Stránka 25 z 39

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 10:16
od JR
No to mi poser holy zada :irre:

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 10:31
od tomik...
Ballu, co to je za kecy :totlsmile: tam bylo asi hodne :beer: coo?
:lol:

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 19:29
od ballu
Lubak píše:To je dneska april nebo patek 13? Staci koupit stirline a fundovane to zajed :hhura: a ja kokot kupuju origo abych si jich 60tis nemusel vsimnout :dih:
Představ si, že mě těch 60 tis. km vydržely, nebýt natržených gumiček na třmenech a řádně nevracení paken, tak tam ještě jsou, desky měli ještě 4 mm :wink: . A nevšiml jsem si, že bych měl oproti jiným v Částkovicích problém s dobržděním na konci sprintů. Na druhou stranu, kdo z vás má zkušenost s jinýma kotouči než origo. Dle reakci na kotouče, jenom myšlenka, dát tam neorigo, vám vstávají nejen vlasy na hlavě, tak zkušenost s jinýma máte jen jedna paní povídala. :wink:

PS: je mě volné co tam dáte, já jen napsal vlastní zkušenos a že bych jezdil s vajíčky :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: kotouče za kus v rozmezí 600 - 2000 Kč jde jen o ceně za balení značky. Znám že výrobce XY dodává dílce s vyraženýma znakama a výrobním číslem věhlasného výrobce AB. :huraa:

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 19:53
od pkadecka
Rozhodl jsem se k výměně předních kotoučů a destiček. Brzdilo to, žádný problémy s tím vlastně nebyly, ale s autem jsem najezdil 45 tisíc km a za tu dobu se na brzdy nešáhlo. A to s tím přede mnou jezdil ještě nějakej Němec (nebo Němka). Tak jsem vybíral, co koupit, ale než jsem si stačil vybrat mezi značkama, narazil jsem na akci / výprodej v eshopu s fordíma dílama. Tak jsem za 3000 koupil sadu kotouče plus destičky originál Ford Motorcraft. Za srovnatelnou cenu jsem mohl koupit něco v autokelly nebo jinym shopu, ale originál je originál.

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 20:46
od ballu
Motorcraft seženeš za rozumnou cenu, ale co je origo, každou chvilku do těchto krabic balí jiného dodavatele, co dodá za co nejméně a nejedná se jen o kotouče. Tak že proklamování " JEN ORIGO" je zcestná poučka protož můj zaměstnavatel na veškeré termostaty vyráží origo AUDI , Škoda , Ford, Mercedes, Fiat , Renault, BMW, s výrobním číslem. :mrgreen: A takových jako my, je více , protože automobilka se nemůže spoléhat na jednoho dodavatele, posere se forma a skluz kanbanu musí doladit někdo jiný, třeba Franta Péro, který má od automobilky audit, na sklad se nesmí dělat :mrgreen:.........Jestli si přebytek produkce Franta prodá ve stejné kvalitě pod názvem DODO / nesmí být logo značky/ malým servisům, je jeho problém, když má odbyt. Tím pádem origo Ford Motorcraft = DODO ,ale již podle toho, že jedna paní povídala je to šmejd. :wink: Většinou tato transakce proběhne tak, že se kamion projede po evropě a vrátí se na náš trh papírově pod zahraničním dovozcem / v našem případě přes Maďary do AUDI v německu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 21:02
od pkadecka
Že to Ford od někoho nakupuje, to je mi jasný. Asi by se našly lepší součástky než s logem Ford, ale jako amatér tak nějak spoléhám na to, že ty fordí prostě nejsou úplnej šmejd a když to dám do auta, bude to fungovat.

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 21:11
od ballu
To s tebou souhlasím, ale někdo nedovede pochopit že díl může být totožný od stejného výrobce, s vyraženýma jinýma čísly, v jiných krabicích a za jiné ceny. :wink:
PS: třeba tolerance síly kotouče je 24 mm +0,2 mm , ale on má -0,1 mm což audit nepovoluje, ale na funkčnost to nemá vliv, než ho hodit do pece, tak ho prodají za poloviční cenu pod jinou značkou, ale je to "ORIGO" :huraa:

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 21:24
od JR
Rozdil v kvalitach kotoucu pochopitelne je a pozna se to predevsim pri vetsim zatezovani a zahrivani. Pokud clovek jezdi "normalne", tak to moc nepozna. Pokud tomu kapku nandava, tak nekvalitni kotouce vlivem vysokych teplot zacnou menit svoje vlastnosti a zacnou se kroutit.

A pokud jde o baleni znackovych nahradnich dilu, tak je pochopitelny, ze se casem treba zmeni vyrobce, ale Motorcraft (i ostatni znacky) ruci za kvalitu vyrobku, takze se zakaznik nemusi bat, ze koupi uplnou sracku.

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 21:34
od ballu
Samozřejmě že je u těch sportovnějších, ale né v cenovém rozpětí o které píši. Já rožhavil špatným lankem zadní Meyle do červena, měl jsem obavu, aby nechytlo kolo nebo umělohmotný podběh. Po vychladnutí byl kotouč i s destičkama OK bez zkroucení. :?

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 01.02.2014 21:53
od enjoy
Tak to si měl štěstí. Meyle jsem prodával a reklamace na kotouče byly naprosto běžný a častý.
Častější byly jen ložiska.
Nicméně.. Meyle Platinum(měli by mít úpravu proti korozi) vypadají opravdu pěkně.
Ono je to ale relativní, protože jen každý desátý servisák opravdu ošetří, odrezí a očistí všechny plochy, než dá nové kotouče a destičky, takže pak i origo může jít za chvíli do háje.

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 02.02.2014 00:18
od ballu
Přesně jak píšeš, čistota dosedacích ploch je alfou a omegou úspěchu. Pak je zajetí kotoučů, se kterýma jsem si dal záležet. To rožhavení zadního, to mě opravdu prdel cvakala pětku drát.
Litina, ze který se odlívají kotouče má své výrobní metalurgické číslo 422307 / dělají se i vačky/ a jen se dávají přísady pro ovlivnění vlastností na přání zákazníka. Základem je šedá litina s 3,7% C ochlazená z teploty 800 st.C za 40 sekund ve vodě 20st.C teplé HB 400, nebo ze 900 stC na vzduchu 24 minut HB 185 žíháním se stabilizuje na HB 200. Nejlepší je ochlazovaný ve vodě a žíhaný, nebo ochlazovaný na vzduchu a pak postupným žíháním - tepelným zajetím kotoučů . Ty přísady 0,13Mo, 0,09%Cr a jiné, ale neovlivňují znatelně cenu kotouče, je to desetikorunová záležitost, ale pak předpokládané vlastnosti a poptávka, ta dělá cenu. Ty kvalitnější jsou tepelně stabilizovaný před opracováním a proto je cena vyšší. Ty lacinější si musí každý tepelně srovnat až na autě. Těžko se vše dopátrává, ale jsou slévárny, které dle zakázky odlévají pro více výrobců - tím se snižuje náklad na odlitek. Ti pak dle své zvolené technologie ve svých provozovnách tepelně a mechanicky upravují . Varianty obrobení s přídavky - případné vývrty Zimerman , drážky ATE a pod, pak nastává popouštění, pro odstranění pnutí, následně obrobení dle výkresu. Když se pro cenu tato technologie urychlí a bez tepelné stabilizace obrobí, může nastat, že když to řidič nevydrží a řádně kotouč - desky nezajede a tepelně nesrovná , nastane možné házení kotouče, nebo struktura materialu se změní tak že po 5 tis. km kotouč sežere destičky. Celá procedura a změna po tepelném zpracování kotouče pak klade velký nároky na správnou volbu typu destiček.

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 02.02.2014 09:11
od pkadecka
ballu píše:To s tebou souhlasím, ale někdo nedovede pochopit že díl může být totožný od stejného výrobce, s vyraženýma jinýma čísly, v jiných krabicích a za jiné ceny. :wink:
V diskuzi o bateriích se pravidelně opakuje teze, že jiná než originální baterie může zničit alternátor. A nepíše to žádnej amatér, ale sám Foki.

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 02.02.2014 09:53
od djdekl
Foki nema tolik zkusenosti jako Ballu :perfect:

At si kazdej koupi co uzna za vhodne... treba se casem pouci. Dokud ty "sr*cky" budou lidi kupovat, budou se porad nabizet...

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 02.02.2014 11:46
od ballu
:wink: deklíku, deklíku, zase něco vytahnutého z kontextu. Foki raději napíše že jedině baterka origo Motorcraft a ví proč, někomu zde něco technickýho vysvětlovat je někdy nad lidské síly. Kdo chce dát jinou, musí trochu něco technickýho, znát aby mohl dát plnohodnotnou náhradu bez nálepky Motorcraft. Vazba napětí , dobíjecí proud, dobíjecí napětí, a také nějaká vazba na ŘJ, která vyhodnocuje venkovní teplotu, teplotu pod kapotou , pak upravuje vazbu napětí v síti, dodávku šťávy z altiku a dobíjení baterky. A o tomto nemá, a to musíš uznat, páru tak 80% papouškujících manuálistu. " Jedině Motorcraft" :palec_nahoru:

Re: Jake brzdove kotouce

Napsal: 02.02.2014 20:03
od pkadecka
Foki ale nenapsal "jedině motorcraft", ale "jedině motorcraft, jinak odejde alternátor". Nenapadá mě jedinej důvod, proč by měl odejít alternátor kvůli nevhodné baterii. Tím neříkám vadné (a ani to by ho nemuselo zničit), ale nevhodné. Jestliže do forda se dává baterie, která má o něco vyšší napětí (14,7V?), jiná baterie může být v autě přebíjená a může ji to časem zničit. Ale nemůže to zničit alternátor.