Stránka 257 z 279
Re: Baterie
Napsal: 14.12.2020 09:24
od ballu
Naposledy na tebe reaguji . Ty, kdy jsi sem přišel na toto fóru , tak jsi akorát věděl , že i Ford má volant a pedály, jak ostatní auta.
A před 8 roky jsem zde já dával odkaz na članek , kde je popsán nový typ dobíjení u fordu, konkrétně doladěný fotkama z Focuse.
Tak běž blít někde jinde.
Od nynějška na tebe nereaguji, ale sebemenší otření tvé čuně o mou osobu, mačkám tlačítko nahlášení.
Re: Baterie
Napsal: 14.12.2020 10:30
od Martin89
Zde na fóru jsou moderátoři velice aktivní. Zde nějak zaspávají

Re: Baterie
Napsal: 14.12.2020 10:37
od stano.
A stale nevies ako to funguje. Mostik neustale usmernuje prud. Napatie urcuje regulator. Ak do rotora nepusti nic, alternator bude mat na vystupe 0.
K tvojim osobnym a nesuvisiacim urazkam: Moderator ti ako prvy pisal, ze trepes. Mam ti dohladat prispevok, kde si si nevedel ani spravit virive klapky?
Re: Baterie
Napsal: 14.12.2020 15:25
od miki21
Pokud chceš něco dohledat, tak to řeš v patřičném tématu. Tady to nepatří.
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 07:59
od Hainz
Zdravím, mám dotaz - u Kugy 1.5 z 6/2018 mi nejspíše odchází baterka. Je nějaký důvod proč do auta nedat běžnou baterii (např. Vartu SilverLine) a ne téměř 2x tak dražší EFB? Jen podotýkám, že mám vyndanou pojistku F22, takže "inteligentní dobíjení" se nekoná a systém stabilně dobíjí kolem 14,6V. Tím je odpojen i start-stop. Takže by vlastně neměl být důvod proč tam cpát zbytečně drahou baterii, která beztak po necelých třech letech odešla. Má s tím někdo zkušenost?
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 08:44
od ZaQik
pokud nemas start/stop, nemusis davat drahou baterii, ktera je uzpusobena na caste starty
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 08:55
od jenikHK
EFB je přizpůsobena pro (násobně) větší počet cyklů (startů), větší nabíjecí proudy a měla by být mechanicky robustnější (napr. silnější desky, separační tkanina). Start/stop by obyčejnou baterii "utyral" (vyčerpal počet cyklů) klidně v řádu několika měsíců.
Čerstvá zkušenost: od Exide stojí EFB baterie cca o 20-25% víc, než jejich Premium.
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 09:22
od Hainz
jenikHK píše: 05.01.2021 08:55
EFB je přizpůsobena pro (násobně) větší počet cyklů (startů), větší nabíjecí proudy...
Ty cykly chápu, měl jsem za to, že EFB vydrží větší pod-vybití, ale jak to tedy je s těmi většími nabíjecími proudy? Měl jsem za to, že běžná baterie i EFB se nabíjí stejným napětím (14,2 - 14,6V). Teprve až AGM mají možnost vyššího nabíjecího napětí.
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 15:21
od jenikHK
Ještě mě napadlo - Varta má označení svých řad baterií trochu zmatené.
Klasické řady
- Black (základní)
- Blue (střední řada)
- Silver (prémiová zaplavená baterie)
A pro start-stop
Blue Start/Stop - EFB
Silver Start/stop - AGM
Obecně AGM potřebuje pro dobití do 100% o něco vyšší nabíjecí napětí (např. Nabíječka Ctek má režim pro AGM baterie s napětím 14,7V, vs 14,4 pro ostatní), nicmene je otázkou, jak s danou baterií zachází konkrétní BMS, tj. jak jsou nastavené hodnoty napětí pro hraniční vybití a pro nabíjení ve voze. BMS se vlastně snaží držet akumulátor co nejvíce na hranici vybití, aby byl schopen ještě startovat. Jenže to olověné akumulátory zrovna nemusí. Nabíjení akumulátoru je navíc dost odvislé od stylu jízdy, kdy kvůli úsporám CO2 BMS cpe energii (velkými proudy nárazově) do baterie při brzdění (což je další, co olověné akumulátory nemají rády).
Pro takové agresivní nabíjení při rekuperaci (nabíjení pri brzdění motorem) je tak v podstatě dlouhodobě použitelná jen AGM baterie.
EFB je taková levnější alternativa k AGM - prostě vylepšení klasické baterie pro vozy, které sice mají start stop, ale BMS není tak agresivně řízeno.
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 15:26
od djdekl
Asi je dobry v BCMI prekodovat typ baterie (mozne rozdilne nabijeci napeti) - kdo to premeri zda je nejaky rozdil ???

Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 16:40
od phofy
klidně to přeměřím, ale až budu kupovat novou baterku a to bude tak za 2 roky

Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 17:11
od Hainz
Co vím tak AGM se dává snad jen do dieslů. Určitě tam teď mám EFB. Tu nabíječku CTEK mám a používám. Dobíjení dělám v normálním režimu a ne AGM. Kdysi když jsem ji kupoval, tak jsem to řešil a bylo mi řečeno že režim AGM s vyšším nabíjecím proudem je pouze pro ně a pro EFB se používá právě ten normální.
Re: Baterie
Napsal: 05.01.2021 18:47
od jenikHK

Neplést napětí a proud - to jsou různé fyzikální veličiny

Re: Baterie
Napsal: 08.01.2021 14:10
od pbjun
Mám dotaz. Řeším baterku na focusu 2013 1,0EB se start/stop. Mám pouze vytaženou pojistku, nic jiného se nedělalo. Auto dobíjí během jízdy 14,6 - 14,7, když dám baterku na nabíječku tak jí nabíječka nabije na 13,1V a tvrdí, že je nabitá (počítám s výměnou baterky), bohužel baterka rychle ztrácí dech a do druhého dne má jen 12,2V.
Teď jde o to, že koupím novou baterku (něco bez start stopu, ale kvalitnější - pokud seženu tak 60Ah Exiqa). Musím tedy něco řešit nebo pouze vyměním baterku a hotovo? Nějak sem nepochopil zda se má nebo nemá resetovat ten BMS nesmysl když je pojistka vytažená.
Re: Baterie
Napsal: 08.01.2021 14:43
od ZaQik
pokud jsi vyndal pojistku, tak BMS nema napajeni a nemuzes ho resetovat
