Stránka 24 z 44

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 22:12
od vita_k
TomFocus píše:A to se vyplatí...že?
Na spotrebu fakt nejezdim, ale zatim se mi to moc nehejbe ze 7.1 l/100. Proste ten motor jezdi usporne sam o sobe. Ale mondeo fakt neni o spotrebe, proto jsem ho nekupoval:)

Jerry3 z oleju je taky jakysi extremista. Motor dokaze (velmi) pomalu zrychlovat od 1600 ot/min a kdyz je to s citem, tak mu to az tak skodit (podle me) nebude.

Myslim, ze jak jezdi LH jezdi vetsina a jestli se necím takovym motor nekomu rozjebal, tak uz spis vada materialu, dlouhe olejove intervaly, nevhodny olej. Ale styl jizdy spis netipuji

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 22:21
od ballu
58mirek píše:Málem bych zapomněl, dnes jsem si zkusil jet za podmínek, které uvádí Jerry3. Průměrná spotřeba byla 8,2 l/100 km. Délka cesty byla asi 35 km, město a okresky, a to jsem ještě nevjel na dálnici.
Když vylezly první oturbované Babety, tvrdil jsem, že obsah ničím nenahradí, to jsem byl málem ukamenován. Každý kupuje dle reklamy pro spotřebu a přitom výkon jak dvaapůl litr. Jak lžou v těchto hodnotách, budou psát pravdu i ohledně oleje?
Dříve se postavil motor a na něm testoval nejvhodnější olej. Nyní dle požadavků zelených se udělá nejvhodnější ekologické složení oleje a na něj chtějí postavit motor. A výrobci nic jiného nezbývá, pak tyto výsledky.
Ať mě nikdo netvrdí, že olej je v tom nevině.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 22:26
od 58mirek
No, když jsem vzpoměl atmo motor, tak i když jsem s ním jezdil o dost ostřeji, než jsem jel dnešní jízdu, tak jsem se nedostal s průměrnou spotřebou přes 7,5 l/100 km. Asi opravdu začnu přemýšlet nad spolehlivou "historii", pokud to ještě někdo bude vyrábět. I ta Mazda začíná nasazovat více turba.
Asi dva měsíce nazpět jsem zkoušel novou Fiestu se slabším 1.0 EB, 74 kW. Pokud bude tento motor trpět také na tyto problémy, tak na okresce nepůjde zařadit níže než za 3. Na dálnici byla šestka opravdu jen udržovací a v mírném stoupání jsem musel podřadit na pětku, bylo cítit, že se motor začíná trápit. V autě jsme jeli dva. Jestli chce Ford tímto směrem jít, to potom raději živého koně.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 22:36
od 58mirek
ballu: Já budu asi ten idiot, který nekupoval Focuse s tímto motorem kvůli spotřebě v kombinaci s výkonem, ale z důvodů, že měl dobré recenze a i uživatelé ho také chválili. Před koupi jsem ho měl na tři dny zapůjčený a byl jsem velice spokojený s jeho projevem. Neřešil jsem spotřebu, jezdil jsem tehdy něco pod 7 l/100 km. Jenže čas ukázal, že je vše jinak.

Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 22:44
od vita_k
Kůň taky nic moc. Spolehlivost podobně jako auta. Kolagen, antibiotika, péče o kopyta, záda bývají nacnuty po X letech, sem tam chrchlaji, nebezpečí kolik, umí se uzrat k smrti... Kovář, doktoři taky něco stojí. A člověk pak i dost smrdí.

Bereš to moc fatalisticky,všechno se může pokazit

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 30.11.2017 22:49
od LH
58mirek: Zase bych neházel "flintu do žita", náš starý focus 1.8TDDI MK1,5 žere 5,5-6,5l nafty, ale za ten lepší zátah, pohodlíčko, jízdní vlastnosti co má proti němu MK3 si ten litr na spotřebě rád připlatím. A jak jsem psal, i ty 1.6EB umí najet i hodně přes 200tkm na jeden motor, tak bych se hned nezbavoval auta s novým motorem.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 05:55
od Sagic
Co rika Jerry je trochu mimo, on si vzdy podradi aby me 3,5k otacek? To pak nema smysl kdyz vrchol kroutaku konci na 4k :mrgreen: Ja ze zacatku jezdil za 6,4, ted mam 7,4 v prumeru. Kombinace mesto okresky.Klidne jedu 95 na 6, klidne kedu 60 na 4 a "prevaluju" to kolem 1,8k otacek. Ale vzdycky pri pridani jen lehce opru nohu a pokud potrebuju jet nebo se dostavi kopec tak podrazuju abych se dostal nad 2 tis ale i tak nedam nikdy plny plyn. To dam pri predjizdeni az u 2,8 nekdy kolem 3k otacek. Podle me je to neco mezi nebem a zemi. Klidne to mohli delat nevhodne vstrikovace, chyba materialu, olej, benzin cokoliv. Tankuju Vervu to me nezabije, mela by tudis byt odolnejsi vuci nekterym nesvarum, olej budu menit max po 15 tis a zrejme stale formulu (jeste uvidim) a proste trochu verit ze to auto bude ok... Nikdy jsem nekoukal na hladinu oleje tak casto :mrgreen: Ale zatim mam nejaky ten tisic od vymeny a vypada to vse ok. Budu mit teprv 10k s autem tak uvidime co dal.

Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 07:40
od vita_k
Sagic fakt si to demonizujes, vem si jak super byl 1.6 tdci (s vykuchanym filtrem) a jak se o něm říkalo, že brzo odejde.
Máš najeto pár km a už ses nechal dobře vykolejit.
Ja teda nesouhlasím, což určitě můžu, s formulí f a 15 k, zbytečně na tom šetříš. Nicméně moje kára zřejmě s formulí f najela evidentně > 100k a přežila...

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 07:40
od Ma.rt
58mirek píše:No, když jsem vzpoměl atmo motor, tak i když jsem s ním jezdil o dost ostřeji, než jsem jel dnešní jízdu, tak jsem se nedostal s průměrnou spotřebou přes 7,5 l/100 km.
To by mě zajímalo, co jsi měl za motor :) Za 7,5 s atmo dvoulitrem (a to je výkonově pořád pod 1.6EB) jedu normální jízdou takový poctivý mix město/okresky/dálnice 55/100/140 (tacho). A ostřeji by podle mě bylo aspoň tak za 9:) Turbo efektivnost motoru prostě zvyšuje. Ale v kombinací s přímým vstřikováním už to není z principu tak spolehlivé a něco předimenzovávat dnes není v módě.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 08:03
od Jurawood
:totlsmile: tvůj motor bude mít při prodeji naběháno 2x tolik co jiné motory.
Tj. celková dráha pístu, namotané na vačkách, na rozvodech... nacvakané na vstřikách... na všem.
I když na klice a pístu to bude zatíženo o trochu nižším tlakem.

volnoběh - otevřená klapka na 4% - máš 750 RPM, a to ti nevadí? Měl by si držet volnoběh na minimálně 2500!!

pokud jedu městem, mám klapku na 6% a 1500 PRM to už vadí? A 5% ? Víš kam mířím? Kde je ta hranice?

Pokud pojedu obcí na 5-ku na 1500 otáček, nevidím jediný důvod proč bych měl podřazovat abych měl 3000
Asi když chci zrychlit podřadím, ale byl to výrobce co určil kolik mi turbou v 1500RPM foukne ne?
A pokud to motor nevydrží, je to chyba inženýrů konstruktérů.

Hoši zase to s tím točením tak neprožívejte, je to jen stroj s výrobními vadami.

Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 08:38
od vita_k
Tak jako nic se nemá přehánět a zde si výrobce trochu zaprehanel a nastavil to až moc ocpoda...

Jinak zbytku více méně nerozumím jak myslíš.

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 09:17
od Sagic
vita_k píše:Sagic fakt si to demonizujes, vem si jak super byl 1.6 tdci (s vykuchanym filtrem) a jak se o něm říkalo, že brzo odejde.
Máš najeto pár km a už ses nechal dobře vykolejit.
Ja teda nesouhlasím, což určitě můžu, s formulí f a 15 k, zbytečně na tom šetříš. Nicméně moje kára zřejmě s formulí f najela evidentně > 100k a přežila...
Ja dokonce nemel vice mene vetsi problemy ani s DPF, egr a vsim seriove ponechane. Proto si rikam ze je to spise o stesti na kus. Do FF II jsem lil nejaky ten Mobil 3000 ale taky to byla 5w30 A5. S tim olejem do EB jeste popremyslim no :nazdravi:

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 10:47
od majk
nevím,zda s problémy souvisí olej,u 1,5eb už 5w30 v návodu není,pouze 5w20,osobně pochybuji,že vůbec vědí ti šmudlové,co tam dávají,každopádně všechny fotky prasklých pístů mají jedno společné-praskají v blízkosti,či výhradně nad pístním čepem,že by výrobní vada?nevíte někdo,jak vypadají písty 1,5 eb?Jsou stejné,nabo konečně proběhl upgrade?

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 01.12.2017 11:44
od Tomin123
Nereste blbosti. Mrknete na graf tady
https://www.youtube.com/watch?v=eAX3Ez1W8hI v case 2:38
Tomu pasmu vlevo nahore se proste rozmne vyhybat.

Ja treba ani na me 2.5t (NEprimovstrik) nedam podlahu do cca 3000 ot. Proste mi to cit k motoru nejak nedovoli.
Ale ja jsem jeste odchovany otcem ktery vedel co jsou saly na klice a jak se rucne zabrusuji sedla :-)
a neucil jsem se jezdit pomoci kyticek na krasnych barevnych LCD budikach :bebng:

U Astry tato rada asi nepomuze, tam je to v takove mire, ze bych se bal ze to tam
vyvolava nektery z tech. parametru motoru (tvar spalovaku, ...).


Doporucuji "Why You Should Never Lug Your Engine (Especially Turbos)"
https://www.youtube.com/watch?v=soJea7xEt-8&t=52s

Re: Vadný píst EB 1.6

Napsal: 06.12.2017 17:51
od 58mirek
Byl jsem v servisu a chvíli jsem mluvil s technikem a potom s prodejcem. Zeptal jsem se, jestli se dá vypnout, případně upravit ta "nápověda" pro řazení, že je to stejně nesmysl řadit u 1,6 EB těsně nad 60km/hod šestý stupeň. Tak to prý nejde a ta nápověda je tak udělaná z důvodů ekologie, aby se vykazovala co nejnižší spotřeba. Posunout nápovědu nahoru o cca 30 km/hod také nejde.
Prodejce mi tvrdil, že 1,6 EB nebyly moc spolehlivé motory, to 1,5 EB je údajně naprosto spolehlivý motor a to stejné má platit i o 1,0 EB. Také mi řekl, že po výměně polomotoru je nejvyšší čas Focuse prodat a koupit nové auto, že je to pro prodej výhoda, když se uvede, že auto má nový polomotor.