Stránka 3 z 6
Napsal: 22.11.2007 22:27
od PedroH
Jediná možnost, kdy ohřívám motor na volnoběh, je pokud je fofo zasněžený. Nastartuju, zapnu ofuk předního okna (spolu s ofukem noh, aby nešla klíma) naplno a jdu ometat. Než ometu, trochu se to zahřeje, pak šetrnou jízdou zahřeju převodovku a můžu jet.
Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám

Napsal: 22.11.2007 23:20
od pelen
Pri volnobehu nema olej na mazani motoru dostatecny tlak, ve vzdalenych koncich muze byt motor nedostatecne mazan.
to zewl:
v sobotu, pokud nezapomenu, tak zmerim pocet km pri 90-100km/h potrebnych pro zahrati.
Napsal: 22.11.2007 23:38
od PedroH
Ovšem je nutno brát v potaz vliv okolní teploty. Čas zahřátí motoru bude jistě jiný při -10 a při +5 stupních
Napsal: 23.11.2007 06:24
od zewl
PedroH: s tim volnobehem to delam jak ty (asi jak vsichni kolem

). Akorat ja to delam hlavne kvuli rozmrazovani celniho, zadniho skla a zrcatek.
Pelen: oki, zmer, doufam, ze venkovni teplota bude podobna, jak pise PedroH...
Napsal: 23.11.2007 09:20
od Partizan
Já nastartuju a hned jedu.Volnoběhem zahřívat není podle mého dobrý.Kór u diesela.A tohle to potvrdí
Někteří motoristé si dělají přehnané starosti o svého čtyřkolového miláčka. Mnozí před jízdou motor svého vozu nastartují a nechají jej "zahřívat" na volnoběžné otáčky v domnění, že vyjet se musí jen se studeným motorem.
Toto tvrzení však není zcela správné, protože otravují své okolí zbytečným hlukem a výfukovými splodinami. Hlavní chybou při takovém "zahřívání" je, že motor se sice částečně zahřeje, ale ostatní pohyblivé části vozu zůstanou studené! Každé vozidlo obsahuje totiž nejen motor, ale i převodovku, řízení a brzdy. Toto všechno jsou pohyblivé díly, které mají také svoji předepsanou teplotu a před uvedením na plný výkon vozu by se měly zahřát. Tedy nejen motor, ale vlastně celý podvozek.
Nejlepším způsobem, jak všechno pomalu a rovnoměrně uvést do provozní teploty je nastartovat a ihned vyjet! Na tom se shodnou výrobci všech vozidel a v každé příručce k motorovému vozidlu tuto radu taky najdete.
Ihned po vyjetí samozřejmě nesmíme vytáčet motor do vysokých otáček. Plynule se rozjíždíme a postupně řadíme vyšší rychlostní stupně, to je ostatně hlavní zásada hospodárné a bezpečné jízdy i se zahřátým motorem!
Nesmíme zapomenout, že i brzdy se musí zahřát! Systém jízdy "brzda-plyn" v zimě při teplotě -10°C ihned po nastartování není zrovna nejbezpečnější!
Ten, kdo do této chvíle rozehříval auto před domem bude možná mile překvapen, jak rychle se nyní vůz tímto způsobem zahřeje na provozní teplotu!
Napsal: 23.11.2007 09:42
od zewl
Amen

Napsal: 23.11.2007 10:30
od nego
ja jen sepnu klic, pockam cca 10 sec, nastartuji, pockam cca 30 sec, vyrazim
jedu v otackach 1200-2000, zacinam topit asi po 3 minutach
Napsal: 23.11.2007 11:50
od zewl
a proc cekas tech 30 sekund?

Az ti odmrzne pneu ze silnice?

Napsal: 23.11.2007 11:52
od Peter
PedroH píše:Jediná možnost, kdy ohřívám motor na volnoběh, je pokud je fofo zasněžený. Nastartuju, zapnu ofuk předního okna (spolu s ofukem noh, aby nešla klíma) naplno a jdu ometat. Než ometu, trochu se to zahřeje, pak šetrnou jízdou zahřeju převodovku a můžu jet.
Jedinou překážkou, kterou v současnosti mám, je ta, že auto mám v garáži, tudíž neometám

ten ofuk mozes nechat len na sklo klima sa nezapne pokial je pod 4 stupne aj ked sa rozsvieti kontrolka ale klima nepojde
Napsal: 23.11.2007 14:00
od chmelko
prava ruka hned po naštartovani zaraduje rýchlost, lava noha pušta spojku a prava pridáva plyn..celý proces okolo 3-4sek

Napsal: 23.11.2007 14:07
od zewl
chmelko: asi tak nejak...
Napsal: 23.11.2007 14:11
od photoph
Napsal: 23.11.2007 15:11
od staroch
Já taky ometám na volnoběh

ale čas od času strčím nohu do auta a lehce zatůruju. Předpokládám, že se při tom motor promaže

.
Ať nedře na sucho jak stará mora.
Napsal: 23.11.2007 17:13
od zewl
staroch: ma to turovani smysl? A zejmena na sucho

Dle prispevku Partizana se musi prohrat vsechno, nejenom motor, cili tim zmacknutim plynu akorat rozpalis do cervena sousedku, ale auto jako celek nikoliv

Napsal: 23.11.2007 19:02
od Ahmed
Jakekoliv zahrivani na volnobeh bez bufiku nema smysl, pac se to proste neohreje

Na zahrati je nejlepsi jizda po meste, je to takova nenasilna metoda a po par semaforech uz je teplo

Plynula jizda 90km/h auto taky nezahreje. Kdyz mam rano fakt cas a do prace jedu pomalu = 90-100km/h, tak rucicka teploty je po 11km v 1/4 stupnice. Kdyz jedu svizneji 100 - 110km/h, tak je ve stejnem miste asi po 7km a pak stoupa az do poloviny. Kdyz sklidnim jizdu, zase klidne o kousek klesne. Takze podle me se proste plynulou rychlejsi jizdou zahriva nejpomaleji, protoze se mene zatezuje motor a proudici vzduch vice ochlazuje.
U stareho TDDI jsem mel bufik, takze po 3km byla rucicka uprostred, u dalkovych tras po 6km a zase pri delsi plynule jizde se bufik zapnul, protoze se motor ochladil. Bez bufiku to hralo tak po 8-10km mimo mesto.
Jediny duvod, proc jsem cekal s nastartovanym autem byl, ze jsem odmrazoval celni sklo vyhrivanim. Bufik byl ale hodne dobra vec, uvazoval jsem, ze bych ho chtel i v novem, ale obyc. stal kolem 8000,- a programovatelny cca 30000,-
