Stránka 26 z 279
Napsal: 16.01.2008 17:02
od Ahmed
milanSK píše:co sa stane ked dam do dieslu 115ah baterku , mozem to tam dat ci nie?
Nic, udelas jedine dobre, pokud ti tam vleze

Cim vice Ah, tim vice/delsi startovani, stale dostatecna kapacita pro startovani i ve velkych mrazech a muzes si dovolit vice pouzivat el. spotrebice pri vypnutem motoru.
Napsal: 16.01.2008 19:27
od pelen
75Ah uplne staci. Se 115Ah budes mit pravdepodobne problem s prostorem. Take pocitej s tim, ze bude tezsi a zrovna na strane ridice, takze budes jezdit s vice zatizenou levou predni stranou. Po elektricke strance plati to, co napsal Ahmed.
Napsal: 17.01.2008 07:41
od HJD
A nemůže se stát, že jí alternátor nestihne dobíjet?
Napsal: 17.01.2008 17:51
od Ahmed
HJD píše:A nemůže se stát, že jí alternátor nestihne dobíjet?
Nemuze

Samozrejme nabijeni vetsi kapacity (Ah) trva dele, zpravidla ale v aute nemas nikdy baterku nabitou na 100% a selskym rozumem... kdyz mas na 100% nabitou 115Ah baterku a odeberes nejaky proud a treba ze 75Ah baterky odeberes stejne mnozstvi, tak musis to same dodat zpatky (130%), takze to vyjde nastejno. Nejake malinke rozdily tam jsou, ale to je celkem zanedbatelne a bylo by to na knihu
Dalo by se rict, ze silnejsi baterka ma jenom vyhody - krome ceny a mozna taky toho, ze pokud bude nedostatecne nabita nebo dobijena, tak ji treba budes provozovat na 50% nabiti misto napr. 75% u 75Ah, atd., coz uz muze zpusobovat jevy ktere nepriznive ovlivni stav/zivotnost baterie. Ale to bych moc neresil, pokud mas v poradku altik a jezdis autem pravidelne (ne 1x za tyden 2km do samosky

), tak to bude ok. Pro baterku je nejlepsi, kdyz porad pracuje - nabiji se, vybiji, ...
Predloni jsem do stareho auta koupil novou baterku, pak jsem jeste pokukoval po nabidkach a dival se na vetsi kapacity a zvlastni je to, ze baterky nad 100Ah (nevim presnou hodnotu) uz se vetsinou delaly rozmerove asi 4x vetsi (mame ji v multikare) nez ty co mame v osobacich, tech podobne velikych bylo jenom par vyjimek, takze buh vi jak to bude s jejich kvalitou a zivotnosti, pripadne jestli je vubec pravda ta kapacita. Navic tam byla o dost vyssi cena, takze bych si asi dobre rozmyslel, jestli mam tak velke naroky na baterku...
Napsal: 17.01.2008 18:31
od pelen
Pri pouziti 115 Ah baterky misto 72 Ah baterky se navic stane to, ze vetsi baterka nebude dobijena normalovym proudem (cca 0,1*115=11,5A), a proto se bude chovat jako meksi zdroj - nebude dosahovat startovaciho proudu, ktery ma napsan na stitku. Protoze vsak jeji stitkovy startovaci proud je vyssi nez u 72 Ah baterky, tak vysledny efekt bude pravdepodobne ten, ze startovaci proud bude shodny jako u 75 Ah, ale bude mit vyssi kapacitu.
baterka a štartér
Napsal: 27.01.2008 22:46
od ianik
Zdravím všetkých, možno to niekomu pomôže....
asi mesiac som pozoroval zhoršené štarty, fofo vždy naštartoval, niekedy v pohode, inokedy so strašnými otrasmi motora, nezáležalo či bol motor teplý, studený, či mrzlo, alebo bolo +10C, proste raz bez problémov, raz na tretie otočenie klúča, občas len také prázdne cvakanie. Najskôr som myslel baterka, tak som ju podrobil viacerým testom, má temer šesť rokov (originál Motorcraft 70Ah, 680A štart), všetko - napätia vo všetkých možných režimoch (i pod záťažou) v normálnych rozsahoch, elektrolyt OK, dobíjanie OK, proste v baterke to nebolo, myslel som na žhaviče, no nakoniec som narazil na štartér. Myslel som poškodený el. magnetický spínač, čo to cvakanie naznačovalo, alebo vydraté uhlíky, tak som sa ho dal demontovať, že ho odnesiem elektrikárovi na repas a ..., demontoval som ukostrenie od baterky - zaolejované, zasrané, kostru na štartéry - taký krátky asi 6 cm medený pletenec spájajúci kostru štartéra a mínus pól. Rozobral som, celá dosadacia podložka bola oprskaná, zoxidovaná. Po diskusii so svokrom - elektrikárom - som to "slepé črevo" očistil, ošmirgloval, vymenil podložky a matku, celé ostriekal kontaktsprayom, zložil. Zatiaľ všetko šlape, na jeden ťuk, uvidím v dlhšom časovom rozpetí, ale skúšal som štartovať asi 10-15 krát v priebehu zhruba dvoch hodín, pokaždé... ťuk a ide... Moja rada: ak je akýkoľvek problém zo štartovaním a baterka je akotak v poriadku, chybu hladajte v ukostrení štartéra, ak je ukostrenie v poriadku, chyba bude v niečom inom. Eto vsjo, želám veľa šťastných kilometrov...
Napsal: 27.01.2008 23:27
od pelen
Dobra zkusenost. Takze, kdyz startuje jen nekdy, budou nasledujici kontroly:
1) baterka
2) ukostreni baterky a ukostreni starteru
3) starter
Napsal: 28.01.2008 16:00
od misoka
No mne pomohlo vycistenie kontaktov na zhaviacich svieckach , vsetky boli v poriadku a po vycisteni dosadacich ploch a prestriekani kontoxom problemy so zlym startovanim v zime zmyzli, cize skusit aj toto.
Re: Baterie
Napsal: 08.03.2008 10:28
od Damon
Přesun:
katulka.hl píše:Prosím poraďte mi jakou koupit baterku do Focuse 1,8 TDDI RV:99, v servisu mi poradili alespoň 62Ah bezúdržbovou, ale těch je mraky..

Podělte se ze zkušeností

Díky Katka
zirafak píše:katulka..pouzi funkciu "hledat"

je tu o tom popisane az-az

Re: Baterie
Napsal: 26.03.2008 12:00
od Hadzim
Zdravím pánové, jsem na tomto fóru nový ale docela jsem se pobavil touto diskusí. Zaprvé nechápu proč někdo chce rvát do Forda 115 Ah baterii. Ale co, ať ji tam narve, ale mám takové tušení, že může oddělat alternátor. Tak velká baterie vyžaduje úplně jiné nabíjecí proudy, než které je schopen alternátor ve Focusu vyrobit. Pamatuji si, jak nějaký člověk nacpak do malého benzíňáku snad 80 Ah baterku a pak se divil, že se mu alternátor strašně přehřívá. Prostě altík to nezvládá a hřeje se. Zadruhé, co si pamatuji, tak Fordy jsou atipické tím, že mají úplně jiné dobíjecí prody než ostatní vozidla. Myslel jsem že tu najdu rady nějakého odborně znalého forďáka který to tu uvede na pravou míru. Všechna vozidla mají dobíjecí napětí cca 13,4 až 13,8 V, neberte to jako jediný údaj. Fordy ale mají dobíjecí napětí o volt vyšší a proto také kladou na baterii jiné nároky. Sám si tuto problematiku už moc nepamatuji, ale vím jistě, že jsou tam rozdíly a proto, abych si to oživil tak jsem narazil na toto fórum. Co si pamatuji, tak Focusy (možná ne všechny) měly dokonce i snímače teploty vzduchu v okolí AKU aby řídící jednotka korigovala dobíjecí napětí. Určitě ale ve Focusech nemůžete používat jakoukoli baterku, kterou si koupíte. Důležité je dodržet jak kapacitu (počet Ah) tak i účel užití baterie. Tak a teď mne můžete bičovat

Re: Baterie
Napsal: 26.03.2008 12:25
od chmelko
niej nič jednoduchšie než kupit predpísany motocraft pre tvoju motorizaciu a problem máš vyriešený...čo viem tak čidlo teploty vzduchu je v prívodnej hadici za vzduchovým filtrom a nemá absolutne nič čo s bateriou
Re: Baterie
Napsal: 26.03.2008 13:03
od Hadzim
To máš pravdu, ale vím že jsou Focusy s dvěma snímači, jeden je pro chod motoru a to je ten který popisuješ, a druhý je u baterky a ten je pro potřeby dobíjení. Já myslel že spíš najdu nějakou levnější eventualitu. A vůbec se mi nechce chodit do značkového servisu a kupovat si tam baterku.
Re: Baterie
Napsal: 26.03.2008 13:06
od misoka
Hadzim píše:To máš pravdu, ale vím že jsou Focusy s dvěma snímači, jeden je pro chod motoru a to je ten který popisuješ, a druhý je u baterky a ten je pro potřeby dobíjení. Já myslel že spíš najdu nějakou levnější eventualitu. A vůbec se mi nechce chodit do značkového servisu a kupovat si tam baterku.
Nemusis si kupovat znackovu baterku , od fordu , staci , ked si kupis hocijaku baterku , ktora bude mat rovnake parametre

Re: Baterie
Napsal: 26.03.2008 13:17
od zirafak
To nieje az celkom tak pravda

dovody su tu uz dost zname.
Re: Baterie
Napsal: 26.03.2008 13:35
od misoka
No nechce sa mi citat cele vlakno , ale nevidim ziaden dovod , preco by baterka ineho vyrobcu s rovnakymi parametrami mala robit nejaku sarapatu.