Zvuky po vypnuti motora

Interier, sedačky, palubní deska ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 26.10.2007 09:38

2 Chmelko: Souhlas.
Me jen nahlodaly ty jejich zvuky po vypnuti motoru...
p.s.: netrpelive cekam na nejakej ten mraz at muzu rano ceknout okno
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 26.10.2007 09:43

To Stehnak:
Ne zvuk mi nejde od zadních sedaček, jde mi od předku jakoby před spolujezdcem, což i odpovídá umístění motorku pro klapku vnitřního okruhu. Ten zvuk je fakt naprosto stejnej, jako když si sám aktivuji vnitřní okruh, podle mne je to na 99% ono. Taky nechápu, jak se to může po vypnutí klíčku samo zavírat, ale toho jsem si teda u mne nevšiml, mně to dělá jen po zapnutí klíčku, po vypnutí ne. Schválně si to dnes po vypnutí klíčku zkusím pořádně poslechnout. Taky ale záleží na tom, na jakou rychlost máte nastavený ventilátor, já ho mám celoročně minimálně na 1 aby mi pořád proudil do auta vzduch, nikdy ho nevypínám úplně. Když je ventilátor na 0 a zapnu klíček (s vyjímkou nastaveného proudění na okno) tak se mi automaticky zapne vnitří okruh, nechápu proč, ale je to tak. Jsem z toho celýzmatený, chtělo by to aby to tu někdo fundovaný vysvětlil, jak je to z výroby nastavené. 8O
To chmelko: Neeee, to co myslíme my určitě není čerpadlo, věř mi!!
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 26.10.2007 09:51

Podle me to ani nemusi byt na vsech autech stejne. Jak jsem tu jiz nekde psal, me klapka funguje s jakousi mezipolohou... venek / pul zvenku pul zevnitr / vnitrek. Mel sem sundanej kaslik a mackal sem cudlik o 106 a sledoval klapku...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 26.10.2007 10:48

Stehnak píše:Podle me to ani nemusi byt na vsech autech stejne. Jak jsem tu jiz nekde psal, me klapka funguje s jakousi mezipolohou... venek / pul zvenku pul zevnitr / vnitrek. Mel sem sundanej kaslik a mackal sem cudlik o 106 a sledoval klapku...
Aha 8O A je to hodně práce se na ní dostat? Mrknul bych na to taky co to dělá po zapnutí a vypnutí klíčku a věděl bych hned. :idea:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 26.10.2007 11:24

Pod kaslikem je pant. Ten je chycenej trema sroubkama, ty odsroubuj a kaslik jde ven. Nebo-li je to hned.
Klapka na Tebe pak bude otvirat a zavirat "hubu, nasosku". Kdyz je otevrena, nasava zevnitr. Kdyz se smerem k Tobe cela zavre, nasava jen z venku...
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Příspěvek od killerhammer » 26.10.2007 11:50

chmelko píše:
killerhammer píše: mna len zaraza, ze HaTaPka je v nejakych veciach o dost lepsia ako focus a to ma dost zaraza ;-)
:D
napíš prosím v čom je HTP lepšia, nenapada ma jedina vec..
cau, uz som to tu pisal v inych threadoch
- v HaTaPke mi nedrnci interier ani po 60tkm
- zda sa byt lepsie odhlucnena vo vyssich rychlostiach >130, hlavne zvuk od motora a zvuk od naprav je vo focuse zufaly ;-)

inak samozrejme tie auta sa nedaju porovnat, kvalita focusa je ovela vyssia, je to predsa vyssia trieda.

problem ale vidim v tom, ze zacinam mat pocit, ze VW group robi lepsie interiery aj odhlucnenie a teda auta ako golf5 alebo octavia2 su po tychto strankach lepsie ako focus.

samozrejme chapem, ze kazdy ma ine preferencie na auto
ja len zacinam rozmyslat ci focus je to prave auto co som xcel a ci v danej triede s ohladom na vlastnosti, ktore preferujem nie su lepsie :-D
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 26.10.2007 12:24

2 Stehnak: Díkec, tak to je pohoda když to jde tak dobře. mrknu na to. :wink:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2232
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 01.11.2007 22:57

Jak jsi Hurvajs "dopadl" s tou klapkou?
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 04.11.2007 10:47

Tak jsem se k tomu dnes konečně dostal a výsledek je následující: Klapku mám stabilně na venkovní okruh a to vrčení, které se mi ozývá po zapnutí klíčku nedělá ta klapka. Ten zvuk vychází prostě z prostoru toho válce, v kterém je umístěn ventilátor, klapky atd. Ten zvuk je v podstatě naprosto stejný, jako když pracuje ta klapka, takové vrčení motůrku, ale nechápu, co to je. Mně jedině napadlo, jestli se ten motůrek nesnaží tu klapku přesunout na venkovní okruh i přesto, že tam už je. Nic jiného mne nenapadá :?
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 04.11.2007 11:08

Známi z servisu mi povedal, že niektoré motory majú tagzvané dochladovanie turba. Nevedel mi vsak z istotou povedat ci to ma aj FOFO2. Na 100% to vraj ma novy Pasat, Tuareg, Audi Q7... Je to vraj malí ventilátor ktorý po vypnutí morora tak cca 30s bezí a ochladzuje turbo. Výrobcovia sa chcú vyhnuť chybe mnohých vodicov, ktorí po jazde nenechajú motor este bezat, aby sa turbo ochladilo. Preto tam dali akýsi ventilatorik ktorý to spravý sám. No neviem však či to čo som napísal platí aj pre FOFO2. Potom mi dodal, ze sa to zacina dodavat do modrených turbo dieslov a aj velkoobjemovích benzinákov

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 04.11.2007 11:18

To není náš případ, jednak nemáme FoFo2 a navíc nemáme turbo, což je patrné z podpisu, který ty bohužel nemáš :wink: Náš zvuk je skutečně z prostoru ventilátoru topení.
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mehturt » 04.11.2007 13:05

Hurvajs píše:To není náš případ, jednak nemáme FoFo2 a navíc nemáme turbo, což je patrné z podpisu, který ty bohužel nemáš :wink: Náš zvuk je skutečně z prostoru ventilátoru topení.
ja, ako zakladatel tohto vlakna, FoFo2 mam :D
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Hurvajs » 04.11.2007 13:20

Aha, tak to se omlouvám, to jsem si neuvědomil. Několik posledních příspěvků už se zúžilo jen na mne a na Stehnaka, tak už jsem počítal jen nás dva. :oops:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
kami
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.10.2008 17:12
Bydliště: Vysočina

Re: Zvuky po vypnuti motora

Příspěvek od kami » 31.10.2009 11:59

Povytáhnu toto starší vlákno.
Od včerejška mi fofo vydává taky takové bzučící zvuky od schránky před spolujezdcem. Předpokládám, že ten servomotorek nebo co tam je, zareagoval na snížení teploty pod nulu a je mu to přepínání víc ztuha. Doteď jsem žádný zvuk při přepínání cirkulace vzduchu neslyšel.

Další věc co se mi včera stala je, že okolo otáček 2t. slyším někde v místě před řadičkou bublat či žbluňkat vodu. Po vypnutí motoru je taky krátce slyšet jakoby voda odněkud stekla.
Nádobka chladící kapaliny je mezi ryskama a topení topí, tak nevím. Možná toršku zavzdušněné?
FOFO I 1,6 combi
FZS 600 Fazer
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: Zvuky po vypnuti motora

Příspěvek od Hurvajs » 31.10.2009 18:27

Jak píšeš, že servomotorek zareagoval na sníženou teplotu, tak u mne to tak není. Mne to vrčí i v létě i v zimě, pořád stejně. Měl jsem sundanou schránku před spolujezdcem a snažil jsem se identifikovat odkut ten zvuk vychází, ale přesně najít se mi to nepodařilo. Vychází to odněkud z rozvaděče telpého vzduchu, ale když zapnu vnitřní okruh, tak je zvuk trošku jiný, takže opravdu netuším co to je. :( Přestal jsem to už řešit...
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Interier“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host