Stránka 23 z 23

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 30.09.2024 09:15
od jenikHK
Jestli mají pneumatiky najetých max pár tisíc, tak se se obávám, že nějaký zásadní ojetí patrný nebude.

Já tipuju zadní silentbloky.
Ta guma má prostě 18 let, už jen z toho titulu se bude chovat jak nová nebude.
Plus navíc ty silentbloky jsou hydraulické. Pokud se jim něco stane (nejčastěji vytecou), tak výrazně změknou.

Tím pádem se podstatně víc mění za jízdy geometrie, což vede k většímu sklonu k vibracím a sjíždění pneumatik.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 30.09.2024 09:54
od MartinMj
Přiznám se že jsem nevěděl že jsou hydraulické, si si jistý? Přijde mi to jako jednolitá guma (ne jak třeba horní uložení motoru, kde je 100% hydraulický, vytekl mi, byl prasklý). Je to taky můj horký tip ty silentbloky. Doporučuješ vyměnit ramena nebo jen přelisovat silentbloky? Nevím zda se tu může doporučit i značka...? Moje teorie je, že při brždění vzniknou větší síly (setrvačností auta/kola) kdy se rameno víc prohne/zaboří do silenbloku a ten to už opotřebením neunese a rozkmitá se to... ???

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 30.09.2024 13:04
od jenikHK
Ano:
viz kupř.
https://autodilos.cz/autodily/ford/focu ... s-17994529

Vzhledem k ceně kompletního ramena bych výměnu samotných silentbloku vůbec neřešil.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 30.09.2024 18:00
od MartinMj
Informace k předešlému: Kotouče mi hází pravý ±0,02, levý ±0,03 měřeno na vnějším obvodě cca 10mm od kraje...
Co se týče gum - no na levém kole se mi zdá že na vnitřní straně se začíná dělat ploška...(akorát nevím zda jsem při poslední výměně tlumičů neprohodil pravé a levé kolo, spíš ale ne...).
Tak co jít do těch ramen?
Mimochodem ty silentbloky jsou hydraulické i originály?

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 30.09.2024 18:32
od jenikHK
Co se týče házení kotoučů, tak je to v pořádku.

Pokud se sjíždí pneumatiky na vnitřní straně a geometrie je v pořádku, tak to směřuje k utahanym zadním silentblokum.

Originální silentbloky, jakožto i většina druhovýroby, jsou hydraulické.
S výjimkou Meyle HD, které hydraulické nejsou a mají být určeny pro "těžké provozní podmínky".
Pokud bys o tomto řešení uvažoval, pak je třeba dát do úvahy hluk od podvozku vs větší odolnost.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 30.09.2024 18:59
od MartinMj
Tak to zní dobře, ladí to s teorií. Vyměním ramena která jsou evidentně na výměnu a budu doufat, že to vyřeší i ty vibrace...
Dám vědět jak to dopadlo.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 16.10.2024 17:23
od MartinMj
Dopadlo to blbě, ramena jsem vyměnil ale bohužel vibrace zůstaly. Dokonce jsem byl i na geometrii. Tak už fakt nevím. Vylučuji správně poloosy když to dělá i při neutrálu? Mohou to dělat destičky i když kotouče nehází? Silentbloky nápravy? Klouby řízení?

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 22.10.2024 15:04
od vladka1
Ramena by nevibrovaly ale auto by plavalo/ měnilo směr při brzdění/ pod plynem.. Je to cítit ne volantu, při brzdění se zvýrazní.. Pokud to nejsou gumy/ kola, nehází kotouče ani náboj samotný, tak klouby na poloose, pokud to nedělá hlavně pod plynem ve vyšší rychlosti tak spíš vnější kloub u kola. Pokud má vyšoupanou plošku, tak to může kvrdlat jen v přímým směru a naopak v rejdu pod plynem nedělat nic.. Poloosy se točí i při neutrálu, resp. při neutrálu od kol až po výstupní hřídel převodovky se to točí podle otáček kol, ode vstupní hřídele po klikovku podle otáček motoru.
Zatoč si kolem, ruku drž na hřídeli nebo kloubu a při otáčení bys to měl cítit jak přeskočí, příp. vakl v kleci ve všech osách, ideálně rameno přizvednout do provozní polohy aby byl kloub ve stejný pozici jako při jízdě... Pomocný ložisko na poloose by vrčelo typickým zvukem ložiska jak hranatý kuličky jedou přes výmol, podobně ložisko v diferáku/ převodovce..

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 17.03.2025 06:51
od gargulakj
Jsem na tom stejně jako MartinMj. Kola ok. Ramena, tlumiče, brzdy nové a vibrace mám pořád.

Taky mám podezření na poloosy. Navíc se ozývá cvaknutí při rozjezdu... rozjezd dopředu-cvak, dozadu -cvak. Vždy při změně směru jízdy.

Máš nějaké nové info MartinMj?