Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Baterie

Příspěvek od pbjun » 08.01.2021 16:07

Supr takže teď ve stavu v jakém to mám znamená, že baterka se bude prostě nabíjet těma 14,6V stále jako na starém focusu a když koupím nějakou fakt solidní baterku tak by mohla vydržet pár let že? :) S autem se jezdí týden do školky a zpět (7km jedna cesta) a týden do práce a zpět (20km jedna cesta) + teda výlety atd. S tím, že v týden kdy se jezdí krátké trasy počítám o víkendu s dobitím baterky nabíječkou.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 851
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od oscaar » 15.01.2021 00:29

Hainz píše: 05.01.2021 17:11 Co vím tak AGM se dává snad jen do dieslů. Určitě tam teď mám EFB.
Bylo by to logické ale jaksi Ford už to asi neřeší.
Mám Galaxy 1.5 EcoBoost 2016 a Kozelos má S-Max 2.0 TDCI 2016. Máme oba v autě stejnou baterii Ford (VARTA) AGM 70Ah 720. :irre:
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6867
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Baterie

Příspěvek od Karel2 » 15.01.2021 06:41

No mam baterku originalni z vyroby, pojistka venku a dobiji 14,6V 14,9V, bohuzel merak v zapalovaci reaguje po odemknuti ci otevreni dveri a to uz sviti svetla ( vim meri se na baterce), zajima me kolik ktera baterka snese napeti, protoze pokud dam ten "horsi" typ baterie, tak by mela dostavat mene a kde to nastavit pokud je pojistka venku(podle me to pro tu poj. nejde), zvlaste co jsem tu cetl o problemech softwaroveho odstaveni SS. Jak to resite?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 15.01.2021 07:24

Pokud chcete měřit napětí baterie, tak musíte měřit přímo na kontaktech. Ta věc v zapalovači 1) měří až za nějakými dráty, kontakty a relátky a 2) je často jen orientační měřidlo. Takže to vyhoví pro hrubou představu, jestli má baterie 12 nebo 14V, ale když jde o desetiny, je to jen nějaké hausnumero.

Srovnejte udávanou přesnost měření, u panelového měřidla +- 0,5%:
https://www.ges.cz/cz/digitalni-led-pan ... 13591.html
https://www.ges.cz/cz/digitalni-lcd-pan ... 13510.html

A u toho do zapalovače +- 1,2V (!):
https://www.ges.cz/cz/mfj-4432-digitaln ... 02441.html

Samozřejmě, je to víc práce, natáhnout kabel (přes pojistku!) od baterie do kabiny, umístit nějaký ten panelový měřák, vyřešit napájení, ale pak to bude opravdu měření a ne věštění z kávové sedliny.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24589
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 15.01.2021 07:39

Karel2 píše: 15.01.2021 06:41 ... pokud dam ten "horsi" typ baterie, tak by mela dostavat mene a kde to nastavit pokud je pojistka venku(podle me to pro tu poj. nejde), zvlaste co jsem tu cetl o problemech softwaroveho odstaveni SS. Jak to resite?
vyndanim pojistky nedochazi k regulaci nabijeni, takze to mas vyresene
typ baterie v centralni konfiguraci uz pak ma vliv snad jen na hlasku na budikach, kdyz dlouho stojis se zapnutym zapalovanim bez nastartovani :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6867
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Baterie

Příspěvek od Karel2 » 15.01.2021 08:04

Mne slo prave o ten regulator v altiku, ten je delanej na AGM baterku tedy vyssi napeti, pokud tam nekdo soupne EFB baterku ci horsi, tak to porad reguluje stejne a podle me by to melo davat mene ne? Napr misto 14,9 treba jen 14,3? Ta pojistka jen ovlivni nabijeni do 80% baterie a tedy jede to do 100% nabiti + odstrani SS. Kazda baterie potrebuje jine nabijeci napeti, aby se neposkodila(at uz kapacita ci proud co dava) a slo me o to, jestli to nekdo vyresil, kdyz tam da "horsi" typ baterky.
Pokud je baterka "nahulakana, tak se taky snizuje(regulaci) napeti od altiku. Na tuhle(mozna spatnou) uvahu me prave privedlo to, jak se tu prave resi ta voltaz, jak spadne baterka po par dnech a uvaha, ze je pred smrti. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24589
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 15.01.2021 08:10

regulaci dobijeciho napeti ma na starosti BMS, regulator na altiku ma jen maximalni hodnotu ... ford standardne dobiji 14,5 - 15 V (bez BMS), kolisa to podle razu odberu, otacek motoru, ...

s BMS (ne)dobiji od 11 - 15 V
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6867
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Baterie

Příspěvek od Karel2 » 15.01.2021 08:13

jo to chapu 8), ale jak je to s tou horsi baterii? poskozuje ji to vyssi napeti?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24589
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 15.01.2021 08:16

to je na univerzitni debatu :wink:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6867
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Baterie

Příspěvek od Karel2 » 15.01.2021 08:32

no koukal jsem na video nejakyho prodejce a on ukazoval ruzne poskozene baterky a prave poukazoval na to 15V dobijeni, ze brzy poskodi "horsi" baterky, dokonce nejakym merenim se da zjistit i kapacita baterie, tedy ze napriklad u 700Ah ma jen 300 :nixw:

ale mas pravdu s tou debatou, ostatne dokud ta baterka startuje, tak proc to pitvat a delat si s tim hlavu :D
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9490
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 15.01.2021 09:53

A kolik mas voltu po nekolika dnech stani?

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6867
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Baterie

Příspěvek od Karel2 » 15.01.2021 10:11

jak uz jsem psal, jsem s..... :mrgreen: otevrit kapotu a zmerit to na baterce, jinak po otevreni dveri, kdy uz to ma odbery(svetla, odemceni volantu...) to ma na zasuvce 11.9V -12,1V a toci to pekne, nezda se pocitove, ze je baterka slabsi :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 15.01.2021 11:18

12,1V na zásuvce, to klidně může být 12,5V přímo na baterii a to je úplně OK.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9490
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 15.01.2021 12:42

Co mam vyzkouseno, tak tam je rozdil max. 0,1-0,2V, ja mam 12,3V po tydnu na baterce a kdyz připojím nabijecku, tak mi to ukazuje 3/4 baterky :nixw:

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 15.01.2021 13:10

Ono se to určuje dost blbě jen podle napětí, je tam 6 článků, každý je v jiné kondici, nejlíp to změřit hustoměrem, pokud má baterka víčka a dá se nabrat elektrolyt... pokud nemá, tak hustotu elektrolytu nezměříš.

Rozdíl mezi 0 a 50 % nabití je půl voltu, takže každá desetina má význam. Proto měření nějakým orientačním měřidlem do zapalovače je naprd.

http://www.autobaterie.com/rady-a-tipy
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů