blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Odpovědět
Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Nedbik » 17.12.2008 13:59

to Carlos: Když si ten pedál vyměnil, bylo to znát na výkonu motoru? Řeším totiž malý výkon a už mi zbývá snad jen ten pedál, jinak je vše vyzkoušené, nebo nové... :(
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
ClairVOYanT
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1352
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rakovnik
Kontaktovat uživatele:

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od ClairVOYanT » 17.12.2008 15:33

Napis konkretne co znamena maly vykon. Resilo se tu nekolik problemu, ktere zpusobovaly mensi vykon.

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Nedbik » 17.12.2008 20:40

Jestli Tě mohu poprosit, mrkni na mé příspěvky v tématu "čerpadlo". Jinak v rychlosti - začalo se mi zdát, že auto je nějaké líné (oproti Seatu Toledo 1,9 TDi 66 kW je můj focus mrtvola :( ), a to tady kluci psali, že Toledo na ně nemá a že se dokonce mohli měřit i s Octavkou II 77kW. Což je pro mě naprosto nemožné. Byl jsem na dignostice - ukazovala jen chybu časování vstřiku - po smazání se již neobjevila. Zkusil jsem nechat auto nachipovat na údajných 81 kW - auto potom jelo skoro jako 66 kW (nárůst výkonu byl malý). Nechal jsem si zdiagnostikovat samotné čerpadlo - chyba předvstřiku. Nechal jsem tedy auto opět odchipovat, vyndal čerpadlo a vstřiky a vše nechal repasovat v Bosch diesel servisu (téměř vše úplně nové). Po namontování nové vstřikovací sestavy je výkon stejný, jako před opravou (čerpadlem to nebylo, ale byl přidřený přesuvník vstřiku, takže mě to mohlo nechat někde viset, jako spoustu lidí tady). Vyndal jsem katalyzátor (filtr pevných částic) - ten je naprosto v pohodě. Turbo tlačí jako zběsilé, hadice jsou OK, cooler OK, EGR ventil zaslepený. Snímače teploty vzduchu (v cooleru a u filtru) a snímač tlaku v sacím potrubí jsem měřil a vykazují správné hodnoty. Jen je mi divné, že když odpojím čidlo teploty vzduchu u vzduch.filtru, výkon motoru to vůbec neovlivní Stejně tak když odpojím snímač tlaku v sacím potrubí, nenastane žádná změna. Jediný snímač, na jehož odpojení reaguje motor poklesem výkonu je snímač v cooleru. Podle mě by měl motor reagovat i na ty další dva snímače. Filtry jsou měněné, naftu beru u Shellu. Motor jde těžce do otáček a v těch 2000 ot/min není skoro znát záběr turba. Nechal jsem v tom svézt technika z Forda a říkal, že to určitě má jezdit mnohem lépe, že se tomu motoru vůbec nechce do otáček. Přitom motor tlaky má, chytá na škrtnutí. Jediné co mě napadá, je právě ten plynový pedál, nebo ucpaný sací koš v nádrži (nevím, co tam kdo lil přede mnou). Jsem už z toho na prášky, fakt nevím, kde je zakopaný ten pes. Dal jsem dost peněz za to čerpadlo a vstřiky a byl jsem přesvědčený, že to bude po opravě v pohodě - ale není :( Teď babo raď... Nechce se mi zase cpát prachy za diagnostiku... Díky za rady a názory!!!
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
carlos
Junior
Junior
Příspěvky: 298
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovarsko

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od carlos » 18.12.2008 15:02

V tomhle ti moc neporadím, když jsem vyměnil pedál, tak auto možná reagovalo svižněji na sešlápnutí. Ale bude to spíš o pocitu, že mi to při akceleraci nebude škubat jak při rozjezdu se studenou Š120. Mě totiž pedál vynechával v poloze, kdy jedeš kolem 50km/h po rovině, tak to začal blbnout. A že by měl pedál na výkon motoru až takový vliv, to nevím. Furt je to elektronická součástka a ty odporové dráhy jsem měl pěkně vydřené. Pak by byla možnost, že pedál posílá špatné hodnoty do ŘJ. Nejjednodušší by bylo vypůjčit si funkční pedál od někoho známého a zkusit to s ním, než hned kupovat nový.
FF 1,8 TDDi kombi 75k r.v.2000, state blue
Obrázek
Obrázek

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Nedbik » 18.12.2008 15:10

No mě právě na sešlápnutí reaguje dost pomalu. Problém je, že nikoho známého s funkčním pedálém nemám :( Budu muset asi přeci jen na tu diagnostiku. Ještě ho možná zkusím vymontovat a proměřit ohmmetrem všechny dráhy - jejich hodnoty a plynulost průběhu. Zlaté plynové lanko... :)
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
carlos
Junior
Junior
Příspěvky: 298
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Karlovarsko

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od carlos » 19.12.2008 09:16

S tím lankem máš pravdu :D
Hlavně to není tak drahý.
FF 1,8 TDDi kombi 75k r.v.2000, state blue
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Ahmed » 20.12.2008 12:47

Když se lanko přetrhne, tak se s tím jezdí ale dost blbě :wink: Tohle ti dovolí aspoň dojet.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Nedbik » 26.12.2008 19:01

Úkáže mi diagnostika počátek konce (smrti) plynového pedálu, když se to zatím neprojevuje cukáním a vynecháváním? Teď jsem vypozoroval, že občas, když pustím nohu z plyn.pedálu a vyřadím, klesnou otáčky na nějakých 1000, potom se na jednu dvě vteřiny zvednou na asi 1100 a potom teprve klesnou na volnoběžné. Po celou tuhle dobu mám samozřejmě pedál uvolněný (tzn.přidává si to samo). Nevíte někdo, co by to mohlo být?
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
Vincenz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Vincenz » 06.01.2009 08:33

mám podobná problém..dnes do práce asi 15x zastávka kdy mi při cestě začalo blikat žhavení a vypadl motor. tak jsem zastavil nastaroval a v poho nekdy jsem to opakoval třeba dvakrát protože se to opakovalo a pak chvili klid a nejdnou zase, ale když se rozjedu tak to jede v poho nějakou dobu. Ale najdnou to začne škubat rozsvítí s ekontrololka a už vím že jdu ke kraji. Jsem z toho takovej vyjukanej protože jsme šel hned sem a čtu, čerpadlo, turbo, pedál ..ale nelenil jsme a mám auto v servisu tak jsme zvědav co mi odpoledne řeknou až mi budou volat.
Ford Focus 2.0 TDCi rv.2008 100KW Combi - black - TITANIUM

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od jamaka » 06.01.2009 15:14

povedia ti cidlo a samozrejme plus diagnostika.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Ahmed » 06.01.2009 20:36

Nedbik píše:Úkáže mi diagnostika počátek konce (smrti) plynového pedálu, když se to zatím neprojevuje cukáním a vynecháváním? Teď jsem vypozoroval, že občas, když pustím nohu z plyn.pedálu a vyřadím, klesnou otáčky na nějakých 1000, potom se na jednu dvě vteřiny zvednou na asi 1100 a potom teprve klesnou na volnoběžné. Po celou tuhle dobu mám samozřejmě pedál uvolněný (tzn.přidává si to samo). Nevíte někdo, co by to mohlo být?
To mi dělalo taky. Pokud to není znamení špatného čerpadla, což se mi nepotvrdilo, tak je to prostě normální. Když jsem se na to ptal, tak se s tím nikdo nesetkal, spíš to tak dělá normálně a nikdo si toho nevšiml. Dělalo to hlavně, když jsem se prudce rozjel nebo i na plný plyn a hned vyřadil. 1-2x to poskočilo a vrátilo se to do normálu.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Nedbik » 07.01.2009 07:17

Ahmed píše:To mi dělalo taky. Pokud to není znamení špatného čerpadla, což se mi nepotvrdilo, tak je to prostě normální. Když jsem se na to ptal, tak se s tím nikdo nesetkal, spíš to tak dělá normálně a nikdo si toho nevšiml. Dělalo to hlavně, když jsem se prudce rozjel nebo i na plný plyn a hned vyřadil. 1-2x to poskočilo a vrátilo se to do normálu.
Dělá to naprosto přesně, jak říkáš - jen když se prudce rozjedeš a hned vyřadíš (třeba zrovna padne červená). Když se rozjíždíš normálně plynule (žádné divočárny), tak to vůbec neudělá. A asi máš pravdu, že to dělá více lidem, jen si toho asi nikdo nevšímá. Navíc jsem zjistil (fakt náhodou, zas tak to nepitvám), že když si opřu nohu o plyn.pedál (nebo ho rukou zmáčknu asi tak o milimetr), kolísají otáčky pořád mezi volnoběhem a 1000 ot/min - přdá na 1000 a ubere a pořád dokola. Jakmile ale přidám na třeba 1200 ot/min, už drží konstantní otáčky. Takže dokud to nebude fakt hodně zlobit, tak to asi nebudu řešit.
A výkon už mám (SNAD) také v pohodě. Nakonec se musel přehrát software v ŘJ motoru. Teď už si také užívám bááááááječné akcelerace :D :D :D
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
Vincenz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Vincenz » 07.01.2009 07:34

Tak už mám auto ze servisu zpět. A výsledek je následující. V RJ to hlásilo chybu palivové soustavy. Nic z toho se nepotvrdilo a vše vypadá na naftu. Jelikož jsme tam dával jen VIF a nepřidal jsem žádné aditivum které posouvá bod tuhnutí tak to byl naštěstí tento problém. Protože vysrážený parafín mi ucpával palivový filtr a nešel tam benzín. Tak ještě pro jistotu vyměním palivový filtr a mělo by to být v cajku. Jelikož jsem tam měl plnou tak mi poradili dotankovat 10% benzínu a vše funguje v poho. A navíc ráno bylo opět minus 22 a nastartoval jsem napopprvé což je super.
Ford Focus 2.0 TDCi rv.2008 100KW Combi - black - TITANIUM

Nedbik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 13.10.2008 14:34
Bydliště: Most, Ústecký Kraj

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Nedbik » 07.01.2009 07:49

Asi bych se bál u těchle motorů ředit naftu benzínem :? Raději bych tu nádrž vyčerpal a použil aditiva přímo do nafty.
Ford Focus 1,8TDdi 66KW 1999

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: blikání kontrolky žhavicích svíček při jízdě, konec jízdy

Příspěvek od Boban » 07.01.2009 08:14

ani já bych tam benál nedával.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti