Stránka 22 z 41

Re: přibrzďuje pravé přední kolo

Napsal: 21.09.2015 16:04
od petulak
[quote="stano."]Ked povolis hadicku/odvzdusnovak na strmeni a nevyvali sa odtial kvapalina pod tlakom, tak problem je v nevracajucom sa valceku/piestiku.

prosím, polopaticky vysvětlit. :D

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 16:27
od stano.
Je tam zapor, NEvyvali.
Ked je tlak v sustave, pridiera, lebo brzdovka tlaci na piestik. Treba riesit zvnutra znicenu hadicku alebo posilnovac/pumpu.
Ked nie je tlak v sustave, je zaseknuty piestik o strmen.

Ci este ina moznost?

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 16:39
od petulak
a, co zpětný ventilek, v hlavním brzd. válci. :D
a, ještě něco: co vymezuje vůli destičky od kotouče?

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 16:46
od stano.
To je prva moznost. Posilnovac-hlavny brzdovy valec-ABS pumpa.
Podtlak kvapaliny pritiahne piestik naspat. Cez zvnutra poskodenu hadicu to niekedy neprejde.

Co ma skusas? :P Vekovo by som asi mohol byt tvoj syn, ale brzdovy valec som pretesnoval este na 120tke :)

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 17:10
od petulak
to, není "zkůška"---ale jen dotaz, zda ovládáš hydrauliku. :D :D
priPodtlak kvapaliny tiahne piestik naspat
"kecáš"--zpět jde pístek "deformací" 0 kroužku. :mrgreen:
a, abysto nemusel hledat- :arrow: :arrow: Vracení pístů

Brzdový píst je utěsňován kruhovým těsněním posazeným v drážce třmenu, které má vnitřní průměr menší, než je průměr pístu, čímž je dosaženo předpětí. Při pohybu pístu se těsnící kroužek zdeformuje. Po uvolnění brzdového pedálu klesne tlak kapaliny, těsnění se vrací do své původní polohy a vtáhne zpět i píst. :D :D

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 18:29
od stano.
Skusas, ci ovladam hydrauliku :P
Pri vracani hlavneho brzdoveho valca sa kvapalina taha naspat, nie? Tym vznikne podtlak. To tesnenie asi vytvori vacsiu silu. Na bicykli to asi bude naopak.

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 18:41
od petulak
není podtlak, jen klesne tlak :mrgreen: :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 18:47
od stano.
Ked sa pri stlaceni pedalu vytlaci kvapalina smerom do strmenov, po uvolneni ju brzdovy valec natahuje naspat. Hydraulika, (takmer) nestlacitelna kvapalina ;)

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 18:53
od ballu
Přesně tak, jak píše petulak , jen klesne tlak a opotřebení destiček je kompenzováno samospádovým doplněním kapaliny přes hlavní brzdový váklec z nádobky. Jen malým pohybem pedálu se uzavře doplňující otvor a píst začne vyvýjet tlak. Před hodinou jsem dokončil kompletní repasi zadních třmenů opravnou sadou pro oba brzdiče za 1100 Kč. A zase zadek brzdí a dokonce po 8 letech funguje i ruční brzda. :mrgreen: Jen pro informaci, ikdyž jsem odpojené hadičky přidrátoval k pružinám ale jelikož je doplňující nádržka nad brzdovým válcem výše, tak mě do druhého dne vytekla ven veškerá kapalina i z nádržky. Tak trochu složitější odvzdušnění protože i ABS bylo na suchu. :irre:

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 18:54
od petulak
ne, v trubičkách jen tlak "putuje"--- přitom je tam po odbrždění stálej tlak 0.22-0.28kp :D
záleží na brzdiči a velikosti / síle/ zpětného tlaku v hlavním válci :) :)

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 18:57
od petulak
ballu-zasvorkovat hadičky :mrgreen: :mrgreen:

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 19:00
od ballu
Nějak mě to nedocvaklo ale stejně byla v plánu po 2 letech výměna brzdovky, jen jsem si zbytečně přidal práci před panelákem. :wink:

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 19:02
od petulak
tak, aspon to bylo prázdný :D :D

Re: Brzdy

Napsal: 21.09.2015 19:22
od stano.
petulak píše:ne, v trubičkách jen tlak "putuje"--- přitom je tam po odbrždění stálej tlak 0.22-0.28kp :D
záleží na brzdiči a velikosti / síle/ zpětného tlaku v hlavním válci :) :)
Putuje. Tam kde je menej sa presune z miesta, kde je viacej :)

ballu: Len zavzdusnena ABS pumpa sa niekedy nepodari odvzdusnit uplne klasicky slapanim. Skontroluj, ci brzdia oba okruhy na 100%. Ja co som bol prekvapeny, tak trochu zavzdusneny jeden okruh bolo mierne citit az pri prudkom brzdeni a aj to prekvapivo malo. Pekac tahal do strany oooovela viac.

Re: Brzdy

Napsal: 23.09.2015 18:22
od ballu
Neboj, pokaždé rozjedu vytočenou dvojku na volném parkovišti u teska, pustím volant a gramznu na brzdu až gumy zasmrdí než začne úřadovat ABS. Auto nesmí vybočit ze směru, jinak se vše kolem seřízení a odvzdušnění opakuje :(