem nepočítal. Ale mám dojem, že CONVERS+ ukazoval těsně na 11V a při druhém pokusu před připojením POWER banky asi jen 10.8V.
Prostě za mě bych se kvalitnějších, ale běžných baterek nebál. Co mám teď nastaveno nevím (dodám později, asi T8 90A 800 without batterry senzor), ale první 2týdny dostala záhul. Nabíjelo se až 15V a co překvapilo i 3h v kuse. Chtěl jsem obyč, protože u víkendovky je spíše potřeba kapacita než síla. Ale ty slabší EFB (rozdíl zda obyč 800Ah/85A, nebo tu EFB 730Ah/75A) prý naopak dokáží dát prý silnější proud i při více vybité. Já si vybral -20% ceny(dnes je rozdíl cca 10%) a skoro +15% kapacity. Hlavně u víkendovky mám jistotu, že po odstanení je ta baterie plně dobitá a ne dle stylu jízdy na 50% - x % své kapacity.
Ale pokud někdo jezdí denně a spíše kratší trast, asi by ta EFB byla lepší. Dokonce to vypadalo, že jsem měnil měnil původní, tedy EFB vydržela 5let, než umřela v zimě na tom odstavování.
Čínký GPS a voltmetrem ukazuje při jízdě až 15V,
FordDiag na MAINECU 14.5, ale tř€ba VPWR 14.79V.
Dost straší ten Volmetr v autě, kdy při otevření a budiku mám teď i jen 11.4V. Ale nejspíše si to měří přímo na budíku a slabé kabely, odběr bufiku a bůhví čeho dělá své. Když jsem to teď kontroloval, tak baterka měla cca po 10dnech (dle toho GPS) 12.4V, dokonce při odemčení také 12.4V. Druhý den jsem jel pryč, zapnul bufíka po cca 10min stále před odemčením opět stále 12.4, po odemčení, otevření předních dveří (tedy obrysovky, podsvíení vypnutého rádia, palubovka, jak jsme někde slyšel snad i žhavení a předehřev CONVERS+ ukazovala těch 11.4V. Při startu padlo až na pod 8V, ale naskočlo okamžitě.
Po zastavení mám dle Convers+ 13V a rychle klesne na cca 12.5V/12.4V. Po zamčení a spání dle GPS drží pár hodin 12.8V a poté klesne na 12.5V, kde drží několik dnů. Nepamatuji si, že bych se běžním provozem dostal pod 12.4V i v zimě.
Abych jen nechválil, tak v létě partnerka nezavřela na víkendu pod stanem kompressorovou lednici, k tomu za 2dny možná 10x odemčení a zamčení auta a nenastartoval jsem . Protože jsem po koupi první zimu 2x nenastartoval s původní baterkou, tak mám tu startovací powerbanku. Moc jsem tomu nevěřil, ale opravdu to po druhé naskočilo. Kolik bylo před odemčením na GPS netuším. Po 2dnech jsem to nečekal a s pootevřenou lednicí jsem nepočítal. Ale mám dojem, že CONVERS+ ukazoval těsně na 11V a při druhém pokusu před připojením POWER banky asi jen 10.8V.
Prostě za mě bych se kvalitnějších, ale běžných baterek nebál. Co mám teď nastaveno nevím (dodám později, asi T8 90A 800 without batterry senzor), ale první 2týdny dostala záhul. Nabíjelo se až 15V a co překvapilo i 3h v kuse. Chtěl jsem obyč, protože u víkendovky je spíše potřeba kapacita než síla. Ale ty slabší EFB (rozdíl zda obyč 800Ah/85A, nebo tu EFB 730Ah/75A) prý naopak dokáží dát prý silnější proud i při více vybité. Já si vybral -20% ceny(dnes je rozdíl cca 10%) a skoro +15% kapacity. Hlavně u víkendovky mám jistotu, že po odstanení je ta baterie plně dobitá a ne dle stylu jízdy na 50% - x % své kapacity.
Ale pokud někdo jezdí denně a spíše kratší trast, asi by ta EFB byla lepší. Dokonce to vypadalo, že jsem měnil měnil původní, tedy EFB vydržela 5let, než umřela v zimě na tom odstavování.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 28.02.2018 11:45
Re: Baterie
zdravím nemá někdo propojovací kabel jak je na videu , popř kde jej sehnat . Děkuji
https://www.youtube.com/watch?v=9HREVVZAqNI
https://www.youtube.com/watch?v=9HREVVZAqNI
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9490
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Celkem jednodusse se da vyrobit, jinak lepsi je to udelat do zapalovace na baterku a pak ti neprekazi kabely na konektorech pri vymene baterie
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 28.02.2018 11:45
Re: Baterie
se mě to líbí , že nepotrřebuješ tu baterku
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Baterie
Nejdřív se (především neizolovaným klíčem) odpojuje mínus a pak plus.Lubova píše: 14.02.2021 15:00 zdravím nemá někdo propojovací kabel jak je na videu , popř kde jej sehnat . Děkuji
https://www.youtube.com/watch?v=9HREVVZAqNI
Připojuje se naopak nejdřív plus a poté mínus.
Do zapalovače asi lepší, jen dát bacha že se většinou za 10-20 minut odpojuje (což je dostatečně dlouhá doba na výměnu baterie).
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9490
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Zasuvka v kufru je porad pod napetim
- kozelos
- Pokročilý
- Příspěvky: 677
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Re: Baterie
Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli mám koupit novou baterku. Dnes - 10,auto startovalo cca 3s, bez problémů. Jen to pos.any čelní sklo ne a ne fungovat. Samo od sebe vyhrivalo asi tak jednou, někdy po nabití baterie nabíječkou. Jinak se mu musí pomoct otackama motoru nad 1500. Dnes mi vyhrev nebyl vůbec k ničemu. Takže auto startuje bez problémů, všechno funguje, jen ten blbej vyhrev nějak nejd
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)

Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)

Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6800
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Baterie
Já jsem měl dnes taky problém s výhřevem. U tohoto Maxe je to opruz, u předchozích Fordů jsem to nikdy nemusel řešit..
Maxík rozmražuje bez problémů a to se s ním jezdí krátký trasy a moc se nedobije...
Maxík rozmražuje bez problémů a to se s ním jezdí krátký trasy a moc se nedobije...
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 28.02.2018 11:45
Re: Baterie
jakou založní bateríi ( aby se nestratily data) připojit když budu měnit baterku. 9 V nebo 12V ? Děkuji
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24589
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Baterie
12V
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 131
- Registrován: 30.01.2020 21:32
- Bydliště: Modřice
Re: Baterie
Já už jsem koupit musel, tak dnes po dlouhým rozhodování koupena tato:
https://www.battery-import.cz/autobater ... --el800-2/
Musím něco měnit diagnostikou, když stará tam byla Ford Varta EFB 75 ah?
Radek
https://www.battery-import.cz/autobater ... --el800-2/
Musím něco měnit diagnostikou, když stará tam byla Ford Varta EFB 75 ah?
Radek
Ford Mondeo Combi, 2.0 TDCi/110-132 kW, Powershift, 2016, Titanium
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
Ford Focus C-MAX, 1.6 TDCi/80 kW, 2005
ex. Ford Mondeo Combi, 1.6 TDCi/85 kW, 2012
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 851
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
V tom mondeu 2016 byla originál EFB Baterie?
Pokud máš řízené dobíjení baterie (BMS) mimo provoz, tak už nic dělat nemusíš. Ale pokud ti funguje, musí se udělat reset BMS. Aby se baterie dobijela správně.
Pokud máš řízené dobíjení baterie (BMS) mimo provoz, tak už nic dělat nemusíš. Ale pokud ti funguje, musí se udělat reset BMS. Aby se baterie dobijela správně.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů